KA-107 International Credit Mobility Yıldız Teknik Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi KA-107 International Credit Mobility YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Erasmus+ KA-107 Mobility Nedir? KA-107 (International Credit Mobility-ICM), Erasmus+ programı altında 2015 yılında faaliyete geçen, Erasmus+ program ülkeleri ile diğer ülkeler (ortak ülkeler) arasında öğrenci ve personel değişimini mümkün kılan proje temelli yeni bir değişim programıdır. KA-107 faaliyeti ile, program ve ortak ülkeler arasında anlaşma yapılmak ve projenin onaylanması kaydı ile 3-12 ay arasında Öğrenci (öğrenim) ve 5-60 gün arasında Personel (ders verme-eğitim alma) hareketliliği gerçekleştirmek mümkündür. YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Program Ülkeleri Group 1 Programme Countries with higher living costs Denmark, Ireland, France, Italy, Austria, Finland, Sweden, United Kingdom, Liechtenstein, Norway Group 2 Programme Countries with medium living costs Belgium, Czech Republic, Germany, Greece, Spain, Croatia, Cyprus, Luxembourg, Netherlands, Portugal, Slovenia, Iceland , Turkey Group 3 Programme Countries with lower living costs Bulgaria, Estonia, Latvia, Lithuania, Hungary, Malta, Poland, Romania, Slovakia, former Yugoslav Republic of Macedonia YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Ortak (Partner) Ülkeler YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Ortak (Partner) Ülkeler Budget envelope Region Partner Countries Neighbouring the EU Instrument for Pre-accession (IPA) Region 1 Western Balkans Arnavutluk, Bosna Hersek, Kosova, Karadağ, Sırbistan European Neighbourhood Instrument (ENI) Region 2 Eastern Partnership Countries Ermenistan, Azerbaycan, Beyaz Rusya, Gürcistan, Moldova, Ukrayna (uluslararası hukuk ile tanınan) Region 3 South-Mediterranean Countries Cezayir, Mısır, İsrail, Ürdün, Lübnan, Libya, Morocco, Filistin, Suriye, Tunus Region 4 Russian Federation Rusya (uluslararası hukuk ile tanınan) YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Ortak (Partner) Ülkeler Other Partner Countries Region 5* Andorra, Monako, San Marino, Vatikan Şehir Devleti, İsviçre Development Cooperation Instrument (DCI) Region 6 Asia Afganistan, Bangladeş, Butan, Kamboçya, Çin, Kuzey Kore, Hindistan, Endonezya, Laos, Malezya, Maldivler, Moğolistan, Myanmar, Nepal, Pakistan, Filipinler, Sri Lanka, Tayland, Vietnam Region 7 Central Asia Kazakistan, Kırgızistan, Tacikistan, Türkmenistan, Özbekistan Region 8 Latin America Arjantin, Bolivya, Brezilya, Şili, Kolombiya, Kosta Rika, Küba, Ekvador, El Salvador, Guatemala, Honduras, Meksika, Nikaragua, Panama, Paraguay, Peru, Uruguay, Venezuela Region 10 Güney Afrika Region 9* İran, Irak, Yemen *Bu gruptaki ülkelerle faaliyet gerçekleştirmek mümkün değil. YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Ortak (Partner) Ülkeler European Development Fund (EDF) Region 11 ACP (African, Caribbean, and Pacific Group of States) Angola, Antigua ve Barbuda, Belize, Yeşil Burun, Comoros, Bahamalar, Barbados, Benin, Botsvana, Burkina Faso, Burundi, Kamerun, Orta Afrika Cumhuriyeti, Çad, Kongo (Brazavil), Kongo (Kinşasa), Cook Adaları, Fildişi Sahili, Cibuti, Dominik, Dominik Cumhuriyeti, Eritre, Etiyopya, Fiji, Gabon, Gambiya, Gana, Grenada, Gine Cumhuriyeti, Gine-Bissau, Ekvator Ginesi, Guyana, Haiti, Jamaika, Kenya, Kiribati, Lesotho, Liberya, Madagaskar, Malavi, Mali, Marshall Adaları, Moritanya, Mauritius, Mikronezya, Mozambik, Namibya, Nauru, Nijer, Nijerya, Niue, Palau, Papua Yeni Gine, Ruanda, St. Kitts ve Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent ve Grenadinler, Solomon Adaları, Samoa, Sao Tome ve Principe, Senegal, Seyşeller, Sierra