Okul Öncesi Dönemde Problem Çözme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Advertisements

YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
ÖRNEK OLAY.
DERS : MATEMATİK KONU : KESİRLER Kazanım : a) Bütünün verilen kesir kadarını bulma b) Beyin Fırtınası.
EĞİTİMDE DEĞİŞİM HAREKETİ 3.YENİ NESİL EĞİTİM KONFERANSI
TURGUT OĞUZ MATEMATİK ÖĞRETMENİ
Problem Çözme Süreci.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
PEER SUPPORT TEAM.
Mimio İle İnteraktif Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
DENKLEM ÇÖZME Sonraki sayfa
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Problem: Ali 5 arkadaşına 3’er tane şeker dağıtmış. Acaba Ali kaç şeker dağıtmış?
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
KURALLAR – SINIRLAR ( Davranış Kazandırma ve Kaldırma) Amaç.
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
18 Adımda Test Çözme Becerisi
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖZKAN ÖZCAN
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Probleme Dayalı Öğrenme
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SEMİNERİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Yapay Zeka Algoritmaları
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
İŞLEM KAVRAMI.
Doğal Çocuk/Çevre (ortam)
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Öğrenmede Öncelik- Sonralık Etkisi
Siz Olsaydınız Ne Yapardınız?
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞLEM KAVRAMI.
ÜRETİCİ DÜŞÜNME Nilüfer SAYGICI ÜRETİCİ DÜŞÜNME Wertheimer, problemler için iki çözüm biçimi olduğunu belirtti 1. A Türü Çözümler 2. B Türü.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Okul Öncesi Dönemde Problem Çözme
GRAFİKLERİN KULLANIMI
STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

Okul Öncesi Dönemde Problem Çözme

Problem Nedir? Çözümü hemen bulunamayan durum ya da sorun Araştırılarak öğrenilecek ya da çözülecek sorun

Problem Çözme Süreci Problemi anlama Çözüm için plan yapma Planı uygulama Sonuçları değerlendirme

Problem Çözme Öğretmenler diğerlerinde olduğu gibi matematik etkinliklerinde de çocukların meraklanmasını, düşünmesini, tahmin yürütmesini, deneyerek çözümler bulmasını sağlayacak durumlar yaratmalıdır. Bu doğrultuda öğretmen, sınıf ortamında ve etkinliklerde gerekli düzenlemeleri yapmalıdır.

Problem Çözme Sürecini Etkileyen Durumlar Problemi çözme konusunda cesaretlendirme Çözüm için uygun araçlar ve çevre olanaklarının sağlanması İlk denemede hemen sonuca ulaşamasa bile müdahale etmeme, destekleme Gösterilen çaba ya da girişimlerin takdir edilmesi Sunulan problemlerin yaşamın içinden ve somut olması

Problem Çözme Oyuncaklarımızı diğer sınıfa taşımak istiyoruz. Ama sepetimiz ya da taşımak için herhangi bir aracımız yok. Nasıl taşırız?

Problem Çözme Pantolonumuz düşmesin diye ne yapabiliriz?

5 kişi 4 sandalyeye nasıl oturabilir?

Bu bardaklardan kaç tanesi sürahiyi doldurur?

Kazanım 19. Problem durumlarına çözüm üretir Kazanım 19. Problem durumlarına çözüm üretir. Göstergeleri: Problemi söyler. Probleme çeşitli çözüm yolları önerir. Çözüm yollarından birini seçer. Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini söyler. Seçtiği çözüm yolunu dener. Çözüme ulaşamadığı zaman yeni bir çözüm yolu seçer. Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir.