MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ II

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Advertisements

BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Sponsorluk 1.
PAZARLAMA ÇEVRESİ.
MÜŞTERİ DEĞERİ İLETİŞİMİ REKLAM, SATIŞ TUTUNDURMA VE HALKLA İLİŞKİLER
Pazarlama iletişimi, diğer bir deyişle pazarlama karmasının tutundurma elemanı, bilgilendirme, farkındalık yaratma, açıklama yapma, ikna etme ile tutumlar.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Pazarlama Giriş 1 1.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
İZİNLİ PAZARLAMA.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Ayşegül ARSLAN.
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Sağlık iletişimi ve Kuramları
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ II 17. 05 MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ II 17.05.2017 Kaynak: Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet Timur ve Alparslan Özmen

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ İşletmeden çıkan mesajların çok farklı bölümler tarafından tasarlanması ve yayılması, özellikle uluslararası pazarlarda iletişimi karmaşıklaştırmaktadır. İşletmelerin bu karmaşayı önlemelerinin etkin bir yöntemi Bütünleşik Pazarlama İletişimi kullanmaktır. Bütünleşik Pazarlama İletişimi; işletmenin daha net, uyumlu, güvenilir ve rekabetçi bir ortak mesaj yayınlaması için, tüm pazarlama iletişiminin bütünleşik bir yapılanma ile tek bir kaynaktan yönetilmesidir.

KÜRESEL PAZARLARDA KİŞİSEL SATIŞ Kişisel satış, reklam uygulamalarında yasal kısıtlamaların olduğu ve reklamcılık alt yapısı gelişmemiş pazarlarda, medyanın yeterli olmadığı ülkelerde, özellikle endüstriyel ürünler için uygun bir tutundurma yöntemidir. Bununla birlikte yoğun reklamın yapıldığı pazarlarda da belli oranlarda kişisel satış kullanılmalıdır. Zorlu yabancı ülke pazarlarında reklam ve kişisel satış birbirini tamamlamalıdır.

Yurtdışı pazarlarda kişisel satış örgütlenmesi genellikle şu şekillerde olmaktadır: Yurtdışı satış büroları Yurtdışı satış firmaları Gezici satıcılar

Satışı Etkileyen Küresel Çevresel Faktörler Davranışsal Faktörler; Müşterilerin hizmet beklentileri artmıştır. Müşteriler sıkıcı alıcı-satıcı iletişimine girmek istememektedir. Büyük alıcıların gücü artmıştır. Pazarlar gittikçe parçalanmıştır.

Satışı Etkileyen Küresel Çevresel Faktörler Teknolojik Faktörler; Satış gücü otomasyonu geniş kullanım imkanı bulmuştur. Ulaştırma ve iletişim araçlarındaki hız ve etkinlik artmıştır. Elektronik satış kanalları, internet, televizyondan alışveriş.

Satışı Etkileyen Küresel Çevresel Faktörler Yönetimsel Faktörler Satış ve pazarlama iç içe geçmiştir, pazarlama iletişimi bütünleşiktir. Satışçıların ve satış yöneticilerinin becerileri yükselmektedir.

Satışı Etkileyen Küresel Çevresel Faktörler Uygulanabilirliği etkileyen bazı etkenler şunlardır: Coğrafi ve Fiziksel Sınırlar Pazarın gelişmişlik düzeyi Değişen yasal çerçeve İnsan ilişkilerindeki farklılık

KÜRESEL PAZARLARDA INTERNET VE ONLINE REKLAMCILIK Son yıllarda İnternet’in ve online pazarlamanın pazarlama iletişimi içinde önemi artmıştır. İnternet fiziksel sınırları ve kültürel engelleri ortadan kaldırmıştır. Bireysel etkileşimi en az, maliyetleri göreceli olarak en ucuz ve önemli düzeyde ölçülebilir özelliktedir. Online pazarlamanın rekabetçi avantajları, düşük maliyetleri, geliştirilmiş hizmet kalitesi, interaktivite, artan ürün çeşitliliği ve ürünün bireyselleştirilebilmesidir.

Interstitial reklamlar Online araçların kullanımıyla ortaya çıkan, çeşitli reklam ve tutundurma uygulamaları şunlardır: Forumlar Web sitesi tasarımı Viral pazarlama Banner reklamları Interstitial reklamlar Pop-up reklamlar Roadblocks Advergames Bloglar

KÜRESEL PAZARLARDA HALKLA İLİŞKİLER Halkla ilişkiler, işletmelerin reklam dışındaki günümüzdeki en önemli tutundurma yöntemlerinden birisidir. Genellikle profesyonel halkla ilişkiler ajansları tarafından yürütülmektedir. Halkla ilişkiler ajansları, temel olarak müşteri yönetimi, medya ilişkileri, raporlama, stratejik danışmanlık, basın bülteni yazımı ve personel işleri yaparlar.