Leone, Somali, Güney Sudan, Sudan, Surinam, Svaziland, Tanzanya, Doğu Timor, Togo, Tonga, Trinidad ve Tobago, Tuvalu, Uganda, Vanuatu, Zambiya, Zimbabve Region 12* Industrialised: Gulf Cooperation countries Bahreyn, Kuwait, Umman, Katar, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri Partnership Instrument (PI) Region 13 Other Industrialised countries Avustralya, Brunei, Kanada, Hong Kong, Japonya, Güney Kore, Makao, Yeni Zelenda, Singapur, Tayvan, Amerika Birleşik Devletleri *Bu gruptaki ülkelerle faaliyet gerçekleştirmek mümkün değil. YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Mali araçlara göre ortak ülkeler: Ülkeler 5 farklı mali araç altında sınıflandırılmış durumda: 1. Instrument for Pre-accession (IPA) 2. European Neighbourhood Instrument (ENI) 3. Development Co-operation Instrument (DCI) 4. European Development Fund (EDF) 5. Partnership Instrument (PI) YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Dikkat edilmesi gerekenler; Bu projeye ancak ECHE’si olan bir program ülkesi partner ülkelerle değişim yapabilmek için başvurabilir Proje başvurusunda anlaşma yapılan her kurum hakkında açıklama yazılacağından, hareketlilik sayısı, süresi ve uzaklık mesafesine göre bütçe isteneceğinden proje yazmadan önce anlaşma yapılmış olmalıdır Anlaşmalar bölüm bazında yapılmalıdır Projenin değerlendirilmesinde bazı kısıtlamalar ve bazı öncelikler bulunmaktadır, daha başarılı sonuç alabilmek için bunlara dikkat etmek gerekmektedir Daha başarılı sonuç alabilmek için anlaşmalarda katılımcıların gitmesinden çok gelmesi hedeflenmelidir Projeler kısıtlamalar göz önünde bulundurularak önce uygunluk kontrolünden geçirilecektir ve sonra 4 kalite sorusu üzerinden iki bağımsız dış uzman tarafından değerlendirilecek ve uzlaşma olmazsa üçüncü bir uzman görüşü alınacaktır (60/100; ilk soru minimum 15). Bütçe dahilinde başarı puanına göre sıralanan üniversiteler tamamen veya kısmen onaylanabilir veya reddedilebilir Projenin kabulüne göre hareketlilikler gerçekleştirilebilir Hem gelen hem de giden katılımcıların hibesi YTU tarafından yönetilecektir YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Kısıtlamalar Doğu ve güneyde yer alan AB’ye komşu ülkeler ile gerçekleştirilen hareketlilikler çoğunlukla Avrupa’ya şeklinde olmalıdır. Hareketliliklerin en fazla %10’unu Avrupa dışına giden öğrenci şeklinde olabilir. (Rusya hariç) Asya ve Latin Amerika için hareketliliklerin %25’i bu bölgelerde bulunan az gelişmiş ülkelere yapılmalıdır. Bu ülkeler; Asya: Afganistan, Bangladeş, Kamboçya, Laos, Nepal, Butan and Myanmar; Latin Amerika: Bolivya, El Salvador, Guatemala, Honduras veParaguay; Asya için ayrılan bütçenin en fazla %30 Çin ve Hindistan için kullanılabilir; Latin Amerika için ayrılan bütçenin en fazla %35’i Brezilya ve Meksika için kullanılabilir 6, 7, 8,10 ve 11 (DCI and EDF) numaralı bölgelerde yer alan ülkelere hareketlilik kapsamında sadece doktora seviyesinde öğrenci ve personel gönderilebilir bu ülkelerden her seviyede öğrenci ve personel kabul edilebilir. 5,9 ve 12 numaralı bölgelerde yer alan ülkelerle faaliyet gerçekleştirmek şu an için mümkün değil. YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Bütçesi Nedir? 