T.C ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ PEDAGOJİK FORMASYON BÖLÜMÜ DERS PLANI II.HAFTA ders sunumu HAZIRLAYAN YASİN KILIÇ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
A) Polyester Macun Polyester macun dolgu işleri için kullanılır
Advertisements

Güvenlik ve Sağlık İşaretleri
bu özellik çiftlerinden bazılarını inceleyelim.
Çevre kİmyasi.
Saf madde: Hep aynı birimlerin (taneciklerin)yan yana gelmesiyle oluşan maddelere saf madde denir.
MADDE TANIMI Kütlesi, hacmi ve eylemsizliği olan bütün varlıklar maddedir. Çevremizde gördüğümüz hava, su, toprak, masa her şey maddedir. MADDENİN SINIFLANDIRILMASI.
Bileşikler ve Formülleri
Caesalpinia gilliessii
Görsel Sanatlar Dersi 2. Sınıflar
Sunum: Ahmet YORDAM Bursa-Mustafakemalpaşa Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni.
KUAFÖRLÜK İLERİ MESLEK BİLGİSİ DERSİ
*Kırmızı rengi öğreniyorum
RENKLER. RENKLER ŞİMDİ TABLOMUZA BİR GÖZ ATALIM.
Özboyacı İlköğretim Okulu Hazırlayan Faruk YAVUZ.
Beyaz Işığın Renklere Ayrılması Şekildeki prizmaya gönderilen beyaz ışık demeti, prizmadan çıktıktan sonra renklere ayrılır. Bu renkler perde üzerine düşürüldüğünde.
EBRU / ÂB RÛ / EBRÎ BOGATUR.
ONÜÇÜNCÜ HAFTA Böcek öldürücüler, havuz kimyasalları. 1.
Dünya’nın Sırları ve Bilimsel Çalışmalar
GERi DÖNÜŞÜM YOLCULUĞU
Gemlik Asım Kocabıyık Meslek Yüksekokulu Gıda Teknolojisi Programı
HAŞHAŞ Tak: Rhoeadelas Fam: Papaveraceae Cins: Papaver
MADDENİN TANECİKLİ YAPISI
KARIŞIMLAR.
Deney No: 8 Bazı Tuzların Asitlerle Reaksiyonu SEKİZİNCİ HAFTA.
EZME ZEYTİN İŞLENMESİ.
MADDENİN SINIFLANDIRILMASI
MADDENİN DEĞİŞİMİ VE TANINMASI
Kaynama, Erime ve Donma.
SINIFA YAPTIRDIĞIMIZ ETKİNLİKLER
MADDENİN DEĞİŞİMİ.
ONDÖRDÜNCÜ HAFTA Havai fişekler, zımpara kağıdı 1.
YERALTI ÜÇGÜLÜ (Trifolium subterraneum L.)
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMELİĞİ
HAYAT BİLGİSİ 1.ÇEVREMİZDEKİ MADDELER 2.MADDENİN HALLERİ
MADENLER VE TEKNOLOJİ Yeni programa göre hazırlanmıştır.
HAZIRLAYAN İMDAT KARPUZCU
Gıdalarda Renk Maddeleri
MACAR FİĞİ (Vicia pannonica Crantz)
IŞIK VE RENK Doğada temel olarak yedi renk vardır.Yedi rengin üçü ana, dördü ara renktir. Ana renkler; kırmızı, mavi ve sarıdır. Ara renkler; yeşil, kahverengi,beyaz.
Kazanım : Öğrenci renkleri tanır.
YAŞAMIN SİHİRLİ ÖRTÜSÜ RENKLER
Renk Kavramı.
GÖKKUŞAĞINA BAKIN!.
CİSİMLERİ RENKLİ NASIL GÖRÜRÜZ.
YUMURTA KABUĞUNDAN YARARLANARAK PASTEL BOYA ELDESİ
MİDYAT ZİRAAT ODASI BAŞKANLIĞI
MADENLER VE TEKNOLOJİ Salih Zeki GÖKÇE
HAYATIMIZDA KİMYA YAYGIN MALZEMELER.
BÖLÜM III. ÖRNEK ALMA Doç.Dr. Ebru Şenel.
T.C ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ PEDAGOJİK FORMASYON BÖLÜMÜ DERS PLANI III.HAFTA DERS SUNUMU HAZIRLAYAN YASİN KILIÇ.
CAMLAR.
Özboyacı İlköğretim Okulu
KİM 275 Analitik Kimya Laboratuvarı (Kimya Mühendisliği)
RENKLERİN EFENDİSİ: IŞIK.
DİREKT BASKI.
DİREKT BASKI Esra ÇINAR.
GÖRSEL SANATLAR RESİM.
T.C. ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ PEDAGOJİK FORMASYON PROGRAMI GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI BÖLÜMÜ EBRU SANATI VE KOLAJ   HAZIRLAYAN HALE GÖNENÇ.
EBRU SANATI.
BİTKİSEL LİFLER (Sisal, Manila Keneviri(Abaca), Koko Lifi )
MADDENİN DEĞİŞİMİ VE TANINMASI
SODYUM KARBONAT Na 2 CO 3. Sodyum karbonat halk arasında çamaşır sodası olarak da bilinen kimyasal bir üründür. Formülü Na 2 CO 3 olan bu kimyasal bir.
RENK KULLANIMI Basitlik ve tutarlılık esastır. Slaytlardaki ifadeler, her mesafeden okunabilmeli. Zemin rengi, ancak anlatılan konuya açıklık getirmek.
NUMUNE KAPLARI VE ÖZELLİKLERİ Zeliha IŞIK
Maddeyi Tanıyalım.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ALÜMİNYUM HAVA PİLLERİ
Ebru sanatı görsel açıdan şölen haline gelen çok renkli ve kıymetli bir sanattır. Suyun üzerinde renk verme çalışmalarıyla yapılan süsleme sanatı olan.
Sunum transkripti:

T.C ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ PEDAGOJİK FORMASYON BÖLÜMÜ DERS PLANI II.HAFTA ders sunumu HAZIRLAYAN YASİN KILIÇ

EBRU SANATINDA BOYA HAZIRLAMA Ebru'da Kullanılan Boyalar Nasıl Hazırlanır? Ebru Sanatıı'nda kullanılan boya yapımında; eskiden beri toprak boya denilen tabiattaki renkli kaya ve topraklardan elde edilen madeni boyalarla, bitkisel özlü suda erimez boyalar kullanılır. Yağlı boyanın ve suda eriyen anilin boyaların Geleneksel Ebru'da yeri yoktur. Çünkü bu boyalar üstüne serpilen sıvının içinde eriyerek kağıdın yüzeyine tutunamazlar. Kısacası Ebru yapımında suda erimeyen, asit ve kazein içermeyen, ışıktan etkilenmeyen doğal, oksit, pigment ve toprak temelli boyalar kullanılmaktadır. Tabiatta bulunan metal toprak oksitler: Beyaz, oksit, kahverengi, kırmızı, yeşil. Bitkilerden oluşan boyalar: Kırmızı, mavi, sarı. Soba kurumu: Siyah.

Kullanılan Renkleri Nelerden Elde Edebiliriz: Sarı: Tabiatta bulunan arsenik sülfür (zırnık) Mavi: Doğal çivit olan Lahor çividi, bitkisel kökenli bir boyadır ve Pakistan'ın Lahor kentinden gelir. Yeşil: Sarı ve mavinin karışımıdır. Zırnık çok olursa fıstık yeşiline, çivit çok olursa yaprak yeşiline gider. Lacivert: Bedahşi laciverti denen doğal çivittir. Siyah: Soba isinden elde edilir. Eski is mürekkepçiliğinde kullanılan istir. Ezilmesi en zor boyadır. Suyu kolay emmediğinden ve suyla karıştırma işlemi sırasında sürekli suyun üzerine çıktığından genellikle çamlıca toprağı ile karıştırılarak ezilir. Beyaz: İsfidaç (üstübeç), bazik kurşun karbonatın tabiattaki şeklidir. Kırmızı: Gülbahar yani demir oksitleri içeren kırmızı bir topraktır. Tütün Rengi: Çamlıca toprağıdır.

Boyanın Hazırlanması Gerekli Malzemeler: Desteseng (El Taşı), Geniş bir mermer, Spatula, Su (Mümkünse saf su), Öd.

Boyanın Ezilmesi: Geniş bir mermer üzerinde ezeceğimiz boya, suyla karıştırılarak çamur haline getirilir ve mermerden yapılmış, üzerinde tutma yeri olan ve alt kısmı oval olarak şekillendirilmiş desteseng (el taşı) ile ağır ağır sekizler (8) çizerek ezilir. Bu işlem boyanın rengine göre yaklaşık 3-4 saat boyunca gerçekleştirilir. Boya su ilavesiyle daima merhem kıvamında tutulur. Boya dağıldıkça spatula yardımıyla bir araya toparlanır. Boyaların yeterince ezilip ezilmediğini ilk olarak ezdiğimiz mermerin üzerinde şu şekilde test ederiz; desteseng sabitken aşağı-yukarı şeklinde ovalliğinden yararlanılarak oynatılır. Kulak kesilip ses dinlenir ve kulağa kıtır kıtır gelen bir ses varsa henüz tam olarak ezilmemiştir ve devam edilir.(Video'da bu detay daha net anlaşılacaktır.) Diğer yöntem ise bu kıtırlığı yok ettikten sonra teknede deneyerek anlaşılır. Ebrucu tecrübe ile hangi boyayı ne kadar ezmesi gerektiğini zamanla öğrenir. Desteseng ve üzerinde ezme işleminin yapıldığı mermer aynı sertlikte olmalıdır. Aksi taktirde birbirlerini aşındırırlar ve boyanın içine mermer tozları karışır. Ezme işlemi tamamlandıktan sonra her bir renk ayrı ayrı ana kaplara alınır.

Boyanın Terbiyelenmesi: Ezme işlemi tamamlandıktan sonra ebrunun en önemli işlemlerinden biri olan boyaların terbiyesine başlanır. Bu işlemde suyla ve ödle karıştırılan boyalar yaklaşık iki ay süre ile bekletilir. Bu süreçte kavanozların üzerinde biriken su-öd karışımı belli periyotlarla çekilir ve tekrar su-öd ilave edilir, belli aralıklarla kavanozlar karıştırılır ve çalkalanır. İyi terbiye edilmemiş boyalar gerçek renklerini kâğıt üzerine yansıtamaz, kâğıda tutunamaz.

Ezilmiş ve Kıvamlaşmış hali