Peter Pan Kuşağı Araştırması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GELENEK VE MODERNLİK ARASINDA GENÇLİK Giriş Araştırma Yüz yüze anket yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacı, Gelenek ve Modernlik.
Advertisements

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ ENGELLİLER UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 8 Mart Dünya Kadınlar Günü İÜ Engelli Kadın İstihdamını Tartışıyor Paneli
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri Kullanıldığı Yerler Örnekler Düzenleyen: Mehhmet Akif BARIŞ.
Çalışma Sermayesi Yönetimi Bir Önceki Haftadan (ProForma Tablolar ile) Devam...  Dynastatic Corporation bugüne kadar büyüme göstermemesine.
Cam Vakıf Türkiye Şişe ve Cam Fabrikaları A.Ş. Ve İştirakleri Sosyal Güvenlik ve Bilimsel Araştırma Vakfı Temsilciler Meclisi Olağan Genel Kurul Toplantısı.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
AİLE İŞLETMELERİNDE ROLLER VE STATÜLER AİLE İŞLETMELERİNDE STATÜLER AİLE ÜYESİAİLE DIŞI Girişimci / Kurucu Veliaht Aile Bireyleri işgören Profesyonel Yönetici.
Teknolojiden Yararlanmak İçin…. Keloğlan’ın düşünde, Kaf Dağı’nın ötesinde, korkunç devler ülkesinde gezinmeyen biri mi var? Saklambaç, köşe kapmaca,
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
KAMUDA İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARI DERNEĞİ BİLİM KURULU (KİGUDER)
BASKETBOL TÜRKİYE TURU
PARA VE BANKACILIK.
İş Dünyası Sürdürülebilirliğin Neresinde?
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
Hazırlayan: Hasan ACAR
Arş. Gör. EDİP KAYA, Dr. Ebru İnal
SAHİBİNDEN.COM ve HEPSİBURADA.COM
VARLIKLARIN İZLENMESİ Menkul Kıymetler
Temel Tıp Eğitiminin Human Papilloma Virüs (HPV) Farkındalığı üzerine etkisinin incelenmesi Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi ÖÇM 2 çalışma grubu.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Atatürk ve Türk Kadını
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 2: Faiz Haddi ve Ödemeler Dengesi
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
EŞSİZ YUVAM TEMASI ETKİNLİKLERİ 2
3D MODELLER MALİYET ANALİZİ SUNUMU
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
REHBERLİK SERVİSİ.
Sevgi.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Hazırlayanlar: Sinan AYTULU Emine DİLAVER Güneş KARTAL Hasan ATLI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Aile Atölyeleri Projesi
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
Spiritüellik.
Güvenli İnternet Kullanımı
ABD İÇ GİYİM PAZARI Kaynak: statısta.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
BİLGİSAYAR AĞLARI.
Evlilik ve Aile Danışması
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
. DERS.
ATATÜRK’ÜN ÖNDERLİĞİNDE YAPILAN YENİLİKLER
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
2-B İnternet Anketi Sibel Payaslı.
Bankaların Faaliyet konuları
İNTERNET VE BİLGİSAYAR AĞLARI
Türkiye’de Bankacılık Sektörü
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
İÇİNDEKİLER FİNANSAL ANALİZ VE KONTROL, FİNANSAL YAPIYI GÜÇLENDİRİCİ ÖNLEMLER Finansal Tabloların Analizinin Önemi Oran (Rasyo) Analizi Finansal Oranların.
İNTERNET VE BİLGİSAYAR AĞLARI
HEDEFLERİNİZE ULAŞTIĞINIZ BİR YIL OLSUN...
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Tüketici Davranışları
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

Peter Pan Kuşağı Araştırması Digital Age Peter Pan Kuşağı Araştırması Sürücüsüz (Otonom) Arabalar Algı Araştırması Sonuçları

Araştırma, Dünya literatüründe 25-40 yaş arasında yer alan, uzatılmış bir ergenlik dönemi yaşayan ve evlilik, ev alma, çocuk sahibi olma gibi sorumluluklardan kaçan bir nesil olarak adlandırılan Peter Pan kuşağının sosyal yaşamını anlamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma, 15-19 Haziran 2017 tarihinde Türkiye halk geneli nezdinde 25-40 yaş arası 340 kişi ile CAWI (bilgisayar destekli web görüşme) yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Eğitim Yaşanan İl SES %60 Evli *Ortalama 6 yıldır evli %43 %57 %48 Çocuk sahibi *%92’si 1 veya 2 çocuk sahibi

