Yönetim Bilişim Sistemleri Hafta3

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
YRD.DOÇ.DR. VOLKAN UNUTMAZ 1 SPOR YÖNETİMİ -I. Yönetim Örgüt İki veya daha fazla bireyin amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek işbirliği yaptıkları.
KULLANILABİLİRLİK.  ‘Bir kapıyı açmasını öğrenemeyen insan bu dünyada ne diye yaşar bilmem ki…’ Aziz Nesin ‘ İSTANBUL’UN HALLERİ’
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ. İşletmelerin günümüzün rekabetçi ve değişken dünyasında ayakta kalabilmesi için, rekabetçi stratejiler geliştirip bu stratejileri.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Yönlendirme Komitesi Toplantısı Su Tahsis Modeli Bilgilendirme Sunumu Dr. İsmail Kaan Tunçok Su Kaynakları Uzmanı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 13 Nisan.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Raporlama Yapmanın Amaçları 2 -Yapılan çalışmaların sonuçlarını daha net görebilmek -Yapılan çalışmaları geçmiş zaman verileriyle kıyaslayabilmek -Rapor.
BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Kaizen.com KAIZEN TM Institute Etkin Sağlık Hizmet Yönetimi için Çözüm Ortağınız Hedefler ve Örnekler.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Proje Entegrasyon Yönetimi
İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması Bilgi Yönetimi Performans Ölçme ve Değerlendirme Güz.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
ERP YAZILIMLARI ERKAN KARATAŞ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
ASSURE Modeli.
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Öğrenme Aşamaları YRD. DOÇ. DR. İHSAN SARI.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Bilgi Yönetimi Araçları
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
Modeller SDLC.
Bütünleşik Bir Hastane Bilgi Sisteminin Fonksiyonları
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Tedarik Zinciri Yönetimi:
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Sanal ve Şebeke Örgütleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Yönetim Bilişim Sistemleri Hafta3 BİS 501 Bilişim Sistemlerine Giriş

Yönetim Bilişim Sistemleri ■Her seviyedeki yönetimin bilgi sistemi ihtiyacı farklıdır. ■Yönetim Bilişim Sistemleri, ■karar verme mekanizmaları için ■bilgi oluşturmak için tasarlanmış iş sistemleri dizisidir.

Yönetim Bilişim Sistemi “Bilginin, toplanması işlenmesi aktarılmasını uyumlaştıran bilgisayara dayalı bir ağdır.” ■Kuruluşta bir kaynak olarak bilginin kullanımı, işlenmesi ve yönetimi için gereken eylemler ve sistemler bütünüdür.

Yönetim Bilişim Sistemi İşletme planlarının ve yönetim fonksiyonlarının etkinliğini arttırmak amacıyla insan ve bilgisayar tabanlı kaynakların ■toplanması, ■saklanması, ■değerlendirilmesi, ■iletişimi ve ■kullanımıdır.

«5C» Capability Control Communication Cost Competitive Advantage YBS projeleri, İngilizce'de ilk harfleri "C" ile başlamasından dolayı "beş C" olarak bilinirler Capability Control Communication Cost Competitive Advantage etkinlik kontrol iletişim maliyet rekabet avantajı

YBS Amacı Kurumsal bilginin üretimi, depolanması, paylaşımı ve kullanımını sağlayarak bilginin kurumda etkin bir rol oynamasını temin etmek, Problem çözme ve karar verme konusunda gerekli desteği sağlamak,

YBS Amacı Kurumun bilgi kullanımı ve teknolojik altyapısını oluşturmak ve geliştirmek, Alt sistemleri koordine etmek ve bütünleştirmek, İyi bir mali kontrol sistemi kurmak.

Neden YBS ? Bilgi kaybolur, unutulur, yok olur… Değişmeyi ve öğrenmeyi öğretir, Tasarruf ve verimlilik sağlar, En iyi pratik yöntemler sunar.

Neden YBS ? Sorun çözmeye yönelik yararlı bilgi sağlar, Karar destek sistemlerini barındırır, Süreç dokümantasyonu sağlar, İnsan Kaynakları yönetimi sağlar.

Neden YBS ? Bütün birimlere ortak bir veri setiyle çalışma imkanı tanır, Veri tutarsızlığı riskini azaltır, Harcamalara ve gelirlere detaylı bir şekilde kaydedilme imkanı tanır, Organizasyonel işlerin daha sistemli ve düzenli çalışmasını sağlayarak kurumların kimliklerinin oluşumuna katkıda bulunur.

