CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI 2016- 2017 Öğretim Yılı CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersi Ders Koordinatörü Prof. Dr. Fatma DEMİR KORKMAZ Ders Sekreterleri Arş. Gör. Dr. Aliye OKGÜN ALCAN Arş. Gör. Hatice Eda YOLTAY
Sorumlu Öğretim Üye /Elemanları UYGULAMA ALANLARI Uygulama Yeri Sorumlu Öğretim Üye /Elemanları Klinik Sorumlusu Kalp Damar Cerrahisi A.D. Doç. Dr. Fatma DEMİR KORKMAZ Arş. Gör. Hatice Eda YOLTAY Başhemşire Asiye DENİZ Özlem AKYÜZ Anesteziyoloji ve Reanimasyon A.D. Prof. Dr. Meryem YAVUZ VANGIERSBERGEN Başhemşire Gülin DİNÇASLAN Ziynet HEPÇİVİCİ Nöroşirürji A.D. Doç. Dr. Türkan ÖZBAYIR Arş. Gör. Sinem GEÇİT Başhemşire Mahbube Dilek YILDIZ Emel YILDIZ Genel Cerrahi A.D. Yard. Doç. Dr. Yelda CANDAN DÖNMEZ Arş. Gör. Dr. Aliye OKGÜN ALCAN Başhemşire Gülşen BİLDİK İkbal BİNİCİ Acil Tıp A.D. Yard. Doç. Dr. Eda DOLGUN Arş. Gör. Burçak ŞAHİN KÖZE Başhemşire Gülbin YILMAZ Cemile AKBİNAR Ortopedi ve Travmatoloji A.D. Başhemşire Elvan Akyol MUTLU Organ Nakli AUM Öğr. Gör. Müjgan KABATAŞ Arş. Gör. Tuğçe YEŞİLYAPRAK Başhemşire Nebile ÖZDEMİR Şirin DURMUŞ Üroloji A.D. Başhemşire Birgül NURÜLKE Münire GÖNÜLKIRM AZ
ÖĞRENCİLERİN UYGULAMA ALANINI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
Uygulama Süresi Öğrencilerin; -%92.1’i genel sürenin yeterli olduğunu, -%89.9’u kliniklere ayrılan sürenin yeterli olduğunu belirtti.
Uygulama Alanlarının Fiziksel Koşulları Öğrencilerin; -%91.5’ i ulaşımın yeterli olduğunu, -%77.5’i giyinip/soyunma alanın yeterli olduğunu, -%82.3’ü beslenme alanın yeterli olduğunu, -%82.3’ü güvenliğin yeterli olduğunu belirtti.
Uygulama Alanlarının Mesleki Becerileri Geliştirmeye Katkısı Öğrencilerin; -%85.3’ü teorik bilgiye katkısının yeterli olduğunu, -%88.2’si iletişim becerisine katkısının yeterli olduğunu, -%90.4’ü motor becerisine katkısının yeterli olduğunu belirtti.
n= 355, Minimum:0 Maksimum: 10 (Ortalama= 7.65 SD: 1.57) Teorik/Kuramsal Bilgi ve Laboratuvar Çalışmalarının, Uygulama Alanı İle Örtüşme Durumu 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç ∆ Çok n= 355, Minimum:0 Maksimum: 10 (Ortalama= 7.65 SD: 1.57)
UYGULAMA ALANLARINDA İLETİŞİME İLİŞKİN GÖRÜŞLER
Uygulama Alanlarında İletişimin Değerlendirmesi Öğrencilerin, -%93.5’i arkadaşları ile iletişimlerinin yeterli olduğunu, -%91.2’si öğretim elemanı ile iletişimlerinin yeterli olduğunu, -%94.5’i klinik hemşiresi ile iletişimlerinin yeterli olduğunu, -%91.5’i hasta ile iletişimlerinin yeterli olduğunu, -%90.7’si hasta yakını ile iletişimlerinin yeterli olduğunu belirtti.
Uygulamanın İletişim Beceri Gelişimine Katkısı 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç ∆ Çok n=355, Minimum:3 Maksimum:10 (Ortalama= 8,18, SD: 1,42)
SEMİNERLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLER
Seminerlere İlişkin Görüşlerin Dağılımı Öğrencilerin; -%80.8’i seminerlerin süresinin yeterli olduğuna, -%84.8’i seminerlerin içeriğinin yeterli olduğuna, -%83.1’i seminerlerin anlaşılır olduğunu belirtti.
