1 Özel Öğretim Yöntemleri 18 Şubat 2017
Özel Öğretim Yöntemleri Dersi Eğitim Fakültelerin 3. sınıfında 5. ve 6 Özel Öğretim Yöntemleri Dersi Eğitim Fakültelerin 3. sınıfında 5. ve 6. yarıyılda I ve II olarak verilmektedir
Amaç: Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisini, planlama, uygulama ve değerlendirebilme bilgi ve becerisini kazandırmayı amaçlamaktadır. İçerik: Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller, İlgili Öğretim Programının incelenmesi amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik vb., ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesini içerir.
1- Alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel yasası olmak üzere yasal dayanakları (atama, görev ve çalışma esasları) 2- Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi 3-İlgili Öğretim Programının incelenmesi, amaç ve kazanımlar 4-Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesini 5-Alan öğretmenlerinin yeterlikleri 6-Alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller, tema, ünite, etkinlikleri bilmek ve tasarlamak 7-Uygulama örnekleri
1- Alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel yasası olmak üzere yasal dayanakları (atama, görev ve çalışma esasları) Soru 1: Alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel yasası olmak üzere yasal dayanakları nelerdir? Soru 2: Yabancı dil öğretmenleri hangi esaslara göre atanır, görev yapar ve çalışır? Anayasa Maddeleri MEB 1.5.1739 Temel Kanunu Genelge, Tebliğ, Yasa, Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Yönerge..
1921 yılında yapılan anayasamızda EĞİTİM - ÖĞRETİM ile ilgili hiç bir düzenleme yoktur. 1924 anayasasında öğretim ile ilgili maddeler: Madde 80- Hükümetin gözetimi ve denetlemesi altında ve kanun çerçevesinde her türlü ÖĞRETİM serbesttir. Madde 87- Kadın, erkek bütün Türkler ilk öğretimden geçmek ödevindedirler. İlk ÖĞRETİM Devlet okullarında parasızdır.
1961 anayasasında EĞİTİM ve ÖĞRETİM ile ilgili maddeler: Madde 19- (20 1961 anayasasında EĞİTİM ve ÖĞRETİM ile ilgili maddeler: Madde 19- (20.9.1971-1488) (3) Herkes, vicdan ve dinî inanç ve kanaat hürriyetine sahiptir. Kamu düzenine veya genel ahlâka veya bu amaçlarla çıkarılan kanunlara aykırı olmayan ibadetler, dinî âyîn ve törenler serbesttir. Kimse, ibadete, dinî âyin ve törenlere katılmaya, dinî inanç ve kanaatlerini açıklamaya zorlanamaz. Kimse, dini inanç ve kanaatlerinden dolayı kınanamaz. Din EĞİTİM ve öğrenimi, ancak kişilerin kendi isteğine ve küçüklerin de kanûnî temsilcilerinin isteğine bağlıdır. Kimse, Devletin sosyal, iktisâdî, siyasî veya hukûkî temel düzenini, kısmen de olsa, din kurallarına dayandırma veya siyasî veya şahsi çıkar veya nüfuz sağlama amacıyla, her ne suretle olursa olsun, dinî veya din duygularını yahut dince kutsal sayılan şeyleri istismar edemez ve kötüye kullanamaz. Bu yasak dışına çıkan veya başkasını bu yolda kışkırtan gerçek ve tüzel kişiler hakkında, kanunun gösterdiği hükümler uygulanır ve siyasi partiler Anayasa Mahkemesince temelli kapatılır.
1961 anayasasında EĞİTİM ve ÖĞRETİM ile ilgili maddeler: Madde 21- Herkes, bilim ve sanatı serbestçe öğrenme ve öğretme, açıklama, yayma ve bu alanlarda her türlü araştırma hakkına sahiptir. EĞİTİM ve ÖĞRETİM, Devletin gözetim ve denetimi altında serbesttir. Özel okulların bağlı olduğu esaslar, Devlet okulları ile erişilmek istenen seviyeye uygun olarak kanunla düzenlenir. Çağdaş bilim ve EĞİTİM esaslarına aykırı EĞİTİM ve ÖĞRETİM yerleri açılamaz.
