Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Bolum 4- 2.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Tedarikçi Firma Sunumu
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Girişimcilik.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
İZİNLİ PAZARLAMA.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
Tüketici Kararları.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
Pazarlama İletişimi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

GELENEKSEL PAZARLAMADAN DENEYİMSEL PAZARLAMAYA 1 HAFTA GELENEKSEL PAZARLAMADAN DENEYİMSEL PAZARLAMAYA 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

Deneyimsel Pazarlama 21. yüzyıla girdiğimiz bu dönemde ulaştırma, iletişim, teknoloji ve bilimsel gelişmeler her girdiği alanı hızla değişime uğratmakta ve iş dünyası da varlığını sürdürebilmek için çalışma koşullarını yeniden düzenlemektedir. Pazardaki rekabet yoğunlaştığından ve tüketiciler de değişime uğradığından dolayı işletmelerin yaşamlarını sürdürebilmeleri için pazardaki değişiklikleri de göz önünde bulundurmaları gerekmektedir. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

Pazarlama alanında Geleneksel Pazarlama yaklaşımından yeni pazarlama yaklaşımlarına doğru bir gelişme söz konusudur. Ürün ve hizmetlerin özellik ve faydaları üzerine odaklanan geleneksel pazarlama yaklaşımında, geleneksel pazarlamacılar tüketicilerin ürün ve hizmeti değerlendirirken onların sağladıkları toplam faydayı değerlendirdiklerini söylemektedirler. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

Geleneksel pazarlama da marka ya da ürün rekabette ön plandadır. Geleneksel pazarlama, tüketicilerin rasyonel karar aldığını analitik, nicel ve nitel yöntemlerle değerlendirilen, rekabetin sınırlı olduğu, ürün özellikleri ve faydalara odaklanan bir yaklaşımdır. Görüldüğü gibi geleneksel pazarlama yaklaşımı, tüketicilerin rasyonel karar alan ve faydaya odaklanan bireylerden oluştuğunu ve dar kapsamlı bir rekabete odaklandığı görüşü üzerinde durur. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

Geleneksel pazarlamanın bu dar kalıbı rekabette işletmelere bir sınır getirmektedir. Ayrıca bu değişiklik göstermeyen yöntemlerden sıkılan postmodern tüketici sürekli yenilik arayışındadır. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

Bu bağlamda işletmeler, yeni teknikler geliştirerek bu duruma karşılık vermeleri gerekmektedir. Bunu karşılayabilecek yeni tekniklerden birisi de "deneyimsel pazarlama"dır. Bu anlamda deneyimsel pazarlamanın odak noktasına baktığımızda, tüketim öncesi, tüketim sırasında ve tüketim sonrasında yaratılacak, tüketiciye seslenen duygu ve düşüncelerdir. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

Tüketicilerin duygularına seslenmek, işletme ve işletmenin markasına olan katkılarında da önemini göstermektedir. Dolayısıyla Deneyimsel Pazarlama, işletmelere müşteri deneyimi yaratma üzerine kurulan yapıdaki bir araçtır. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

Günümüzde hizmet ekonomisi yerini deneyim ekonomisine bırakmaya başlamıştır. 21. yüzyılda pazarlama stratejileri ürün ve hizmet satmaktan, tüketici deneyimi sağlamaya yönelik olarak değişmektedir. Deneyim ekonomisinde işletmelerin müşteri odaklı bir yönetim anlayışını ele alarak ekonomik değer dizisinde özelliği olan mal üretimine geçerek ve ürünlerini hizmetlerle destekleyerek farklılık yaratmaya çalışılmalıdır. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

Ayrıca işletmelerin, "ekonomik değerin arttırılması" yolu ile deneyim yaratma sürecine geçerek deneyimi de ürün ve hizmetler gibi değerlendirip farklılık yaratarak deneyim pazarlamaları gerekmektedir. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

Deneyim ise sürekli hatırlanacak bir anı özelliğine sahiptir. Deneyim ekonomisi, bir tiyatro veya görsel sanatlar gibi ürün ve hizmetleri sunmayla ortaya çıkar. Burada hizmeti sahne; ürünü ise, sahne dekorasyonu olarak değerlendirip müşteriler için unutulmaz anlar ve anılar yaratmak önemlidir. Deneyim ise sürekli hatırlanacak bir anı özelliğine sahiptir. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

Bu anlamda her bir müşteri için farklı deneyimler ortaya konulmaktadır Deneyimde müşteri, konuk olarak ifade edilirken her bir müşteri farklı deneyimler elde etmekte ve hissettikleri de birbirinden farklı olmaktadır. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

Günümüzde tüketiciler satın aldıkları ürünlerde ve hizmetlerde kendi zevklerine ve yaşam biçimlerine uygun estetik ve tasarım gibi birçok önemli özellik aramaktadır. Bu anlamda müşteri deneyimleri, deneyimsel pazarlamanın odak noktasını oluşturmaktadır. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

Deneyimler; zihinsel, duygusal, bilişsel, davranışsal ve ilişkisel değerler sağlayarak fonksiyonel değerlerin yerini almaktadırlar. Bu yaklaşım tüketicileri sadece rasyonel karar vericiler değil aynı zamanda duygusal karar vericiler olarak da görmektedir. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

Müşteri deneyimi oluşturularak müşteri sadakati yaratılabilir. Müşteri deneyimi kavramı, ürünlerin fonksiyonel ve duygusal yönlerinin birlikte düşünülmesi ile tasarlanarak ortaya çıkmaktadır. Müşteri deneyimi oluşturularak müşteri sadakati yaratılabilir. Dolayısıyla müşteriler ve müşterilerin yaşadığı deneyimler markaları yaratmaktadır. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

Uluslararası Deneyimsel Pazarlama Birliği'ne (IXMA) göre, "deneyimsel pazarlama, müşterilere duyusal yollar aracılığıyla markalar, ürünler ve hizmetler ile ilişki kurma ve etkileşime girme fırsatı veren bir araçtır. Bu bağlamda, deneyimsel pazarlama satışların artmasını sağlayan, marka imajı ile farkındalığını artıran, mevcut müşterilerin marka, ürün ve hizmet ile ilgili deneyimlerini anlatmaktadır. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

Deneyimsel Pazarlamada Müşteri Deneyimleri İşletmelerin küresel pazarlarda başarı kazanabilmesi için bilgi teknolojilerini, pazarlama iletişim kanallarını ve markalaşmayı iyi kullandığında müşterilerin istediği deneyimleri yaratma ve sunma becerilerinin burada etkili olduğu görülecektir. Artık ürünün üzerine marka adı koymak, logo yaratmak, reklam yapmak işletmeler için yeterli değildir. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

ilişki kurma deneyimleridir. Tüm bunlar müşterilerin önemsediği deneyimler şeklinde yaşamları ile örtüşecek bir biçimde olmalıdır. Deneyimsel pazarlamanın temelinde beş ayrı deneyim bulunmaktadır. Bunlar; algılamak, hissetmek, düşünmek, harekete geçmek ve ilişki kurma deneyimleridir. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

1-Algılamak (Duyu Pazarlaması): Duyulara ilişkin deneyimlerdir 1-Algılamak (Duyu Pazarlaması): Duyulara ilişkin deneyimlerdir. Bir ürüne karşı duyulan heyecana, ürünün müşteri tarafından cazip ve güzel bulunması algılama faktörüdür. 2-Hissetmek (Duygu Pazarlaması): Müşterinin hizmet aldığı ortamdaki duyguları, ruh hali veya hoş duygular uyandıran bir ürün alırken hissettikleri olarak açıklanabilir. Müşterilerde duygusal deneyimler yaratılmalıdır. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

3-Düşünmek: Düşünmek, algıların oluşturduğu kavramların ve kavramları temsil eden sözcüklerin birbirini çağırmasına dayanmaktadır. Düşünce faktörü, sorun çözücü deneyimleri kavramayı yaratmayı amaçlayıp,müşterileri yaratıcı olmaya yönlendirerek onları düşünmeye yöneltmektedir. Bu bağlamda, çeşitli kanallardan yararlanılarak verilen mesajlarla tüketicilerin işletme ve markası ile ilgili farklılığını görerek düşünmesi sağlanmalıdır. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

4-Harekete Geçme: Bu deneyim, duyusal, duygusal, bilişsel ve ilişkisel deneyimlerin bütünüdür. Harekete geçme eylemi, bedensel deneyimleri, yaşam biçimlerini ve karşılıklı ilişkileri etkilemeyi amaçlamaktadır. Harekete geçme eylemi, tüketici davranışları, yaşam biçimleri ve kültürel özelliklerle ilgilidir. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

5-İlişki Kurmak: İlişki deneyiminde, duyusal, duygusal, düşünsel ve davranışsal deneyimler ile ilgili olup ait olma duygusunu yaratmak amaçlanır. Bu deneyimde müşterilerin kendilerini bir grubun parçası olarak hissetmesini sağlamak ve ait olma duygusunu oluşturmayı hedeflemektedir. 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen

Tesekkür Ederim. A.ÖZMEN 04.11.2017 Dr. Alparslan Özmen