Yazılım Mühendisliğine Giriş Ders Notu I

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Page  1 Hoşgeldiniz. TARİHODASAAT 14:00 SUNUM HAZIRLAYAN İzmir 60. Yıl Anadolu Lisesi İEÜ -EEM Konferans Salonu.
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
Hat Dengeleme.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
Bu yaklaşımda, kullanıcıların bilişsel ve fiziksel davranışları modellenmeye çalışılır. Ayrıca, kullanıcı davranışlarının bu modele uyup uymadığı ya da.
Yüksek Başarımlı Hesaplama Sistemleri ve Yapılan Çalışmalar Züleyha EZBER
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
İÇİNDEKİLER GRID COMPUTING NEDİR? NASIL ÇALIŞIR? GRID COMPUTING YAPISI
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ARDA KIRTASİYE. İ nsano ğ lunun ilk hesap makinesi abaküsdür ve abaküse benzeyen ilk araçlar bundan 3,000 sene önce kullanılmı ş tır. Otomatik hareketlerden.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
MİLLİ GELİR Bir ülkede belirli bir dönemde (genellikle bir yıl) üretilen nihai mal ve hizmetlerin parasal değerine eşittir. Gayri Safi Yurt İçi Hasıla.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı İş Koşul E H Yazılım Mühendisliği.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
BİLGİSAYAR ÇEŞİTLERİ.
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Program Tasarım Modelleri
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
Dersin içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yazılım Mühendisliği Ders 1: Giriş.
Kimya Mühendisliği Mesleği ve İYTE Kimya Mühendisliği Bölümü
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
Prof. Dr. Eşref ADALI Doç. Dr. Şule Gündüz Öğüdücü Sürüm-B
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
Hata ayıklama da denilen programlama hatalarını bulma ve düzelme işlemine ne denir? a) Veri b) Yazılım c) Bug d) Debugging e) Donanım.
BLM113 Bilgisayar Bilimlerine Giriş
Yönetim Kurulu Başkanı Ekonomide ve bankacılıkta reform;
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SES KOMUT TANIMA İLE GEZGİN ARAÇ KONTROLÜ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Yazılım Mühendisliğine Giriş Ders Notu I 2016 GÜZ

Hesaplamanın Önemi Günlük hayatta her yerde bilgisayarları görmekteyiz Araba motorları Telefonlar Beyaz eşya/üretim sektörü Oyunlar Sosyal yaşamda Kamuda ve endüstride pek çok bilgisayarın birbirine bağlandığı güçlü bilgisayarlar (mainframe computers) Bilim ve teknolojinin öncüleri olan yoğun paralel işlemcilere sahip süper bilgisayarlar ………………………

Hesaplama Alanında Geleceğimizi Planlamanın Zamanı Günümüz ekonomisinde bilgisayar endüstrisi hala en hızlı büyüme gösteren sektördür. Rekabet edilebilirliği sürdürebilmek için, endüstri ve ticaret alanında bilimsel ve mühendislik konularında yaratıcı gelişmelere gereksinim vardır Aynı zamanda yüksek nitelikli ürünlerin üretilmesi de önemlidir. Artan talepler nitelikli işgücü ile karşılanabilir.

Yazılım Mühendisliği Disiplini Yazılım da günlük hayatımızın önemli bir parçasıdır. Kamu ve özel sektörde her türlü işlemlerde Bankacılık ve finans piyasasında Eğitimde Taşımacılıkta Eğlence sektöründe Sağlıkta Tarımda Hukuk dünyasında …………………..

Yazılım Mühendisliği Disiplini Bilgisayar programlarının sayısı, büyüklüğü ve uygulama alanları gerçek dünya problemlerini çözebilmek için çok hızlı olarak artmaktadır. Sonuç olarak: Milyarlarca kişi zamanını yazılım geliştirmekle geçirmektedir. Pek çok insanın geçimi geliştirilen bu yazılım ürünlerinin etkinliği ile değerlendirilmektedir.. Yazılım Ürünleri geliştiricilerin daha üretken ve etkin olmalarını teşvik etmelidir.

Yazılım Mühendisliği Disiplini Yazılım Ürünleri Daha etkin problem çözücü olmayı mümkün kılar Daha güvenli, daha esnek ve daha az sınırlandırılmış çalışma ortamları sağlar Yazılım ürünlerinin başarılı geliştirme kriterlerine ek olarak gibi pek çok sorunları da olabilir maliyet, süre , nitelik

Yazılım Mühendisliği’nin Ortaya Çıkışı “Yazılım Mühendisliği ” terim olarak ilk defa 1968 yılında NATO konferansında Brian Randell tarafından önerilmiş ve F.L. Bauer tarafından popülerleştirilmiştir.