2015-2020 yılları arasında bu faaliyet için Türkiye’ye ayrılan bütçe yıllık 4,571,153 € toplamda ise 27 milyon €’dur. Bu bütçe ile Türkiye’ye ve Türkiye’den toplam 7000 hareket hedeflenmektedir. YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Bölgeler ve yıllara göre Türkiye’ye ayrılan bütçe miktarları 2015 2016 2017 2018 2019 2020 TOTAL ENP Güney € 968,862 € 5,813,172 ENP Doğu € 725,084 € 4,350,504 Rusya € 462,553 € 2,775,318 Latin Amerika € 218,775 € 1,312,650 Asya € 672,578 € 4,035,468 Merkez Asya € 189,397 € 1,136,382 Güney Afrika € 61,257 € 367,542 IPA € 847,598 € 5,085,588 ABD Kanada € 206,274 € 1,237,644 Endüstrileşmiş Asya, Avustralya, Yeni Zelanda € 4,571,153 € 27,426,918 YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Öğrenci için hibe miktarları From To Amount Eligible Partner Countries Group 1 Programme Countries 850 EUR per month Group 2 Programme Countries 800 EUR per month* Group 3 Programme Countries 750 EUR per month Programme Countries Partner Countries 650 EUR per month* Türkiye 2. grupta yer alan bir program ülkesidir. Bu nedenle Türkiye’ye gelen bir öğrenci 800 EUR hibe alacaktır. Türkiye’den partner ülkeye giden bir öğrenci ise 650 EUR hibe alacaktır. Travel distances33 Amount Between 100 and 499 KM34 : 180 EUR per participant Between 500 and 1999 KM: 275 EUR per participant Between 2000 and 2999 KM: 360 EUR per participant Between 3000 and 3999 KM: 530 EUR per participant Between 4000 and 7999 KM: 820 EUR per participant 8000 KM or more: 1100 EUR per participant http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Personel için hibe miktarları Receiving country Staff from Programme Countries Staff from Partner Countries Min-Max (per day) Amount (per day) A1.1 A1.2 Denmark, Ireland, Netherlands, Sweden, United Kingdom 80-160 160 Belgium, Bulgaria, Czech Republic, Greece, France, Italy, Cyprus, Luxembourg, Hungary, Austria, Poland, Romania, Finland, Iceland, Liechtenstein, Norway, Turkey 70-140 140* Germany, Spain, Latvia, Malta, Portugal, Slovakia, former Yugoslav Republic of Macedonia 60-120 120 Estonia, Croatia, Lithuania, Slovenia 50-100 100 Partner Countries 160 * Not eligible Partner ülkeden Türkiye’ye gelen personel ilk 14 gün için günlük 140 EUR hibe alacaktır. Bir program ülkesinden partner ülkeye gidenler ise ilk 14 gün için günlük 160 EUR hibe alacaktır. up to the 14th day of activity: A1.1, if mobility between Programme Countries or A1.2 if mobility between Programme and Partner Countries, per day per participant + between the 15 th and 60 th day of activity: 70% of A1.1, if mobility between Programme Countries or A1.2 if mobility between Programme and Partner Countries, per day per participant Travel distances33 Amount Between 100 and 499 KM34 : 180 EUR per participant Between 500 and 1999 KM: 275 EUR per participant Between 2000 and 2999 KM: 360 EUR per participant Between 3000 and 3999 KM: 530 EUR per participant Between 4000 and 7999 KM: 820 EUR per participant 8000 KM or more: 1100 EUR per participant YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Başvuru nasıl yapılır? Program ülkesi olarak YTÜ partner ülkelerde bulunan yükseköğrenim kurumları ile bölüm bazında anlaşma yapar ve bu anlaşmaları referans alarak proje başvurusu yapar. Proje başvurusunda tüm akışlar, sayı, seviye, tür ve mesafe olarak beyan edilir ve 4 temel kalite sorusu cevaplanır. Bu soruların her okul için ayrı ayrı ve her iki tarafında bakış açısı yansıtılacak şekilde cevaplanması gerekmektedir. Proje başvuru son tarih; 2 Şubat 2016 saat: 12:00 (Brüksel) YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
İletişim vb. bilgiler girildikten sonra akış tablosu doldurulmalıdır YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Başvurular Nasıl Değerlendirilir? Ön değerlendirme: Doğru form-Doğru başvuru tarihi-Doğru imza gibi kontroller Kalite değerlendirmesi: Bağımsız 2 dış uzman tarafından gerçekleştirilecek. Uygun olmayan hareketliliklerin tespiti Projenin uygunluğu/ilgiliği bölümünden en az 15 puan almak şart. 4 sorunun toplamında 100 üzerinden en az 60 puan almak şart. YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Başvurular Nasıl Değerlendirilir? 