1961 anayasasında EĞİTİM ve ÖĞRETİM ile ilgili maddeler: VIII. Öğrenimin Sağlanması Madde 50- Halkın öğrenim ve EĞİTİM ihtiyaçlarını sağlama Devletin başta gelen ödevlerindendir. İlköğrenim, kız ve erkek bütün vatandaşlar için mecbûridir ve Devlet okullarında parasızdır. Devlet, maddî imkânlardan yoksun başarılı öğrencilerin, en yüksek öğrenim derecelerine kadar çıkmalarını sağlama amacıyla burslar ve başka yollarla gerekli yardımları yapar. Devlet, durumları sebebiyle özel eğitime ihtiyacı olanları, topluma yararlı kılacak tedbirleri alır. Devlet, tarih ve kültür değeri olan eser ve anıtların korunmasını sağlar.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI (. ) (Kurucu Mecliste Kabul Tarihi : 18 TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI (*) (Kurucu Mecliste Kabul Tarihi : 18.10.1982; Halkoyuna Sunulmak Üzere Tasarının Resmî Gazetede İlanı: 20.10.1982-17844; Kanunun Halkoyu ile Kabul Tarihi: 7.11.1982; Halkoyu Sonucunun Yayımlandığı Resmî Gazete Tarihi: 9.11.1982-17863 Mükerrer) Kanun No. : 2709 Kabul Tarihi : 7.11.1982
II. Eğitim ve öğrenim hakkı ve ödevi MADDE 42 – Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz. Öğrenim hakkının kapsamı kanunla tesbit edilir ve düzenlenir. Eğitim ve öğretim, Atatürk ilkeleri ve inkılapları doğrultusunda, çağdaş bilim ve eğitim esaslarına göre, Devletin gözetim ve denetimi altında yapılır. Bu esaslara aykırı eğitim ve öğretim yerleri açılamaz. Eğitim ve öğretim hürriyeti, Anayasaya sadakat borcunu ortadan kaldırmaz. İlköğretim kız ve erkek bütün vatandaşlar için zorunludur ve Devlet okullarında parasızdır. Özel ilk ve orta dereceli okulların bağlı olduğu esaslar, Devlet okulları ile erişilmek istenen seviyeye uygun olarak, kanunla düzenlenir. (Ek fıkra: 9/2/2008-5735/2 md.; İptal: Anayasa Mahkemesi’nin 5/6/2008 tarihli ve E.: 2008/16, K.: 2008/116 sayılı Kararı ile. )
Devlet, maddi imkanlardan yoksun başarılı öğrencilerin, öğrenimlerini sürdürebilmeleri amacı ile burslar ve başka yollarla gerekli yardımları yapar. Devlet, durumları sebebiyle özel eğitime ihtiyacı olanları topluma yararlı kılacak tedbirleri alır. Eğitim ve öğretim kurumlarında sadece eğitim, öğretim, araştırma ve inceleme ile ilgili faaliyetler yürütülür. Bu faaliyetler her ne suretle olursa olsun engellenemez. Türkçeden başka hiçbir dil, eğitim ve öğretim kurumlarında Türk vatandaşlarına ana dilleri olarak okutulamaz ve öğretilemez. Eğitim ve öğretim kurumlarında okutulacak yabancı diller ile yabancı dille eğitim ve öğretim yapan okulların tabi olacağı esaslar kanunla düzenlenir. Milletlerarası antlaşma hükümleri saklıdır.
MADDE 61. – Devlet, harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleriyle, malûl ve gazileri korur ve toplumda kendilerine yaraşır bir hayat seviyesi sağlar. Devlet, sakatların korunmalarını ve toplum hayatına intibaklarını sağlayıcı tedbirleri alır. Yaşlılar, Devletçe korunur. Yaşlılara Devlet yardımı ve sağlanacak diğer haklar ve kolaylıklar kanunla düzenlenir. Devlet, korunmaya muhtaç çocukların topluma kazandırılması için her türlü tedbiri alır. Bu amaçlarla gerekli teşkilat ve tesisleri kurar veya kurdurur.
