YAĞLI TOHUMLU BİTKİLER VE BİTKİSEL YAĞLAR KONFERANSI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Araç Takip ve Yönlendirme Sistemi
Advertisements

Bu yıla nasıl başladık? 2002 yılı kişi başı gelir hedefi 1999 yılının %20 altında *2003* GNP büyümesi -6,16,3-8,535 Kişi başı Gelir (USD)
EL TERMİNALLERİ PROJESİ
İNŞAAT SEKTÖRÜ: MAKRO BAKIŞ
Hızlı Tüketim Ürünleri Perakendeciliğinde Dönüşüm ve Sektörün Geleceği Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU
Gökhan AY Süreç Geliştirme Yöneticisi.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Ottoman Store ve İç Mimar Tunç YETENEK ve mobilya sektorunde 20 yildir aktif olarak faaliyet gosteren Desinatör Murat YİLMAZ tarafından kurulmuştur.
SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014.
Nuşin Oral Başkan KÜÇÜLÜRKEN KÜÇÜLTMEK Mİ? BÜYÜRKEN BÜYÜTMEK Mİ?
BÜYÜME.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 28 Ağustos 2014.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
SICAK GÜNDEM: CARREFOURSA/GİMA VE MİGROS/TANSAŞ DEVRALMALARI
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 17 Temmuz 2014.
ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
AMPD PERAKENDE ENDEKSİ by NIELSEN EYLÜL AYI SONUÇLARI 25 EKİM 2007.
Hızlı Tüketim Ürünleri
TMMOB GIDA MÜHENDİSLERİ ODASI ÖĞRENCİ TEMSİLCİLİKLERİ Gaziantep Üniversitesi.
Hızlı Tüketim Ürünleri
İHRACATÇI EĞİLİM ANKETİ II. Dönem Sonuçları Nisan-Haziran 2009 Gerçekleşmeleri Temmuz-Eylül 2009 Beklentileri.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 19 Mart DEĞİŞİM TOPLAM BÜYÜKBAŞ DEĞİŞİM TOPLAM BÜYÜKBAŞ BÜYÜKBAŞ ARALIK ARAŞTIRMASI BÜYÜKBAŞ ARALIK ARAŞTIRMASI.
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 21 HAZİRAN ÜRETİM % DEĞİŞİM BAŞ % DEĞİŞİM BAŞ BOĞA ÖKÜZ İNEK DÜVE DANA Toplam Sığır Ocak-Mart 12/11 GENÇ SIĞIR.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 20 Eylül AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN.
BÖLÜM 3 TARIMIN TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ ÖNEMİ
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 29 Ağustos 2013.
NIELSEN perakende ölçüm hizmetlerİ
YERLİ ÜRETİM DERİNLİĞİNİN ÜLKE VE SANAYİMİZE KATKILARI
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 13 Nisan DEĞİŞİM TOPLAM BÜYÜKBAŞ DEĞİŞİM TOPLAM BÜYÜKBAŞ BÜYÜKBAŞ HAZİRAN ARAŞTIRMASI BÜYÜKBAŞ HAZİRAN ARAŞTIRMASI.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 23 Ocak AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ VARLIĞI CANLI HAYVAN Mayıs / Haziran Araştırması CANLI HAYVAN Mayıs / Haziran Araştırması.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU
TÜKETİCİLERİN İNDİRİM MARKETİ TERCİHİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİNDEN AHP YÖNTEMİ İLE TESPİTİ Yrd. Doç. Dr. Mutlu Yüksel.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Mayıs AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN Aralık Araştırması CANLI HAYVAN Aralık Araştırması.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 11 Aralık 2014.
2013 – 2014 GAYRİMENKUL SEKTÖR ANALİZİ Hazırlayan : Y. Müh.Murat ERGİN.
Dünya’da ve Türkiye’de zeytinyağı gündemi
1 Anadolu Efes Biracılık ve Malt Sanayii A.Ş. Yıllık Olağan Genel Kurul Toplantısı 22 Mayıs 2012.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 27 Ağustos 2015.
ARALIK AYI SONUÇLARI 21 OCAK CİRO ENDEKSİ ►ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ CİROSU KASIM AYINA GÖRE %13 ARTMIŞTIR ►2008 ARALIK AYI CİROSU GEÇEN SENE AYNI.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 6 Kasım DEĞİŞİM TOPLAM BÜYÜKBAŞ DEĞİŞİM TOPLAM BÜYÜKBAŞ BÜYÜKBAŞ HAZİRAN ARAŞTIRMASI BÜYÜKBAŞ HAZİRAN ARAŞTIRMASI.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 19 Kasım AB % BAŞ DEĞİŞİMİ ÜRETİM BOĞA BAŞ ÖKÜZ İNEK DÜVE BUZAĞI GENÇ SIĞIR Büyükbaş Hayvan Eti.
London Sandwich Wars: The Role Of Strategic Interactions In Urban Chain Store Proliferation.
35. Pınar Resim Yarışması hakkında soru ve cevaplar
Anaerobik Arıtma ve Biyogaz Üretim Tesisi
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 10/04/09. AKSA STRATEJİK PLANININ ŞİRKET KARLILIĞINA ETKİSİ 1.
2010 YILI BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) Mehmet ŞİMŞEK Maliye Bakanı 26 Ekim 2009.
Tarım Türleri Öğrenme Hedefleri Tarımın Farklı Türlerini Tanımlamak
GİRİŞİMCİ.
FUAR PAZARLAMA & TANITIM SÜREÇLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER
FAHRİYE OBUT
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
MALİ POLİTİKALARIN KAMU HASTANELERİNE YANSIMALARI
LR Akademisi LR İş Modeli.
Dünya’da ve Türkiye’de Halı Üretimi
İç ve Dış Ticaret Müdürü
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU
Merve ÇAKMAK.
Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Hazırlayan: GÖZDE BOZ
Biz kimiz? Syngenta ziraat sektöründe Dünya lideridir
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
Türkİye Yumurta Sektörünün Genel Sekreter YardImcIsı
BİYODİZEL SUNU Bilal ENÜŞTEKİN Harran Üniversitesi
Şeref Saygılı-OECD&TCMB Cengiz Cihan-TCMB 24 Ekim 2011 İstanbul
2018 OCAK AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yağlı Tohumlu Bitkiler ve Bitkisel Yağlar Konferansı
Sunum transkripti:

YAĞLI TOHUMLU BİTKİLER VE BİTKİSEL YAĞLAR KONFERANSI 14 Eylül 2017 DİDEM ŞEKEREL ERDOĞAN NIELSEN GENEL MÜDÜRÜ

100+ 500+ 44,000 NIELSEN... ÜLKE OFİS ÇALIŞAN Nielsen’in bulunduğu ülkeler

DENEYİM 100 yılı aşkın süredir küresel pazar payı takibi 30 yıllık Türkiye Panel deneyimi ENDÜSTRİ Nielsen olarak ihtiyacınıza göre tasarlanan araştırmalarımız ile işinizi geliştirmeyi hedefliyoruz. TAKIM Sahada 150 panel çalışanı İstanbul'da global ve Türkiye'ye hizmet veren 100 kişilik operasyon ekibi Toplam ekip 450+ DANIŞMANLIK Modern Ticaret Raporlamasında çeşitli çözümler Her hafta 7000 mağaza raporlaması

İndirim Marketleri (ŞOK, BİM, A101) NIELSEN UZAYI Pastane Kafeler Süpermarketler Büfeler Oteller Kuruyemişçiler Askeri Kantinler Hastaneler Eczaneler Okullar Toptancılar Benzin İstasyonları Bakkallar Restaurantlar Parfümeriler Otomatlar İndirim Marketleri (ŞOK, BİM, A101) İnternet

PERAKENDE UZAYI GELİŞİMİ: 2006-2017

SPM < 400 m² İndirim Marketleri dahil FORMAT GELİŞİMİ – MAT HAZİRAN 2017 Ciro Büyümesi % MAT’17 vs. MAT’16 Ciro Ağırlığı % > 2500 SPM 1000-2500 m² SPM 400 - 999 m² SPM < 400 m² İndirim Marketleri dahil PARFÜMERİLER DİĞER Bakkal, Orta Market, Kuruyemişçi, Büfe, Benzin İstasyonu, Parfümeri, Eczane -2% 8% 8% 6% 24% 21% 3% Sigara ve Alkol Hariç FMCG 12% MAT 2016 MAT 2017 Kaynak: Nielsen Perakende Paneli

MODERN KANAL GELİŞİMİ Haziran 2016vs.2015 Haziran 2017vs.2016 22 16 10 Haziran’17 - Haziran’16 vs. Haziran’16 – Haziran’15 Haziran 2016vs.2015 Haziran 2017vs.2016 Mağaza sayısı değişimi (%) Mağaza sayısı değişimi (%) 22 16 10 4 3 1 İndirim Marketleri BIM-A101-ŞOK İndirim Marketleri BIM-A101-ŞOK Ulusal Zincirler Lokal Zincirler Ulusal Zincirler Lokal Zincirler Ulusallar: Migros Group, Carrefour, Real, Tesco, Adese, Makro, Uyum, Onur Grup, Beğendik, Özdilek, Happy Center İndirim Marketleri: BIM, A101, Sok Lokal Zincirler: Nielsen’in anlaşmalı olduğu Lokal, Lokal 2012&2014&2016 zincirler

HIZLI TÜKETİM ÜRÜNLERİ PAZARI

(Önceki yıla göre büyüme) Hizli tüketİm ürünlerİ pazari değerlendİrmesİ Toplam Türkiye Gıda sektörü FMCG büyümesini yönlendiriyor. %+8.7 %+11.7 %+13.4 %+11.7 %+10.7 Tonaj: %5.9 Fiyat: %5.6 (Alkol ve Sigara Hariç) Büyüme - MAT 2017 (Geçen Yıla Göre) Ciro (Milyar TL) MAT 17 Haziran Ciro Payı (Önceki yıla göre büyüme)

YÜKSEK HIZDA BÜYÜYENLER DÜŞÜK HIZDA BÜYÜYENLER/DARALANLAR BÜYÜME BİLEŞENLERİ - KATEGORİLER MAT HAZ.17 VS. MAT HAZ.16 YÜKSEK HIZDA BÜYÜYENLER DÜŞÜK HIZDA BÜYÜYENLER/DARALANLAR Kaynak: Nielsen Perakende Paneli

Hizli tüketİm ürünlerİ pazari Kanal BÜYÜMElerİ İndirim marketleri büyümenin öncüsü konumunda iken, süpermarket ve geleneksel kanal satışlarında bir miktar tonaj daralması gözlemleniyor. TOPLAM HIZLI TÜKETİM PAZARI (AlKOL VE SİGARA HARİÇ) CİRO BÜYÜMESİ (%) TONAJ BÜYÜMESİ (%) FİYAT DEĞİŞİMİ(%) MAT Haz’17, MAT Haz’16 değişimi 11.7 5.5 6.0 TOPLAM TÜRKİYE İNDİRİM MARKETLERİ (BİM-A101-ŞOK) 30 21.9 6.7 İNDİRİM MARKETLERİ HARİÇ PAZAR 5.3 -2.5 8.2

Gida sektörü

GIDA SEKTÖRÜ BÜYÜMELERİ Toplam Türkiye Yağ sektörünün büyümesi arkasında fiyat artışı faktörü rol oynuyor. MAT Haziran ‘17 Ciro Büyümesi % Q2 ‘17 Ciro Büyümesi % Satış Dağılımı (Ciro) Satış Dağılımı (Ciro) 100,0 27,1 27,7 16,1 5,7 7,5 16,0 100,0 28,0 27,9 16,3 4,2 7,4 16,2 MAT 17 Haziran

MAT Haziran ‘17 Büyümesi % GIDA SEKTÖRÜ BÜYÜMELERİ Toplam Türkiye Yağ sektörünün büyümesi arkasında fiyat artışı faktörü rol oynuyor. Satış Dağılımı (Ciro) MAT Haziran ‘17 Büyümesi % Satış Dağılımı (Ciro) Q2 ‘17 Büyümesi % 11,7 10,6 12,8 11,6 8,1 10,7 13,5 100,0 28,0 27,9 16,3 4,2 7,4 16,2 13,6 9,6 17,1 15,1 9,8 14,3 14,2 100,0 27,1 27,7 16,1 5,7 7,5 16,0 Ciro değişimi Ciro değişimi MAT 17 Haziran

(Önceki yıla göre puan değişimi) giDA SEKTÖRÜ (ALKOL HARİÇ) KANAL DAĞILIMLARI Toplam Türkiye İndirim marketleri başta geleneksel kanal olmak üzere, ölçümlediğimiz tüm satış kanallarından pay alıyor. (-2,7p) (+1,7p) Hipermarket Süpermarket Küçük Süpermarket Geleneksel Kanal İndirim Marketleri (+1,2p) (+4,3p) (-0,2p) (+1,4p) (-0,8p) (-0,6p) Ciro Payı MAT 17 Haziran (Önceki yıla göre puan değişimi)

Yağ pazari

(Önceki yıla göre puan değişimi) Yağ pazari değerlendİRmesİ Fiyat artışı destekli büyüyen yağ pazarında, sıvı yağlar sektör içindeki ağırlığını koruyor. Toplam Türkiye %10,7 Ciro (Milyar TL) (-0,3p) (+0,4p) MAT 17 Haziran (-0,1p) Ciro Payı (Önceki yıla göre puan değişimi)

