Çevik kuvvet polisi olmak

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yanık, Donma ve Sıcak Çarpması
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Entegre Savaş Zararlı ve hastalık etmenlerine karşı kullanılan çeşitli yöntemlerin birbirini tamamlayıcı, ekosistemdeki dengeyi koruyucu şekilde uygulanmaları...
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ERGENLIK, STRES VE AILE Büşra ATICI Rehber Öğretmen.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
STRES YÖNETİMİ.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
İKİNCİL TRAVMA VE TÜKENME
Program Tasarım Modelleri
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Acil Durum Yönetimi E ğ itimleri Galip USTA AFET PS İ KOLOJ İ S İ.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Dr. Gönül ERDAL Psikiyatrist. Dr. Gönül ERDAL Psikiyatrist.
Teröre maruziyet sonrası krize müdahale
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
AFETE YARDIMDA KARŞILAŞILAN İKİNCİL TRAVMALAR ve BAŞA ÇIKMA
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
İlkel (olgunlaşmamış) Savunma Düzenekleri
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK SERVİSİ.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
ENGELLİ PSİKOLOJİSİ Prof Dr Süheyla Ünal.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
YAŞLILIKTA DEMANS (BUNAMA)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Evlilik ve Aile Danışması
TÜKENMİŞLİK SENDROMU İklim ÖZ.
SPOR PSİKOLOJİSİ Prof Dr Süheyla Ünal.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
ŞİDDET DÖNGÜSÜ ve Kadına Yönelik Şiddet
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
STRESLE BAŞ ETMENİN YOLLARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.
Sağlık Ortamında Şiddet
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

Çevik kuvvet polisi olmak Prof Dr Süheyla Ünal

Polis olmanın gücü X güçlüğü TEHLİKE OTORİTENİN GÜCÜ

Gereklilikler Çevik kuvvet polisi olma isteği Kendine güven, girişkenlik Risk alabilirlik Hızlı karar verme Stres altında duygusal dayanıklılık Toplumsal sorunlara duyarlılık Esneklik

Gereklilikler Kişilerarası ilişkilerde esneklik Ekip çalışmasına uygunluk, işbirliğine yatkınlık Otorite ile olgun ilişki kurmak İyi iletişim kurmak Empatik olmak Dürüst ve güvenilir olmak

Meslek davranışı Çalışma ortamına ve çevresel etkilere tepki olarak o mesleği yürütenlerin geliştirdiği duygu, düşünce ve davranış özellikleri

Polis Çevik Kuvvet Yönetmeliği Kanuna uygun toplantı ve gösteri yürüyüşlerinin düzenini ve güvenliğini sağlamak, Kamu düzenini bozabilecek nitelikteki toplumsal hareketlerin meydana gelmesi muhtemel yerlerde önleyici tedbirleri almak Grev ve lokavt sırasında işyerlerinin tahribe uğramasının veya işgalinin önüne geçmek, bu yerlerde devriye hizmetleri yürütmek, Kanuna aykırı sokak ve meydan hareketlerini önlemek,

Polis Çevik Kuvvet Yönetmeliği Toplumsal olayda, grev ve lokavtlar ile kanuna aykırı sokak ve meydan hareketlerinde toplumun veya kişilerin maddi ve manevi varlıklarını tecavüzlerden korumak, Diğer polis kuvvetlerinin yetersizliği halinde, her türlü tören veya gösterilerde gerekli güvenlik önlemlerini almak ve düzeni sağlamak

Polis Çevik Kuvvet Yönetmeliği Özel Timlerin yer almasını gerektirecek diğer operasyonları yapmak, Yukarıdaki bentlerde gösterilen durumlarda meydana gelen kanuna aykırı olayları gerekirse zor kullanarak etkisiz hale getirmek.

