OKULDA PERSONEL ve ÖĞRENCİ HİZMETLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimi
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
GÖREVİ KÖTÜYE KULLANMA SUÇU (TCK 257. MADDE).
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Mali Müşavirlik Mesleği ve Sınavları
Konu; İşyeri Etiği 1.SORU 98 2.SORU 99 3.SORU SORU 98 2.SORU 99 3.SORU 100.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Program Tasarım Modelleri
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
OKUL YÖNETİMİNDE ÖĞRENCİ HİZMETLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
MALTEPE ANADOLU LİSESİ
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
OKULDA PERSONEL ve ÖĞRENCİ HİZMETLERİ.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
MUHASEBEYE GİRİŞ Muhasebenin Tanımı Muhasebenin Türleri
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Eğitim-Öğretim İzleme, Değerlendirme Sistemi
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Eğitsel Rehberlik.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

OKULDA PERSONEL ve ÖĞRENCİ HİZMETLERİ

Konu Başlıkları Personel Kavramı Eğitim Personeli Sicil ve Disiplin işleri Personelin İzlenmesi ve Denetlenmesi İnsangücü Kaynaklarının Geliştirilmesi Öğrenci Hizmetleri Sağlık Hizmetleri Okul Güvenliği Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Disiplin Mezunları İzleme

Personel Kavramı Kavram olarak personel, kendi ihtiyaçlarının bir kısmını karşılamak için işyerlerinde çalışan, buna karşılık çalıştığı kurumun amaçlarını gerçekleştirmesine katkıda bulunan insan ya da insanlardır. Personel Eğitim Personeli

Eğitim Personeli Eğitim personeli, eğitim sisteminin amaçlarını gerçekleştirmesine katkıda bulunmak ve kendi ihtiyaçlarının bir kısmını karşılamak için eğitim sistemi içinde okullar, milli eğitim müdürlükleri, halk eğitim merkezleri, bakanlık merkez örgütü gibi çeşitli birimlerde çalışan insan ya da insanlardır.

Eğitim Personelinin Sınıflandırılması Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfı (DMK, Md 36) 1. Öğretmenler 2. Yöneticiler 3. Müfettişler 4. Eğitim Uzmanları 5. Eğitime Yardımcı Personel

Eğitim Personeli Seçiminde Genel Koşullar Türk vatandaşı olmak 18 yaşını tamamlamış olmak Görev için gereken öğrenimi görmüş olmak Kamu haklarından mahrum bulunmamak Taksirli suçlar hariç, ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis ya da affa uğramış olsa bile devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlarla, yüz kızartıcı bir suçtan dolayı hapis cezası almamak Askerlik durumu itibariyle; a) askerlikle ilgisi bulunmamak, b) askerlik çağına gelmemiş olmak, c) askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış yahut ertelenmiş veya yedek sınıfa geçirilmiş olmak Görevini sürekli yapmasını engelleyecek beden, akıl hastalığı ya da beden sakatlığı bulunmamak

Eğitim Personelinin Göreve Başlaması ve Stajyerliğinin Kaldırılması Kişinin göreve alınmasını sağlayan idari işleme atama aday (stajyer) olarak alınır ve yönetmelik gereğince bir yıldan az iki yıldan çok olmamak üzere Memur adayı bu süreç içinde ve sonunda yapılacak sınavları başarma Stajyerliği kaldırılan memurlar usulüne uygun olarak yemin ederek asli memurluğa

Öğretmenlerin Göreve Başlaması ve Stajyerliğinin Kaldırılması Okul müdürü aynı branştan bir öğretmeni rehber öğretmen olarak görevlendirir Rehber öğretmen zümre öğretmenleri ve okul müdürünün görüşlerini alarak bir yetiştirme programı hazırlar Rehber öğretmen ikinci ve beşinci ayların sonunda ara rapor düzenleyerek okul müdürüne verir Stajyer öğretmenin bağımsız ders verecek yeterliğe ulaştığına kanaat getirirlerse örnek dersler vermesi sağlanır. Örnek ders rehber öğretmen, okul müdürü ve görevlendireceği bir öğretmen tarafından izlenir, değerlendirilir. Okul müdürü de bu kanaate katılıyorsa Milli Eğitim Müdürlüğüne teklifte bulunur, teklif uygun görüldüğü taktirde Valinin de onayı alınarak Bakanlığa gönderilir ve stajyerlik kaldırılır.

