OKULUN TOPLUMLA İŞBİRLİĞİ SÜRECİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Ortak Dersler MADDE 7 – Ortak dersler, öğrencilerin okulu bitirinceye kadar almakla yükümlü olduğu derslerdir. Bu dersler, bütün öğrencilere asgarî.
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ
REHBERLİK.
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
REHBERLİK DERS II.
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
OKULDA DEMOKRASİ EĞİTİMİ
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
DEĞERLER EĞİTİMİ.
SEVGİ BAYRAKTAR ANAOKULU
Ortak Dersler MADDE 7 – Ortak dersler, öğrencilerin okulu bitirinceye kadar almakla yükümlü olduğu derslerdir. Bu dersler, bütün öğrencilere asgarî.
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
- Politika ve Yenilik Komitesi toplantısı Marc Durando Avrupa Okul Ağı etkinlikleri sunusu.
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
Aile Atölyeleri Projesi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Eğitimin ve Toplum.
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
KONYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
PRONET GÜVENLİK SİSTEMLERİ A. Ş
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Sosyal Hizmet Uzmanının Önemi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
MOTOR GELİŞİM.
EĞİTİMİN MALİYETİ VE FİNANSMANI
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Bir Kooperatifin Başarısının Ölçümü
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Aile katılımının artırılması
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

OKULUN TOPLUMLA İŞBİRLİĞİ SÜRECİ

Okul hayatın içinde, hayat için ve hayatla beraber teşkilatlanmak ve faaliyette bulunmak zorundadır.  

OKUL-AİLE-ÇEVRE İLİŞKİLERİ Okul sosyal bir örgüttür. Girdisi ve çıktısı insandır. Girdiyi çevreden alır, belirli bir eğitim sürecinden sonra ürünü tekrar çevreye verir. Bu yüzden çevreyle sıkı bir ilişki içindedir.

Araştırmalara göre okulları ile etkili iletişim sağladığı ailelerin çocukları ile ilgilenmeyen ailelerin çocuklarına göre daha başarılıdır.

Okul-çevre ilişkileri dört boyutta ele alınabilir; 1. Çevre kalkınmasına okulun katkıda bulunması, 2. Okul-aile iş birliği ve aile katılımının sağlanması, 3. Gönüllü kişi ya da gruplarla ilişkiler, 4. Çevrenin eğitime desteğinin sağlanması ve halkla ilişkiler.

1- Çevre Kalkınmasına Okulun Katkıda Bulunması a. Okul, çevrenin yapısını inceleyerek insanların eğitim ihtiyaçlarını saptar, örgün ve gerekirse yaygın eğitim yoluyla karşılamaya çalışır. b. Okul, çevre için insan kaynakları hazırlayan bir örgüttür. Bu nedenle çevrenin eğitime ilişkin beklentilerini karşılayarak sosyal, ekonomik ve teknolojik gelişmesi ve kalkınması için insan gücünü yetiştirir. c. Okul yönetimi bu etkinliklerde başarılı olabilmesi için çevredeki tüm kamu ve sivil toplum örgütleri ile iletişim kurar, iş birliği yapar, koordinasyon sağlar ve çevreden tepkiler alır.

2- Okul-Aile İşbirliği

OKUL- AİLE İŞ BİRLİĞİNİN ÖNEMİ Öğrencilerin başarısında okul-aile ve çevre faktörleri oldukça önemli bir yer tutmaktadır Çocukları ile ilgilenen, sorunlarını çözmeye çalışan, okulla iş birliğini geliştiren ailelerin çocuklarının başarısı ilgilenmeyen ailelere göre çok daha yüksektir. Okulun etkililiği ve öğrencinin sosyal, duygusal ve akademik açıdan gelişmesi ve başarılı olması açısından okul-aile iş birliği son derecede önemli görülmektedir

0kul ve aile arasında iletiim kurma yolları Veli,öğretmen, öğrenci toplantıları Karneler Okul geziler, Kutlama kartları Veli panoları Veli öğretmen görüşmeleri Veli bilgilendirme

3- Gruplar veya Gönüllü Kişilerle İlişkiler Çevre, ilgi ve yararların bir araya getirdiği çeşitli gruplara bağlı bireyler topluluğudur. Okul bu çeşitli gruplarla iş birliği içerisindedir

4- Çevrenin Eğitime Desteğinin Sağlanması ve Halkla İlişkiler Okul, öğrencileri yetiştirmenin ötesinde çevre ile iş birliği içinde ayrıca hizmet sunarken karşılığında da destek sağlar.

Okulun çevreden yardım sağlanması, ilgili yasa hükümlerine göre yapılır Bunlar şunlar olabilir; a) Okuldaki branş ve dallar ile ilgili alanlarda çevredeki başarılı ve tanınmış elemanların okuldaki eğitim etkinliklerine katılmaları sağlanır. b) Bir kısım uygulamalı derslerin çevredeki ilgili kurum ve kuruluşlarda yapılması sağlanır. Bu çalışma, kanaat dönemlerinde olduğu gibi yıl sonunda staj şeklinde yapılabilir. c) Yoksul ve ihtiyacı olan öğrenciler için çevre kuruluşlarından burs, kredi veya parasal destek sağlamak üzere girişimlerde bulunulur. bakım ve onarımları için para, malzeme ve işçilik gibi yardım sağlama yolları aranır d) Okulda yapılacak eğitimde kullanılmak üzere, çevre endüstri ve kuruluşlarından karşılıksız malzeme ve araçlar sağlanır.

Okul ile Çevre Arasında İletişim Kurma  Okul ile çevre ilişkilerinin amaçları belirlenir, ulaşım yolları ve alternatifleri saptanarak planlanır. Çevre halkına rağmen halkın düşünce ve yaşam biçimlerinin etkilenmesi, kültürün geliştirilmesi için iletişim sağlanması ve ilişkilerin kurulmasıdır.

GRAFON KAĞIDINDAN OYUN HAMURU YAPMA Etkinlik Türü : Sanat Etkinliği Yaş Grubu : 60-72 ay KAZANIM VE GÖSTERGELER 1) BİLİŞSEL GELİŞİM Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Gösterge 1: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır. Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. Gösterge 5: Nesne/varlığın adını, rengini, şeklini, dokusunu, yapıldığı malzemeyi söyler. 2) DİL GELİŞİMİ Kazanım 7: Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar. Gösterge 7: Sözel yönergeleri yerine getirir. 3) MOTOR GELİŞİMİ Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Gösterge 4: Nesneleri kopartır/yırtar, sıkar, çeker/gerer, açar/kapar. Malzemelere elleriyle şekil verir.

MATERYALLER : Un, Su, Tuz, Grafon kağıdı AİLE KATILIMI: Aileler çocuklarına yönergelerde bulunur, yardıma ihtiyacı olduğu yerde yardım eder. DEĞERLENDİRME Oyun hamuru yaparken hangi malzemeleri kullanmıştık? Malzemelerin karışımından oyun hamuru elde ettiğin zaman ne hissettin? ÖĞRENME SÜRECİ Grafon kağıdı parçalara bölünür. Bölünen kağıtlar suya bırakılır ve suda bekletilir. Suyu ve içindeki kağıtları una katıp hamur elde edilir, tuz eklenir.

Hazırlayanlar Merve Bursal 140301004 Sevgi Korkmaz 140301032 Emine Oğuz 140301048 Nazire Sürmene 140301049