NAMIK KEMAL 1840-1888.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NAMIK KEMAL ( ).
Advertisements

1) Gazetelerin ya da dergilerin belli sütunlarında gündelik konuları bir görüş ve düşünceye bağlayarak yorumlayan yazlılardır. Bu türde, yazar ele aldığı.
TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
HAKLARIMIZ Kazanım: Sahip olduğu haklarını belirtir.
TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ
CUMHURİYET DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
PARAGRAFTA ANLAM. Soru 1 Aşağıdaki cümlelerde bir paragraf oluşturulursa hangisi ilk cümle olur? A)Hatta halk arasında hikâye denilince masal akla gelir.
Ziya Gökalp (23 Mart Ekim 1924).
KIZILCAHAMAM ANADOLU LİSESİ
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATINDA ŞİİR
NAMIK KEMAL HAYATI VE ESERLERİ
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
DESTAN, HALK HİKAYESİ, MESNEVİ
Ahmet Şuayip’ in Biyografisi
ATATÜRK’Ü ETKİLEYEN OLAYLAR
NOKTALAMA İŞARETLERİ Tırnak İşareti (“ ”) Ünlem İşareti ( ! )
TÜRKÇE / Olay Yazıları (Fabl-Fıkra-Tiyatro)
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
9. Sınıf Türk Edebiyatı 24-28/02/2014 HALK HİKAYELERİ.
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU VE YABAN
TANZİMAT EDEBİYATI ÇIKMIŞ SORULAR.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI.
Tanzimat dönemi öğretici metinler
Nedim’in Hayatı.
HÜSEYİN CAHİT YALÇIN ( )
BESNİ ANADOLU İMAM HATİP VE İMAM HATİP LİSESİ TURK DİLİ VE EDEBİYAT DERSİ ÖĞRETMENİN ADI SOYADI:AHMET KURT HAZIRLAYANLAR; SEYDİ EMRE MEHMET SEVİNDİ.
TANZİMAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
Osmanlıcılık Nedir? Osmanlıcılık, Meşrutiyet veya Anayasal Monarşi rejimini benimseyen ve hükümdarın yetkilerinin anayasa ve halkoyuyla seçilen meclis.
ATATÜRK’ÜN İNSAN HAK VE HÜRRİYETLERİNE VERDİĞİ ÖNEM
NAMIK KEMAL.
Hazırlayan Leyla DENİZ. Dilde biri nazım diğeri nesir olmak üzere iki anlatım biçimi vardır. Nazım, ölçülü ve uyaklı anlatım biçimidir. Manzume: Ölçü.
TANZİMAT EDEBİYATI 1. DÖNEM
Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi MEŞRUTİYET Halk Meclisi (Meclis-i Mebusan) Anayasa (Kanun-i Esasi) Padişah (Saltanat ve Hilafet) MEŞRUTİYET.
SELÇUK TÜREYEN SELÇUK TÜREYEN DERİNCE 19 MAYIS ANADOLU LİSESİ UZMAN TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ÖĞRETMENİ.
Divan Edebiyatı Nazım Biçimleri
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ
Servet-İ fünun edebİyatI
Erbaa | 2009 DİVAN EDEBİYATI NAZIM BİÇİMLERİ Erbaa | 2009.
 Osmanlının yıkılı ş ına do ğ ru devleti ve milleti kurtarmak için birtakım fikir akımları olu ş mu ş tur.  Bunlar Osmanlıcılık, İ slamcılık, Batıcılık.
Milli Birlik, Vatan Sevgisi Ve Cumhuriyetin Önemi.
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU ( )
ALİ CANİP YÖNTEM ( ).
Aruzu ustaca kullandığı , ulusal duyguları ön plana çıkardığı vatan millet konuları şiirleri ile ün yapmıştır. Milli Edebiyat akımının ilkelerini benimseyen.
İBRAHİM ŞİNASİ HAYATI VE ESERLERİ
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
ZİYA GÖKALP ( ).
Konu : DÜZYAZI TÜRLERİNDEN MASAL – ANI – HİKAYE - ROMAN
ÂŞIK TARZI HALK ŞİİRİ.
TANZİMAT EDEBİYATI II. DÖNEM
SÜLEYMAN NAZİF ( ).
Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat, Tanzimat Edebiyatı'nın birçok türünde eserler vermiş yazarlarından Şemsettin Sami tarafından kaleme alınmış bir romandır.
EDEBİ KİŞİLİĞİ ve ESERLERİ
( ).  1904 yılında İstanbul’da doğmuştur.  Bahriye Mektebi, İstanbul Üniversitesi Felsefe bölümünde öğrenim gördü.  17 yaşında ‘’İstanbul.