Yönetmeliğin 25. maddesi “Yapılacak müdahale topluluğu dağıtma, toplanmayı önleme ve suçluları yakalama amacına yönelik olmalıdır. Toplu hareketin niteliğine veya dağıtma sırasında gösterilen cebir ve şiddet veya tehdit veya saldırı veya karşı koyma derecesine ve gereğine göre kademeli şekilde artan ölçüde bedeni kuvvet, maddi güç ve silah kullanılır” hükmü yer almaktadır.

Yönetmeliğin 25. maddesi Yönetmeliğin bu maddesinde iki husus vurgulanmaktadır Zor kullanma yetkisinin, kanunsuz bir toplumsal olayın önlenmesi veya dağıtılması için tanınmış olması Kanunsuz bir toplumsal olayda meydana gelen cebir ve şiddet veya saldırı veya direnişin derecesine ve gereğine göre kademeli şekilde artarak uygulanması gerektiğidir

Orantılılık ilkesi Güvenlik kuvvetleri, bir sorunu zora başvurmadan çözmek durumunda ise, hemen kuvvete başvurmamalıdır. Çünkü kuvvete başvurma, her zaman istenilen sonucu doğurmayacağı gibi, bazı durumlarda sorunu daha da içinden çıkılmaz hale getirebilir. Şayet sorunun çözümü için son çare olarak kuvvet kullanmak gerekiyorsa, bu durumda görevin yerine getirilmesi için “gerekli olan kadar” bir kuvvet kullanmalıdır.

Toplumsal olaylarda şiddetin nedenleri Kente göç ve kentsel gerilimin toplumsal şiddeti arttırması Ekonomik güçlükler Yolsuzluklar Anomi Medya ve sosyal medyanın etkisi Kültürel olarak “duygu dilini” kullanma alışkanlığımız

Toplumsal olaylarda aşırı güç kullanımının nedenleri Stres altında olmak Sosyalleşme ve alt kültür şüphecilik, etraftakileri potansiyel suçlu olarak görme, arkadaşlık kardeşlik biz onlar ayrımı yapma muhafazakârlık otoriter ve sert davranma gereğine inanma anlayışı

Polisliğin stres etkenleri Kurumsal stres etkenleri Dış stres etkenleri Kişisel stres etkenleri Operasyonlara ilişkin stres etkenleri

Dış stres etkenleri Gerçek tehdit ve tehlikeler Saldırganlık, kabalık Göstericilerin polisi düşman olarak görmesi Kalabalık Hava koşulları Gürültü Sık yer değiştirme

Kişisel stres etkenleri Genç yaşta olmak deneyimsizlik ve duygusallık Toplumdan yalıtılmışlık Kişiler arası ilişkilerde aşırı duyarlılık Sorun çözme becerilerinde yetersizlik Aile sorunları Madde kullanımı Dürtülerini kontrol etme güçlüğü

Kurumsal stres etkenleri Katı hiyerarşik otoriter yapı Aşırı bürokrasi Meslekte ilerleme güçlüğü Vardiyalı çalışma ve uzun saatler çalışma Rol çatışmaları Stresli koşulların yarattığı tükenme Yetersiz ödül amirlerin personeline yeterli ilgi ve sevgiyi göstermemesi

İşe ilişkin stresler Uzun ve değişken iş saatleri Uyku düzensizliği Uygun beslenememe Fizyolojik ihtiyaçların yeterince karşılanmaması Yorgunluk (uzun çalışma saatleri), hastalık Grup psikolojisi ile birbirini yanlış yönlendirme

Operasyonlara ilişkin stres etkenleri Tehlike, şiddet ve ölümle yüz yüze olma Sorunlu ve acı çeken insanlarla muhatap olma İkincil travma, tanık travmasının birikici etkileri Mevzuatın yeterince bilinmemesi Olaya daha önceden psikolojik olarak hazırlanılamaması, Önceki yapılan müdahalelerde görülen eksikliklerin giderilmemesi