2 uzman arası puan farkı 30’dan az ise konsolidasyon için bir lider uzman atanarak, ortak yorum ve puan verilecek, 2uzmanarası puan farkı 30’dan fazla ise projeye 3. bir uzman atanacak, 3. uzmanın atandığı durumlarda, kendisi lider uzman olarak atanacak ve kendisine en yakın puanı vermiş diğer uzman ile birlikte ortak yorum ve puan verilecek, Sonuç olarak, ülkeler kendi kategorilerinde puan sıralamasına girecek ve en üstten başlayarak hibelendirilecek. Değerlendirme komitesi, coğrafi dağılımı sağlamak ve bütçeyi daha etkin kullanabilmek amacı ile önlemler alabilir. Bunlar; faaliyet sürelerini kısaltmak, kişi sayılarını düşürmek vb. olabilir. YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Proje başvurusu 4 temel soru; Relevance of the strategy (maximum 30 points) The extent to which the planned mobility project is relevant to the internationalisation strategy of the higher education institutions involved (both in the Programme and in the Partner country) and the rational for choosing staff and/ or student mobility. Quality of the cooperation arrangements (maximum 30 points) The extent to which the applicant organisation has previous experience of similar projects with higher institutions in the partner country and the clarity of the description of responsibilities, roles and tasks between partners. Quality of the activity design and implementation (maximum 20 points) The completeness and quality of arrangements for the selection of participants, the support provided to them and the recognition of their mobility period (in particular in the Partner country). Impact and dissemination (maximum 20 points) The potential impact of the project on participants, beneficiaries, partner organisations, at local, regional and national levels and the quality of measures aimed at disseminating the results of the mobility project at faculty and institution levels, and beyond where applicable, in both the programme and partner countries. YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Relevance of the strategy (Projenin uygunluğu/ilgililiği) (max 30 puan): «Explain why the planned mobility project is relevant to the internationalisation strategy of the higher education institutions involved(both in the Programme and Partner Country). Justify the proposed type(s) of mobility (students and/or staff).» Planlanan hareketlilik faaliyetlerinin, hareketliliğe dahil olacak 2 kurumun uluslararasılaşma stratejileri ile ilgisi! Başvuru formunda öğrenci ve/ve ya personel hareketliliği seçme nedeni! Hareketlilik gerçekleştirilecek ülkenin, başvuran kurumun uluslararasılaşma stratejisi içersindeki yeri Planlanan hareketlilik faaliyetlerinin, hareketliliğe dahil olacak 2 kurumun kapasiteleri/uluslararasılaşmaları üzerindeki etkisi Başvuru sahibinin, karşı ülkedeki yükseköğretim kurumunu belirlemiş olması ve faaaliyetlerin karşı kurumun uluslararasılaşma stratejisi ile de ilişkilendirilmesi Hareketliliğe dahil olan kurumların uluslararasılaşma stratejileri ile talep edilen (incoming/outgoing; teaching/training; 1st cycle/2nd cycle/3rd cycle) hareketlilik faaliyetleri arasındaki bağlantı Kurumunuz neden hareketlilik gerçekleştirmek istiyor? Araştırma ? Personelin mesleki gelişimi için ? Projenizdeki öncelik verdiğiniz bölge/ülke? Neden bu bölge/ülkeyi tercih ediyorsunuz? Bu bölge / ülke ile işbirliği için herhangi bir kurumsal politika var mı? Belirli bir kurum ile özellikle fakülte bazında işbirliğiniz var mı? Hangi alanlarda güçlü bir işbirliğiniz var? Projenin uluslararasılaşma stratejinizle/hedefleriyle bağlantısı? Uluslararasılaşma stratejisiniz eğitim , inovasyon, araştırma alanlarında ortaklık kurmayı içeriyor mu? Ortak kurum seçiminiz (mevcut) bir işbirliğini güçlendirmek için midir? Nasıl? Hereketlilik