Medeni Durum ve Ev Yaşamı

Peter Pan Kuşağının Medeni Durumu %60 Evli %35 Bekar %5 Dul / Boşanmış Şuan evli olmayan her 10 kişiden 7’si önümüzdeki 3 sene içerisinde evlenmeyi hedefliyor*! 70% 74% 64% 59% 76% Toplam Erkekler Kadınlar İstanbul’da yaşayanlar Diğer illerde yaşayanlar

Peter Pan Kuşağının Medeni Durumu %60 Evli %35 Bekar %5 Dul / Boşanmış Peter Pan kuşağına göre evlenmek için ideal yaş; Erkekler için 28, Kadınlar için 25

Peter Pan Kuşağı Nerede / Nasıl Yaşıyor? %27 Ailesiyle beraber %57 Eşi ve/veya çocuklarıyla beraber %73 Ailesinden ayrı %2 Arkadaşıyla beraber %14 Tek başına

Peter Pan Kuşağı Nerede / Nasıl Yaşıyor? %27 Ailesiyle beraber Şuan ailesiyle yaşayan her 4 kişiden 3’ü daha önce ailesinden ayrı yaşadığını belirtiyor! (Ailesinden ayrı yaşam süresi ortalama 3,5 sene) Tekrar ailesinin yanına dönenlerin sebepleri; 46% 16% 9% Maddi olarak zorlanmak Ev işleri ile ilgilenememek Aile baskısı Baz: 67 (Şuan ailesiyle yaşayan ancak daha önce ayrı yaşamış kişiler)

Kişiler, ortalama 23 yaşından itibaren ayrı yaşamaya başlıyor! Peter Pan Kuşağı Nerede / Nasıl Yaşıyor? %57 Eşi ve/veya çocuklarıyla beraber %73 Ailesinden ayrı %2 Arkadaşıyla beraber %14 Tek başına Ailesinden ayrı yaşama sebebi; 62% 26% Ayrı şehre taşınmak Kişiler, ortalama 23 yaşından itibaren ayrı yaşamaya başlıyor! Evlenmek 14% 11% Okul veya iş yerinin evden uzak olması Tek başına yaşamak istemek Baz: 249 (Ailesinden ayrı yaşayanlar)

Bireyler Ne Zaman Ailesinden Ayrı Yaşamaya Başlamalı Bireyler Ne Zaman Ailesinden Ayrı Yaşamaya Başlamalı? Demografik kırılımlar bazında sonuçlar (%) İstatistiki açıdan anlamlı farklılık içeren ifadeleri belirtmek amacıyla kullanılmıştır Toplam Erkekler Kadınlar İstanbul’da yaşayanlar Diğer illerde yaşayanlar Bireyler 18 yaşından sonra tek başlarına yaşamalı Bireyler eğitim hayatını bitirdikten sonra tek başlarına yaşamalı Bireyler 18 yaşından sonra veya eğitim hayatını bitirdikten sonra tek başlarına yaşamalı Bireyler çalışmaya başladıklarında tek başına yaşamalı Bireyler yaşları fark etmeksizin istedikleri kadar aileleriyle yaşayabilir s4 - Aşağıdaki seçenekler arasında hayatınızda zevk alarak yaptığınız seçenekleri işaretleyebilir misiniz? Baz: 340 Baz: 202 Baz: 138 Baz: 133 Baz: 207

81% 19% %62 %89 %22 %11 %16 - Çalışma Durumu Birikim Durumu Çalışanlar Kadınlar Erkekler Kadınlar Erkekler % %62 %89 Bankada TL mevduat Altın Döviz (Amerikan Doları, EURO vb.) BES (Bireysel emeklilik sistemi) Emlak gayrimenkul Yatırım fonları Borsa, hisse senedi Repo (Devlet tahvilleri, hazine bonoları vb.) Birikim yapmıyorum, hiçbiri Çalışanlar 81% Yeterli bütçem yok %22 %11 Çalışmayanlar %16 - Ev Kadını 19% Anı yaşamayı tercih ediyorum Baz: 57 (Birikim yapmayanlar)

Teknolojiye Bakış

Sahip Olunan Varlıklar Sahip Olunan Teknolojik Aletler Kadınlar Erkekler Kadınlar Erkekler % %33 %51 Akıllı telefon Bilgisayar Televizyon Tablet Fotoğraf makinesi Smart TV Oyun konsolları Dijital müzik sistemleri Akıllı saat Ev Sahip olunan teknolojik aletler için son 1 yılda yapılan harcama ortalama 2.800 TL %35 %53 Araba, Motosiklet %4 %5 Yazlık %40 %24 Ziynet Eşya

Sahip olduğumuz teknolojik aletleri nasıl satın alıyoruz? Kadınlar Erkekler Kredi Kartı %68 %74 Nakit %48 %52 Tüketici Kredisi %5 %9 Arkadaş Borç %2 %4 Senet %1 %2