Seminer Konularının Gelişime Katkısı 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Hiç ∆ Çok n= 355, Minimum:0 Maksimum:10 (Ortalama= 7.33, SD: 1.89)
Uygulama Not Dağılımları
Fakülte Başarı Puanları 74-80: BB 67-73: CB 60-66: CC 53-59: DC
Yüksekokul Başarı Puanları 74-80: BB 67-73: CB 60-66: CC 53-59: DC
Uygulama alanına yönelik görüşler Klinik Uygulama alanına yönelik görüşler Anestezi -Uygulama öncesi izolasyon eğitimi verilebilir (1). -Mezun olmadan önce her öğrencinin anestezi yoğun bakımda staja çıkması gerektiğini düşünüyorum (1). Genel Cerrahi -Hasta, hasta yakını ile iletişim oldukça iyiyken bazı hemşireler ile iletişim ve geri bildirim aynı şekilde değildir (1). -Biz öğrenciler robot olarak değil öğrenme amaçlı klinikteyiz neyi neden yaptığımız açıklanmalı (1). -Teorik ve uygulama anlamında oldukça zengin bir uygulama (1) -Klinik teorik bilgime hiçbir katkı sağlamadı (1). KDC -Süreç yerine hafta hafta konu (teorik) çalışma yapılabilir (1). -Müthiş bir stajdı (1). NRŞ -Bu uygulamada hemşire bakımlarını doğrudan yapıp öğrendim (1). Acil -Ameliyathanede işlem sırasında anlatım olsa öğretim görevlisi tarafından daha iyi olurdu (1). İletişimimize olumlu yönde katkı sağladı. Acil bir girişim yaparken de iletişim kurabilmeyi öğrendik (1). Üroloji -Hemşireler çok yardımcı oluyor (2). Herkesten, hocalarımızda dahil teorikte öyle ama hastanede böyle sözünü duymak istemiyorum (1).
Formlara ilişkin görüşler Klinik Formlara ilişkin görüşler Genel Cerrahi -Dosya yükü fazla (1) KDC -Sorular biraz daha az olabilir (1). Acil -Acil serviste staj yapan öğrencilerin veri toplamada sorun yaşadıklarından dolayı hasta dosyası yapmamalarını öneriyorum (1). -Formlardaki sorular kliniğe uygun değil (1). Üroloji -Formlar ders içerikleriyle örtüşüyor ve gelişime katkı sağlar. Kağıtsız hastane yaygınlaşmalı. İş yükünü arttıran, karşılıkların olmasına neden olan bir sistem kullanıyoruz (1).
Seminerlere ilişkin görüşler Klinik Seminerlere ilişkin görüşler Anestezi -Seminerler gayet yeterli ve düzenliydi (1). -Daha büyük alanlarda, rahat dinlenme ortamında yapılması ve önemli noktaların üstünde durulması gerekir (1). Genel Cerrahi -Seminerler faydalıydı.(2) -Vakaların tartışma ortamı yaratılarak daha küçük gruplar halinde öğrenilmesi (1) Organ Nakli -Sadece okuyup geçilmeden tartışılmalı. Konular da hızlıca geçilmemeli, anlaşılırlığı yok bu şekilde (1) -Yer sorunu yaşadık (1) KDC -Seminer alanımız olmadığı için konular çok anlaşılır değildi (1). Üroloji -Seminerlerdeki konular çok ilgi çekiciydi (1).
-Klinik olarak yoğun fakat bir o kadar da katkısı olan bir yer (1) Uygulamaya çıktığınız alanlarda herhangi bir sorun yaşadınız mı? Evetse; Anestezi -İş kazası(1) Genel Cerrahi -Nöbette tek bir hemşire kendi servisine bakarken eleman eksikliği öğrencilerle karşılanmamalı 3 servis öğrenciye emanet edilmemeli (2) -İş kazası (1) -Uygulama başında intörn öğrenciler gelmeden klinikteki tüm sorumlu ve çalışan hemşirelere öğrencilerin haklarını içeren bir açıklamayı hocaların yapması (1) -Klinik olarak yoğun fakat bir o kadar da katkısı olan bir yer (1) -İletişim ile ilgili sıkıntı mevcut (1) -Hemşirelerin intörn hemşirelere öğretme isteği yok. Nöbette hemşire ile sorun yaşadım. Bütün gece beni aşağılaması ve azarlamasına maruz kaldım (1). -Hemşireler intörn hemşirelere karşı hiç eğitici değiller. Tedavide ilaçları çekip ne olduğunu söylemeden yap diye veriyorlar (1). Organ Nakli -Bazı hemşireler bize yardımcı gözüyle bakıp emirler yağdırıp azarlama hakkını kendinde gördüğü bir klinik (1) KDC -Hemşirelerin bizim dinlenme zamanımızda sürekli bize bir şeyler söylemesi (iğneleyici tarzda) (1) NRŞ -Hemşirelerin bize karşı tutumu hoş değil (1). -Hafta sonu nöbetlerinin bana hiçbir katkısı olmadı (1) Acil -Triyaj yoğun ve kalabalık oluyor. Güvenlikçiler ile hasta yakınları tartışabiliyor (1) Üroloji -Hastadan öykü alırken, süreç aşamasında çok ayrıntılı bilgi istendiğini söyledi ve devam edilmesini kabul etmedi (1).
TEŞEKKÜR EDERİM…