Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yanık, Donma ve Sıcak Çarpması
Advertisements

HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ- GÜVENLİK RAPORLAMA PSİKOLOG FİLİZ DEMİROĞLU.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
İLAÇ TRANSFERİ İlaçların firmadan eczane deposuna transferi sürecinde zarar görmesi durumunda yenisiyle değiştirilmesi ibaresinin tüm ilaç teknik şartnamelerinde.
Cerrahi sonrası hızlandırılmış nekahat ülkemiz koşulları için uygun değildir Dr. M. Bülent Tırnaksız Genel Cerrahi Anabilim Dalı Hacettepe Üniversitesi.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
GÜVENLİ CERRAHİ KONTROL LİSTESİ
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Seytepe – Amina Majetic 1.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
Sağlık Hizmeti Kalite Göstergeleri
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Kaizen.com KAIZEN TM Institute Etkin Sağlık Hizmet Yönetimi için Çözüm Ortağınız Hedefler ve Örnekler.
ODUNPAZARI ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
PNÖMONİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
YANIKLARDA İLK YARDIM BEÜ ZONGULDAK SAĞLIK YÜKSEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ A.D.
HASTA KİMLİĞİNİN DOĞRULANMASI
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Performans Değerlendirme
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bugün Günlerden Asistan Hekim;
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
ÜGD MEVZUATI ve TAREKS - II
SAĞIM Sağım, süt ineği işletmelerinin en önemli, aşırı özen gerektiren ve aynı zamanda en zor işlerinden birisidir. Günde 25 kg süt veren bir ineğin el.
Olgu Yönetimi Standartları
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
ÜRETİM YÖNETİMİ.
2. Sağlık hizmetleri.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KARŞILAŞTIRMA ÖLÇÜTLERİ
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
Buluş nedir?.
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
TOPRAK İŞGÜVENLİĞİ DENETİM EĞİTİM SLAYTI DEMOSUNA HOŞGELDİNİZ
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Ankara 112 Acil Sağlık Hizmetleri
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
Bütünleşik Bir Hastane Bilgi Sisteminin Fonksiyonları
1. Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması 2. Hastanın rızasının alınması 3. İletişim güvenliğinin sağlanması 4. İlaç güvenliğinin sağlanması.
CİHANGİR MAHALLESİ YAPISAL RİSK ANALİZİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Hasta Mahremiyeti (Gizlilik)
YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ İLAÇ REHBERİ
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Cerrahi El Yıkama.
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
PROGRAM DEĞERLENDİRME
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Erişilebilirlik Dairesi Başkanlığı
Eğitim Önemlidir İKS kadrosunun ve çiftçilerin eğitimi İKS sürecinin önemli bir bölümüdür. Hedef çiftçilerin, ve proje çalışanlarının organik çiftçiliğin.
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
Bilgehan Arslan, Süreyya Gülnar
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması Hastanın rızasının alınması İletişim güvenliğinin sağlanması İlaç güvenliğinin sağlanması Kan ve kan ürünlerinin transfüzyon güvenliğinin sağlanması Cerrahi güvenliğin sağlanması Hasta düşmelerinin önlenmesi Radyasyon güvenliğinin sağlanması Engelli hastalara yönelik düzenlemelerin yapılması Hastane enfeksiyon önlenmesi Sözel veya telefon istemleri

Kimlik doğrulaması ne zaman yapılır ? Kimlik doğrulama belirteçleri Kimlik doğrulama bilekleri

Hastaya uygulanacak girişimsel işlemler için hastanın rızasının alınması Sağlık hizmeti alınması sırasında, hasta ve yakınlarının bilgilendirilmesi, tedavi esnasında ve sonrasında oluşabilecek her türlü durumdan haberdar olması, doktor – hasta ilişkisinde güven ortamı açısından önemlidir.

Serbest irade ile karar alma Bilgilendirme Hastanın anlaması Serbest irade ile karar alma Gönüllü kabul etme

İletişim, sağlık hizmetlerinin sunumunda sıklıkla ortaya çıkan tıbbi hatalara doğrudan neden olması bakımından önemlidir. Hastanelerde iletişim süreci, hastalar, sağlık çalışanları, idari ve diğer çalışanlar arasında gerçekleştirilmektedir. Bilgi işlem kayıtları, sözel-telefonla alınan istemler, tetkik sonuçları vb. hastanelerde iletişim sürecinde mesajın iletilmesini sağlayan kanallar olarak karşımıza çıkmaktadır.

    Sağlık  hizmetlerinin karmaşık hale gelmesi     Hiyerarşi  (hekim-hemşire, hemşire-personel arasında)     Dil farklılıkları       Okunaksız  bir yazıyla yazılmış order       Hastalarla ilgili eksik veriler       Yoğun ve stresli çalışma ortamları       Hastanın  durumu ve tedavi planlarındaki günlük- anlık değişiklikler       Gürültü

Hastanelerde iletişim, özellikle doktor-doktor arası konsültasyon süreçlerinde, hemşire-doktor arası sözel istem alım sürecinde ve hemşire-hemşire arası nöbet teslim süreçlerinde hasta güvenliği açısından risk oluşturmaktadır.

