görsel iletişim ve tasarım Halkla ilişkiler ve tanıtım reklamcılık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2013 Tanıtım Sunumu Tanıtım Sunumu Üntaş A.Ş. dinamik yapısı, kaliteli, hızlı ve kusursuz organizasyonlarıyla sektöründe Türkiye’nin önde gelen.
Advertisements

Powerpoint Sunum İlkeleri
Powerpoint Sunum İlkeleri
Online İletişim Eğitimi
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
FERİHA UYAR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİNE HOŞGELDİNİZ
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
PROJE UYGULAMA SÜRECİ GÖRÜNÜRLÜK EĞİTİMİ
Sosyal Medya.
Hale Uysal Şemsa Olşen Güzeldere. ÖNCEKİ ÇALIŞMALAR.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Kalabalık bir ofis, çeşitli departmanlar ve büyük ajansların sahip olduğu diğer olanaklar sizi kolayca aldatabilir. Geçerli olan, ajansın gerçek dürtü.
İçindekiler My.KU nedir?
DÖRDÜNCÜ DÖNEM KANITA DAYALI TIP UYGULAMALARI Dr. Zeynep İnce, 2 Ocak 2013.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
U.Ü. ORHANGAZİ MESLEK YÜKSEKOKULU Öğr. Gör. Yeliz UMUR
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
HAZIRLAYAN Hakan YİĞİT.
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
Sayın Yetkili, Aşağıdaki slaytlarda KGF iletişim materyallerini kendi faaliyetleriniz için nasıl uygulayacağınız şablonlarla açıklanmıştır. Size iletilen.
POWERPOİNT SUNUM İLKELERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
HAFTA I.
Web Sitesi Hazırlama.
SUNUM BAŞLIĞI: Maksimum 3 satır olacak şekilde buradan başlamalıdır. Format: punto Arial, Bold Renk : Beyaz İsim Soyad Ünvan Yer : (Organizasyon,
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
STRATEJİK PLANLAMA.
Ekim ayı sonuna (18 Ekim Perşembe, 12.00’a) kadar teslim edilecek belgeler Staj Defteri – Fakülte sekreterliğinden ve staj yapılan kurumdan onaylı Sicil.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
30 Eylül 2014 Eğitim Çalışmaları Webinar. Eğitim Çalışmaları Genel değerlendirme Eğitim planları – Grup gereksinimlerinin belirlenmesi – Eğitim süresinin.
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
DERS ADI: YAPI MALZEMELERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Çalışması Orijinallik Raporu Alınması ve Kullanılması Uygulama Esasları.
PERFORMANS ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ DÖNEM PROJESİ
BİTİRME ÖDEVİNİN BAŞLIĞI Öğrencinin Numarası, Adı Soyadı
EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE YENİLİKÇİLİK ÖDÜLLERİ. RAPOR YAZIM ESASLARI Raporun Biçimsel Düzeni  Times New Roman, 11 punto, 1,15 satır aralığı kullanılacaktır.
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
KUŞ GRİBİ VE İNSANA TESİR EDEN SALGINA HAZIRLIK VE MÜCADELE PROJESİ Hayvan Sağlığı Bileşeni İnsan Sağlığı Bileşeni Kamuoyu Bilinçlendirme ve Koordinasyon.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
KAPAK.
KURUMSAL KİMLİK.
DERS ADI: YAPI MALZEMELERİ
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
BİTİRME ÖDEVİNİN BAŞLIĞI Öğrencinin Numarası, Adı Soyadı
Proje Oluşturma ve Yönetimi
MEZUNİYET TEZİ AKIŞ ŞEMASI
Kapak Sayfasında sadece logo ve fon görseli kullanılır.
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
connect to the virtual world
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Bitirme tezi nasıl yazılır
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Sunum transkripti:

görsel iletişim ve tasarım Halkla ilişkiler ve tanıtım reklamcılık BİTİRME PROJESİ

KONU 1. Kurumsal İletişim 2. Ürün-Hizmet Tanıtımı 3. Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS)

HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI 1.1 Araştırma 1.1.1 Problemin Tanımlanması 1.1.2 Problemle ilgili Literatür Taraması 1.1.3 Problemle ilgili Alan Araştırması 1.1.4 Problemle ilgili Verilerin Analizi 1.1.5 Durum Analizi 1.1.5.1 Kurumsal Yapılanmaya ilişkin tarihçe 1.1.5.2 Sektör Yapısı ve Durumu 1.1.5.3 Kurumu Etkileyen Çevresel Faktörler/PEST Analizi 1.1.5.4 SWOT Analizi 1.1.5.5 Kurum Kimliği Analizi (misyon, vizyon, değerler vb.) 1.1.5.6 Kurum İmajı Analizi

HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI 1.2 Planlama 1.2.1 Amaçların Belirlenmesi 1.2.2 Hedef Kitle Seçimi ve Analizi 1.2.3 Strateji ve Taktiklerin Belirlenmesi 1.2.4 Kurumun ve Mesajın Konumlandırılması 1.2.5 Çözüm Önerileri ve Yaratıcı Uygulamalar 1.2.6 Medya ve Tekniklerin Belirlenmesi 1.2.6.1 Yazılı, Görsel ve İşitsel Medya Ortamları ve Teknikleri (Basın Bülteni, Basın Kiti vb. metinlerin hazırlanması) 1.2.6.2 Kuruluş Yayınları (Dergiler, Broşür, İnsert, Afiş vb. metinlerin hazırlanması) 1.2.6.3 Yayın Ortamları ve Teknikleri (multimedya uygulamaları, internet, yeni medya, mobil telefon uygulamaları, kurumsal bilgi portalleri vb. içeriklerinin hazırlanması)

HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI 1.2.6.4 Görsel İletişim Tasarımı Uygulamalarının İçeriklerinin Hazırlanması 1.2.6.5 Diğer Ortam ve Teknikler (Basın toplantıları, Yarışmalar, fuarlar, toplantılar, festivaller, konserler, sponsorluklar vb.) 1.2.7 Faaliyet Planı (Çalışma Takvimi) Hazırlanması 1.2.8 Bütçe Planının Hazırlanması 1.3 Uygulama 1.3.1 Uygulama Planının Oluşturulması 1.3.2 Stratejik İletişim Planı Çerçevesinde Taktiklerin Uygulanması 1.3.3 Uygulama Takviminin Hazırlanması

HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI 1.4 Değerlendirme-Ölçümleme 1.4.1 Halkla İlişkiler Programları Ölçümleme Modelinin Seçilmesi ve Uygulanması 1.4.2 Hedef Kitle Algısı 1.4.3 Medya Ölçümleri ve Değerlendirmesi

GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI UYGULAMALARI Logo Kullanımı Renkler Logo (Renkli ve Siyah-Beyaz) Zeminli Kullanım Minimum Kullanım Hatalı Kullanım Yazı Karakteri Yardımcı Yazı Karakteri Basılı İşler Antetli Kağıt Kartvizit Diplomat Zarf Kapaklı Dosya Personel Kimlik Kartı

GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI UYGULAMALARI Basın Tam Sayfa Gazete (9st x 53 cm) Yarım Sayfa Gazete (9st x 26 cm) Billboard Broşür Leaflet Advertorial Yönlendirme Tabelaları Ön Cephe Tabelası Yer Tabelası Kurum İçi Tabelalar Pictogramlar Bayraklar Gönder Bayrak Kırlangıç Bayrak

GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI UYGULAMALARI Yeni Medya Uygulamaları 2.6.1 Web Sitesi 2.6.2 Blog 2.6.3 Sosyal Medya 2.6.3.1 Facebook 2.6.3.2 Twitter 2.6.3.3 Instagram 2.6.3.4 Youtube 2.6.3.5 Hashtag 2.6.4 Aplikasyon

REKLAM UYGULAMALARI 3.1 Reklam Kampanyası 3.1.1 Marka Bilgisi 3.1.3 Hedef Kitle 3.1.4 Davranış 3.1.5 Vaad 3.1.6 Destek 3.1.7Verilen Mesajın Tonu

REKLAM UYGULAMALARI 3.1.8 Mecra 3.1.9 Zorunluluklar 3.2 Reklam Filmi Senaryosu 3.2.1 Senaryo 3.2.2 Storyboard 3.2.3 Animasyon 3.3 Basın Reklamı (gazete-dergi) 3.4 İnternet Reklamı 3.5 Açık Hava Reklamı

REKLAM UYGULAMALARI Öğrencilerin reklam çalışmalarının bir özetini hazırlamaları gerekmektedir. Bu özette şu bilgiler yer almalıdır: 1. Marka/ürün/hizmet hakkında kısa bir bilgi notu: Bu marka/ürün/hizmet neden var? 2. Reklamın amacı: Bu reklamı neden yapıyoruz? 3. Hedef kitle: Kime seslenmek istiyoruz, hayatı nasıl yaşıyorlar, genel tutumları/inançları/yaşam tarzları ne? 4. Davranış: Değiştirmek istediğiniz davranış ne, insanları nereden nereye getirmek istiyoruz? 5. Vaad: Davranışı değiştirmek için ne söyleyebiliriz/ne yapabiliriz? 6. Destek: İnsanlar vaadimize neden inansın? 7. Verilen mesajın tonu: Marka bir insan olsaydı ne gibi özelliklere sahip olurdu, konuşurken nasıl konuşurdu? 8. Mecra: Neden bu mecra, reklam başka mecralarda da uygulanabilir mi? 9. Zorunluklar: Reklamda olması gerekenler neler?

ÇALIŞMA SONUNA DEĞERLENDİRME RAPORU EKLENMELİDİR. KAYNAKÇA BULUNMALIDIR. Bitirme projesinin mutlaka kapağı olmalıdır. Bitirme projesi word dosyasına yazılacak olup sayfa yapısı sağdan 2,5 cm, soldan 4 cm, yukardan 3 cm ve aşağıdan 2,5 cm olarak ayarlanacaktır. Sayfalar numaralandırılmalıdır. Kapağın arkasında içindekiler kısmı bulunmalıdır. Projede kaynak gösterilmesi mecburidir. Kaynaklar metin içinde dipnot şeklinde gösterilecek, ödev sonuna kaynakça konulacaktır.

Projeler “times new roman” ya da “arial” yazı tipinde, 12 punto olarak hazırlanmalıdır. Metinler iki yana yaslı şekilde düzenlenmelidir. Metinler yazılırken 1.5 satır aralığı ölçüsü kullanılmalıdır. Proje spirallenmiş şekilde ciltlenmelidir. Projeler Final haftasında belirlenecek bir günde jüri karşısında sunulacaktır. Yapılacak sunumlar için proje powerpoint formatına dönüştürülmüş olmalıdır. Proje sunum dosyaları 50 sayfayı geçmeyecektir.

Proje Kapağı Örneği

İçindekiler Örneği

Kısaltma Örnekleri

PROJENİN teslimi ve Sunumu Değerlendirme Komitesi (Danışman, Koordinatör ve Jüri) önünde 15-20 dakikalık bir sözlü sunum yapılacaktır. Yapılan sunumda, projenin motivasyonu, literatür araştırmasının bir özeti, yürütülen çalışmanın teknik ayrıntıları, mümkünse elde edilen sonuçların ve ayrıca yer almalıdır. Yapılacak sunum ise tüm projeyi kapsamlı bir şekilde açıklamalı ve proje süreci dahilindeki her bir kritik kararın nasıl ve neden alındığını ortaya koyup tartışmalıdır. Sunumda, ek olarak, teslim edilecek projenin nitelikleri ve önemli görülen işlevleri tanımlanarak tarif edilmelidir. Sözlü sunumlara ve final sınavına katılım zorunludur.

DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ Genel Kriterler Sunuş tekniği Sunumda kullanılan materyaller, araçlardaki zenginlik. Yararlanılan kaynaklarla ilgili referans gösterilmesi. Kullanılan dil. (projede kullanılan basın daveti, basın bülteni vb. metinlerde kullanılan dil) Raporlama tekniği. Yaratıcılık Çözüm olarak geliştirilen uygulamalardaki yaratıcılık. Etkili ve güçlü olması. Yeni ve özgün olması. Farklılık Etik kurallara uygunluk Yerel, ulusal, evrensel kültür ve değerlere uygunluk. İş ahlakına uygunluk. Meslek ilkelerine uygunluk. – Tutarlılık Proje aşamaları arasındaki uyum. (amaç, plan, strateji ile taktikler ve sonuç arasındaki uyum) Ekip üyeleri arasındaki uyum ve eşgüdüm. Görev paylaşımı ve fonksiyonel iş bölümü.

İletişim: bitirmetezi17@gmail.com Doç. Dr. Deniz Yenğin Yrd. Doç. Dr. Deniz Akbulut Yrd. Doç. Dr. Aysun Köktener Bölüm Asistanları: Arş. Gör. Tamer Bayrak (GİT) Arş. Gör. Meriç Kılınç (HİT) Arş. Gör. Ali Yıldırım (Reklamcılık)