Yağ pazarI büyümelerİ Toplam Türkiye Sıvı yağ pazarı özellikle Ayçiçek Yağları etkisiyle büyüyor. MAT Haziran ‘17 Ciro Büyümesi % Q2 ‘17 Ciro Büyümesi % Satış Dağılımı Satış Dağılımı 100,0 72,2 50,8 13,8 4,1 1,7 1,1 0,5 16,3 11,6 100,0 72,1 53,6 13,2 3,6 0,2 0,7 0,5 16,0 11,9 MAT 17 Haziran

(Önceki yıla göre puan değişimi) Yağ pazarI KANAL KIRILIMLARI Toplam Türkiye Yağ pazarındaki indirim marketi odağı, Gıda sektörünün üzerinde seyrediyor. (-1,1p) (-0,5p) (+0,8p) Hipermarket Süpermarket Küçük Süpermarket Geleneksel Kanal İndirim Marketleri (+2,2p) (+4,6p) (+1,6p) (-1,7p) Gida kanal dağilimi (-1,2p) (+4,3) (+1,7) (+1,2) (+1,4) Ciro Payı MAT 17 Haziran (Önceki yıla göre puan değişimi)

ayçİÇEK YAĞI pazari

AyçİÇEK YAĞI PAZARI DEĞERLENDİRMESİ Ayçiçek yağları hem miktar hem de fiyat artışı ile indirim marketleri sayesinde büyüyor. Toplam Türkiye %3,8 %14,3 %10 5,1 ₺ 5,6 ₺ MAT 16 MAT 17 Ciro (Milyar ₺) Tonaj (Milyon LT) Litre Fiyatı +33,2 +25,3 +11,5 -5,3 -0,2 -3,2 -19,1 Tonaj Büyümesi Tonaj Payı

AYÇİÇEK YAĞI FİYAT İNCELEMESİ İndirim marketlerinde ayçiçek yağı litre fiyatı, modern kanala göre %8 daha uygun fiyatla konumlanıyor. 5 LT - BİRİM FİYATLARI MAT 15 MAT 16 MAT 17 4.2 4.9 5.3 MODERN KANAL 4.5 5.0 5.5 GELENEKSEL KANAL 3.8 4.5 4.9 İNDİRİM MARKETLERİ PL PL PL 3.8 4.4 4.8

ayçİÇEK yağI FİYAT SEGMENTLERİ Son dönemde orta fiyat segmentinde ürün sayısı artışına rağmen, tonaj ağırlığı düşüyor. Toplam Türkiye Toplam Ürün Sayısı Fiyat Endeksi Ayçiçek=100

(Önceki yıla göre puan değişimi) AyÇİÇEK yağI boyut İNCELEMESİ Ayçiçek pazarında 3.5-5.5 litrelik ürünler, en yüksek satış ağırlığına sahip. Toplam Türkiye %3 %4 %3 %52 (+14p) %67 >=3,5-5,5 %71 %68 MAT 17 TONAJ AĞIRLIĞI %48 (-14p) %25 %29 %29 MAT 17 Haziran (Önceki yıla göre puan değişimi)

AyÇİÇEK yağI TENEKE – PET GELİŞİMİ Teneke satışları Pet fiyatlarının daha uygun konumlanması ile birlikte Pet ürünlere kayıyor. Toplam Türkiye TONAJ PAYLARI

Yağ pazari cİro gelİŞİMİ Yağ sektörü içerisinde büyümeye en büyük katkıyı sıvı yağlar yapıyor. Toplam Türkiye %+12,6 %+14.3 %70 %72 %72 %+14.0 %+2.8 %14 %12 %12 Yıllık Bileşik Büyüme Oranı Ciro Payları

Yağ pazari cİro gelİŞİMİ Sıvı yağ pazarı büyümesi, yıllar içerisinde Ayçiçek Yağı’nın katkısıyla büyümeye devam ediyor. Toplam Türkiye %+10.5 Büyüme %+17.7 +1.0p +3.5p +7.5p +7.9p Büyümeye Katkı Büyümeye Katkı

SÜRDÜREBİLİRLİK VE ETİK 6 MEGA TREND SAĞLIKLI YAŞAM 1 LÜKS TÜKETİM 3 DUYULARA HİTAP 4 KOLAYLIK 2 SÜRDÜREBİLİRLİK VE ETİK OTANTİK & NOSTALJİK 5 6