görsel iletişim ve tasarım Halkla ilişkiler ve tanıtım reklamcılık BİTİRME PROJESİ
KONU 1. Kurumsal İletişim 2. Ürün-Hizmet Tanıtımı 3. Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS)
HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI 1.1 Araştırma 1.1.1 Problemin Tanımlanması 1.1.2 Problemle ilgili Literatür Taraması 1.1.3 Problemle ilgili Alan Araştırması 1.1.4 Problemle ilgili Verilerin Analizi 1.1.5 Durum Analizi 1.1.5.1 Kurumsal Yapılanmaya ilişkin tarihçe 1.1.5.2 Sektör Yapısı ve Durumu 1.1.5.3 Kurumu Etkileyen Çevresel Faktörler/PEST Analizi 1.1.5.4 SWOT Analizi 1.1.5.5 Kurum Kimliği Analizi (misyon, vizyon, değerler vb.) 1.1.5.6 Kurum İmajı Analizi
HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI 1.2 Planlama 1.2.1 Amaçların Belirlenmesi 1.2.2 Hedef Kitle Seçimi ve Analizi 1.2.3 Strateji ve Taktiklerin Belirlenmesi 1.2.4 Kurumun ve Mesajın Konumlandırılması 1.2.5 Çözüm Önerileri ve Yaratıcı Uygulamalar 1.2.6 Medya ve Tekniklerin Belirlenmesi 1.2.6.1 Yazılı, Görsel ve İşitsel Medya Ortamları ve Teknikleri (Basın Bülteni, Basın Kiti vb. metinlerin hazırlanması) 1.2.6.2 Kuruluş Yayınları (Dergiler, Broşür, İnsert, Afiş vb. metinlerin hazırlanması) 1.2.6.3 Yayın Ortamları ve Teknikleri (multimedya uygulamaları, internet, yeni medya, mobil telefon uygulamaları, kurumsal bilgi portalleri vb. içeriklerinin hazırlanması)
HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI 1.2.6.4 Görsel İletişim Tasarımı Uygulamalarının İçeriklerinin Hazırlanması 1.2.6.5 Diğer Ortam ve Teknikler (Basın toplantıları, Yarışmalar, fuarlar, toplantılar, festivaller, konserler, sponsorluklar vb.) 1.2.7 Faaliyet Planı (Çalışma Takvimi) Hazırlanması 1.2.8 Bütçe Planının Hazırlanması 1.3 Uygulama 1.3.1 Uygulama Planının Oluşturulması 1.3.2 Stratejik İletişim Planı Çerçevesinde Taktiklerin Uygulanması 1.3.3 Uygulama Takviminin Hazırlanması
HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI 1.4 Değerlendirme-Ölçümleme 1.4.1 Halkla İlişkiler Programları Ölçümleme Modelinin Seçilmesi ve Uygulanması 1.4.2 Hedef Kitle Algısı 1.4.3 Medya Ölçümleri ve Değerlendirmesi
GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI UYGULAMALARI Logo Kullanımı Renkler Logo (Renkli ve Siyah-Beyaz) Zeminli Kullanım Minimum Kullanım Hatalı Kullanım Yazı Karakteri Yardımcı Yazı Karakteri Basılı İşler Antetli Kağıt Kartvizit Diplomat Zarf Kapaklı Dosya Personel Kimlik Kartı
GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI UYGULAMALARI Basın Tam Sayfa Gazete (9st x 53 cm) Yarım Sayfa Gazete (9st x 26 cm) Billboard Broşür Leaflet Advertorial Yönlendirme Tabelaları Ön Cephe Tabelası Yer Tabelası Kurum İçi Tabelalar Pictogramlar Bayraklar Gönder Bayrak Kırlangıç Bayrak
GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI UYGULAMALARI Yeni Medya Uygulamaları 2.6.1 Web Sitesi 2.6.2 Blog 2.6.3 Sosyal Medya 2.6.3.1 Facebook 2.6.3.2 Twitter 2.6.3.3 Instagram 2.6.3.4 Youtube 2.6.3.5 Hashtag 2.6.4 Aplikasyon
REKLAM UYGULAMALARI 3.1 Reklam Kampanyası 3.1.1 Marka Bilgisi 3.1.3 Hedef Kitle 3.1.4 Davranış 3.1.5 Vaad 3.1.6 Destek 3.1.7Verilen Mesajın Tonu
REKLAM UYGULAMALARI 3.1.8 Mecra 3.1.9 Zorunluluklar 3.2 Reklam Filmi Senaryosu 3.2.1 Senaryo 3.2.2 Storyboard 3.2.3 Animasyon 3.3 Basın Reklamı (gazete-dergi) 3.4 İnternet Reklamı 3.5 Açık Hava Reklamı
REKLAM UYGULAMALARI Öğrencilerin reklam çalışmalarının bir özetini hazırlamaları gerekmektedir. Bu özette şu bilgiler yer almalıdır: 1. Marka/ürün/hizmet hakkında kısa bir bilgi notu: Bu marka/ürün/hizmet neden var? 2. Reklamın amacı: Bu reklamı neden yapıyoruz? 3. Hedef kitle: Kime seslenmek istiyoruz, hayatı nasıl yaşıyorlar, genel tutumları/inançları/yaşam tarzları ne? 4. Davranış: Değiştirmek istediğiniz davranış ne, insanları nereden nereye getirmek istiyoruz? 5. Vaad: Davranışı değiştirmek için ne söyleyebiliriz/ne yapabiliriz? 6. Destek: İnsanlar vaadimize neden inansın? 7. Verilen mesajın tonu: Marka bir insan olsaydı ne gibi özelliklere sahip olurdu, konuşurken nasıl konuşurdu? 8. Mecra: Neden bu mecra, reklam başka mecralarda da uygulanabilir mi? 9. Zorunluklar: Reklamda olması gerekenler neler?