Teknolojik Trendlerin Takibi Demografik kırılımlar bazında sonuçlar (%) İstatistiki açıdan anlamlı farklılık içeren ifadeleri belirtmek amacıyla kullanılmıştır Toplam Erkekler Kadınlar İstanbul’da yaşayanlar Diğer illerde yaşayanlar Teknolojik ürünlerle ilgili yenilikleri ve gelişmeleri takip ederim İmkânım olursa kullandığım teknolojik ürünleri sürekli en son modelleriyle değiştirmek isterim Sahip olduğum teknolojik ürünler genellikle son model ürünlerdir Baz: 340 Baz: 202 Baz: 138 Baz: 133 Baz: 207 s4 - Aşağıdaki seçenekler arasında hayatınızda zevk alarak yaptığınız seçenekleri işaretleyebilir misiniz?

İmkanımız Olsa Hangi Teknolojik Ürünleri Sürekli Yenilemek İsterdik İmkanımız Olsa Hangi Teknolojik Ürünleri Sürekli Yenilemek İsterdik? Demografik kırılımlar bazında sonuçlar (%) İstatistiki açıdan anlamlı farklılık içeren ifadeleri belirtmek amacıyla kullanılmıştır Toplam Erkekler Kadınlar İstanbul’da yaşayanlar Diğer illerde yaşayanlar Akıllı telefon Bilgisayar Tablet Televizyon Akıllı saat Oyun konsolları Smart TV Fotoğraf makinesi Dijital müzik sistemleri s4 - Aşağıdaki seçenekler arasında hayatınızda zevk alarak yaptığınız seçenekleri işaretleyebilir misiniz? Baz: 340 Baz: 202 Baz: 138 Baz: 133 Baz: 207

İnsan İlişkileri

Kişisel Bir Sorun (Fiziksel veya Ruhsal) Yaşadığınızda Bunu Kiminle Paylaşıyoruz? Demografik kırılımlar bazında sonuçlar (%) Toplam Erkekler Kadınlar İstanbul’da yaşayanlar Diğer illerde yaşayanlar Eşim Annem Yakın arkadaşlarım Kardeşlerim Babam Konunun uzmanı kişiler Çocuğum Yakın akrabalarım İlgili dijital platformlar / bloglar / forumlar s4 - Aşağıdaki seçenekler arasında hayatınızda zevk alarak yaptığınız seçenekleri işaretleyebilir misiniz? Baz: 340 Baz: 202 Baz: 138 Baz: 133 Baz: 207

Maddi Bir Sorun Yaşadığınızda İlk Başvuracağınız Kişi Kim Maddi Bir Sorun Yaşadığınızda İlk Başvuracağınız Kişi Kim? Demografik kırılımlar bazında sonuçlar (%) Toplam Erkekler Kadınlar İstanbul’da yaşayanlar Diğer illerde yaşayanlar Babam Annem Kardeşlerim Eşim Yakın arkadaşlarım Finansal kuruluşlar Çocuğum Yakın akrabalarım s4 - Aşağıdaki seçenekler arasında hayatınızda zevk alarak yaptığınız seçenekleri işaretleyebilir misiniz? Baz: 340 Baz: 202 Baz: 138 Baz: 133 Baz: 207

Kendimizi Nasıl Hissediyoruz?

Kiminle Tatile Çıkmak İstiyoruz? 67% 69% 64% Eşim, sevgilim Toplam Erkekler Kadınlar 60% 61% 58% Ailem Toplam Erkekler Kadınlar 39% 37% 43% Arkadaşlarım Toplam Erkekler Kadınlar

Sanal platformlarda (sosyal medya, mobil uygulamalar vb Sanal platformlarda (sosyal medya, mobil uygulamalar vb.) tanışıp yeni arkadaşlar edinenler 68% 71% 63% 77% 62% Toplam Erkekler Kadınlar İstanbul’da yaşayanlar Diğer illerde yaşayanlar Sanal platformlarda (sosyal medya, mobil uygulamalar vb.) tanışıp ilişkiye dönen arkadaşlığı olanlar 47% 53% 38% 50% 44% Toplam Erkekler Kadınlar İstanbul’da yaşayanlar Diğer illerde yaşayanlar

Sanal Platformlarda (sosyal medya, mobil uygulamalar vb Sanal Platformlarda (sosyal medya, mobil uygulamalar vb.) Tanışıp Arkadaş Olduğumuz Kişilere Ne Derece Güveniyoruz?

Teşekkürler ZENNA Kurumsal Marka Yönetim Araştırmaları ve Danışmanlığı www.zennadanismanlik.com