Bu süreçlerde hasta güvenliğini tehdit etmesi bakımından önemli olan ve sıklıkla karşımıza çıkan hata kaynakları; a) Sözel/Telefonla istem Uygulamaları   b) Kısaltma ve Sembollerin Kullanılması   c) Kritik Test Sonuçlarının  iletilmesi  

Hasta ile ilgili her türlü bilginin, bir sağlık çalışanından diğer sağlık çalışanına iletilmesi esnasında iletilen tüm bilgiler doğrulanmalıdır. Doğrulama işlemi özellikle sözel istem alımı ve kritik test sonuçlarının iletilmesi esnasında mutlaka uygulanmalıdır.

İlaç hataları hastanedeki önlenebilir hataların içerisinde en ön sırada yer almaktadır. İlaç Güvenliğinin Amacı: Hasta güvenliği, çalışan güvenliği,ortak dil, standartizasyon İlaç Yönetim Süreci: İlaç temini, depolama, istem ve kayıt, hazırlama ve dağıtım, uygulama ve izleme (yri) İlaç Uygulamada 8 Doğru: Doğru hasta, doğru ilaç, doğru doz, doğru zaman, doğru yol, doğru etki, doğru ilaç formu, doğru kayıt İlaç Uygulamalarındaki Genel İlkeler İzleme

Kan ve/veya kan ürünlerinin istemi nasıl yapılmalı? (Kan ve kan ürünleri istem formnda hastanın adı soyadı,bölümü, tanısı, kan grubu ve endikasyonu bulunmalıdır. Doktor order) Kimlik Doğrulama Nasıl Olmalı? Bilinci açık olan hastadan aktif iletişim yoluyla, Hastadan örnek alırken ve transfüzyon öncesinde, Hastaya ait barkod hasta başında yapıştırlmalı, Bilgilendirilme ve rızasının alınması

Kan transfüzyonu; Hasta başında İki sağlık personeli ile Kimlik ve ürün doğrulaması yapılmalı İlk 15 dakikada yavaş ve sağlık çalışanı kontrolünde yapılmalı Transfüzyon işlemi normal devam ediyorsa; Uygun hızda işleme devam edilmeli, Her 30 dakikada vital bulgular izlenmeli, Elde edilen veriler transfüzyon takip formuna tam olarak kayıt edilmelidir.

Güvenli cerrahi uygulamasının 3 aşaması; Ameliyat öncesi Ameliyathane Ameliyat sonrası Güvenli Cerrahi Kontrol Lİstesi

Doğru hasta, doğru taraf Anestezi zararını engelleme Hava yolu ve solunum kaybını engelleme Aşırı kan kaybını engelleme Bilinen allerji sorgulanması Cerrahi alan enfeksiyonunun engellenmesi Cerrahi alanda alet ve spanç kalmasını engelleme Patoloji numuneleri güvencede olmalı Ameliyathanede takım ruhu olmalı Doğru kayıt tutulmalı

Düşme; Bireyin durduğu, bulunduğu tutunduğu yerden ayrılarak veya dayanağını, dengesini yitirerek yukardan aşağıya inmesi İç Kaynaklı Nedenler (Hastanın Durumuna Bağlı) Dış Kaynaklı Nedenler (Ortama Bağlı)

Hastanın servise kabulünde hemşire tarafından İtaki Düşme Riski Ölçeği, 0-16 yaş için Harizmi Ölçeği kullanılarak düşme riskinin değerlendirilmesi yapılır; risk derecesine göre yeniden değerlendirmenin hangi sıklıkta yapılması gerektiği belirlenir. Hastanın hastanede kaldığı süre içinde genel durumunda değişikliğe neden olabilecek cerrahi ve girişimsel işlemler veya düşme riskini etkileyebilecek ilaç uygulandığında, Hastanın servisler arası transferini ve her türlü yeniden kabulünü takiben düşme riski yeniden değerlendirilmelidir.

Değerlendirme sonucunda Yüksek Riskli olarak belirlenen hastalar, tek kişilik odalarda yatıyorsa oda giriş kapısına, 2 kişilik odada yatıyorsa hem oda giriş kapısına hem de hasta yatak başına ve 4 yapraklı yonca figürü asılır. Yoğun Bakım hastalarında düşme riski söz konusu olduğunda 4 yapraklı yonca figürü hasta yatak başına asılır.

Hasta ve/veya ailesine düşme riski ile ilgili eğitim Çağrı zili Yatağın en alt seviyede tutulması Yatak kenarlıkları yukarıda tutulur. Sedye, tekerlekli sandalye ve yatağın tekerlekleri kilitlenir. Oda düzeni sağlanır, yatak - banyo arasındaki yollar boş tutulur, hastanın takılabileceği, geçişini engelleyecek kablo ve malzemeler ortamdan uzaklaştırılır. İlaçların yan etkileri konusunda bilgi

Tuvalet ve banyoda hastanın tutunacağı tutacaklar ve hastanın ulaşabileceği hemşire çağrı sistemi yatak başlarında ve tuvalet banyolarda bulunmalıdır. Hasta odalarında ve koridorlarda temizlik sırasında ve sıvı dökülmesi durumunda Islak Zemin işareti konulur. Gündüz ve gece yeterli ışıklandırma sağlanır.