HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Spor Pedagojisi.
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
TÜRK Eğitim Sistemi.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Özel Öğretim Yöntemleri
EĞİTİMİN YASAL -YÖNETSEL TEMELLERİ
İTHİLAF HALİNDE ANKARA MAHKEMELERİ YETKİLİDİR.
Temel Kavramlar.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
TÜRK Eğitim Sistemi.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
T.C. MURATLI KAYMAKAMLIĞI HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ YAYGIN EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Temel Kavramlar ve İlkeler
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Dr. İsmail DEMİR Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Program Geliştirme ve Öğretim
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
DERS:ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Dursun AKSU.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
EDS -101 Eğitim Bilimine Giriş Türkçe Öğretmenliği Bölümü Tülay KAYA
TÜRK Eğitim Sistemi.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR.
NEDEN EĞİTİM ?.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
EĞİTİM program gelİŞtİrme Ve ÖĞretim İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
TÜRK Eğitim Sistemi.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLARI
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
YAYGIN EĞİTİM.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ YASAL TEMELLERİ VE SORUNLARI
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
KANUNLARDA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Karşılaştırmalı Eğitim
Karşılaştırmalı Eğitim
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
YAYGIN EĞİTİM.
1739 Sayılı Temel Eğitim Kanunu Yaygın Eğitim
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
a AMAÇYAPI SÜREÇHAVA Türkiye Milli Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları 1. T.C. Anayasası, 2. Eğitim ve Öğretimi Düzenleyen Yasalar 3. Milli Eğitim Şuraları.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMİN YASAL -YÖNETSEL TEMELLERİ
Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı
PROGRAM GELİŞTİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR.
Sunum transkripti:

HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Çok boyutlu hale gelen küreselleşme süreci, yeni eğitim ve işgücü fırsatlarını da beraberinde getirmektedir. Bu süreç sayesinde iş alanları da değişmekte ve beceri sahibi olmadan yapılan farklı işler yok olmaktadır. Bu küreselleşme sürecinde teknolojinin çağa damgasını vuran etkileri, iş piyasasında talep edilen iş gücü niteliklerinin farklılaşması, hayat boyu öğrenme kavramını daha da önemli hale getirmektedir.

İnsanlar işlerini tam anlamıyla yapabilmek için daha fazla bilgi ve beceriye ihtiyaç duymakta ve formal eğitimlerini tamamladıktan sonra da eğitimlerine devam etmek ve kendilerini geliştirme ihtiyacı duymaktadırlar. Bu da hayat boyu öğrenmeyi bir bakıma zorunluluk haline getirmektedir.

1739 Sayılı Temel Eğitim Kanunu Madde 40 – Çağımızın bilimsel, teknolojik, iktisadi, sosyal ve kültürel gelişmelerine uyumlarını sağlayıcı eğitim imkanları hazırlamak. Madde 41 – Yaygın eğitim, örgün eğitim ile birbirini tamamlayacak, gereğinde aynı vasıfları kazandırabilecek ve birbirinin her türlü imkanlarından yararlanacak biçimde bir bütünlük içinde düzenlenir.

Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü 652 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararnamenin ile yaygın eğitim ve öğretim programlarını hazırlamak görevi genel müdürlüğümüze verilmiştir. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü MADDE 12 – (1) Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır: a) Zorunlu eğitim dışında, eğitim ve öğretimi hayat boyu devam edecek şekilde yaygınlaştırmak amacıyla politikalar oluşturmak, bunları uygulamak, izlemek ve değerlendirmek. b) Yaygın eğitim ve öğretim ile açık öğretim hizmetlerini yürütmek. c) Örgün eğitim sistemine girmemiş, herhangi bir eğitim kademesinden ayrılmış veya bitirmiş vatandaşlara yaygın eğitim yoluyla genel veya meslekî ve teknik öğretim alanlarında eğitim ve öğretim vermek. ç) Yaygın eğitim ve öğretim okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim programlarını, ders kitaplarını, eğitim araç-gereçlerini hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak. f) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Genel Müdürlük Özel Büro Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı Açık Öğretim Daire Başkanlığı Sosyal, Kültürel Eğitimler ve Faaliyetler Daire Başkanlığı Göç ve Acil Durum Eğitim Daire Başkanlığı Sosyal Ortaklar ve Projeler İzleme ve Değerlendirme

HBÖ Genel Müdürlüğünce hayat boyu öğrenme kapsamında her yaş düzeyinden ve her gruptan bireylere mesleki ve teknik eğitim kursları ile genel kurs programları düzenlenmektedir. Kurs programları, Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği’nin 48. Maddesi gereğince Genel Müdürlük ve Genel Müdürlüğe bağlı kurumlar tarafından hazırlanmakta ve Bakanlığın Onayından sonra uygulanmaktadır. Mesleki ve teknik eğitim kurs programları modüler yapıda hazırlanarak yayımlanmaktadır.