Eğitim Personelinin Hakları Genel Haklar (DMK) Uygulamayı isteme Güvenlik Emeklilik Çekilme Müracaat, şikayet ve dava açma Sendika kurma İzin Kovuşturma ve yargılama İsnat ve iftiralara karşı koruma Sosyal Haklar ve Yardımlar (DMK) Emeklilik hakları Hastalık ve analık sigortası Yeniden işe alıştırma Ek sosyal sigorta ve yardımlaşma Konut edindirme yardımı Mahrumiyet yeri ödeneği Aile yardımı ödeneği Doğum yardımı ödeneği Ölüm yardımı ödeneği Tedavi yardımı Cenaze giderleri yardımı Giyecek yardımı Yiyecek yardımı Yakacak yardımı Zam ve tazminatlar

Eğitim Personelinin Ödevleri ve Sorumlulukları Sadakat Tarafsızlık ve devlete bağlılık Davranış ve işbirliği Yurt dışında davranış Amir durumunda olanların davranışları Amire karşı sorumluluk Kişisel sorumluluk ve zarar Kişilerin uğradıkları zararlar Mal bildirimi Basına bilgi veya demeç verme Araç gereç kullanımı (DMK, Md6-15)

Eğitim Personeline Uygulanan Yasaklar Toplu eylem ve hareketlerde bulunma yasağı Grev yasağı Ticaret ve diğer kazanç getirici faaliyetlerde bulunma yasağı Hediye alma, menfaat sağlama yasağı Denetimindeki teşebbüsten menfaat sağlama yasağı Gizli belgeleri açıklama yasağı (DMK, Md26-31)

Sicil ve Disiplin İşleri DMK’nın 125. maddesinde cezalar belirlenmiş ve hangi durumlarda verileceği ayrıntılı olarak açıklanmıştır: Uyarma: Personele, görevinde ve davranışlarında daha dikkatli olması gerektiğinin yazı ile bildirilmesidir. Kınama: Personele, görevinde ve davranışlarında kusurlu olduğunun yazı ile bildirilmesidir. Aylıktan kesme: Personelin bürüt aylığından 1/30- 1/8 arasında kesinti yapılmasıdır. Kademe İlerlemesinin durdurulması: Suçun ağırlık derecesine göre personelin bulunduğu kademede ilerlemesinin 1-3 yıl durdurulmasıdır. Devlet memurluğundan çıkarma: Bir daha alınmamak üzere devlet memurluğundan çıkarmaktır.

Personelin İzlenmesi ve Denetlenmesi Okullarda denetlenmesi gereken sadece personelin devam durumu değildir. Aynı zamanda personelin işlerini istenilen nitelikte yapıp yapmadıkları, mesleki ilkelere uygun davranıp davranmadıkları, başarı durumu, okul güvenliği ve sağlığı gibi bir çok konuda sürekli denetim yapılmalıdır.

İnsangücü Kaynaklarının Geliştirilmesi Tamamlama eğitimi Yükselme eğitimi Geliştirme eğitimi Uyarlama eğitimi

Öğrenci Hizmetleri her öğrencinin daha nitelikli bir eğitim almasına katkıda bulunma Eğitim ortamını uygun hale getirme Kırtasiyeciliği (bürokrasi) en aza indirme Öğrenme sorunlarını çözme Okula karşı olumlu bir tutum kazandırma Geleceklerini planlamalarına yardımcı olma

Devam Takip İşleri Derse Devamsızlık Özürlü Devamsızlık İzin Verme Okula Geç Gelme

Öğrenci Başarının Değerlendirilmesi İlköğretim Derece Not Puan Pekiyi 5 85-100 İyi 4 70-84 Orta 3 55-69 Geçer 2 45-54 Başarısız 1 0-44 Ortaöğretim Derece Not Puan Pekiyi 5 85-100 İyi 4 70-84 Orta 3 55-69 Geçer 2 45-54 Geçmez 1 25-44 Etkisiz 0-24

Sağlık Hizmetleri Okulda öğrencilerin sağlıklarının korunmasından ve sağlıklı bir yaşam ortamı sağlanmasından öncelikle okul yöneticileri sorumludurlar. Bu amaçla, personelin sorumlulukları belirlenirken okul sağlığı konusunda yapması gerekenler vurgulanmalı ve takip edilmelidir. Bu hizmetler özellikle yatılı ve pansiyonlu okullarda daha da önem kazanmaktadır.