NamIK KEMAL.
İBRAHİM ŞİNASİ.
Ziya Paşa (1825 – 1880).
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
21 Aralık 1840'ta Tekirdağ'da doğdu, 2 Aralık 1888'de Sakız Adası'nda öldü. Asıl adı Mehmed Kemal. Namık adını ona şair Eşref Paşa verdi. Babası, II.
TANZİMAT EDEBİYATI’NIN OLUŞUMU
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI
TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ. TANZİMAT EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ Divan edebiyatına bir tepki kişiliğinde doğan Tanzimat edebiyatı;Divan.
Edebiyat,sanat,siyaset,ticaret,spor gibi alanlarda başarılı olan; insanlık adına faydalı işlerde bulunan insanların hayatlarının.
ZIYA GÖKALP (23 MART EKIM 1924). Ziya Gökalp, özellikle Milliyetçilik ve Türkçülük üzerine kaleme aldı ğ ı eserleri ile ünlenmiştir. 18 yaşında.
 Divan edebiyatı, Türklerin İslamiyet’i kabulünden sonra meydana gelen yazılı edebiyattır. Arap ve Fars edebiyatı etkisi altında gelişmiştir. Bu etki,
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
10edebiyat.net. Tanzimat'tan önce roman kavramına yabancı olan toplumumuzda hikâye kavramı, halk hikâyeleri ve mesnevilerle bir tutulmuş, bir bakıma halk.
Osmanlı Siyasi Tarihi (Kuruluş ve Yükseliş Dönemi)
Alt Başlık. ELEŞTİRİ NEDİR?  Şiir, tiyatro, hikâye, roman, resim, heykel, film gibi bir sanat veya düşünce eserinin, zayıf ve güçlü yönleri göz önünde.
( ) HAYATI Yakup Kadri Karaosmanoğlu, 1889 yılında Mısır’ın Kahire şehrinde doğmuştur. Sanat hayatına Fecriati topluluğunda başlayan sanatçının,
Sunum transkripti:

NAMIK KEMAL 1840-1888

Vatan şairi olarak tanınmıştır. Encümen-i Şuara topluluğunda yer almıştır, Osmanlıcılık akımının savunuculuğunu yapmıştır. Eserlerinde çoğunlukla toplumsal konuları; vatan, millet, hürriyet kavramlarını işlemiştir. Sanat toplum içindir, anlayışındadır.

Edebiyatı topluma yarar sağlamak ve düşüncelerini halka yaymak için bir araç olarak kullanmıştır. Hemen hemen edebiyatın bütün türlerinde eser vermiştir. Tiyatroyu faydalı bir eğlence olarak nitelendirmiştir.

İlk önceleri Divan edebiyatı yolunda şiirler yazmış, Şinasi ile tanıştıktan ve Avrupa’ya gittikten sonra Batı etkisindeki yeni edebiyatın gelişmesi için çalışmıştır. Şiirlerinin içeriğini değiştirmesine rağmen gazel, kaside, murabba gibi nazım şekillerini kullanmaya devam etmiştir.

NESİRLERİ Namık Kemal’in nesri gazetede şekillenmiştir. Burada makale, fıkra, tarih denemeleri, tiyatro, roman ve mektup gibi nesrin çeşitli alanlarını içine alan yazılar yazmıştır. Namık Kemal cümleye hareketlilik, dinamizm, çarpıcılık, hitabet halini alan ifade tarzı ile Türk edebiyatına yepyeni bir nesir tarzı kazandırmıştır. Türk edebiyatına nesir alanındaki asıl yenilik Namık Kemal ile gelmiştir.

TİYATRO ESERLERİ Namık Kemal, tiyatronun toplum tarafındaki önemini fark ederek gerek birçok tiyatro eseri gerekse tiyatronun teorisiyle ilgili yazılar yazmıştır. Piyeslerine vatanseverlik, hürriyet, insan hakları, İslam birliği, aile ahlakı gibi konuları işlemiştir. Piyeslerinin çoğunda bir davaya inanmış insan tipi canlandırılmıştır. Kahramanlarında daima ferdi mutluluk, toplumsal vazife ve sorumluluk duygusu çatışır ve kahramanlar her zaman kendi ferdi mutluluklarını toplumsal ve vatani amaç uğrunda feda ederler.

TİYATRO ESERLERİ Vatan Yahut Silistre Gülnihal Akif Bey Zavallı Çocuk Kara Bela Celaleddin Harzemşah

VATAN YAHUT SİLİSTRE 1853 Türk-Rus savaşında gönüllü olarak cepheye giden sevgilisinin ardında savaş alanında onunla beraber bulunmak ve onunla aynı kaderi paylaşmak için asker kıyafetine girip Silistre müdafaasına katılan genç bir kızla sevdiği adamın aşkı etrafında gelişir. Kuşatma altındaki tabyada Türk askerinin canlarını hiçe sayarak vatan uğrunda gösterdikleri kahramanlık ve fedakarlık anlatılır.

GÜLNİHAL Bu eserde zorbaya ve zorbalığa karşı mücadele ve intikam fikri işlenir. Mal ve iktidar kavgası içinde olan kişilerin çevresine zararlarını anlatır.

AKİF BEY Eserde Kırım savaşında çok sevdiği karısını bırakarak vatani göreve koşan bir deniz subayının vatan sevgisiyle karısının sadakatsizliği işlenir. Eser vatani duygularla başlayıp ihanetin sebep olduğu aile faciasıyla biter.