hangi seviyede (Öğrenci ve/veya personel hareketliliği) olacak? Neden? YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Quality of the cooperation arrangements (Ortaklık mekanizmalarının kalitesi) (max 30 puan): "Detail your previous experience of similar projects with higher education institutions in this Partner Country, if any, and explain how, for the planned mobility project, responsibilities, roles and tasks will be defined in the Inter-institutional Agreement." Başvuran kurumun, hareketlilik yapmayı planladığı kurumlar ile daha önce benzer faaliyetler gerçekleştirme durumu! Hareketlilik gerçekleştirecek kurumlar arasındaki görev ve sorumluluk dağılımının netliği! İlgili ülke ile daha önce gerçekleştirilmiş ya da hali hazırda devam eden bir hareketlilik projesi, avantaj olarak değerlendirilebilir İlgili ülkedeki yükseköğretim kurumu ile gerçekleştirilmiş ya da halihazırda devam eden bir hareketlilik projesi avantaj olarak değerlendirilebilir Daha önce dahil olunan ve şu an planlanan hareketlilik projeleri için görev ve sorumlulukların tanımlanmış olması olumlu değerlendirilebilir Kurumlar arası anlaşmada taraflarca mutabık kalınan; alanlar, ders katalogları, vize/sigorta konuları, katılımcıların seçim sürecinin hangi tarafça yürütüleceği bilgileri vb.= Açıkça tanımlanmış yönetim sorumlulukları Projenin bütçe yönetimi Ek fon sağlanacak mı? Ne tür ek kaynaklar tahsis edilecek? Bütçeyi yönetecek finansal ve operasyonel kapasite? Kaynak Planlaması (Her bir faaliyet için) Ne tür kaynaklara ihtiyacımız var? Bu kaynak nereden gelecek? İnsan Kaynağı ? Maddi Kaynak ? Ekipman? İletişim kanallarının tanımlanması Seçilen Ortak Ülke ile önceki/sürmekte olan işbirliği deneyimleriniz/deneyimlerin ICM projelerine gelecekteki katkısı? YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Quality of the activity design and implementation (Proje tasarım ve uygulamasının kalitesi) (max 20 puan): "Present the different phases of the mobility project and summarise what partner organisations plan in terms of selection of participants, the support provided to them and the recognition of their mobility period (in particular in the Partner Country)…” Faaliyete katılacak kişilerin seçilmesi, Bu kişilere sağlanacak destekler (dil desteği, yurtdışı çıkış öncesi oryantasyon vb), Hareketlilik sürecinin tanınması (özellikle ortak ülkede tanınma faaliyetleri) Planlanan faaliyetlere ait hazırlık süreci, uygulama süreci ve değerlendirme sürecinin netliği ve kalitesi Faaliyete katılacak kişilerin seçilmesi için planlanan yöntemin uygunluğu: Şeffaf, adil, tarafsız yöntemler ile fırsat eşitliği sunan, sosyal eşitlik sağlayan ve dezavantajlı kişileri teşvik eden seçim yöntemleri olumlu değerlendirilebilir Faaliyetler öncesinde sunulan bilgi ve destek (Konaklama imkanı hakkında bilgi/destek, dil desteği, vize ve sigorta konularında bilgi/destek.) Öğrencilerin faaliyetleri süresince edindikleri kazanımların kendi okullarında tanınması için planlanan mekanizma (ECTS ya da diğer mekanizmalar) Faaliyete katılan personelin gerçekleştirdiği faaliyetin tanınması için planlanan tanınma/ödül mekanizması Sorulara hareketlilik öncesi/hareketlilik dönemi/hareketlilik sonrası dönemler çerçevesinde yanıt veriniz Kurumunuzun ve Ortağınızın; katılımcıların seçimi, tanınma, ve diğer konularda sağlayacağı desteği eksiksiz anlatınız Dil eğitimi, kültürel entegrasyonu sağlamaya yönelik faaliyetler, dezavantajlı kesim için planlanan desteklerden bahsediniz (var ise) Her faaliyet için zaman çizelgesi/genel bir takvim oluşturunuz YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Impact and dissemination (Etki ve yaygınlaştırma) (max 20 puan); "Explain the desired impact of the mobility