Polis rol davranışı Emre itaatli Soğukkanlı Prosedüre uyan Tutarlı Organize Objektif Kararlı Zamanım yok Başkaları avantaj sağlayacak İlerleyemeyeceğim Performansımı dikkate almayacaklar Başkaları ne düşünür? Birazına izin verirsem, daha büyüğü gelir Polis bunu yapmamalı Polisin iç konuşmaları Güçsüzlüğünü gösterme Duygularını gösterme Yoğun duygularını tut Öfkeni kontrol et Ortaya çıkan davranış

Uzun süreli stresin etkileri Patlama Aşırı güç kullanma Eşyaya zarar verme Öfke patlaması Huzursuzluk Eşe kötü davranma Madde aşırı kullanımı İstifa İntihar Normal duyarlılık eşiği Aşırı duyarlılık Duyarsızlık Risk Belirteçleri yalnızlığa eğilim sosyal yaşamda polis çeteleri alaycılık ikinci ilişki/ler

Stres SOLUNUM SİSTEMİ DOLAŞIM SİSTEMİ KAS SİSTEMİ BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ Nefes daralması Soğuk algınlığı Alerji SOLUNUM SİSTEMİ DOLAŞIM SİSTEMİ Migren Dolaşım sorunları Yüksek kan basıncı Kalp ritmi bozukluğu Kas ve eklem ağrıları , Yorgunluk KAS SİSTEMİ BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ Sık enfeksiyon SİNDİRİM SİSTEMİ Uyku sorunları Anksiyete Huzursuzluk Tahammülsüzlük Duygusallık Depresyon Mide ülseri Reflü Diyare Kabızlık Hemoroid SİNİR SİSTEMİ Stres

Polislerde sık görülen sorunlar Polislerin %30’u mide ülseri Aşırı alkol kullanımı %25-63 İntihar oranı %7-30 Evlilik sorunları %50, eş ve çocuklara kötü davranma Boşanma oranı %60-70 %20-30’unda travma sonrası stres bozukluğu Nöbetlerden kaynaklanan uyku sorunları, yorgunluk, depresyon

Stresin sonuçları Çok ya da az uyumak Kabus görmek Tahammülsüzlük Çabuk öfkelenme Yeme sorunları Madde kullanımı Cinsel istek kaybı Evlilik sorunları Kalp-damar hastalıkları Mide-barsak hastalıkları Yüksek tansiyon

Stresin sonuçları Boşanma oranlarının yüksekliği Maddi sorunlar Aile içi şiddet Tükenme Depresyon İntihar riski artışı

Başa çıkabileceklerinizi çözün Kendimizi nasıl koruruz? Belirtileri tanıyın Başa çıkabileceklerinizi çözün Yardım isteyin Önlem alın Duygularınızı onarın

Kendimizi nasıl koruruz? Farkında olarak Yaşamımızdaki diğer etkinliklerle denge oluşturarak Bağlantılarımızı arttırarak

Farkında olma İşinizin sizi hangi yollardan etkilediğini (size kazandırdıkları, nelere mal olduğu vs) kendinize ve yakınlarınıza sorarak İşiniz sizi ne kadar ve nasıl değiştiriyor? Stres altında olduğunuzda nasıl davranıyorsunuz? Travmaya, strese karşı ne tür tepkiler verdiğinizi kendinizde gözleyerek Sizi tetikleyen stres etkenlerini ve sizi yatıştıran etkinlik ve durumları inceleyerek

Farkında olma Stres yükünüz artmadan başa çıkabileceğiniz düzeyi belirleyerek İşin aşırı stres yükü oluşturan yönlerini belirleyerek İş ortamından kaynaklanan sorunları ayırt ederek

Farkında olma İç engeller Dış engeller Kontrolü elimizde olan Değiştirebileceğimiz, kaldırabileceğimiz duygu, düşünce ve davranışlarımız Kontrolümüz dışında olan Tepkilerimizi kontrol edebiliriz

Stresi azaltmak Sonuçtan çok sürece odaklanmak Hızlı sorun çözmek Net rol, yetki ve sorumluluklar Esnek olmak Uyum sağlayabilirlik Karar verme süreçlerine katılmak Olumlu tutum ve kararlılık sergilemek

