ANKARA 112 ACİL SAĞLIK HİZMETLERİNİN TELEFON ÇAĞRILARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NVA KALİTE TEST ÖLÇ. HİZ. EĞT. VE BELG. SAN.TİC. LTD. ŞTİ. Hazırlayan= E. Burak SARAÇOĞLU.
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
3. ADIM İş Sözleşmesi Düzenle. Genel kurallar İşverenin iş sözleşmesi yapma yükümlülüğü bulunmaktadır. İş sözleşmesinin süresi bir yıl ve daha fazla ise.
ACİL ÇAĞRI MERKEZİ HİZMET BİNASI BİNA ARSA (M 2 ) :907 m2 BİNA OTURUM ALANI (M 2 ) :230 m2 BİNA TOPLAM KULLANIM ALANI (M 2 ) :549 m2 ÇAĞRI MERKEZİ ALANI.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Şube Md Yılı Faaliyet Raporu Sunumu.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
U Ş AK FAT İ H ORTAOKULU MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K KURULU.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE KRİZ VE AFET YÖNETİMİ
Bilgi İşlem Departman Bütçelenmesi-1 Günümüzde Toplam Kalite kavramı yaygın olarak bahsedilmekte ve şirketler tarafından uygulanılmasına çalışılmaktadır.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
KİŞİSEL HİJYEN.
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
Ankara İli Trafik Kazası Vakalarının Karşılaştırması (2002 – 2003 Yılları) Altuğ Aysun,Ahmet Haki Türkdemir,Gökhan Girgin,Vecihi M.Kutlay,Giray Şahin.
Elektrik Çarpması Vakaların Dağılım Özellikleri (Ankara112, 2006)
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
ATT ve PARAMEDİKLERİN AFET ALANINDAKİ ROLLERİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
p=0,005 Odds Ratio (Kanser/Diğer) 9,456 (% 95 CI 2,795-31,991)
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Sevda DEMİRÖZ DEÜ AFET YÖNETİMİ YL 2016
Ankara 112 Acil Sağlık Hizmetleri
İzmir İli Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu ve Ege Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sahada Crush(Ezilme)Sendromunun.
Çiti Kilim Örme.
ESER ELEMENT ANALİZ METOTLARI
ARAŞTIRMA METOTLARI ÖDEV:
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
AHMET HAKİ TÜRKDEMİR, ALTUĞ AYSUN
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
SİGORTANIN TEMEL PRENSİPLERİ
İDARİ-ASKERİ- AKADEMİK-ADLİ PERSONEL AYRIMI
Anahtar Kelimeler: Karbon Monoksit, Ambulans Acil, 112
AFETLERDE SAĞLIK HİZMETİ ORGANİZASYONU
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
1Ankara 112 İl Ambulans Servisi 2Ankara İl Sağlık Müdürü
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Ankara 112 Acil Sağlık Hizmetleri
İşyeri Hekimliği ve İş Güvenliği Uzmanlığı Eğiticisi
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Makaslar & Kruvazmanlar için Yalın optimizasyon teknikleri
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Ege Uzlaştırmacılar Derneği (EGE-UZ-DER) 2. Tanışma Toplantısı
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Sebeplerin Yarışması ve Müteselsil Sorumluluk
Sisteme Birden Fazla Yüklenmiş Dokümanların Silinmeden İntihalinin Engellenmesi Sisteme art arda yüklenen dokümanlar, birbirlerine olan benzerliklerinden.
Sisteme Birden Fazla Yüklenmiş Dokümanların Silinmeden İntihalinin Engellenmesi Sisteme art arda yüklenen dokümanlar, birbirlerine olan benzerliklerinden.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Sunum transkripti:

ANKARA 112 ACİL SAĞLIK HİZMETLERİNİN TELEFON ÇAĞRILARI (2004 YILI İLK ALTI AY) Anahtar Kelimeler: 112, Komuta Merkezi, Çağrı Karşılama, Etkin hizmet Amaç: 112 sistemine günlük olarak gelen çağrıların, gerçek çağrı oranlarının belirlenmesi ve hizmet planlamasının yapılmasını sağlamaktır. Gereç ve Yöntem: Telefon santraline gelen çağrılar tek tek incelenerek, bunların içinden cevaplanabilenlerin sayısı ve ambulans gönderilenlerin sayısının arasındaki ilişkiler tanımlayıcı bir çalışma olarak hazırlanmıştır. Bulgular: İlk altı ay içinde (toplam 182 gün) Ankara 112 Komuta Merkezine toplam 6.437.307 adet çağrı gelmiştir (günlük ortalama çağrı sayısı 35.369,8’dir). Bunun anlamı dakikada ortalama 24,6 çağrı gelmektedir. Bir kişi dakikada ortalama 4 çağrıya cevap verebilirse en az gereken karşılama personeli sayısı 6,1 olarak ortaya çıkmaktadır. Aynı anda gelen çağrı sayısı en çok 31 olmaktadır. Günde ortalama cevaplanabilen çağrı sayısı ise 19.914’dür (6 aylık toplamı 3.624.348 çağrı cevaplanmıştır). Günde en az 3-4 personel çalıştırılabildiğinde dakikada cevaplanabilen çağrı sayısı 3,5-4,6 çağrı olmaktadır. Danışman hekime devredilen görüşme sayısı günlük ortalama 250-300 dolayındadır. Günlük olarak istasyon görevlendirme sayısı (6 aylık ortalama) 86,6’dır. Gelen her 10.000 telefon çağrısından sadece 24,5’ine istasyon görevlendirilmekte, Görüşülen her 10.000 çağrıdan 43,5’ine istasyon görevlendirilmesi yapılmaktadır. A.H. Türkdemir, T. Çavuş, A. Aysun Sonuçlar: Ankara 112 Acil Sağlık Hizmetleri Komuta Merkezi günlük gelen çağrıların ancak %56,3’ünü cevaplayabilmektedir. Bunun nedenleri çoğunluğu asılsız çağrılardan oluşan taciz aramalarıdır. Gerçekten ihtiyacı olan kişilerin 112 ASH’ne zamanında ulaşabilmeleri için yoğun halk eğitimleri ve medya tanıtımları yanı sıra modern teknolojik cihazlardan (Modern santral vb) yararlanılması ve uygun mevzuat düzenlemelerinin yapılması gerekmektedir.