E. Yükseköğretim kurumları ve üst kuruluşları MADDE 130. – Çağdaş eğitim-öğretim esaslarına dayanan bir düzen içinde milletin ve ülkenin ihtiyaçlarına uygun insan gücü yetiştirmek amacı ile; ortaöğretime dayalı çeşitli düzeylerde eğitim-öğretim, bilimsel araştırma, yayın ve danışmanlık yapmak, ülkeye ve insanlığa hizmet etmek üzere çeşitli birimlerden oluşan kamu tüzelkişiliğine ve bilimsel özerkliğe sahip üniversiteler Devlet tarafından kanunla kurulur. Kanunda gösterilen usul ve esaslara göre, kazanç amacına yönelik olmamak şartı ile vakıflar tarafından, Devletin gözetim ve denetimine tâbi yükseköğretim kurumları kurulabilir. Kanun, üniversitelerin ülke sathına dengeli bir biçimde yayılmasını gözetir.
Üniversiteler ile öğretim üyeleri ve yardımcıları serbestçe her türlü bilimsel araştırma ve yayında bulunabilirler. Ancak, bu yetki, Devletin varlığı ve bağımsızlığı ve milletin ve ülkenin bütünlüğü ve bölünmezliği aleyhinde faaliyette bulunma serbestliği vermez. Üniversiteler ve bunlara bağlı birimler, Devletin gözetimi ve denetimi altında olup, güvenlik hizmetleri Devletçe sağlanır. Kanunun belirlediği usul ve esaslara göre; rektörler Cumhurbaşkanınca, dekanlar ise Yükseköğretim Kurulunca seçilir ve atanır. Üniversite yönetim ve denetim organları ile öğretim elemanları; Yükseköğretim Kurulunun veya üniversitelerin yetkili organlarının dışında kalan makamlarca her ne suretle olursa olsun görevlerinden uzaklaştırılamazlar. (Değişik: 29.10.2005-5428/1 md.) Üniversitelerin hazırladığı bütçeler; Yükseköğretim Kurulunca tetkik ve onaylandıktan sonra Millî Eğitim Bakanlığına sunulur ve merkezi yönetim bütçesinin bağlı olduğu esaslara uygun olarak işleme tâbi tutularak yürürlüğe konulur ve denetlenir.
Yükseköğretim kurumlarının kuruluş ve organları ile işleyişleri ve bunların seçimleri, görev, yetki ve sorumlulukları üniversiteler üzerinde Devletin gözetim ve denetim hakkını kullanma usulleri, öğretim elemanlarının görevleri, unvanları, atama, yükselme ve emeklilikleri, öğretim elemanı yetiştirme, üniversitelerin ve öğretim elemanlarının kamu kuruluşları ve diğer kurumlar ile ilişkileri, öğretim düzeyleri ve süreleri, yükseköğretime giriş, devam ve alınacak harçlar, Devletin yapacağı yardımlar ile ilgili ilkeler, disiplin ve ceza işleri, malî işler, özlük hakları, öğretim elemanlarının uyacakları koşullar, üniversitelerarası ihtiyaçlara göre öğretim elemanlarının görevlendirilmesi, öğrenimin ve öğretimin hürriyet ve teminat içinde ve çağdaş bilim ve teknoloji gereklerine göre yürütülmesi, Yükseköğretim Kuruluna ve üniversitelere Devletin sağladığı malî kaynakların kullanılması kanunla düzenlenir. Vakıflar tarafından kurulan yükseköğretim kurumları, malî ve idarî konuları dışındaki akademik çalışmaları, öğretim elemanlarının sağlanması ve güvenlik yönlerinden, Devlet eliyle kurulan yükseköğretim kurumları için Anayasada belirtilen hükümlere tâbidir.
