Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Performans Değerlendirme
Advertisements

EĞİTİM SETİ TANITIMI.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ENGLISH FOR SUCCESS 6. , 7. ve 8. Sınıflar için by İrfan BOY
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
Problem Çözme Becerileri
PROGRAM TASARIMI
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Değerlendirme; Öğrencilerin öğrenme durumlarını, ilgi ve yeteneklerini keşfetmeye yardımcı olur. Öğrencilerin.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
=>SES BİLGİSİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
 Ölçme: Gözlem yapıp sonuçları sembollerle ifade etme.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
6. , 7. ve 8. Sınıflar için ENGLISH FOR SUCCESS ANKARA 2011.
FIRST ENGLISH ANKARA ve 5. Sınıflar için.
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
KAYNAŞTIRMADA DEĞERLENDİRME, TARAMA VE GÖNDERME
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın.
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Dereceleme Ölçekleri, Kontrol Listeleri ve Envanterler
DEĞERLENDİRME VE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PSİKOLOJİK TESTLER.
Temel Kavramlar Değişken: Değişik değerler alabilen objelere, özelliklere yada durumlara denir. Sürekli değişken: iki ayrı ölçüm arasını kuramsal olarak.
Ölçme ve Değerlendirme
2. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
Matematik Performans Ödevi Ad: Salih Soyad:AkkanNo:1137Sınıf:10/D.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme Prof. Dr. Tevhide Kargın

Değerlendirme Yöntemleri Formal –standart değerlendirme – zeka testleri ağırlıklı İnformal değerlendirme

İnformal Değerlendirme Araçları Kontrol listeleri- var/ yok- evet/hayır- genel bilgi Çalışma örneği analizi- hata analizi Ölçüt bağımlı ölçme aracı- ayrıntılı bilgi Gözlem- ayrıntılı bilgi Görüşme- ayrıntılı bilgi- nesnellik sorunu Dereceleme ölçekleri- derece verir- sonuçlar belli aralıkla sınırlı Envanterler Bir alanı tüm ögeleriyle tararlar

Informal Değerlendirmede Yeni Yaklaşımlar- Alternatif Değerlendirme Yaklaşımları Performans Değerlendirme Authentic Değerlendirme Portfolio Değerlendirme

Performans Değerlendirmesi Öğrencinin sergilediği performansı değerlendirir. Genellikle bunlar eğitim ortamında sergilendiği şekliyledir. Matematik Problemlerini çözmesi gibi Öğrencinin kazandığı bu becerileri günlük yaşama aktarması beklenir.

Authentic / Özgün/ iş Başında Değerlendirme Kazanılan bilginin gerçek yaşama aktarılmasını bekleyen performans değerlendirmesidir. Bilginin gerçek yaşamda kullanılması beklenir.

Portfolio / Dosya Değerlendirmesi Öğrenci ürünlerinin birikimidir. Gözlenebilir. Süreç içinde gösterilen gelişimi sergiler. Authentic olabileceği gibi olamayabilir de

Değerlendirmeye başlarken Yaş Eğitim geçmişi Kabadan ayrıntılıya Zaman kaybettirmeden Hangi beceri/ davranış, hangi araçla değerlendirilecek?? Tüm alanlarda Sürekli

Değerlendirme Alanları Öğrenmeye hazırlık becerileri Bekleme Dinleme Göz kontağı kurma Sürdürme Sıra alma Etkinliğe başlama Sonlandırma Pekiştireci kabul etme

Değerlendirme Alanları Kavram Becerileri Renk Sayı Şekil Büyüklük Zaman Mekanda konum Zıt kavramlar

Alıcı Dil Becerileri Kendi yakın çevresinden başlayarak uzak çevreye doğru İsimleri Eylemleri İsim, sıfat, eylem içeren cümleleri anlama becerileri

İfade Edici Dil Becerileri Kendi yakın çevresinden başlayarak uzak çevreye doğru İsimleri Eylemleri İsim, sıfat, eylem içeren cümleleri kullanma becerileri Sözcükleri konuşma seslerine uygun isimlendirme becerileri Dili gramatik yapıya uygun kullanma becerileri Zaman-çoğul-iyelik ekleri vb.

İnce Motor Becerileri Parmaklarını kullanma becerileri Yırtma- yapıştırma-kesme- boyama becerileri ve bu becerilere destek olacak tüm beceriler.

Okula Hazırlık Becerileri Matematiğe hazırlık becerileri Büyüklük Uzunluk Azlık- çokluk Sıralama

Okuma Yazmaya Hazırlık Becerileri Okul araç- gereçlerini tanıma Okul araç- gereçlerini kullanma Oturma İnce motor becerileri Çizgiye hazırlık çalışmaları Çizgi çalışmaları

Sosyal Beceriler ve Diğer…….. Yardım isteme İzin alma Söz alma Teşekkür etme Sıraya girme Sıra bekleme Ödev yapma Bağımsız çalışma

Mevsimler ve özellikleri Diğer……… Kendini tanıtma Ailesini tanıtma Yaşadığı yeri tanıtma Mevsimler ve özellikleri

Okuma- Yazma, Matematik, Hayat Bilgisi, Türkçe ve Dil Bilgisi Müfredata dayalı olarak değerlendirme Her bir ders bir süreklilik içinde ele alınır.