TRANSİZMİT- Kocaeli Monoray Ulaşım Projesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Konu : Hız Kuralları – Takip Mesafesi Kuralları
Advertisements

KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Proje Bütçesinin Hazırlanması - -- Proje Bütçesinin Hazırlanması -
Hat Dengeleme.
SERA KURULUŞUNDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
DAĞLARI: Ortalama yükseltini az olduğu Marmara Bölgesi’nin yerşekilleri engebeli bir yapıya sahip değildir. Trakya’daki Işık, Koru ve Yıldız Dağları ile.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
EGE BÖLGES İ Ege Bölgesi, Türkiye'nin yedi co ğ rafi bölgesinden biridir. İ smini kıyısında oldu ğ u Ege Denizi'nden alır. Kıyı Ege.
DEPREME DAYANIKLI BETONARME YAPI TASARIMI
Konu : Durma – Duraklama – Parketme Kuralları
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planlaması Prof. Dr. Sezai Göksu.
İNŞAAT TEKNOLOJİSİ UYGULAMALARI I
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Spor tesis işletmesi-2.
COĞRAFİ KONUM COĞ®AFYA NOTLA®I COĞRAFYA FİZİKİ coğrafya -Doğa olaylarını konu alır. -Klimatoloji-Jeomorfoloji-Biocoğrafya -Matematik coğr. GENEL COĞRAFYA.
TMMOB Jeofizik Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi ve İstanbul Üniversitesi'nin ortaklaşa düzenlediği ''Beklenen İstanbul Depremi ve Kentsel Dönüşüm” konu.
1 Caner GÖK Uzman. YÜZEYSEL SULAR VE YERALTI SULARININ İZLENMESİNE DAİR YÖNETMELİK Sayılı 11/02/2014 tarihli R.G.  Amaç Ülke genelindeki bütün.
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
Türkiye'de Nüfusun Dağılışı Türkiye'de, 1997 nüfus sayımına göre, km2 ye düşen ortalama nüfus yoğunluğu 81 kişidir. Ancak, ülkemizdeki coğrafi bölgeler,
Güneş Yerli Operasyon Müdürü 1.
HERON & ZEPLİN İbrahim KURU SİVAS.
6 Sigma Project, Istanbul June 2016 BORUSAN EnBW Enerji Improving the design of the Control Buildings in WEPPs.
D. Sibel BALKAN YILMAZ Peyzaj Yük. Mimarı. KIYILAR;  Deniz ve karaların birleştikleri, değişik hayvan ve bitki türleri içeren eko sistemlerdir.  Hızlı.
1 Şubat 2014 Başbakanlık Müsteşarlık Makamına ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
LABORATUVAR DESTEKLERİ. 1. KOSGEB Laboratuvar Hizmetleri KOBİ’lerin piyasa koşullarına göre daha uygun ücretlerle test – analiz yaptırabilmeleri amacıyla;
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
Okul Tanıtım Bilgileri İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 32 Öğrenci Sayısı : 857 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 24 Fen Laboratuarı Sayısı : 1 BT(Bilgisayar)
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ 1. SUNUM AKIŞI TarihçeMisyonVizyonFakülte YönetimiSon Birkaç Yıla Ait Tavan ve Taban Puanları Bölümlerde Mevcut Öğrenci.
İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 46 Öğrenci Sayısı : 825 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 27 Fen Laboratuarı Sayısı : 1 BT(Bilgisayar) Sınıfı Sayısı :
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
İnternet'e Bağlanmak İçin Neler Gereklidir?
Ankara İli Trafik Kazası Vakalarının Karşılaştırması (2002 – 2003 Yılları) Altuğ Aysun,Ahmet Haki Türkdemir,Gökhan Girgin,Vecihi M.Kutlay,Giray Şahin.
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ÇEVRE KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Resmi Gazete;13. 05
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
ÜLKEMİZ VE DÜNYA.
DEPREMLER İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
COĞRAFİ KONUM.
2017 Yılı Devam Eden Projeler
Ticari ve Nakit Çözümler Direktörü
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
BİLGİSAYAR ÇEŞİTLERİ.
NET 207 SENSÖRLER VE DÖNÜŞTÜRÜCÜLER Öğr. Gör. Taner DİNDAR
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri
Ticari ve Nakit Çözümler Direktörü
TS 802 Haziran 2009 BETON TASARIMI KARIŞIM HESAPLARI
YAVRU YETİŞTİRME Su Ürünleri Yetiştiriciliğinin Temel Esasları
Tarımda Yenilikçi Girdi Uygulamaları Bitki Besleme Ş
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
CİHANGİR MAHALLESİ YAPISAL RİSK ANALİZİ
Makaslar & Kruvazmanlar için Yalın optimizasyon teknikleri
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Şekilden de görüldüğü gibi yerkürenin neredeyse yarısını kat eden tam tutulma hattından gözlenecek 29 Mart 2006 tutulması 21. yüzyılın dördüncü tam Güneş.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Çevre teknikeri kimdir?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çevre teknikeri kimdir?
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

