TBS’de yönetİm.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Advertisements

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM YİYECEK İÇECEK BÖLÜMÜ VE ORGANİZASYON YAPISI ZEYNEP ASLAN
YEMEKHANE HİZMETLERİ T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU ŞANLIURFA İLİ KAMU HASTANELER BİRİLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ ELİF KARA İZGÖRDÜ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Doküman Kodu : OEK Revizyon No : 04 Yayın Tarihi : TEM OFSET ORGANİZASYON ŞEMASI YÖNETİM KURULU GENEL MÜDÜR SATIŞ MÜDÜRÜ ÜRETİM MÜDÜRÜ FİNANSMAN.
BALIKESİR ÜNİ VERSİTESİ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
ÖRGÜTLEME.
Veri – Bilgi – Karar Kuramları ve Özellikleri
Olay Komutanı. Olay Komutanı Planlama Bölümü Şefi Operasyon Bölümü Şefi Lojistik Bölümü Şefi Finans/ Yönetim Bölümü Şefi.
İŞLETMELERDE BÜRO ORGANİZASYONUNUN ÖNEMİ
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
ÖRGÜT VE ÖRGÜTLENDİRME
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALAN TANITIMI
SEKRETERLİK HİZMETLERİ-I İŞ PLANI
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK
Girişimcilik.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
İNSAN KAYNAKLARI İŞLEVİNİN TANIMI VE AMAÇLARI
Bölüm 6 Örgütleme.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz. Sporda yönetimi meydana getiren unsurların kuruluş ve işleyiş biçimini inceleyen, bu unsurların en iyi şekilde sevk ve idaresi.
OTELLERDE MUHASEBE Şenol YAZICI.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
BESLENME VE DİYETETİKTE TEMEL KAVRAMLAR II
TBS’De görev tanımları
TBS’DE HİJYEN.
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
TBS’DE MUTFAK VE YEMEKHANE
TBS’DE OLUŞAN ARTIK VE KAYIPLAR ÇÖPLERİN KALDIRILMASI
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
TBS’DE HİJYEN.
STANDART TARİFELER.
TBS’ de ÜRETİM (HAZIRLAMA VE PİŞİRME)
MUTFAK PLANLAMASI VE ARAÇ GEREÇLERİ.
DİYETİSYENLERİN MESLEKİ BİLGİ VE BECERİLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
ISO HACCP ve ISO22000.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Matriks Organizasyon Yapısı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TB’ de KARŞILAŞILAN SORUNLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

TBS’de yönetİm

TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ (TBS) Toplu halde, çok sayıda kişinin yemek yiyebilmesi amacıyla yapılması gereken işlerin yürütülmesi sağlayan sistemdir.

TBS’de Yiyeceğin siparişi Satın alınması Depolanması Hazırlanması Pişirme ve Servisi Çöp ve artıkların kaldırılması Hijyenin sağlanması gibi yapılması gerekli pek çok işlem yürütülür.

Toplu beslenme sİstemlerİnde İşlerİn İstenİlen bİçİmde İşlemesİ…. Örgütün yapısına Yönetim ilkelerinin gerektiği gibi uygulanmasına Personelin bilgi ve becerisine bağlıdır.

İşlerin; bir konuda uzmanlaşmış Örgütlenme; İşlerin; bir konuda uzmanlaşmış kişiler tarafından, yapılabilecek bölümlere ayrılması ve bu bölümlerin sorumluluklarının belirlenmesidir.

Yönetim Planlama ile başlayan, Organizasyon ve koordinasyon ile devam eden , Kontrol ile son bulan bir süreçtir.

PLANLAMA Kişiler, parasal kaynaklar, yiyecek ve içecekler, zaman, prosedür, enerji ve ekipmanlar gibi işletme kaynakları ele alınmalıdır. .

ORGANİZASYON VE KOORDİNASYON: personelin işletmeye kazandırılması ve Amaçlar doğrultusunda gereksinim duyulan personelin işletmeye kazandırılması ve idaresi ile ilgili çalışmalardan ibarettir. YÜRÜTME VE KONTROL: Organizasyon ve koordinasyon sağlandıktan sonra faaliyete geçilmekte, sonuçlar kontrol edilerek yönetim süreci tamamlanmaktadır.

Yönetİmİn Özellİklerİ Aktif bir süreçtir. Üretim için gereklidir. Bir dizi karar verme sürecidir. Çok çeşitli fonksiyonları gerektirir. Hem bir yetenek,hem de bir bilimdir.

Yönetİcİler, Yönetİm fonksİyonunu uygulayan kİmsedİr. YÖNETİCİNİN YAPMASI GEREKENLER İşleri iyi planlayabilmek İşleri iyi bir şekilde organize edebilmek Kaynakları bir araya getirmek Personeli arasında iyi bir iletişim kurmak ve önderlik etmek Yapılan her işin sonucunu almak için kontrol sistemini kurmak

Bir yiyecek ve içecek işletmesinde sunulan hizmetler için yürütülen yönetim faaliyetlerinin kapsadığı konular; MENÜ PLANLAMA SATIN ALMA TESELLÜM(Mal kabul) DEPOLAMA DEPODAN DAĞITIM

ÖN HAZIRLIK HAZIRLAMA VE PİŞİRME SERVİS SANİTASYON BÜRO İŞLERİ

ORGANİZASYON Yiyecek ve içecek hizmetlerinde; yapılacak işlemlerin belirlenmesi, bunların benzer olanlarının bölümler ve gruplar halinde toplanması, çalışanların görev, yetki ve sorumluluk sınırlarının saptanması iş akışının sağlanması için yürütülen çalışmalar ORGANİZASYON olarak tanımlanır.

ORGANİZASYON ŞEMASI Diyetisyen Besin Gıda Teknisyeni-Uzmanı Aşçılar Garsonlar İaşe Sorumlusu Depo Sorumlusu Bulaşıkçı ve Temizlikçiler

Beslenme Servisi Yöneticisi(Diyetisyen,Beslenme Uzm.) Sekreter Aşçılar Garsonlar YÖNETİCİ Beslenme Servisi Yöneticisi(Diyetisyen,Beslenme Uzm.) Mutfak yöneticisi Mutfak yöneticisi Mutfak yöneticisi İaşe ve depo memurları Şef Aşçı Şef Garson Şef Temizlikçi Temizlikçiler