Madde 131 Yükseköğretim kurumlarının öğretimini planlamak, düzenlemek, yönetmek, denetlemek, yükseköğretim kurumlarındaki eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma faaliyetlerini yönlendirmek, bu kurumların kanunda belirtilen amaç ve ilkeler doğrultusunda kurulmasını, geliştirilmesini ve üniversitelere tahsis edilen kaynakların etkili bir biçimde kullanılmasını sağlamak ve öğretim elemanlarının yetiştirilmesi için planlama yapmak maksadı ile Yükseköğretim Kurulu kurulur. (Değişik: 7.5.2004-5170/8 md.)Yükseköğretim Kurulu, üniversiteler ve Bakanlar Kurulunca seçilen ve sayıları, nitelikleri, seçilme usulleri kanunla belirlenen adaylar arasından rektörlük ve öğretim üyeliğinde başarılı hizmet yapmış profesörlere öncelik vermek sureti ile Cumhurbaşkanınca atanan üyeler ve Cumhurbaşkanınca doğrudan doğruya seçilen üyelerden kurulur. Kurulun teşkilatı, görev, yetki, sorumluluğu ve çalışma esasları kanunla düzenlenir. Madde 132 Türk Silahlı Kuvvetleri ve emniyet teşkilatına bağlı yükseköğretim kurumları özel kanunlarının hükümlerine tâbidir.
1. ÖDEV Soru 1:Yeni hazırlanan Anayasada eğitim ile ilgili düzenlemeler nelerdir? Soru 2: Yabancı dil öğretmenleri hangi esaslara göre atanır, görev yapar ve çalışır?
b) Her türlü mevzuat için bkz. a) Milli Eğitim Temel yasası olmak üzere yasal dayanakları (atama, görev ve çalışma esasları) MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU (1) Kanun Numarası : 1739 Kabul Tarihi : 14/6/1973 Yayımlandığı R.Gazete : Tarih : 24/6/1973 Sayı : 14574 Yayımlandığı Düstur : Tertip : 5 Cilt : 12 Sayfa : 2342 * * Bu Kanun ile ilgili tüzük için, “Tüzükler Külliyatı”nın kanunlara göre düzenlenen nümerik fihristine bakınız. Bu Kanun ile ilgili olarak Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe giren yönetmelik için, “Yönetmelikler Külliyatı”nın kanunlara göre düzenlenen nümerik fihristine bakınız. b) Her türlü mevzuat için bkz. http://www.meb.gov.tr/mevzuat/liste. asp?ara=10&Submit=Listele
2- Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi
Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar Eğitim: Bireyin çevresiyle etkileşimi sonucunda davranışlarında kasıtlı ve istendik değişiklikler meydana getirebilme sürecine eğitim denir. Birey: Biokültürel ve sosyal varlığa “birey” denir. Davranış: Etkiye karşı verilen tepki ya da tepkiye karşı etki, organizmanın yaptığı her türlü eylem, hareket “davranış” olarak adlandırılır.
Eğitimsel Davranışın Özellikleri 3 tanedir: İstenilen Davranış Gözlenebilir Ölçülebilir Çeşitleri 1-) Doğuştan gelen davranış (çok az davranış doğuştan gelir) 2-) Sonradan kazanılan davranış 3-) Geçici davranış (Alkol, uyuşturucu alımı sonrasında görülen davranışlar)
*Eğitimcileri ilgilendiren davranış çeşidi sonradan kazanılan davranışlardır. İstendik: Bireyin, toplumun, insanlığın kabul etmesi ve hepsi için yararlı olması. Kasıtlı: Davranış değişikliğinin planlı ve programlı şekilde yapılması. *Öğrenmeden eğitimi ayıran en büyük fark “kasıtlılıktır”.Öğrenmede “kasıtlılık” yoktur. Süreç: Ham maddenin, girdinin alınıp işlenerek istenilen düzeye getirilmesi için yapılan işlerin tümüne ve bu zaman dilimin bileşkesine “süreç” denir.
*Eğitimin ürünü olumsuz değildir. Öğrenme: Bireyin davranışlarında çevresiyle etkileşimi sonucunda nispeten kalıcı izli değişiklik meydana getirme sürecine “öğrenme” denir. *Eğitimin ürünü olumsuz değildir. *Öğrenmede; olumlu davranış değişiklikleri de, olumsuz davranış değişiklikleri de olabilir. *Öğrenme her yerdedir. *Öğrenmede kasıtlılık yoktur.Eğitimde vardır. *Öğrenmede kalıcılık nispeten kalıcı izlidir.Belirli bir süre kalıp sonra unutulabilir. *Öğrenme bireyseldir. Öğretim: Öğrenmeyi sağlama, öğrenmeyi kılavuzlama, yol gösterme işine “öğretim” denir.