ZAVALLI ÇOCUK Bu eserde genç bir kızın annesinin aç gözlülük ettiği maddi menfaatler uğruna sevdiği erkek yerine istemediği zengin biriyle evlendirilmesinden doğan felaketler işlenir. Aşk yüzünden verem olup ölen talihsiz sevgili temine ilk örneklerdendir.

KARA BELA Bir Hint hükümdarının kızının şehvetten gözü dönmüş bir harem ağası tarafından tecavüze uğraması, kızın, sevdiği şehzade ile nikahlandığı gece harem ağasını öldürdükten sonra sevgilisiyle birlikte intihar etmesi konusunu işler.

CELALEDDİN HARZEMŞAH Harzemşahlar Devleti’nin sultanı olan Celaleddin’in Moğol istilasına karşı İslam uğruna verdiği mücadeleyi ele alan bir eserdir. Bu eserde İslam birliği fikri işlenmiştir. Celaleddin ile vatan uğrunda şahsi arzu ve duygularından vazgeçmenin tam bir örneği verilmiştir.

ROMANLARI *İntibah * Cezmi

İNTİBAH Bu eserde gerçek niteliğini bilmeden ahlaken düşük bir kadına aşık olan temiz, fakat tecrübesiz bir delikanlının bu kadın yüzünden yaşadığı ahlaki çöküntü ve sonunda uğradığı felaket anlatılır. Türk edebiyatındaki ilk edebi romandır.

CEZMİ İlk tarihi romandır. Romanın ağırlık merkezini 3.Murat devrindeki Türk İran savaşlarından birinde İranlılar’a esir düşen Kırım şehzadesi Adil Giray’ın İran sarayında şahın karısı ile kız kardeşinin kendisine duydukları ikili aşk arasında kalıp kız kardeşiyle geçirdiği aşk macerası anlatılır. 3.Murat devrindeki sipahiler isyanının başlarından biri olan Cezmi’nin gösterdiği kahramanlıklarla bu savaşlarda tanışıp dost olduğu Adil Giray’ı kurtarmak için İran’da başından geçenler anlatılır.

EDEBİ ELEŞTİRİLERİ *Mukaddime-i Celal *Lisan-ı Osmani’nin Edebiyatı Hakkında Bazı Mülahazatı Şamildir *Tahrib-i Harabat *Takip

MUKADDİME-İ CELAL Namık Kemal’in edebiyatla ilgili görüşleri ve eski edebiyatla ilgili eleştirileri dile getirilir.

LİSAN-I OSMANİ’NİN EDEBİYATI HAKKINDA BAZI MÜLAHAZATI ŞAMİLDİR Bu makale eski edebiyata karşı yeni edebiyatın ilk edebi beyannamesidir. Namık Kemal edebiyatı öncelikle bir dil meselesi olarak görmüştür. Edebiyatın insanı düşünmeye alıştırmak, toplumun duygularını terbiye etmek, bilgiyi yaymak, milli birliği sağlamak gibi görevleri olduğunu belirtmiştir. Türk edebiyatında kullanılan yapmacı dilden dolayı edebiyatın görevini icra edemediğini belirtmiştir.

TAHRİB-İ HARABAT Ziya Paşa’nın Harabat’ını eleştirdiği eseridir. Divan şiiri de eleştirilir.

TAKİP Ziya Paşa’nın edebiyat tarihiyle ilgili bilgi hatalarını, tezatları, örnek seçmedeki isabetsizlikleri eleştirilir.

OSMANLI TARİHİ Osmanlı tarihinin birçok meselelerine yer vermiş, bazı hataları düzeltmeye çalışmıştır. Ayrıntılı ve sade bir eserdir.

Silistre Muhasarası (1873) ve Kanije Muhasarası adlı eserlerinde Namı Kemal tarihimizin iki büyük ve şanlı kuşatmasına şahit olunan kahramanlık ve erdem sahnelerini yaşatmak istemiştir.

Namık Kemal’in Siyasi ve Toplumsal Görüşleri ve Çalışmaları Namık Kemal bir düşünce adamıdır. Üzerinde önemle durduğu konular ülkede meşrutiyet idaresinin kurulması, ferdi ve toplumsal özgürlük, özellikle düşünce özgürlüğü, kurumların ıslahı, Türk toplumunun Avrupa medeniyetine ayak uydurma mecburiyetidir. Namık Kemal, Avrupalılaşırken milli ve İslami değerleri muhafaza etmeyi şart koşmuştur. Toplumu ileriye götüren ve değiştiren şeyin muktedir, ideal ve irade sahibi bir insan tipi anlayışında olduğunu eserlerinde telkin etmiştir.

MEKTUPLARI İstanbul, Magosa ve Avrupa’da bulunduğu yıllarda yazmış olduğu mektuplardan oluşmaktadır.

Hazırlayan: Süleyman Kara Edebiyatsultani.com