Seminerimize Hoşgeldiniz

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZGÜVEN HÜLYA BEDİ ALP PSİKOLOJİK DANIŞMAN NECİP FAZIL KISAKÜREK İLKOKULU.
Advertisements

DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ. “ BAŞARI ” Nedir? Belirlenen bir hedefe ulaşılması durumu. “ BAŞARILI İNSAN ” Kimdir? Hedefine ulaşan kişi.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
UEFA KURSLARI BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 ÖNERİ BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 ÖNERİTFF-TÜFAD ZORUNLU ANTRENÖR GELİŞİM SEMİNERİ 15 HAZİRAN 2016 İZMİR COŞKUN.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
EĞİTİMDE DRAMA.
Semineri Hazırlayanlar:
It’s My Life It’s My Choice
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
GALATASARAY İLKOKULU Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Ödev yapma alIşkanlIğI
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Nazlı ÖZTÜRK.
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
TEST DIŞI TEKNİKLER.
Okul Öncesi Eğitim.
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
KABUL DİLİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

Seminerimize Hoşgeldiniz

Semineri Hazırlayanlar: Gülsevim PEHLİVAN Yasemin ŞENAL Dilek TOLUN

Ruh Sağlığının Tanımı Kişinin kendisiyle ve çevresiyle sürekli uyum içinde olmasıdır.

Ruh Sağlığı Çocuk İçin Önemlidir.

Çocuk kişiliğinin temelini oluşturan ilk ruhsal yapıyı 0-6 yaşlarında oluşturmaktadır.

Çocuğun Sosyalleşmesini Aksatan Ruh Sağlığını Bozan Nedenler Sosyo-ekonomik yetersizlikler Uzun süre yetersiz ve dengesiz beslenme Başkalarıyla kıyaslama Evdeki yaşam standardının düşüklüğü Geçirilen uzun süreli hastalıklar Yakınlarını kaybetme Güven duygusunun gelişmemesi Cinsiyet ayırımı Kalıtsal hastalıklar Eğitim eksikliği Aşk ve şiddet

Annenin Ruh Sağlığı Çocuğu Etkiler

Geçimsizlikler Çocuğun Ruh Sağlığını Bozar

Kalıtım Ruh Sağlığını Etkiler

Ruh Sağlığında Eğitim Önemlidir

Ruh Sağlığı Bozulduğunda Sağlıkta Bozulur

Çocuğunuzun Ruh Sağlığının Korunması Besleyici gıdalar, düzenli sağlık kontrolleri, aşı ve sporun yanı sıra, çocuğa güvenli bir ev ve çevre sağlamak için elinizden geleni yapın. Çocuk gelişim dönemlerini öğrenin, böylece çocuğunuzun yapabileceğinden azını ya da fazlasını beklemeyin.

Çocuğunuzun duygularını ifade etmeye teşvik edin ve duygularına saygı gösterin. Çocuğunuza herkesin acı, korku, öfke ve kaygı yaşadığını anlatın. Bu duyguların kaynaklarını öğrenmeye çalışın. Çocuğunuzun öfkesini olumlu bir şekilde şiddete başvurmadan göstermesine yardım edin.

Aranızdaki saygı ve güveni geliştirin Aranızdaki saygı ve güveni geliştirin. Anlaşamadığınızda bile sesinizi yükseltmemeye dikkat edin. İletişim kanallarını açık tutun. Çocuğunuzu dinleyin. Çocuğunuzun anlayabileceği kelimeler ve örnekler kullanın. Onu soru sormaya teşvik edin. Rahatlık ve güven verin. Dürüst olun. Çocuğunuzun olumlu yönleri üzerinde durun. Her konuda konuşmaya istekli olduğunuzu gösterin.

Kendi problem çözme ve baş etme becerilerinize bakın Kendi problem çözme ve baş etme becerilerinize bakın. İyi bir örnek misiniz? Eğer çocuğunuzun duygularından ve davranışlarından bunaldıysanız, kendi engellenmelerinizi ya da öfkenizi kontrol edemiyorsanız yardım arayın.