Eğitim Sürecinin Özellikleri Kapsamlıdır Süreklidir Çok boyutludur Dinamiktir Bilimsel araştırma ve bulgulardan kaynaklanır İnsana özgüdür Evrensel ve ulusal yönleri vardır Olumluya dönüktür Zaman ve mekan yönünden sınırsızdır Ulusal kalkınma ile doğrudan ilişkilidir Kültürü oluşturur Deneyimlerle edinilir Bir uyum sürecidir
Eğitim Programı Belli düzeyde, yaş grubundaki öğrencileri belli bir zaman içerisinde yetiştirmeye yönelik “geçerli öğrenme yaşantıları” düzeneğine eğitim programı denir. Öğrenme Yaşantıları Belirlenen hedefler doğrultusunda uygun koşulların yaratılıp öğrenciye sunulmasına “öğrenme yaşantıları” denir. Öğrenme yaşantısı: Bireyin çevresiyle etkileşimi sonucu edindiği değişikliklere “yaşantı” denilmektedir. Yaşantının bireyin çevresiyle etkileşimi sonucu oluşması ve kısmen kalıcı olması öğrenme yaşantısının, planlı ve istendik olması da eğitimsel yaşantının ürünüdür.
Eğitim programının faydaları Eğitim etkinliklerine yön verir Öğretmenlere rehberlik yapar Eğitimde verimi arttırır Eşgüdümü sağlar
2. ÖDEV 3-İlgili Öğretim Programının incelenmesi, amaç ve kazanımlar Bkz. http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx Almanca: http://ttkb.meb.gov.tr/dosyalar/programlar/ilkogretim/ilkogretim_almanca.pdf (2.-8. Sınıflar) http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx?islem=1&kno=159 (4.-8. Sınıflar) İngilizce: http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx?islem=1&kno=214 (2.-8. Sınıflar) http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx?islem=1&kno=234 (9.-12. Sınıflar) Fransızca: http://ttkb.meb.gov.tr/dosyalar/programlar/ilkogretim/ilkogretim_frans%c4%b1zca.pdf (2.-8. Sınıflar) http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx?islem=1&kno=160 (4.-8. Sınıflar)
Eğitim Programı 4 temel öğeden oluşur; 1-) Hedefler 2-) İçerik 3-) Eğitim durumları (öğrenme ve öğretme süreçleri) a-Strateji, yöntem ve teknikler b-Eğitim teknolojileri(Kitap,dergi,fotoğraf makinesi) c-Uygulama(alıştırma sayısı, süresi, tekrar vs.) d-Öğretim hizmetinin niteliği *Katılım *İpucu(dikkat çekici) *Düzeltme *Pekiştirme *Dönüt 4-) Sınama durumları (ölçme ve değerlendirme)
Hedefler 3 ana başlıkta toplanır: - Uzak hedefler - Genel hedefler - Özel hedefler Özel hedef: Bir disiplin ya da çalışma alanında öğrenciye kazandırılması uygun bulunan bilgi, beceri, yetenek, ilgi, tutum ve alışkanlıklar gibi özelliklerdir.
Ölçme ve Değerlendirme Gözlem: Bir niteliğin dikkatli ve planlı bir şekilde incelemesidir. Ölçme: Bir niteliğin gözlenip sayı ya da sembollerle ifade edilmesidir.(ölçüt-karşılaştırma) *Ölçüt 2 şekilde olabilir; 1- Mutlak Ölçüt (üniversitede geçme notu kişiye göre değişmez) 2- Bağıl Ölçüt (Aritmetik ortalama esas.Tüm öğrencilerin ortalaması alınan bireysel notlarla değişir.) Değerlendirme: Ölçme sonuçlarını bir kriterle, bir ölçütle karşılaştırarak bir değer yargısına varma, kritik yorum yapma.