ÇALIŞMA SONUNA DEĞERLENDİRME RAPORU EKLENMELİDİR. KAYNAKÇA BULUNMALIDIR. Bitirme projesinin mutlaka kapağı olmalıdır. Bitirme projesi word dosyasına yazılacak olup sayfa yapısı sağdan 2,5 cm, soldan 4 cm, yukardan 3 cm ve aşağıdan 2,5 cm olarak ayarlanacaktır. Sayfalar numaralandırılmalıdır. Kapağın arkasında içindekiler kısmı bulunmalıdır. Projede kaynak gösterilmesi mecburidir. Kaynaklar metin içinde dipnot şeklinde gösterilecek, ödev sonuna kaynakça konulacaktır.
Projeler “times new roman” ya da “arial” yazı tipinde, 12 punto olarak hazırlanmalıdır. Metinler iki yana yaslı şekilde düzenlenmelidir. Metinler yazılırken 1.5 satır aralığı ölçüsü kullanılmalıdır. Proje spirallenmiş şekilde ciltlenmelidir. Projeler Final haftasında belirlenecek bir günde jüri karşısında sunulacaktır. Yapılacak sunumlar için proje powerpoint formatına dönüştürülmüş olmalıdır. Proje sunum dosyaları 50 sayfayı geçmeyecektir.
Proje Kapağı Örneği
İçindekiler Örneği
Kısaltma Örnekleri
PROJENİN teslimi ve Sunumu Değerlendirme Komitesi (Danışman, Koordinatör ve Jüri) önünde 15-20 dakikalık bir sözlü sunum yapılacaktır. Yapılan sunumda, projenin motivasyonu, literatür araştırmasının bir özeti, yürütülen çalışmanın teknik ayrıntıları, mümkünse elde edilen sonuçların ve ayrıca yer almalıdır. Yapılacak sunum ise tüm projeyi kapsamlı bir şekilde açıklamalı ve proje süreci dahilindeki her bir kritik kararın nasıl ve neden alındığını ortaya koyup tartışmalıdır. Sunumda, ek olarak, teslim edilecek projenin nitelikleri ve önemli görülen işlevleri tanımlanarak tarif edilmelidir. Sözlü sunumlara ve final sınavına katılım zorunludur.
DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ Genel Kriterler Sunuş tekniği Sunumda kullanılan materyaller, araçlardaki zenginlik. Yararlanılan kaynaklarla ilgili referans gösterilmesi. Kullanılan dil. (projede kullanılan basın daveti, basın bülteni vb. metinlerde kullanılan dil) Raporlama tekniği. Yaratıcılık Çözüm olarak geliştirilen uygulamalardaki yaratıcılık. Etkili ve güçlü olması. Yeni ve özgün olması. Farklılık Etik kurallara uygunluk Yerel, ulusal, evrensel kültür ve değerlere uygunluk. İş ahlakına uygunluk. Meslek ilkelerine uygunluk. – Tutarlılık Proje aşamaları arasındaki uyum. (amaç, plan, strateji ile taktikler ve sonuç arasındaki uyum) Ekip üyeleri arasındaki uyum ve eşgüdüm. Görev paylaşımı ve fonksiyonel iş bölümü.
İletişim: bitirmetezi17@gmail.com Doç. Dr. Deniz Yenğin Yrd. Doç. Dr. Deniz Akbulut Yrd. Doç. Dr. Aysun Köktener Bölüm Asistanları: Arş. Gör. Tamer Bayrak (GİT) Arş. Gör. Meriç Kılınç (HİT) Arş. Gör. Ali Yıldırım (Reklamcılık)