Stresi azaltmak için Baskı altında hissettiğinizde bunu söyleyin. Bu güçsüzlük değil, sağlık belirtisidir Dini inançlarınız varsa zaman ayırın Haftada iki ya da üç kez ailenizle ya da arkadaşlarınızla zaman geçirin İş ve ev arasında denge sağlayın

Denge İş ve özel yaşam arasında denge sağlama Kendinden, başkalarından ve yaşamdan gerçekçi beklentiler içinde olma Yaşam enerjisi kazandıracak, yaşama anlam katacak ilgi ve etkinliklere yönelme

Denge sağlama Rol çatışması Beceri çeşitliliği İş-Ev Kendini geliştirme olanağı Çalışma süresi Yönetme, yetiştirme Duygusal ihtiyaçlar Sosyal destek İş baskısı Otonomi

Eşlerin ihtiyacı Önceliğinizin aileniz olduğunu göstermenize ihtiyaç duyarlar Ailenizle birlikte geçireceğiniz zamanı kaliteli kılın Ortak sosyal ağlar oluşturun Aile gelenekleri oluşturun Uyku ve yemek saatlerinizi düzenleyin

Eşlerin ihtiyacı Sizin güvende olduğunuzu bilmeye ihtiyaçları vardır Kendinizden haberdar edin Ne istediğinizi bilmeye ihtiyaçları vardır Size nasıl yardım edebileceklerini, neye ihtiyacınız olduğunu belirtin Onların ihtiyaçlarına nasıl yanıt vereceğinizi bilmek isterler Neye ihtiyaçları olduğunu sorun

İş stresini azaltmak için İş yükünü mantıklı parçalara bölün Yetki ve sorumluluklarınızı olabildiğince netleştirin ve bunların sınırında hareket edin Tutarlı olun Enerjinizi ve çabalalarınızı hedeflerinizi gerçekleştirmek üzere koordineli bir şekilde kullanın İşleri birlikte çalıştığınız insanlara dağıtın

İş stresini azaltmak için Danışma, meslekdaş yardımı alma Uygun rol modelleri edinme Sorun ortaya çıkmadan önce olasılıkları düşünme ve plan yapma Güç durumlardan hemen sonra debriefing yapma Yeni çözüm yolları deneme Uyumsal başa çıkma stratejileri geliştirme

Önlem alma Sınırları iyi çizme Öncelikleri belirleme Zamanı iyi kullanma İş ortamını daha uygun hale getirme Başarıyı ödüllendirme Kısa süreli molalar verme (4 saatte bir) Kısa süreli tatil ve ortam değişikliği yapma

Dayanıklılığı attırma Dengeli ve zamanında beslenme Fiziksel eksersiz alışkanlığı edinme Mesleki bilgi ve beceriyi arttırma Yeterince uyuma, yeterince dinlenme Zaferle de yenilgiyle de başa çıkma

Bağları arttırma Bireysel sosyal ağları, samimi, güvenilir ilişkilerle geliştirme Doğayla bağları arttıracak ilgiler geliştirme Yaşama anlam katacak manevi bağlar geliştirme Toplumsal ilgiler edinme

Duyguları onarma Stressiz bir alan yaratma Günlük rutinlerde küçük değişiklikler yapma Odada, masada özel bir eşya bulundurma Kendini gevşetici etkinlikler yapma Olumlu düşünce tarzı geliştirme İşe eğlence ve espri katma

Duyguları onarma Duygularını uygun bir dille ifade etme Öfkeyi kontrol etme Affetmeyi ve özür dilemeyi bilme

Mutlu yaşamın sırları Estetik duygusunu geliştirme Anlam, amaç ve değerlere sahip olma Belirsizliğe katlanabilme Umut, iyimserlik taşıma Gelecek yönelimli olma Değişime açık olma Yaşamla bütünleşme