GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
Advertisements

ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Program Tasarım Modelleri
FRAJEL-X
1. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİM SÜRECİ.
WEBQUEST (WEB MACERASI)
Bireyi Tanıma Teknikleri I
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Bu bölüm; Aral,N., Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma, İstanbul: Morpa Yayınları. Aral, N. ve Gürsoy, F Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel.
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME ASSESSMENT Ders 1: Tarihsel, Felsefi ve Yasal Boyutları Prof. Dr. Tevhide Kargın.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Psikolojide Araştırma Yöntemleri
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM DERSİ
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
DEĞERLENDİRME ve BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEST DIŞI TEKNİKLER.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Geçerlik ve Kullanışlılık
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Kuramı Dr. Gökçe Karaman Benli Ankara Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖĞRENME.
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
FEN EĞİTİMİNDE DEĞERLENDİRME
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Çocuğu gelişimsel olarak değerlendirmek için çok çeşitli yöntemler kullanılır. Bu yöntemlerden bazıları şöyledir.

GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ STANDART TESTLERLE DEĞERLENDİRME GÖZLEM YOLUYLA DEĞERLENDİRME OYUN YOLUYLA DEĞERLENDİRME

STANDART TESTLERLE DEĞERLENDİRME

Apgar puanlaması doktor virginia apgar tarafından 1953 yılında geliştirilmiştir ve halen bir çok ülkede kullanılan bir ölçektir APGAR PUANLAMASI

Apgar puanlamasında kalp atışı, solunum gücü, refleks uyarılabilirliği, kas gücü, beden rengi başlıklarında beş özellik, doğumdan sonra bir dakikada ve tekrar beş dakikada değerlendirilmektedir. Her özellik 0-2 arası puan almaktadır APGAR PUANLAMASI

YENİ DOĞMUŞ BEBEKLER İÇİN DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ Bebeğin reflekslerini, kas tonusunu, durum değişikliklerini, fiziksel ve sosyal uyaranlara verdiği tepkileri ve diğer tepkileri değerlendirir YENİ DOĞMUŞ BEBEKLER İÇİN DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

ANKARA GELİŞİM TARAMA ENVANTERİ Bebek ve çocukların gelişimi ile ilgili derinlemesine ve sistemli bilgi sağlamaya yönelik olarak Savaşır vd. (1995) tarafından geliştirilmiştir. ANKARA GELİŞİM TARAMA ENVANTERİ

DENVER GELİŞİM TARAMA TESTİ-II (DGTT-II) Sıfır-altı yaşlar arasında görülebilen gelişimsel sorunları belirlemede sağlık personeline yardımcı olması amacıyla Frankenburg ve arkadaşları (1967) tarafından geliştirilmiştir ( DENVER GELİŞİM TARAMA TESTİ-II (DGTT-II)

GAZİ ERKEN ÇOCUKLUK DEĞERLENDİRME ARACI (GEÇDA) Sıfır-yetmiş iki ay arasındaki çocukların gelişimlerini ayrıntılı olarak değerlendirebilecek, eğitim yaşantılarının düzenlenmesinde ve çocuklardaki gelişimsel geriliklerin erken tanılanmasında kullanılabilecek bir gelişim değerlendirme aracıdır GAZİ ERKEN ÇOCUKLUK DEĞERLENDİRME ARACI (GEÇDA)

BAYLEY BEBEK GELİŞİM ENVANTERİ Bebek davranışlarını değerlendirmek ve ilerdeki gelişimi yordamak için Nancy Bayley (1969) tarafından geliştirilmiştir. BAYLEY BEBEK GELİŞİM ENVANTERİ

PORTAGE ERKEN EĞİTİM PROGRAMI Okul öncesi çocukların gelişimsel becerilerini değerlendirmeye ve ihtiyaçlarına uygun gelişim ve eğitim programı hazırlamaya yönelik bir eğitim programıdır PORTAGE ERKEN EĞİTİM PROGRAMI

STANFORD-BINET ZEKA ÖLÇEĞİ İlk “zeka testi” Fransız okul sistemi için Sorbonne psikoloji laboratuarı yöneticisi Alfred Binet ve çalışma arkadaşı Theodore Simon tarafından hazırlanmıştır STANFORD-BINET ZEKA ÖLÇEĞİ

METROPOLITAN OKUL OLGUNLUĞU TESTİ Çocukların okula, okulun gerektirdiği kurallara ve öğrenmeye hazır olup olmadığını saptamak amacıyla yapılan bir testtir. METROPOLITAN OKUL OLGUNLUĞU TESTİ

PEABODY RESİM-KELİME TESTİ Çocukların dil gelişim düzeylerini belirlemek amacıyla kullanılan ve orijinali İngilizce “Peabody- Picture-Vocabulary Test” olarak adlandırılan Peabody Resim-Kelime Testi, L.M. Dunn (1959) tarafından hazırlanmıştır PEABODY RESİM-KELİME TESTİ

GÖZLEM YOLUYLA DEĞERLENDİRME

Çocukların doğal ortamında, dışarıdan hiçbir müdahalede bulunmadan gözlemleyip, belirledikleri süre içinde gördükleri tüm davranışları kayıt etme yoluyla değerlendirme yöntemidir

OYUN YOLUYLA DEĞERLENDİRME

Oyuna dayalı değerlendirme, çocuğun tek başına, akranları ile ve yetişkinler ile yapılandırılmış veya yapılandırılmamış ortamlarda nasıl oynadığını gözlemlemeyi içeren gelişimsel bir süreçtir

YARARKANILAN KAYNAKLAR ALAKOÇ PİRPİR, D. (2011). Anne Eğitim Programının 5–6 Yaş Çocuklarının Temel Eğitime Hazır Bulunuşluk Düzeyine Etkisinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, Konya MERAKİ, Z. Ve YILDIZ BIÇAKÇI, M. (2015). Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde Erken Müdahale. Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde Gelişim. Edt.: Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI. S:179-199. Ankara: Eğiten Kitap