HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

ALIŞVERİŞ STRESİNİ MUTLULUKLA DEĞİŞTİRDİK… devam etmek için lütfen tıklayınız…
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
Okyanus Zincir Mağazacılık Yönetim Sistemini tercih etmek için
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
KALICI ÇÖZÜMLER Sorunlarınıza PROGEM YAZILIM Cover 1
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
PAZARLAMADA İNOVASYON
Ücret Sistemleri ve Verimlilik Dersi Dönem İçi Çalışması
Hızlı Tüketim Ürünleri
ŞİRKET PROFİLİ Gençoğlu ailesi tarafından 1989 yılında, Bursa’da 7 bin 500 m2 alanda kuruldu. Kuruluş amacı tümüyle ihracat olan Penguen Gıda, Avrupa.
Yavuz Altop:Yönetim Kurulu Başkanı
E- Ticaret Altyapısı.
AHMET SOLAK CANSU ARSLAN SEVCAN EVYAPAN YÜKSEL ERDEM GRUP:İŞİMİZ VAR
Bolum 4- 2.
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
ANADOLU GRUP ESSE GRUP TEMİZLİK ve ÜRETİM DESTEK HİZMETLERİ
ARALIK AYI SONUÇLARI 21 OCAK CİRO ENDEKSİ ►ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ CİROSU KASIM AYINA GÖRE %13 ARTMIŞTIR ►2008 ARALIK AYI CİROSU GEÇEN SENE AYNI.
London Sandwich Wars: The Role Of Strategic Interactions In Urban Chain Store Proliferation.
GİRİŞİMCİ.
TASİAD, 26 yıldır asansör sektörüne hizmet eden önemli ve güçlü bir dernektir. TASİAD’a emeği geçen, tüm başkan ve yöneticilerimiz ile üyelerimizden ebediyete.
SATIŞ ve PAZARLAMA TEKNİKLERİ
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Hazırlayan ve Sunan Ayşegül Arslan
Wal-Mart Stores Inc. Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik.
Fahriye OBUT.
TATA MOTORS HAZIRLAYAN HALİDİN SÖNMEZ
Hazırlayan: Selim ERDEM
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
Walmart ? Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik Devletleri'nin.
Ayşegül ARSLAN.
WAL-MART.
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
FAHRİYE OBUT
Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ No:
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
H&M Sunumu Hazırlayan; Elif TEK
LR Akademisi LR İş Modeli.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
Hazırlayan – Nur Ecem VARDAR N.Ö /
Hazırlayan :Mehmet Özdemirler
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
ALİBABA GROUP FULYA KARAYAZI
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Dünya’nın En Büyük Perakendecisi
WALTON’UN WALMART’I “Save Money, Live Better”  Hazırlayan ; Elif TEK.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
TCHİBO Ağahan köse
Tchibo Marka Araştırması
Hazırlayan: Hasan ACAR
Hazırlayan MELODİ TAŞDEMİR
Merve ÇAKMAK.
Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Hazırlayan: GÖZDE BOZ
Teknoloji ve Tasarım Dersi
HAZIRLAYAN MUHAMMED YAYLA
Muhammet Onur ÖZÇELİKÇİ Reklamcılık 4. Sınıf N.Ö.
GELECEĞİ BİRLİKTE YARATMAK İÇİN BİR ÖNERİMİZ VAR:
Hazırlayan Damla AYDIN WALMART Sunumu.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
Mağaza Satış Danışmanlarına Taşpınar Akademi Altın Tavsiyeler.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar 130907052

Wal-Mart Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik Devletleri'nin birçok eyaletinde şubeleri vardır.

Wal-Mart, Amerika'nın önemli ekonomi dergisi Fortune'nun 2010 sayısında yer alan "Amerika'nın en büyük yatırımlarını yapan 500 şirket" raporunda "Dünya çapında yüksek ciro yapan şirket" olarak 1. sırada yer almıştır.

Wal-Mart mağazalar zincirinde büyük çoğunluğu Amerika'da olmak üzere 2 Wal-Mart mağazalar zincirinde büyük çoğunluğu Amerika'da olmak üzere 2.1 milyon insan çalışmaktadır. Wal-Mart'ın en önemli rakipleri;  Metro, Carrefour ve Tesco'dur.

Wal-Mart, adını kurucusu olan Sam Walton'un kısaltmasından alır. Wal-Mart 374,5 milyar dolar (2007) ciro ile Amerikan perakende piyasasını elinde bulundururken, dünyanın en fazla ciro yapan şirketi ünvanını da aldı.

NASIL BİR ŞİRKETTİR ? Wal-Mart canavarı son rakamlara göre 374,5 milyar dolar cirosu olan dev  bir market zinciridir. Türkiye'nin koskoca bir ülke olarak toplam  gayrisafi milli hasılasının 250 milyar dolar olduğunu düşünürseniz, Wal-Marta şirket değil, şirket süsü verilmiş devlet dememiz gerektiğini anlarsınız. 

Bu koca devin kurucusu gerçektende tarihin gördüğü en kurnaz ve  hırslı işadamlarından biri olan Sam Walton’dur. 1962 senesinde mahalle bakkalı benzeri ufacık bir dükkandan bugünkü haline getirdi.

“Tek bir patron tanırım: Müşteri “Tek bir patron tanırım: Müşteri! İnanın kızdırmaya gelmez yoksa hepimizi işten atar!” Sam WALTON  

Wal-Mart’ın Pazarlama Sırları Herhangi bir müşterisinin rakibe gitmesini engelleyecek kadar fazlaca ürün bulundurması.  Sıradan bir Wal-Mart’ta en az 150 bin ürün bulunuyor. Eğer her gün, 50 değişik ürün alsanız bile aynı ürüne sıra gelmesi için 7,5 yıl beklemeniz gerekiyor.

Her hafta Wal-Mart’tan 127 milyon Amerikalı alışveriş ediyor Her hafta Wal-Mart’tan 127 milyon Amerikalı alışveriş ediyor. Saatte 40 milyon dolar ciro yapıyor ve her dakika 23 bin dolar kâr ediyor. Yeryüzüne dağılan 5 bine yakın şubesinde 1.6 milyon kişi çalıştırıyor ve her sene 600 bin eleman işe girip, çıkıyor.

Dünyanın en büyük veri tabanına sahiptir Dünyanın en büyük veri tabanına sahiptir. Wal-Mart her mağazasında, her eyalette, bir saat içinde kasiyerlerinin her bir kasadan kaç tane ürün geçirdiklerini verimliliği ölçmek için, takip ediyor. (bir kasiyer bir saat içinde dört yüz ile beş yüz arasında ürün geçiriyor yani dakikada altı ile sekiz arasında)

Tüm mağazalar 7 gün 24 saat açık Tüm mağazalar 7 gün 24 saat açık. Bir mağazada ne kadar tadilat olsa bile bir gün dahi mağaza kapatılmaz. Her sene Amerikalıların yüzde 93’ü en az bir kere Wal- Mart’ta alışveriş yapıyor. (süreklilik)

Wal-Mart’ın muazzam depoları vardır ve eksilen malları anında yerine koyar. Kendi Dağıtım ağını kendi kurar ve nakliyeden tasarruf eder. Kamyonlar gece-gündüz yol yapar, mal yetiştirmeye çalışırlar.

Wal-Mart’ta People Greeter denilen müşteri memnuniyeti temsilcisi diyebileceğimiz kişiler çalışıyor. People greeter’ın iki görevi var. Birincisi müşterileri karşılamak, onlara yardımcı olmak ve kendilerini daha iyi hissetmesini sağlamaktır.

İkinci görevi ise güvenlik. Hırsızlığı engelleyen bir rolleri var İkinci görevi ise güvenlik. Hırsızlığı engelleyen bir rolleri var. Mağazaya başka yerden satın alınmış ürünlerle gelen biri olduğunda bunları kaydediyor, kontrol ediyor.

İlkelerinden vazgeçmeyerek rakiplerine acımaz İlkelerinden vazgeçmeyerek rakiplerine acımaz. Girdiği her yerde bir çok büyük- küçük firma iflas eder. Müşterilerinin tekrar tekrar gelmesi için beklentilerini üstünde hizmet sunmak.

Sadece ABD `de yönetim her hafta 5 bin 500 toplantı düzenliyor Sadece ABD `de yönetim her hafta 5 bin 500 toplantı düzenliyor. Bütün kademelerdeki çalışanların katıldığı eğlenceli ve ciddi geçen toplantılarda Wal-Mart’ı daha ileri seviyeye getirmenin yolları aranıyor ve iyi çalışanların ödüllendirilerek motivasyon arttırılıyor.

Başarılı ve daima tutkulu olmak için “bağlan” Başarını; sana yardımcı olanlarla “paylaşmasını” bil  Kendini ve başkalarını; rüyalarına, hedeflerine ulaşmak için “motive” et  İnsanlara; onları önemsediğini göster, “iletişim” kur  İnsanları; çabaları ve ulaştıkları sonuçlar için “takdir” etmeyi bil  Kendi başarını ve çalışma arkadaşlarınızın başarısını “kutla”  Diğerlerini “dinle” ve onların fikirlerinden bir şeyler öğren 

Başkalarının beklentilerini; daha yüksek standartlar oluşturarak “aş”  Harcamalarını ve zenginliğe ulaşma yolunu “kontrol et” Farklı ol ve statükoya meydan oku. “Yukarı çık”.

 Wal-Mart'ın terk ettiği ürün merkezli sloganı "Always Low Prices" yani daima düşük fiyat, daima en ucuz.  Şu an geçerli, olan müşteri merkezli sloganı: "Save Money, Live Better " paranı koru daha iyi yaşa.  

Sadece perakende sektörü değil iş dünyasının tümü Wal-Mart’tan birçok şey öğrenebilir. Wal-Mart öncelikle tek bir göreve odaklanıyor; daha düşük fiyatlar. Disiplini dikkat çekiyor, parayı boşa harcamamaya çok dikkat ediyorlar. Apaçık bir misyon, demir gibi bir disiplin.

Sloganı şudur; İNSANLARIN HER GÜN İHTİYAÇ DUYDUĞU ŞEYLERİ HERKESTEN DAHA UCUZA SAT, HER ZAMAN O UCUZ FİYATTA SAT, MÜŞTERİLER SANA AKIN EDECEKLER.

KAYNAKÇA http://efsanemarkalar. blogspot. com KAYNAKÇA http://efsanemarkalar.blogspot.com.tr/2012/1 2/wal-martn-pazarlama-srlar.html http://ahmetdursun374.blogcu.com/walmart- nasil-bir-sirkettir/2612167 https://tr.wikipedia.org/wiki/Wal-Mart

HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar 130907052