Okul Güvenliği Fiziksel güvenlik olarak okul giriş çıkışlarının denetlenmesi, bu amaçla güvenlik görevlilerinden, nöbetçi öğretmen ve öğrencilerden yararlanılması, arama yapılması, metal detektörlerinin ve kameraların kullanılması, yaka kartı uygulaması gibi literatürde polis modeli olarak bilinen önlemler alınabilir. Ayrıca okulların mutlaka güvenlik planları ve kriz planları olmalı, yöneticiler bu konuda personeli ve öğrencileri işe koşmalı herkes görevini bilmelidir.

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri her öğrenciye, kendine özgü yetenek, ilgi, meslekî değer, başarı ve motivasyonu oranında eğitim-öğretim uygulamaları ve uygun programlara yöneltilmesi Eğitsel rehberlik eğitim sürecinde her öğrenciye; meslekî tercih yapması, kendine uygun mesleğe yönelmesi, iş yaşamına ve mesleğe hazırlanması Mesleki rehberlik öğrencinin bireysel ve sosyal gelişimini desteklemek, duygusal sorunlarında yardımcı olmak Bireysel rehberlik

Disiplin 4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarda not ortalaması Türkçe dersinden 3, diğer derslerin her birinden 2’den aşağı olamamak şartı ile tüm derslerin yarıyıl ağırlıklı not ortalaması 3,50-4,00 olanlar “Teşekkür”, 4, 01 ve yukarı olanlar ise “Takdirname”, Üç öğretim yılı kesintisiz Takdirname alan öğrenciler “Üstün Başarı” belgeleri ile ödüllendirilirler. Ortaöğretim düzeyinde ise 10’luk not sisteminde “7.00- 8.49”, 5’lik not sisteminde “3.50-4.49” arasında olanları teşekkür, 10’luk not sisteminde “8.50”, 5’lik not sisteminde “4.50” ve daha yüksek olanları takdirname ile ödüllendirir. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliğinde yer alan davranışlardan en az birini göstermeleri nedeni ile onur kurulu, öğretmenler veya okul yönetiminin teklifi üzerine “Onur Belgesi” verilir

Öğrenim Belgelerinin Düzenlenmesi Öğrenim belgesi Öğrenim belgesi ile okulla ilişkisi kesilen öğrenci Açık İlköğretim Okuluna yönlendirilir Nakil Belgesi Velinin yer değiştirmesi veya diğer aile sorunları nedenleriyle okul değiştirecek öğrenciler için düzenlenir Öğrenci Belgesi Velinin isteği üzerine öğrencilere öğrencinin açık kimliğini, okulunu, sınıfını numarasını gösteren belge düzenlenir. Diploma Diplomalar, sınıf geçme defteri esas alınarak yazılan diploma defterine göre düzenlenir. Orta öğretim kurumlarında da öğrenim belgeleri çok farklı değildir

Mezunları İzleme Bir okulun öğrenci hizmetleri, öğrenci okuldan mezun olunca hemen bitmez. Resmi olarak ilköğretimde mezun olan öğrencinin dosyasının öğrencinin devam ettiği üst öğrenim kurumuna gönderilmesi gerekir. Bu noktadan sonra yasal bir zorunluluk ve sorumluluk olmamakla birlikte okulların kendilerini geliştirmeleri; programların geliştirilmesi bir kurumun mezunlarının üst öğrenim kurumlarına devam oranının, hangi okullara gittiklerinin, hangi mesleklere yöneldiklerinin bilinmesi ile yakından ilgilidir.