TRANSİZMİT- Kocaeli Monoray Ulaşım Projesi
Neden Monoray? Km başına maliyet yeraltı METRO ulaşımının 1/4...1/6 aralığındadır İstimlak gerektirmez Doğal çevreye uyumlu tasarım
Kentsel ulaşım planlamasında esneklik sağlar Araç büyüklüğüne göre 40..70m eğrilik çapında 90 derece dönüş yapabilir Kauçuk tekerlekler %5..8 eğim ile hareket edebilir
Monoray-Hafif Raylı Taşıma Karşılaştırma Düşük gölge, hatta yayılı, küçük Çok sayıda hafif araç, ekonomik hat, yüksek teknoloji maliyeti Ultra modern görüntü ve kent motivasyonu Yüksek gölge, geniş konstrüksiyon Monoraya göre yüksek hat maliyeti Düşük teknoloji maliyeti, yol alanlarından eksilme, istimlak
Ray Hafif, esnek, bağlantılar depreme dayanıklı
Vagon 20...100kişi 40..90km/saat (net hız) BOJİ
Durak Ayrıca bir alan gerektirmez Alışveriş merkezi vb yerlerden geçirilebilir (Yolcu yükünü yerinde toplar)
Hat anahtarlama ve Park İlk ve son durakta Park alanı geçişi ve Yön değişimi için kritik parçadır
Kontrol Odası
Transİzmit Hat Modeli 1/4 Yarımca (Oramiral Orhan karabulut cd- D100 kesişimi): hacı Osman mah, istasyon cad, necip fazıl cd ve Mehmet akif Ersoy cad. Petkim: (lojmanlarda yapılması daha uygun yada hem genel müdürlük hem de lojmanlarda yapılabilir): lojmanlar, hacı Osman mah kuzeyde, mimar Sinan mah güneyde Körfez(tütünçiftlik): çok merkezi bir yerde, hem iş merkezlerine hem de yerleşim bölgelerine yakın. Körfez(mimar Sinan cami): güneydeki fatih mah. Yoğun bir yerleşim bölgesi
Duraklar – 2/4 Derince Hastane : hastaneler, emniyet, yavuz sultan ve Dumlupınar mah, insisine ve yenikent mah. Harikalar sahili Derince(tünel üstü) : merkez, sırrıpşa, fatih, çınarlı ,çenedağ mah. Güneyde Dumlupınar mah. Spor tesisler: ismetpaşa stadı, buz sporları ve kapalı yüzme salonu, sanayi alanlar
Duraklar 3/4 Kuruçeşme: Sigorta il müdürlüğü ağırlıklı olmak üzere,civar mahaller Seka: hastane, okullar ile yapılavak olan Seka park projesinin önemli bir durağı Merkez bankası, Alemdar kavşağı ve Perşembe pazarı: İzmit merkezi yükünü çekecek ve demiryolu cad trafiğini azaltacak birer merkez. Alemdar kavşağı durağı Real- Konak hastanesi: bu iki durak ortaklaşa kullanılabilir yada bu kuruluşlar sponsor olması durumunda ayrı ayrı düşünülebilir.
Duraklar 4/4 Terminal: ilerde yapılması planlanan entegrasyon için önemli bir merkez hem şehirlerarası otobüslere hizmet etmekte hemde belde ve köy otobüslerine hizmet edebilir. Akarca konutları(ilk planda düşünülmemişti) 15 binden fazla nüfusu olan bölge toplu taşımacılık açısından son derece cazip, arazi durumu da çok uygun. Umuttepe Kampüsü - Üniversite
Yarımca-Kampüs Hattı 15 Durak – 26km hat, Ortalama 1860m durak aralığı Umuttepe 15 Durak – 26km hat, Ortalama 1860m durak aralığı Yarımca
Performans Uçtan uca 15 durak beklemeli seyir süresi 35dakika (75km/h sürekli hız, 35saniye bekleme) 2 Vagon arası süre 3dakika (gece 6dakika) 24 Vagon hatta 6 Vagon Park alanında (3+3) Tahmini 60.000-120.000 Yolcu/gün
YAPIM MODELİ YAP – İŞLET –DEVRET VEYA YAP-İŞLET 20 – 30 YIL İÇİN LİSANS VERİLECEK SABİT YOLCU GARANTİSİ VERİLEBİLİR. (YILLAR İTİBARİYLE ARTAN ORANLI OLARAK) ÖRNEĞİN: 2009 YILI İCİN 20.000’DEN BASLANIR VE HER YIL 10.000 ARTIRILABILIR.