TRANSİZMİT- Kocaeli Monoray Ulaşım Projesi

Neden Monoray? Km başına maliyet yeraltı METRO ulaşımının 1/4...1/6 aralığındadır İstimlak gerektirmez Doğal çevreye uyumlu tasarım

Kentsel ulaşım planlamasında esneklik sağlar Araç büyüklüğüne göre 40..70m eğrilik çapında 90 derece dönüş yapabilir Kauçuk tekerlekler %5..8 eğim ile hareket edebilir

Monoray-Hafif Raylı Taşıma Karşılaştırma Düşük gölge, hatta yayılı, küçük Çok sayıda hafif araç, ekonomik hat, yüksek teknoloji maliyeti Ultra modern görüntü ve kent motivasyonu Yüksek gölge, geniş konstrüksiyon Monoraya göre yüksek hat maliyeti Düşük teknoloji maliyeti, yol alanlarından eksilme, istimlak

Ray Hafif, esnek, bağlantılar depreme dayanıklı

Vagon 20...100kişi 40..90km/saat (net hız) BOJİ

Durak Ayrıca bir alan gerektirmez Alışveriş merkezi vb yerlerden geçirilebilir (Yolcu yükünü yerinde toplar)

Hat anahtarlama ve Park İlk ve son durakta Park alanı geçişi ve Yön değişimi için kritik parçadır

Kontrol Odası

Transİzmit Hat Modeli 1/4 Yarımca (Oramiral Orhan karabulut cd- D100 kesişimi): hacı Osman mah, istasyon cad, necip fazıl cd ve Mehmet akif Ersoy cad. Petkim: (lojmanlarda yapılması daha uygun yada hem genel müdürlük hem de lojmanlarda yapılabilir): lojmanlar, hacı Osman mah kuzeyde, mimar Sinan mah güneyde Körfez(tütünçiftlik): çok merkezi bir yerde, hem iş merkezlerine hem de yerleşim bölgelerine yakın. Körfez(mimar Sinan cami): güneydeki fatih mah. Yoğun bir yerleşim bölgesi

Duraklar – 2/4 Derince Hastane : hastaneler, emniyet, yavuz sultan ve Dumlupınar mah, insisine ve yenikent mah. Harikalar sahili Derince(tünel üstü) : merkez, sırrıpşa, fatih, çınarlı ,çenedağ mah. Güneyde Dumlupınar mah. Spor tesisler: ismetpaşa stadı, buz sporları ve kapalı yüzme salonu, sanayi alanlar

Duraklar 3/4 Kuruçeşme: Sigorta il müdürlüğü ağırlıklı olmak üzere,civar mahaller Seka: hastane, okullar ile yapılavak olan Seka park projesinin önemli bir durağı Merkez bankası, Alemdar kavşağı ve Perşembe pazarı: İzmit merkezi yükünü çekecek ve demiryolu cad trafiğini azaltacak birer merkez. Alemdar kavşağı durağı Real- Konak hastanesi: bu iki durak ortaklaşa kullanılabilir yada bu kuruluşlar sponsor olması durumunda ayrı ayrı düşünülebilir.

Duraklar 4/4 Terminal: ilerde yapılması planlanan entegrasyon için önemli bir merkez hem şehirlerarası otobüslere hizmet etmekte hemde belde ve köy otobüslerine hizmet edebilir. Akarca konutları(ilk planda düşünülmemişti) 15 binden fazla nüfusu olan bölge toplu taşımacılık açısından son derece cazip, arazi durumu da çok uygun. Umuttepe Kampüsü - Üniversite

Yarımca-Kampüs Hattı 15 Durak – 26km hat, Ortalama 1860m durak aralığı Umuttepe 15 Durak – 26km hat, Ortalama 1860m durak aralığı Yarımca

Performans Uçtan uca 15 durak beklemeli seyir süresi 35dakika (75km/h sürekli hız, 35saniye bekleme) 2 Vagon arası süre 3dakika (gece 6dakika) 24 Vagon hatta 6 Vagon Park alanında (3+3) Tahmini 60.000-120.000 Yolcu/gün

YAPIM MODELİ YAP – İŞLET –DEVRET VEYA YAP-İŞLET 20 – 30 YIL İÇİN LİSANS VERİLECEK SABİT YOLCU GARANTİSİ VERİLEBİLİR. (YILLAR İTİBARİYLE ARTAN ORANLI OLARAK) ÖRNEĞİN: 2009 YILI İCİN 20.000’DEN BASLANIR VE HER YIL 10.000 ARTIRILABILIR.