YBS kullanımı Daha çok miktardaki bilgiyi, daha hızlı elde etmek, Daha doğru ve güvenilir bilginin eldesiyle kontrolü sağlamak, Ayrı ayrı iş alanlarını birleştirerek iletişimi güçlendirmek, 11

YBS kullanımı Maliyeti izlemek ve düşürmek, Tedarikçilerle düzenlemeleri iyileştirmek, Müşterilerin güvenlerini kazanmak, Yeni ürün geliştirmeye yönelerek rakip firmaları devre dışı bırakmak Rekabet yönünden üstün konuma gelmek mümkün olabilmektedir 12

YBS tasarımında yer alan süreçler YBS faaliyetlerini üstlenecek biriminin organizasyonel ve örgütsel yapısının oluşturulması, YBS faaliyetlerinin amaçlarının, ihtiyaçlarının ve kritik başarı faktörlerinin belirlenmesi, Mevcut organizasyonun incelenmesi, yatay ve dikey bilgi akışı ihtiyacının belirlenmesi,

YBS tasarımında yer alan süreçler Birimlerin diğer birimlerle ilişkilerinin incelenmesi ve bilgi ihtiyaçlarının belirlenmesi, Kritik başarı faktörlerinin belirlenmesi, Zaman planlaması, Raporlama ve dosyalama planları,

YBS tasarımında yer alan süreçler YBS faaliyetlerin hedeflerinin belirlenmesi ve bir eylem planının oluşturulması, Yönetim bilişim sistemi tasarımı : Hardware + software + humanware Sistem işletimi ve güvenliği ile ilgili prosedürlerinin hazırlanması ve standartlaştırılması,

YBS tasarımında yer alan süreçler Sisteme ve sistem işletimine ait eğitimin verilmesi, Sitemin kurulması ve çalıştırılması, Sistem etkinliğinin ve verimliliğinin kontrolü, Hataların, eksikliklerin, uygunsuzlukların ve yeni ihtiyaçların tespiti, çözüm önerileri oluşturulması ve önlemlerin alınması.

YBS’nin Tasarlanması 1 2 Veri Tab. Ol. 6 3 Sorguların Oluşturulması 5 Data Yapılarının Belirlenmesi Problemlerin Çözümünün Belirlenmesi 1 2 Veri Tab. Ol. Sistem Konfigürasyon Tasarlanması 6 3 Sorguların Oluşturulması 5 Sistem Fonksiyonlarının Tasarlanması 4 Yönetim Raporları Tasarlanması

İşlem Aşamaları Ön-İnceleme Aşaması Detay İnceleme Aşaması Veri Toplama Kullanıcı gereksinimlerinin belirlenmesi ve Karar Analizi Proje Önerisi Hazırlama

YBS’nin Yapıtaşları Yönetim teorisi *olaylara sistematik bakış açısı, *modelleme (tanımlama ve analiz), *sistem organizasyonu, *kontrol ve komünikasyon (bireyler arası iletişim) Bilgi üretme *Bilgisayar sistemleri, *Karar verme sistemleri Sistem tasarımı

YBS’nin Genel Yapısı Çalışanlar Kurum içi verilerin şirket veritabanları Dış verilerin veri tabanları Şirket içi ağ Karar destek sistemleri Yönetim Bilgi Sistemleri İşlem işleme sistemleri Uygulama veri tabanları Geçerli işlem verileri İdari destek sistemleri İşle ilgili işlemler Uzman sistemleri Detaylı raporlar İstisna raporları Talebe bağlı raporlar Kilit-gösterge raporlar Uygulama Veri tabanları Girdi ve hata listesi Programlı raporlar

YBS Genel Yapısı Kalıcı Veritabanı : Bu veritabanı, periyodik ilkeler üzerindeki güncel kayıtların birleştirilmiş ve birincil veritabanıdır İşlevsel Veritabanı : Geçici veya işlem kayıtlarının veritabanı

YBS Genel Yapısı Kaynak: İşlenmemiş ham veriyi içeren kaynak işlenecek birimlere dönüştürülür. İşlenecek verinin girileceği ve düzenleneneceği insan – bilgisayar arayüzünün ayarlanması: Bu arayüzler rapor yaratmak için kullanıcılara ve kullanıcı gruplarına izin verir. Eylemsel, düzenli ve stratejik kullanıcı arayüzleri yaratılmış olur.

Yönetim Bilişim Sistemi ■3 önemli bileşen var İnsan Bilgi Bilgi teknolojisi (IT)

Kaynaklar Derya Dışpınar, İstanbul üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü Yönetim Bilişim Sistemleri Ders Notları Fatoş Tünay Yarman Vural, Yusuf Murat Erten, Bilgisayar Sistemleri, Akademi Kitabevi, 2000.