HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar 130907052
Wal-Mart Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik Devletleri'nin birçok eyaletinde şubeleri vardır.
Wal-Mart, Amerika'nın önemli ekonomi dergisi Fortune'nun 2010 sayısında yer alan "Amerika'nın en büyük yatırımlarını yapan 500 şirket" raporunda "Dünya çapında yüksek ciro yapan şirket" olarak 1. sırada yer almıştır.
Wal-Mart mağazalar zincirinde büyük çoğunluğu Amerika'da olmak üzere 2 Wal-Mart mağazalar zincirinde büyük çoğunluğu Amerika'da olmak üzere 2.1 milyon insan çalışmaktadır. Wal-Mart'ın en önemli rakipleri; Metro, Carrefour ve Tesco'dur.
Wal-Mart, adını kurucusu olan Sam Walton'un kısaltmasından alır. Wal-Mart 374,5 milyar dolar (2007) ciro ile Amerikan perakende piyasasını elinde bulundururken, dünyanın en fazla ciro yapan şirketi ünvanını da aldı.
NASIL BİR ŞİRKETTİR ? Wal-Mart canavarı son rakamlara göre 374,5 milyar dolar cirosu olan dev bir market zinciridir. Türkiye'nin koskoca bir ülke olarak toplam gayrisafi milli hasılasının 250 milyar dolar olduğunu düşünürseniz, Wal-Marta şirket değil, şirket süsü verilmiş devlet dememiz gerektiğini anlarsınız.
Bu koca devin kurucusu gerçektende tarihin gördüğü en kurnaz ve hırslı işadamlarından biri olan Sam Walton’dur. 1962 senesinde mahalle bakkalı benzeri ufacık bir dükkandan bugünkü haline getirdi.
“Tek bir patron tanırım: Müşteri “Tek bir patron tanırım: Müşteri! İnanın kızdırmaya gelmez yoksa hepimizi işten atar!” Sam WALTON
Wal-Mart’ın Pazarlama Sırları Herhangi bir müşterisinin rakibe gitmesini engelleyecek kadar fazlaca ürün bulundurması. Sıradan bir Wal-Mart’ta en az 150 bin ürün bulunuyor. Eğer her gün, 50 değişik ürün alsanız bile aynı ürüne sıra gelmesi için 7,5 yıl beklemeniz gerekiyor.
Her hafta Wal-Mart’tan 127 milyon Amerikalı alışveriş ediyor Her hafta Wal-Mart’tan 127 milyon Amerikalı alışveriş ediyor. Saatte 40 milyon dolar ciro yapıyor ve her dakika 23 bin dolar kâr ediyor. Yeryüzüne dağılan 5 bine yakın şubesinde 1.6 milyon kişi çalıştırıyor ve her sene 600 bin eleman işe girip, çıkıyor.
Dünyanın en büyük veri tabanına sahiptir Dünyanın en büyük veri tabanına sahiptir. Wal-Mart her mağazasında, her eyalette, bir saat içinde kasiyerlerinin her bir kasadan kaç tane ürün geçirdiklerini verimliliği ölçmek için, takip ediyor. (bir kasiyer bir saat içinde dört yüz ile beş yüz arasında ürün geçiriyor yani dakikada altı ile sekiz arasında)
Tüm mağazalar 7 gün 24 saat açık Tüm mağazalar 7 gün 24 saat açık. Bir mağazada ne kadar tadilat olsa bile bir gün dahi mağaza kapatılmaz. Her sene Amerikalıların yüzde 93’ü en az bir kere Wal- Mart’ta alışveriş yapıyor. (süreklilik)
Wal-Mart’ın muazzam depoları vardır ve eksilen malları anında yerine koyar. Kendi Dağıtım ağını kendi kurar ve nakliyeden tasarruf eder. Kamyonlar gece-gündüz yol yapar, mal yetiştirmeye çalışırlar.
Wal-Mart’ta People Greeter denilen müşteri memnuniyeti temsilcisi diyebileceğimiz kişiler çalışıyor. People greeter’ın iki görevi var. Birincisi müşterileri karşılamak, onlara yardımcı olmak ve kendilerini daha iyi hissetmesini sağlamaktır.
İkinci görevi ise güvenlik. Hırsızlığı engelleyen bir rolleri var İkinci görevi ise güvenlik. Hırsızlığı engelleyen bir rolleri var. Mağazaya başka yerden satın alınmış ürünlerle gelen biri olduğunda bunları kaydediyor, kontrol ediyor.
İlkelerinden vazgeçmeyerek rakiplerine acımaz İlkelerinden vazgeçmeyerek rakiplerine acımaz. Girdiği her yerde bir çok büyük- küçük firma iflas eder. Müşterilerinin tekrar tekrar gelmesi için beklentilerini üstünde hizmet sunmak.
Sadece ABD `de yönetim her hafta 5 bin 500 toplantı düzenliyor Sadece ABD `de yönetim her hafta 5 bin 500 toplantı düzenliyor. Bütün kademelerdeki çalışanların katıldığı eğlenceli ve ciddi geçen toplantılarda Wal-Mart’ı daha ileri seviyeye getirmenin yolları aranıyor ve iyi çalışanların ödüllendirilerek motivasyon arttırılıyor.
Başarılı ve daima tutkulu olmak için “bağlan” Başarını; sana yardımcı olanlarla “paylaşmasını” bil Kendini ve başkalarını; rüyalarına, hedeflerine ulaşmak için “motive” et İnsanlara; onları önemsediğini göster, “iletişim” kur İnsanları; çabaları ve ulaştıkları sonuçlar için “takdir” etmeyi bil Kendi başarını ve çalışma arkadaşlarınızın başarısını “kutla” Diğerlerini “dinle” ve onların fikirlerinden bir şeyler öğren
Başkalarının beklentilerini; daha yüksek standartlar oluşturarak “aş” Harcamalarını ve zenginliğe ulaşma yolunu “kontrol et” Farklı ol ve statükoya meydan oku. “Yukarı çık”.
Wal-Mart'ın terk ettiği ürün merkezli sloganı "Always Low Prices" yani daima düşük fiyat, daima en ucuz. Şu an geçerli, olan müşteri merkezli sloganı: "Save Money, Live Better " paranı koru daha iyi yaşa.
Sadece perakende sektörü değil iş dünyasının tümü Wal-Mart’tan birçok şey öğrenebilir. Wal-Mart öncelikle tek bir göreve odaklanıyor; daha düşük fiyatlar. Disiplini dikkat çekiyor, parayı boşa harcamamaya çok dikkat ediyorlar. Apaçık bir misyon, demir gibi bir disiplin.
Sloganı şudur; İNSANLARIN HER GÜN İHTİYAÇ DUYDUĞU ŞEYLERİ HERKESTEN DAHA UCUZA SAT, HER ZAMAN O UCUZ FİYATTA SAT, MÜŞTERİLER SANA AKIN EDECEKLER.
KAYNAKÇA http://efsanemarkalar. blogspot. com KAYNAKÇA http://efsanemarkalar.blogspot.com.tr/2012/1 2/wal-martn-pazarlama-srlar.html http://ahmetdursun374.blogcu.com/walmart- nasil-bir-sirkettir/2612167 https://tr.wikipedia.org/wiki/Wal-Mart
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar 130907052