Bir eğitimin gerçekleşebilmesi için olması gereken 3 temel öğe vardır.Bunlar; 1-) Öğrenci (öğrenen) 2-) Öğretmen (öğreten) 3-) Eğitim programı Eğitim programında olması gerekenler; -Yöntem/teknik -Katılım -Süreç -İpucu -Materyal -İletişim -Ortam/tesis -Pekiştirme -İçerik -Düzeltme -Alıştırma şekli -Dönüt
Pekiştirme: İstenilen davranışın sıklığını arttırmak için öğrenciye verilen uyarıya “pekiştirme” denir. Pekiştireç: Pekiştirmeyi yapma işine ise “pekiştireç” denir. Pekiştireç bireyseldir. Olumlu (aferin, tebrikler) ve olumsuz olarak ikiye ayrılır. Dönüt: Öğrenciye performansı hakkında bilgi verme işine dönüt denir. Dönüt eğitim sürecinde çok önemli bir yere sahiptir. Düzeltme: Ortaya çıkan hatanın ardından yapılan işleme “düzeltme” denir.
PROGRAMDA ÖĞRENCİYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Algılama/Bilişsel Kişisel ve Sosyal Fiziksel *Hafıza *İlgiler *Kas ve yapısı *Dikkat *Değerler *Sinir *Konsantrasyon seviyesi *Tutumlar *Hastalıklar *Ahlak *Olgunlaşma *Duygular *Kendini algılama
1-) Öğretmenlerin konu alanı bilgisinin yeterli olması ÖĞRENME VE ÖĞRETME İLKELERİ 1-) Öğretmenlerin konu alanı bilgisinin yeterli olması 2-) Öğretmenlerin pedagojik bilgi ve becerilerinin yeterli olması 3-) Öğretmenin deneyimli olması 4-) Öğretmen ve öğrenci arasında sağlıklı etkileşim olması 5-) Öğretimde yüksek beklentinin oluşturulması 6-) İşbirliği ortamının oluşturulması 7-) Öğrencilerde hazır bulunuşluk düzeylerinin dikkate alınması 8-) Öğretimin somuttan soyuta, basitten karmaşığa doğru gerçekleştirilmesi 9-) Öğrencilerin bireysel farklılıklarının göz önüne alınması 10-) Öğretim etkinliklerinin öğrencilerin ilgilerine dayandırılması
11-) Motivasyonun sağlanması 12-) Öğrencilerin dersin hedeflerinden haberdar edilmesi 13-) Yakından uzağa ilkesi ( yakın çevresinden uzak bilgilere) 14-) Öğrencilerin aktif katılımının sağlanması 15-) Öğrencilerin sorumluluk almalarının sağlanması 16-) Seçilen öğretim etkinliklerinin öğrenene uygunluğunun sağlanması 17-) Öğrenilecek materyalin anlamlı olması 18-) Öğretimde dönüt sağlanması 19-) Öğrenmede zaman+enerjinin etkin kullanılması 20-) Öğrenmede daha fazla duyu organının kullanımının sağlanması 21-) İçeriğin küçük adımlar ile sunulması
22-) Konu içeriğinin zengin olması 23-) Özel iletişimde güvenlik esasına uyulması 24-) Teknolojinin kullanılması 25-) Anlamlı tekrarların yaptırılması 26-) İpuçlarının verilmesi 27-) Pekiştireçlerin verilmesi 28-) Aşamalılık ilkesi 29-) Mantık ilkesi 30-) Öğrencilere yeterli uygulama fırsatlarının sunulması 31-) Öğretim sırasında ekonomikliğin sağlanması 32-) Öğrenci performanslarının; geçerli, açık, net, adil ve dersin hedeflerine uygun olarak değerlendirilmesi.