Bakanlığın Diğer Öğretim Daireleri, Federasyonlar, Kurs Programları Kurs programları; Bakanlığın Diğer Öğretim Daireleri, Federasyonlar, Sivil Toplum Örgütleri ile işbirliği çerçevesinde ve Ulusal Meslek Standartları ile Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi referans alınarak, Talim ve Terbiye Kurul Başkanlığı 20.04.2016 tarih ve 19 sayılı Onayı ile yürürlüğe giren Yaygın Eğitim Çerçeve Kurs Programı, Yaygın Eğitim Kurumları Yabancı Diller (A1, B1 Seviyeleri) Çerçeve Kurs Programları ve Diğer öğretim dairelerinin Talim ve Terbiye Kurulunca kabul edilen programlarına göre hazırlanmıştır.

En yaygın eğitim tanımı Bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak, kalıcı izli istendik davranış değişikliği meydana getirme sürecidir.

Birey: Biyolojik, psikolojik, sosyal ve kültürel bir varlıktır Birey: Biyolojik, psikolojik, sosyal ve kültürel bir varlıktır. Bireyin bu özellikleri onun eğitim sürecine etki eden unsurlardır. Davranış Değişikliği: Eğitim bir davranış değiştirme sürecidir. Organizmanın gözlenebilen ya da gözlenemeyen örtük ya da açık etkinliklerinin tümüne davranış denilmektedir. 3 türlü davranıştan söz edilebilir: 1. Doğuştan Getirilen (Refleks , İçgüdü) 2. Geçici (Hastalık, Bağımlılık) 3. Sonradan Kazanılan (Öğrenme Ürünü) i. İstendik (Planlı Eğitim , Gelişigüzel Kültürleme) ii. İstenmedik (Eğitimin Hatalı Yan Ürünleri)

3) Kasıtlılık: Davranışlar bir hedefe-amaca yönelik biçimde değişmesidir. Kasıtlılık planlılığı gerektirir. 4) İstendiklik: Belirlenen, istenen hedeflere ulaşma yolunda olmasıdır. İstendiklik iki kaynağa dayanmaktadır: 1973 tarihli Türk Milli Eğitimi Temel Kanunu ile belirlenmiş olan ‘Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçları ve Temel İlkeleri’ Talim Terbiye Kurulunca hazırlanan, eğitim programlarınca belirlenmiş olan hedef davranışlar (öğrenci kazanımları)

5) Deneyim (Kendi Yaşantısı Yoluyla): Öğrenenin, öğrenmeye bizzat katılmasıdır. Bireylerin birbirleriyle ve çevresiyle etkileşimi sonucu bireylerde davranış değişikliği oluşmasına yaşantı denir. Eğitim açısından yaşantı, kazanılmış ve yaşanılmış olarak iki kategoride ele alınabilir: Yaşanılmış yaşantı; bireylerin birbirleriyle olan etkileşimleri sonucundaki etkinliklerin tümü olarak ifade edilir. Kazanılmış yaşantı; ise bu etkileşim neticesinde bireyde iz bırakan ve bireyin davranışında değişiklik oluşturan etkinliklere verilen addır. Yani kazanılmış yaşantı neticesinde bireylerde öğrenme gerçekleşir.

6) Süreç: Öğrenenin aktif olduğu dinamik süreçtir 6) Süreç: Öğrenenin aktif olduğu dinamik süreçtir. Süreç; olguların ya da olayların, belli bir taslağa uygun ve belli bir sonuca varacak biçimde düzenlenmesi olarak ifade edilir. Bu yönüyle bakıldığında eğitim bir süreçtir. Yaşam boyu devam eder. Kapsamlı ve çok boyutludur. Öğrenenin bu sürece etkin katılımı gerekmektedir.

Eğitimin Özellikleri Eğitim bir süreçtir, Eğitim sonunda bireyin davranışında bir değişme olmalıdır, Bu değişme istendik yönde olmalıdır, Eğitimde bir amaç ya da kazanım vardır, Eğitim bireyi geliştirir, Eğitim bireyi hayata hazırlar, İçsel ya da dışsal bir yaşantı sonucu oluşur

EĞİTİM VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ Kültür: Bir toplumun sahip olduğu maddi ve manevi her şeyidir. Kültürleme: Bireyin doğumdan ölüme kadar toplumun istek ve beklentilerine uyacak şekilde etkilenmesi ve değiştirilmesidir.

KÜLTÜRLEME Zoraki Kültürleme: Bireye hür iradesi dışında kültürel değerlerin zoraki olarak kabul ettirilmesidir. Gelişigüzel kültürleme: Bireylere plansız ve sistemsiz bir biçimde kültürel değerlerin benimsettirilmesi Kasıtlı kültürleme: Kültürel değerlerin planlı ve kasıtlı bir şekilde bireylere aktarılmasıdır.

EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI Kültürlenme: Bireylerin, içinde bulundukları kültürel unsurları benimseyerek o kültüre katılmasına denir. Kültürleşme: Farklı kültürlerin karşılıklı etkileşimi ile gerçekleşen serbest kültür alış-verişidir. Başka bir ifadeyle farklı toplumlardaki bireylerin karşılıklı olarak kültürel etkileşimde bulunmasıdır. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI

FORMAL EĞİTİM Amaç ve kuralları önceden belirlenerek planlı ve programlı olarak yürütülen eğitimdir. Formal eğitim, eğitimin kurumsallaştırılmış halidir. Bireyde davranış değişikliği meydana getirmek üzere bilinçli, planlı, kontrollü ve kasıtlı bir biçimde öğretim ortamı düzenlenir.

FORMAL EĞİTİM Örgün Eğitim: Örgün eğitim, belirli yaş grubundaki ve aynı seviyedeki bireylere, amaca göre hazırlanmış programlarla okul çatısı altında yapılan düzenli eğitimdir. Örgün eğitim, okulöncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsamaktadır.  Yaygın Eğitim: Örgün eğitime hiç girmemiş, örgün eğitimin herhangi bir basamağından ayrılmış ya da örgün eğitimi tamamlamamış veya bir meslekte çalışan bireylere yönelik olarak yapılan eğitimdir.

FORMAL EĞİTİM Hizmet içi eğitim: Kişilerin hizmetteki verim ve etkinliklerinin artırılmasını, gelişmeye yol açan bilgi, beceri ve tutumların zenginleştirilmesini amaç edinen ve kurumların genel çalışma düzenini sürekli olarak etkileyen eğitimdir. Sargın eğitim: Sargın eğitim, örgün ve yaygın eğitim dışında kalan, bireylerin günlük yaşamda içinde belli bir eğitim almadan kendiliğinden gerçekleştirdiği öğrenme faaliyetleridir.

FORMAL EĞİTİM Hizmet öncesi eğitim: Kamu kurum veya kuruluşlarında çalışmaya hak kazanmış ancak henüz işe başlamamış bireylere yapacakları işi pekiştirmeleri için verilen eğitimdir. Halk eğitimi: Yetişkinlerin hayat standartlarını yükseltmek, sorunlarını çözebilmelerine ve yaşadıkları toplumun kalkınmasına katkıda bulunmalarına yardımcı olmak amacıyla düzenlenen eğitimdir.

FORMAL EĞİTİM Hizmet içi ve hizmet öncesi eğitimi, halk eğitiminden ayıran temel fark; Bir kurumun kendi çalışanları için iş öğretme amacıyla (kendi mesleklerinin direkt gerektirdiği bilgi ve becerilerle ilgili) bir program çerçevesinde bu eğitimlerin gerçekleşmesidir. Oysa halk eğitimde bireyler daha çok istihdam edildikleri meslekler dışında bir eğitim almaktadır.

Öğrenme: Yaşantı ürünü ve nispeten kalıcı izli davranış değişiklikleridir. Bireyin yaşantısının, bireyde bıraktığı kalıcı izdir. Öğrenmenin olabilmesi için bireyin davranışında değişiklik olması, yaşantı sonucunda meydana gelmesi ve belli bir süre (nispeten) kalıcı olması gerekir. Öğretme: Öğrenmeyi kılavuzlama ve yönlendirme işidir. Yani öğrenmeyi yapma işidir. Öğretim: Bireye istendik davranış kazandırma amacıyla amaçlı, planlı ve programlı olarak yürütülen eğitim süreçlerin tümüdür. Yani öğretim, öğretme işinin yapıldığı süreci ifade eder. Öğretme genelde eğitim kurumlarında (okul gibi) yerlerde gerçekleştirilir. Okulun üç önemli temel öğesi vardır: Öğrenci. Öğretmen Programdır. Öğretimin en temel unsuru ise öğrencidir.

Eğitim – öğretim arasındaki benzerlikler Hem eğitim hem de öğretim, içinde bulunulan toplumdan ve kültüründen etkilenir ve etkiler. Her ikisi de yerel, ulusal ve uluslararası özellikler taşır.  Her ikisi de birer süreci ifade eder.

STRATEJİ NEDİR? Öğrenme – öğretme sürecinin amaçlarına ulaşabilmesi için izlenen genel çerçeveye (yola) strateji denir.

Teşekkür ederim……

Konunun Hedef- davranışları İçerik Öğretmenin kişiliği Zaman Maliyet ÖĞRETMENİN STRATEJİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN ETMENLER Konunun Hedef- davranışları İçerik Öğretmenin kişiliği Zaman Maliyet Öğrenci grubunun büyüklüğü Öğretim ortamının uygunluğu