Sembolik Düşünce Nedir

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEŞVİK ÖDÜLLERİ.
Advertisements

DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
SOSYAL BİLİŞSEL KURAM ALBERT BANDURA (1925-)
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
İÇİNDEKİLER Öğretimin Yönetimi Etkili Öğretmenler
BÖLÜM 12 Sembolik Düşünce; Okul Öncesi Yıllarda Oyun,
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Reggio Emilia Yaklaşımı
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Bilgisayarla tanışmak ya da bilgisayar eğitimine başlamak için okulöncesi yıllar, çoğu eğitimci tarafından uygun dönem olarak değerlendirilmektedir. Öğrenmeyi.
ZEKA KURAMLARI VE ÇOKLU YAKLAŞIMLAR
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Buruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı
Oyunun Özellikleri ve Önemi
ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ Oyunun Tarihçesi ve Oyun Kuramları
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
BÖLÜM 9 ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 9 ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLİŞSEL GELİŞİM.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
OYUNUN GELİŞİM ALANLARINA ETKİSİ VE ÇEŞİTLİ ÖRNEKLER
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Özel Gereksinimli Çocuklar
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Zeka Testleri.
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
Programdan Sorular.
Sosyo-Kültürel Gelişim Kuramı Lev Semyonovich Vygotsky
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMI
ZEKA (Dilsel, Görsel, Müziksel, Matematiksel) ve YARATICILIK Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 1.
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Sembolik Düşünce: Okul Öncesi Yıllarda Oyun, Dil ve Okuryazarlık

Sembolik Düşünce Nedir Sembolik Düşünce Nedir? Okul Öncesi Dönemde Sembolik Düşünce Çocukların Oyun ve Öğrenme Etkinliklerini Nasıl Etkiler?

SEMBOLİK DÜŞÜNCE Mevcut olmayan varlıklar yerine kullanılabilecek sembolleri içeren düşünmedir. Dil Okuma Yazma İçin önemlidir. Temsili Oyun: Çocuklar kendilerini ve çevrelerini hayali/-mış gibi karakterlere dönüştürürler. Oynarken bu temsilleri zihinlerinde tutmaları gerekir.

sanat – çizim – yazma müzik – drama Pratiğe Dökme Zengin semboller içeren bir çevre yaratın: Sözel dil– hikayeler, sohbetler Yazılı materyaller– edebiyat Görsel ve ifade edici sanatlar Sembolik olarak çocukların kendilerini ifade edebilmeleri için fırsatlar verin: sanat – çizim – yazma müzik – drama

Sosyodramatik oyun nedir? Zeka, yaratıcılık ve dil ile ilişkisi nedir?

SOSYODRAMATİK OYUN Başka çocukları, karmaşık canlandırmalar, konular ve hikayeleri içeren temsili oyun sosyodramatik oyundur. Önkoşulları: Sembolik olarak olayları, kişileri ve nesneleri kişinin zihninde temsil etme becerisi, Plan yapma ve uzlaşma/anlaşma gibi üst düzey düşünme becerisi, Dili kullanma deneyimi ve becerisi gerektirir.

SOSYODRAMATİK OYUN Sosyodramatik oyunun şunlarla ilişkisi olduğu saptanmıştır: Zihinsel Beceriler: Yüksek zihinsel becerilere sahip olan çocukların daha karmaşık sosyodramatik oyunlar kurdukları görülmüştür. Problem çözme becerilerini geliştirdiği saptanmıştır. Yüksek IQ ve Piaget’in ödevlerinde üstün performans ile ilişkisi olduğu belirtilmiştir. Dil Becerileri: Dil becerisi ve sosyodramatik oyun yakından ilişkilidir. Vygotsky bunun, her ikisinin de sembolik düşünceye dayalı olmasından dolayı olduğun ileri sürmüştür. Sosyodramatik oyun, zeka, dil ve yaratıcılığın birlikte geliştiği ve birbirlerini etkilediği bir araçtır.

Pratiğe Dökme Mış gibi oyunları teşvik etmek için dramatik oyun merkezleri yaratın. Çocukların deneyimleri ile ilişkili gerçek yaşam materyalleri ve kostümler sunun. Çocukların sembolik geçişlerini teşvik etmek için gerçekçi olmayan/işlenmemiş (kutu, ahşap, çubuk vb.) materyaller sunun Çocukların daha fazla sembolleştirme yapması için oyuna müdahale edin. Çocukların farklı ve oldukça hayali roller alması için teşvik edin.

Sosyodramatik oyun, sınıf, kültür ve çocukların deneyimleri tarafından nasıl etkilenmektedir?

OYUN, SINIF VE KÜLTÜR Bazı araştırmacılar, düşük SED’den ve teknolojinin gelişmediği toplumlardan gelen çocukların daha seyrek ve daha yetersiz olarak sosyodramatik oyun oynadığını bulmuştur. Ancak, bu sonuçlar şunlardan etkileniyor olabilir: Çocukların kendi hayatları ve deneyimleri ile ilgili olmayan sıradan oyuncaklara daha az ilgi göstermesi. Araştırmacıların dar ve Avroamerikan merkezli bir sosyodramatik oyun algısından dolayı diğer sosyodramatik oyunları saptayamamaları. Kültürlerin toplumsal etkileşim ve nesnelerin sembolik kullanımına verdikleri önemden kaynaklı fark. Araştırmacılar başka ne tür sembolik oyun türlerine odaklanabilirler?

OYUN TÜRLERİ Oyun oyuncak dışında bir çok materyal ve eylem içerebilir: Oyun-iş çocukların aile içinde yapılması gereken iş/sorumluluklar ile oyunu bütünleştirdikleri oyun tipi. Ev işleri, bebek bakımı, avcılık, toplayıcılık. Oyuncaksız oyun başkaları ile etkileşimleri merkeze alır ve nesnelere ya hiç ya da çok az odaklanır. Ticari oyuncaklar dışında her şey oyun malzemesi olabilir, ya da video oyunları vb. Bütünleşik oyun başka bir tür oyun oynarken içinde temsili ve –mış gibi oyunları içermesi. Dış alanlarda veya dramatik oyun merkezinin dışında da görülür. Bloklarla oynarken, yakalamaca oynarken, «savaş» oyunu oynarken, mücadele içeren oyunlar vb oynarken.

OYUN, SINIF VE KÜLTÜR Oyun-iş, oyuncaksız oyun ve bütünleşik oyun, bazı toplumsal gruplarda daha yaygın görülür: Oyun-iş düşük SED ve teknolojik olarak geri kalmış toplumlarda görülür. Afrika kökenli Amerikalıların oyunları genelde daha çok insan etkileşimi ve daha az nesne yönelimlidir. Güney Amerikalı (Porto Riko) çocukların müzik merkezi ve dış alanlarda oldukça fazla sosyodramatik oyun oynadıkları bulunmuştur.

Sınıf Uyarlamaları Oyun ve Görme Güçlüğü Olan Çocuklar Oyun ve İşitme Güçlüğü Olan Çocuklar Oyun ve Zihinsel Güçlüğü Olan Çocuklar Oyun ve Otizimli Çocuklar

Fonoloji, morfoloji, sematik, sentaks ve pragmatik nedir Fonoloji, morfoloji, sematik, sentaks ve pragmatik nedir? Bunlar farklı kültürel kökenden gelen tek dilli ve iki dilli çocuklarda nasıl gelişir?

Teşekkürler! Haftaya devam edeceğiz.