Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
Eğitimde Video ve Animasyon Kullanımı
Duran Uygur
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
BASILI MATERYALLER.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretimde Kullanılan Araçlar
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Derya Duygu KARSLI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar 10.Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
TOPLULUK KARŞISINDA KONUŞMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Mahmut AÇIL Zirve Üniversitesi Öğretim Görevlisi
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Din Öğretiminde Materyal Geliştirme
Mimio İle İnteraktif Eğitim
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Yansıtıcılar (Projektörler)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
BÖLÜM 5.
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitimde FATİH Projesi,
HİKÂYE ANLATMA TEKNİKLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
SAĞLIK EĞİTİMİNDE KULLANILAN ARAÇLAR – GEREÇLER VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
AKILLI TAHTA.
YANSITILAN GÖRSEL MATERYALLER
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar

Öğrendiklerini Hatırlama Oranı Algılamaya katılan duyu organlarının sayısı arttıkça hatırlama oranıda artar. Öğrenmede Kullanılan Duyu Organları Öğrendiklerini Hatırlama Oranı Okuma %10 İşitme %20 Görme %30 Görme ve Duyma %50 Görme, Duyma, Konuşma %80 Görme, Duyma, Konuşma, Dokunma %90

Eğitimde Görsel İşitsel Araçların Önemi Çabuk ve kalıcı öğrenmeyi sağlarlar Daha fazla duyu organına hitab ederler Daha verimli eğitim-öğretim için öğretmene yardımcı olurlar Gerektiği durumlarda kullanıldığında daha etkilidirler

Sınıf Otamında Sıkça Kullanılan Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar Yazı ve Gösterim Tahtaları Ders Kitabı Öğretmen Kitabı Alıştırma Kitabı Başvuru Kitabı Kara Tahta Çok Amaçlı Tahtalar Kopya Tahtası Askı/Kanca Tahtası Pazen Tahta Manyetik Tahta Dosya Tahta Bülten Tahtası

Basitleştirilmiş Modeller Büyütülmüş Modeller Küçültülmüş Modeller Görsel Araçlar, Devam Düz resimler Çizgi resimler Flaş Kartlar Figürinler Duvar Resimleri Levhalar Afişler Grafikler Krokiler ve Haritalar Karikatürler Basitleştirilmiş Modeller Büyütülmüş Modeller Küçültülmüş Modeller Küre Kabartma Haritalar Resimler Gerçek Eşya ve Modeller

Projektörler (Yansıtıcılar) Tepegöz Slayt Projektörü Film Projektörü Görsel Araçlar, Devam Projektörler (Yansıtıcılar) Tepegöz Slayt Projektörü Film Projektörü Opak Projektör Video Projektörü Data Show Konferans Projektörü

İşitsel Araçlar Görsel-İşitsel Araçlar Radyo Pikap ve Plaklar Teyp, Ses Bantları Kompakt Diskler Film Makinası ve Hareketli Filmler Kapalı Devre Televizyon Video Kuklalar Tiyatro (Temsil) Eğitsel Geziler

Teknoloji Destekli Araçlar Teleteks ve Videoteks Uygulamaları Etkileşimli Video (Bilgisayarlı Video ve Lazer Disk Oynatıcıları) İletişim Uygulamaları

Araçlara Dayalı Olarak Yapılan Öğretimin Yararları: Öğrencilerin güdülenme düzeyi artar. Öğrenmeyi somutlaştırır. Bir yaşantı ortamı sağlar. Öğretme-öğrenme sürecine çeşitlilik katar. Zamandan tasarruf sağlar. Etkili alıştırma ve pratik yapmayı sağlar.

Araçlara Dayalı Olarak Yapılan Öğretim Olası Sakıncaları: Öğrencilerin düşünmelerini azaltabilir. Dil kullanımını kısıtlayabilir. Aracın edinmesi pahalı, taşıması zor olabilir. Aracın etkili kullanımı için gerekli zaman ve hazırlık yeterli olmayabilir. Bazı araçların (özellikle işitsel araçlar) kullanımında ilgi daha çabuk dağılabilir.

Araç Seçiminde Dikkat Edilmesi Gerekli Noktalar Amaca ve konuya uygun olmalıdır. Uygun bir şekilde kullanılmalıdır. Çekici (estetik) olmalıdır. Öğrenmeye yardımcı olmalıdır. Zaman geçirmek için, eğlence aracı olarak, bireysel ilgileri tatmin için, grubu meşgul etmek için kullanılmamalıdır.

Görsel İşitsel Araçların Eğitim Ortamına Katkıları Önceden kullanmak olanaklıdır. Her derste kullanılabilir. Kullanımı kolaydır. Ekonomiktir. Sınıf ortamına getirilmesi mümkün olmayan cisim, olgu ve olayları olduğu gibi gösterir ve duyurur. Heyecan verici, sürükleyici, ilgi çekici ve açıklayıcıdır.

Öğrenmeyi teşvik eder. Sınıf dışı olgu ve olayları sınıf ortamına getirir. Bilginin sunuluşunda ve akışında düzen sağlar. Öğrencilerin tepkilerini gözleme olanağı sağlar. Hareket, renk ve ses boyutlarıyla öğrenmeyi kolaylaştırır. Kullanımdan sonra öğrencileri etkinliklere yöneltir.

Derste Araç Kullanımında Uyulması Gerekenler Kullanmadan Önce Konuya ve düzeye uygunluk Kullanma ortamına uygunluk Kullanım süresi Ses özellikleri / şekil özellikleri Bilişsel/duyuşsal/devinişsel alanlara yönelik davranış kazanımı

Kullanım Sırasında Aracı kim kullanacak (öğretmen/öğrenci), aracın kullanımı ile ilgili ön bilgisi var mı? Öğretmen/öğrenci aracı kullanırken nelere dikkat edeceğini biliyor mu? Öğrenciler aracı kullanırken öğretmen, süreci takip ediyor ve gerekli uyarıları yapıyor mu?

Kullandıktan Sonra Araç, içeriği sunmada ne ölçüde yardımcı oldu? Eğitim ortamında kullanışlı mıydı? Kullanımı sırasında araç ile ilgili ne gibi sorunlar yaşandı? Araç amaca uygun olarak nasıl geliştirilebilir?