· Çocuğunuzun yeteneklerine destek olun, sınırlılıklarını kabul edin · Çocuğunuzun yeteneklerine destek olun, sınırlılıklarını kabul edin. Hedefleri başka birinin beklentilerine göre değil çocuğunuzun yeteneklerine ve ilgilerine göre oluşturun. Başarılarını kutlayın. Çocuğunuzun yeteneklerini başka çocuklarınkilerle kıyaslamayın. Çocuğunuzu tek başına değerlendirin. Çocuğunuzla birlikte olmak için düzenli olarak zaman ayırın.

Çocuğunuzun bağımsızlığını destekleyin ve benlik değerini artırmasına yardım edin. Yapıcı, açık ve tutarlı bir disiplin uygulayın. (Disiplin, fiziksel bir ceza değil, bir öğretim şeklidir.)

Bütün çocuklar ve aileler farklıdır Bütün çocuklar ve aileler farklıdır. Çocuğunuz için hangi yolun daha etkili olduğunu öğrenin. Olumlu davranışlarını onaylayın. Çocuğunuzun hatalarından ders almasına yardım edin.

Koşulsuz sevin. Özür dileme, iş birliği, sabır, bağışlama ve başkalarıyla ilgilenmenin önemini öğretin.

Özün Sözü… Söz,sana “bendensin öyleyse benimsin” miş gibi değil,”bendensin ama seninsin” diye davranacağım. Söz,seni şahsi mutluluğum için “bir araç ve nesne” olarak görmeyecek,senin mutluluğunun “sana göre” liğine saygı duyacağım.

Söz,gözlerin benimkilere benziyor diye benim gibi görmeni istemeyecek,uzak ve duru görüşlü olmanı dileyeceğim. Söz,kafanı kendi doğrularımla şekillendirmeye çalışmayacak,doğrularını bulma yetini geliştirmene yardımcı olacağım

Söz,yaptıklarını bana göre “iyi-kötü” olarak yargılamayacak,eylemlerinin sözlerine,sözlerininse “özüne” uygun olup olmadığı ile ilgileneceğim.

Söz,hataların karşısında sanki kendim “hatasızmışım” gibi suçlayıcı davranmayacak,ancak senin kendinin hata olarak kabul ettiklerine o gözle bakacağım. Söz,senin için dünyanın en zor şeyini,sana “söz söylemeyi değil sözlerini dinlemeyi,akıl vermeyi değil anlamayı” deneyeceğim.

Söz,çok küçük olduğunda bile doğanın seni içsel bir bilgi ile donattığını hatırlayacak,seni hiç küçümsemeyeceğim. Söz,senden büyüğünüm diye “hak olarak” saygı beklemeyecek,”hak ederek” saygını kazanmaya çalışacağım.

Söz,dış dünyadaki başarılarından çok,iç dünyandakilerle, okul karnenden çok duygu karnenle ilgileneceğim.Çünkü insanı mutlu kılanın not yüksekliğinden çok duygu yüksekliği olduğuna hala inanıyorum.

Bu söz veriş böyle sürer gider,çocuklarımızla beraber bizde büyüyeceğiz,sağlıcakla kalın.

ÖNERİLEN KAYNAKLAR BAYMUR Feriha Genel Psikoloji, İnkılap ve Aka Kitabevi, İstanbul. 1973. KIRKINCIOĞLU Meliha,Çocuk Ruh Sağlığı, Yapa Yayınları, İstanbul, 1984. NAZİK Behire, Çocuk Ruh Sağlığı, Altın Kitaplar Yayınevi, 1982. NAVARO Leyla, Beni Duyuyor musun?, İstanbul, 1983. YÖRÜKOĞLU Atalay, Çocuk Ruh Sağlığı, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 1984. Rehabilitasyon Merkezleri Bilgisayar Eğitim Bilgileri

www.egitimhane.com