project on participants, beneficiaries, partner organisations and at local, regional and national levels. Describe the measures which will be taken to disseminate the results of the mobility project at faculty and institution levels, and beyond where applicable, in both the Programme and Partner Countries." Planlanan hareketlilik faaliyetlerinin, faaliyete katılan kişiler ve faliyete dahil olan kurumlar üzerine etkileri! Faaliyetlerin sonuçlarının, faaliyete katılan kurumlarda, bölüm/fakülte/kurumsal seviyelerde yaygınlaştırılması için planlanan faaliyetlerin kalitesi! Proje süresince ve proje bittikten sonra, gerçekleştirilen hareketlilik faaliyetlerinin kişiler ve kurumlar üzerinde yaratacağı etki Gerçekleştirilen faaliyetlerin, faaliyete dahil olan her iki kurumda, bölüm/fakülte ve kurum düzeyinde nasıl yaygınlaştırılacağı Faaliyetlerin değerlendirmelerinin nasıl yapılacağına ilişkin strateji Hareketlilik projenizin farklı paydaşlar üzerindeki etki ve sonuçlarından Ortak Ülke de dahil olmak üzere; projenizin yerel / bölgesel / ulusal düzeyde etkisi Yaygınlaştırma faaliyetlerinden ve yaygınlaştırmayı hangi araçlar ile yapılacak Belirtilen etki ile faaliyetlerin türü ve sayısı arasında bağ olmalı Ortağınızın yaygınlaştırma stratejisinden bahsetmeyi ihmal etmeyiniz! Proje Hibesi sonlandıktan sonra da projenin faydalarının devamlılığını sağlayan faaliyetler YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Dikkat!!! Genel cevaplar vermeyin! Bütçe kısıtlı olduğu için , her ortak ülke ile işbirliği hedeflemeyin! Yalnız kurumunuza odaklanmayın! Projenin ortak yararlarından bahsedin! Ortak Ülkenin stratejileriyle de proje önerinizi ilişkilendirin! Ortak ülke seçimlerinizi gerekçelendirin! Farklı Ortak Ülke seçimleri için aynı gerekçeyi kullanmayın! Kopyala - Yapıştır Yapmayın Planlanan hareketlilik projesinin ORTAK KURUMUN uluslararasılaşma stratejisi bağlantısını, ortağınızla irtibata geçerek açıklayın Başvuru formunda yer alan soruları Ortağınız ile yanıtlayın Ortağınızın bakış açısını her cevapta yansıtın YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Süreç Nasıl İşleyecek? Bölüm bazında ikili anlaşmalar yapılacak İkili anlaşmalar üzerinden proje başvurusu yapılacak Proje başvurusunda yer alan sorular ortak ülkedeki irtibat kişisi ve YTÜ’de iritibat kişisinin de yardımı ile AB ofisi koordinasyonunda cevaplandırılacak Proje dış uzmanlar tarafından değerlendirilecek Olumlu değerlendirilen kapsamda YTÜ hibelendirilecek YTÜ AB ofisi koordinasyonunda hem gelen hem giden katılımcıların faaliyeti gerçekleşecek YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
Sizden beklenenler neler? Ortak ülkelerde bulunan bu süreçte bize fayda sağlayacak aynı şekilde bizim onlara fayda sağlayabileceğimiz anlaşma yapabileceğimiz kurumlar bulmamıza yardımcı olmanız Daha önce bir şekilde iş birliğimiz olan ve akademik anlamda yakından tanıdığımız kurumların tercih edilmesi Proje yazım aşamasına ihtiyaç duyulacak olan akademik bilgilerin temini AB Ofisi neler yapacak? Tavsiye edilen kurumlarla iletişime geçerek anlaşma imzalanmasını sağlayacak Taraflar için gereken bilgi akışını sağlayacak Proje için gereken bilgileri taraflardan edinecek ve projeyi yazıp başvurusunu yapacak Süreç boyunca ihtiyaç duyulacak belgeleri hazırlayacak Oryantasyon, toplantı vb. organizasyonlar düzenleyecek Süreci hem giden hem gelen katılımcılar için üç fazda (faaliyet öncesinde, faaliyet süresince, faaliyet sonrasında) yönetecek YTÜ Avrupa Birliği Ofisi
TEŞEKKÜR EDERİZ… İletişim Armağan BAKILI AKKOÇ Telefon 0212 383 56 54 E-posta abakkoc@yildiz.edu.tr Adres Avrupa Birliği Ofisi Davutpaşa Kampüsü, Taşkışla Binası A-1003 34220 Esenler / İSTANBUL YTÜ Avrupa Birliği Ofisi