Yazılım Mühendisliğinin Kapsamı Yazılım Mühendisliği aşağıdaki süreçleri gerçekleştirmek üzere bir takım bilgi, geliştirme araçları ve metotlardan oluşmaktadır. Yazılım Gereksinimleri, Yazılım Tasarımı Yazılımın İnşaası (Yapılandırılması) Yazılım Testi Yazılımın Sürekliliğinin Sağlanması

Yazılım Mühendisliğinin Diğer Disiplinlerle İlişkisi Bilgisayar Bilimi Bilgisayar Mühendisliği Yönetim Management Matematik Proje Yönetimi Nitelik Yönetimi Yazılım Ergonomisi Sistem Mühendisliği

Bilgisayar Bilimi (Computer Science) Bilgisayar donanımı ve yazılımının tasarımı ve işlenmesi ile ilgilidir. Bilgisayar teknolojisinin bilim, iş dünyası ve sanata uygulanmasıdır. Bilişsel bilim (cognitive science), ekonomi, matematik, fizik (kuantum hesaplama) ve dilbilim uygulamaları ile ilgilenir.

Bilgisayar Bilimi Alanları Teorik bilgisayar bilimi Hesaplama Teorisi (Theory of computation) Algoritmalar ve veri yapıları Programlama metotları ve programlama dilleri Bilgisayar parçaları ve mimarisi Sayısal ve sembolik hesaplama Uygulamalar

Teorik Bilgisayar Bilimi Matematik Lojik Otomatlar Teorisi Sayılar Teorisi Graf Teorisi Tip Teorisi Kategori Teorisi Hesaplamalı Geometri Kuantum Hesaplama

Bilgisayar Bilimi (wikipedia tanımı) Bilgisayar Bilimi (computer/computing science) bilginin (information) ve hesaplamanın (computation) teorik temellerinin incelenmesidir. İlgili pratik tekniklerin kullanılması ile bilgisayar sistemlerinin implementasyon ve uygulamalarını gerçekleştirir. Genellikle algoritmik proseslerin sistematik incelemeleri kullanılır. Bilginin oluşturulması, betimlenmesi, işlenmesi ve transformasyonudur.

Bilgisayar Biliminin Geçmişi Genç bir disiplin olarak 1940’lı yıllarda görülmeye başlamıştır. Teorik çalışmalar, deneysel yöntemler ve mühendislik tasarımları tek bir disiplinde toplanmıştır. Pek çok fiziksel bilim dalından ayrılır. Bilimi anlamak (bilmek) bilimin uygulamalarından ayrılmıştır Ası

Bilgisayar Mühendisliği Nedir? Bilgisayar mühendisliği hesaplamanın pek çok yönü ile ilgilenir İlgi alanları mikroişlemcilerden, kişisel bilgisayarlar ve süper bilgisayarlara ve devre tasarımına yayılmıştır. Sadece bilgisayar sistemlerinin nasıl çalıştığına değil, aynı zamanda daha büyük bir sisteme nasıl genişletildiğine de odaklanılır.

Bilgisayar Mühendislerinin ilgi alanları Bilgisayar donanımının imalatı ile ilgili tasarım, planlama, geliştirme ve test süreçlerini gerçekleştirir. Donanımın çiplerinden devre kontrollerine kadar her şey bu alana aittir.

Bilgisayar Mühendislerinin Çalışma Alanları İşletim sistemleri ve yazılım Veri iletişimi ve multimedya ile ilgili olarak bilgisayar ağlarının kullanımı Lojik tasarım Mikroişlemci sistemlerinin tasarımı Bilgisayar mimarisi Bilgisayar arayüzü tasarımı Sistem gereksinimleri ve tasarımı

Sistem Mühendisliği Nedir? Mühendisliğin disiplinler arası bir alanıdır Karmaşık mühendislik problemlerinin tasarlanması ve yönetimi ile ilgilenir. Mekanizmaların ( makineler ve parçalarının) otomatik kontrolü, farklı takımların koordinasyonu ve lojistik büyük ve karmaşık problemlerin incelenmesinde gittikçe güçleşmektedir.

Sistem Mühendisliği Nedir? Karmaşık projelerin yürütümü için iş-süreçleri geliştirir ve geliştirme araçları kullanır Kontrol mühendisliği ve proje yönetimi gibi hem teknik hem de insan-odaklı disiplinlerle örtüşmektedir. Modelleme ve simulasyon, gereksinimler analizi, ve karmaşıklığı yönetmek için planlamalar yapan bir dizi yazılım geliştirme araçları kullanır

Proje Örnekleri Robotik, uzay aracı tasarımı bilgisayar çipi tasarımı, yazılımın entegrasyonu , köprü yapımı

Bilgisayar Bilimi ve Yazılım Mühendisliği İlişkisi David Parnas tanımları Bilgisayar Biliminin temel ilkesi genel olarak hesaplamanın (computation) özelliklerinin incelenmesidir. Yazılım Mühendisliğinin temel ilkesi hedeflenenleri başarabilmek için özel hesaplamaların (specific computations) gerçekleştirilmesidir.

Information Technology (IT) Bilgisayar ve İnternet uygulamalarıdır. Verinin (Data veya Information) depolanmasını, alınmasını ve iletilmesi sağlanır. Çoğunlukla ticari uygulamalar ya da çeşitli girişim çalışmalarıdır Bilgi ve iletişim (telekomünikasyon) teknolojisinin alt alanıdır.