KÜRESEL PAZARLARDA DUYURUM Duyurum, işletme ve ürünleri hakkında basında haberlerin yayınlanması çalışmalarıdır. Günümüzde özellikle küresel firmalar ve küresel markalar için çok önemli bir tutundurma yöntemi olmuştur. Duyurum, parası ödenerek yapılmış reklamlara göre daha fazla güvenilir bir yöntemdir.

KÜRESEL PAZARLARDA DUYURUM Haber kuşakları, izleyiciler tarafından dikkatle takip edilmektedir. Basın bültenlerinin özenli ve doğru hazırlanması, basınla ilişkilerin kurulması ve geliştirilmesi, medyanın takip edilerek destekleyici ve düzeltici duyurumların yapılması, oldukça titiz yönetilmesi gereken konulardır. Bu çalışmaların halkla ilişkiler koordinasyonu ile yürütülmesi gerekir. Medya’da zaman zaman çıkan olumsuz haberlerin de, doğru yönetimle düzeltilmesi gerekmektedir.

KÜRESEL PAZARLARDA DUYURUM Özellikle, İnternet’in, aynı anda tüm haberlerin, görüntülerin ve karşı görüşlerin yayılmasına olanak tanıması, olumlu ve olumsuz duyurum yönetimini de son derece önemli bir uzmanlık alanı yapmıştır. Küresel bir firma, faaliyet gösterdiği küçük bir pazarda karşılaştığı olumsuz bir durumdan dolayı, bir anda tüm dünyada karşıt grupların, protestocuların, eleştirmenlerin hedefi olabilmektedir. Örneğin, Nike’nin Çin’deki üretim tesislerinde çocuk işçileri olumsuz şartlarda çalıştırması, çok uzun bir süre karşıt grupların da desteğiyle medyanın gündeminde yer almıştır.

KÜRESEL PAZARLARDA SATIŞ TEŞVİKLERİ Satış teşvikleri, daha fazla yerel pazarlar için uyumlaştırılmalıdır. Değişik ülkelerde satış teşvikleri araçları için farklı kanunlar vardır. Aynı zamanda bu yöntemler, farklı ülke tüketicileri tarafından değişik oranda kabul görmektedir.

En sık kullanılan satış teşvikleri şunlardır: Mağaza içi (POP) İndirim Kuponları Numuneler İkisi bir fiyatına Hediyeler Yarışmalar Gösteriler Deneme Sürüşleri Lezzet testleri İndirimler Hediye Çekleri Bonus uygulamaları Klüp üyeliği Gazete kuponları Ürün denemeleri

SPONSORLUK Sponsorluk, bir kurumun, kurumsal ve pazarlama amaçlarına yönelik, katılmakta yarar gördüğü olay ve etkinliklere para vererek ya da o olay, etkinlik için gerekli olan araç/malzeme vb gibi materyal donanımını sağlayarak desteklemesidir. Sponsorluk, kurum imajını artırma, marka farkındalığını yükseltme ya da ürün ve hizmetlerin doğrudan satışlarını uyararak kurum hedeflerini desteklemek için bir olay ya da etkinliğin düzenlenmesi, masraflarının üstlenilmesidir.

Sponsorluk Kategorileri Spor Eğitim Kültür-Sanat Sosyal Sağlık Toplumsal Arkeoloji Çevre

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kurumsal Sosyal Sorumluluk Nedir? Toplumun yaşam kalitesini iyileştirmek için, şirketlerin tüm paydaşları ile birlikte ekonomik, çevresel, kültürel ve sosyal gelişmeye destek verme sorumluluğu olan "Kurumsal Sosyal Sorumluluk" 21’inci yüzyılda sürdürülebilir kalkınmanın vazgeçilmez unsurlarından biri olarak kabul edilmektedir. Sosyal Sorumluluk konusunda bilinçli kurumlar, misyonlarının bir parçası olarak eğitim, çevre, sağlık, kültür-sanat ve spor gibi çeşitli alanlarda toplumun ihtiyaçlarını karşılayacak ve yaşam kalitesini arttıracak, sürdürülebilir çalışmalar gerçekleştirmektedir. Kaynak:ARpr

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Sosyal Sorumluluk uygulamaları kurumlara neler sağlar? Kurumsal itibarı arttırır, Kurumsal imajı ve marka bilinirliğini güçlendirir, Marka değerini yükseltir, Markaya karşı güven oluşturur ve aidiyet duygusunu geliştirir, Müşteri ve marka arasında bağ kurar, Çalışanların motivasyon ve verimliliğini arttırır, Acente / Bayilerle iletişimi güçlendirir, Medyada olumlu haberlerle yer alınmasını sağlar, Farkındalık yaratır. Kaynak:ARpr