Öğretmen Yeterlikleri Öğretmen Yeterlikleri http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:n8INsrs2OZ8J:otmg.meb.gov.tr/yet.pdf2/ingilizce.pdf+&cd=3&hl=tr&ct=clnk&gl=tr file:///C:/Users/user/Desktop/Yeterlikler/%C3%96%C4%9Fretmen%20Yeterlikleri.htm http://docplayer.biz.tr/9414393-Ortaogretim-ingilizce-ogretmeni-ozel-alan-yeterlikleri.html MEB, (2002), Öğretmen Yeterliklerinin Belirlenmesi http://otmg.meb.gov.tr/ Yayin.html (Erişim Tarihi: 03.01.2012). MEB, (2006). TEDP Öğretmen Eğitimi Bileşeni Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. (Erişim Tarihi: 11 Mayıs 2010). MEB, (2008). Öğretmen Yeterlikleri Öğretmenlik Mesleği Genel ve Özel Alan Yeterlikleri. http://otmg.meb.gov.tr/alaningilizce.html (Erişim Tarihi: 11 Mayıs 2010). Makaleler: http://dergipark.ulakbim.gov.tr/usaksosbil/article/view/5000090763 http://ijlet.com/DergiTamDetay.aspx?ID=65&Detay=Ozet [PPT]Öğretmen Yeterlikleri - Hacettepe Üniversitesi Açık Ders Malzemeleri acikders.hacettepe.edu.tr/dersler/ders_belge/.../Seferoglu_Ogretmen_Yeterlikleri.pps Özel Alan Yeterlikleri Yeterlikleri Belirlenen Özel Alanlar: İlköğretim. Türkçe; İngilizce; Fen ve Teknoloji; Bilişim Teknolojileri; Okul Öncesi; Görsel Sanatlar ...
-Öğretmen otokratiktir 1-) ÖĞRETMEN MERKEZLİ YAKLAŞIMLA………………….. -Öğretmen otokratiktir -Planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarını öğretmen yapar -Uygulamada bireysel farklılıklar dikkate alınmaz -Öğretmen katı ve sert yapıdadır -Salon atmosferi öğrenci açısından sıkıcı ve donuktur -Öğretmen öğrencilerle değil, grupla ilgilenir -Öğretimin fiziksel ve bilişsel alanı, duyuşsal alanından daha önemlidir -Öğretmen yeniliklere pek açık değildir ve ders içerisinde yeni uygulamalar yapmaz
Bu şekilde yaklaşımın akış süresi şu şekildedir; *O gün yapılacak etkinlikler açıklanır. *Etkinlik için organizasyon yapılır, araç-gereç açıklanır. *Etkinliğe başlama ve bitirme işaretini öğretmen verir. *Öğrenciler, etkinlik boyunca öğretmenin planına uyarlar.
-Öğrencilere nasıl öğrenecekleri konusu da öğretilmelidir. 2-) ÖĞRENCİ MERKEZLİ YAKLAŞIMLA ….EĞİTİMİ -Öğrencilere nasıl öğrenecekleri konusu da öğretilmelidir. -Hedefler hem öğrenci, hem de öğretmen tarafından seçilebilir. -Öğretmen demokratik öğretmen olarak düşünülür. -Hedefler öğrencinin ilgi ve gereksinimleri üzerine kurulur. -Bu yaklaşımda önemli olan her öğrenci kendi potansiyeli oranında gelişmesidir. -Sınıftaki her öğrenci değerlidir. -Öğrenciler dersten zevk alır ve heyecan duyarlar. -Öğretmen kendini geliştirmeye çalışır ve yeniliklere açıktır. -Öğretmen öğrencilere kişisel rehberlik ve danışmanlık yapar.
-Öğrencilere nasıl öğrenecekleri konusu da öğretilmelidir. 2-) ÖĞRENCİ MERKEZLİ YAKLAŞIMLA ….EĞİTİMİ -Öğrencilere nasıl öğrenecekleri konusu da öğretilmelidir. -Hedefler hem öğrenci, hem de öğretmen tarafından seçilebilir. -Öğretmen demokratik öğretmen olarak düşünülür. -Hedefler öğrencinin ilgi ve gereksinimleri üzerine kurulur. -Bu yaklaşımda önemli olan her öğrenci kendi potansiyeli oranında gelişmesidir. -Sınıftaki her öğrenci değerlidir. -Öğrenciler dersten zevk alır ve heyecan duyarlar. -Öğretmen kendini geliştirmeye çalışır ve yeniliklere açıktır. -Öğretmen öğrencilere kişisel rehberlik ve danışmanlık yapar.
Strateji, Yöntem ve Teknikler Genel Bilgiler Strateji, Yöntem ve Teknikler