BİLİM VE TEKNOLOJİ HAFTASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİM VE TEKNOLOJİ DERSİ
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Fikri haklar nedir Fikri hak fikir ürünlerini koruyan haklara verilen genel addır.Bu ürünler insan zekası ile ortaya çıkan edebiyat ve sanat eserleri.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sözsüz İletişimin Özellikleri
LOGO 8-14 MART. Bilim Nedir?  Belli bir konuyu bilme isteğinden yola çıkan, belli bir amaca yönelen bir bilgi edinme ve yöntemli araştırma sürecidir.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN EVRİMİ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
Rousseau: Doğuşta sahip olmadığımız ve yetişkin olarak kullandığımız her şeyi bize eğitim kazandırır. Kant: İnsan yalnızca eğitim ile insan olabilir. Niemeyer:
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
İletişimin Zamanda yolculuğu
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
MEDİKAL BİYOLOJİ.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Geçerlik ve Kullanışlılık
ÖĞRENME STİLLERİ.
İŞ ve Meslek Sosyolojisi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
İcat, Buluş, Keşif, Endüstri ve Endüstri 4.0 Kavramlarını tanıyalım
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
ÖĞRENCİLERE ÇEVRE BİLİNCİ KAZANDIRMA
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

BİLİM VE TEKNOLOJİ HAFTASI 8-14 MART

BİLİM NEDİR? "Evrenin ya da olayların bir bölümünü konu olarak seçen, deneysel yöntemlere ve gerçekliğe dayanarak yasalar çıkarmaya çalışan düzenli bilgi."

Oldukça karmaşık görünen bu tanım aslında bizim yaşadığımız gezegeni daha iyi tanımamıza imkan sağlıyor. Nasıl mı?

Gezegen dendiği zaman aklınıza uzay geliyor , öyle değil mi?

İşte dünyamız ve uydusu ay,teknolojik gelişmeler sayesinde evrendeki yerlerini görebiliyor,onlarla ilgili bilgiler öğrenebiliyoruz.

Artık uzaya gitmek teknoloji sayesinde hayal olmaktan çıktı. insanoğlu çok yakın bir gelecekte kendisine yeni yaşam alanları yaratmak için evrende yeni yerler keşfedecek.

Teknoloji hayatımızın heryerinde. İletişim ,sağlık,ekonomi,eğitim,savunma , Tarım,ulaşım,kozmetik,giyim,kimya sanayi, Müzik,sanat…. Ve şu an aklımıza gelmeyen pek çok alandaki yeniliklerin tümü teknoloji sayesinde bizlere yepyeni ufuklar açıyor.

İLETİŞİM İlk çıkan telefonları kullananlar acaba bugün kullandığımız bu telefonları görseydiler ne düşünürlerdi sizce?

Peki ya televizyon? İlk çıkanlarla şimdikiler arasındaki farki görebiliyor musunuz?

Canlılarla ilgili araştırmalar o kadar ilerledi ki artık hücre ve DNA bilim insanları için bir sır olmaktan çıktı. Araştırmalar sayesinde çevremizdeki tüm canlılarla ilgili bilgilere sahip olabiliyoruz.şu da bir gerçek ki bilmediğimiz bir sürü canlı türü ile beraber yaşıyoruz. SAĞLIK

EKONOMİ Bir ülkenin ekonomisinde yani para ile ilgili her şeyde teknolojik gelişmeler son derece önemlidir.Burada sadece aklımıza borsa gelmesin ithalat yani yurtiçine ihracat yani yurt dışına yapılan tüm alım –satım işlerinde ekonomide meydana gelen yeniliklerde teknolojinin yeri çok büyüktür.

EĞİTİM Teknolojinin eğitime sağladığı imkanları hepimiz şu an bu slayt gösterisini izlerken görmekteyiz,öyle değil mi? Sınıflarımızdaki tüm teknolojik cihazlar daha iyi bir eğitim alabilmemiz için bizlerin hizmetinde ,projeksiyon ,bilgisayar ,kalemli tahta ,ileride akıllı tahtalar tümü bizim hizmetimizde.

SANAT Aklımıza hemen müzik geliyor çünkü çok seviyoruz öyle değil mi? Ama sadece müzik değil teknolojiden nasibini alan , çok izlediğimiz ve sevdiğimiz çizgi filmlerin yerini şimdi harika animasyon denilen filmler aldı değil mi? Örneğin NEMO 

Bu çizgi film kahramanları artık sinema oyuncusu oldular değil mi?

Peki sevdiğiniz şarkıları sadece televizyondan değil artık bilgisayarlardan da izleyebiliyorsunuz değil mi? Neydi o net adresinin adı? Cevap belli : youtube değil mi?

ULAŞIM Günümüz taşıtları artık hayal sınırlarını zorluyor.Bizi en kısa sürede istediğimiz yere ulaştırmak için geliştirilen son teknoloji ürünleri 21.yüzyıla yakışır ürünler değil mi?Üstelik yakında bunlara uzay araçları da eklenecek.

GİYİM Günlük hayatta kullandığımız kıyafetlerin rahat ,konforlu,ekonomik ve şartlara uygun olması adına teknolojiden yararlanmamak mümkün değil. İnce ama sıcak tutan kumaşlar,ıslanmayan leke tutmayan ,buruşmayan kolay şekil alabilen dokumalar tümü yeni teknoloji ürünleri.

Firmalar sporcular için terletmeyen kumaşlardan formalar yaparken astronotlar için hazırlanan kıyafetler ileride uzayda yaşam alanları yaratıldığında insanlarında tercihi olacak.

ENDÜSTRİ Teknolojik yeniliklerden en fazla nasibini alan gelişen endüstridir. Tüm yeniliklerin takip edilmesi ve bunların uygulama alanlarının geniş olması endüstri için bir avantaj,gelişmekte olan bir ülke için de bir fırsattır.

Endüstri dendiğinde aklımıza sanayinin pek çok dalı gelmeli,kimya,biyoloji ,otomotiv ve yan sanayi,kozmetik ve gıda gibi ….

Teknoloji ; "Genel geçerlik ve kesinlik nitelikleri gösteren yöntemli ve dizgesel bilgi."

Teknoloji "Belli bir konuyu bilme isteğinden yola çıkan, belli bir ereğe (amaca )yönelen bir bilgi edinme ve yöntemli araştırma süreci."

Bütün bu tanımlarda ortak olan kavram bilgidir, bilgiye erişme sürecidir .

Bilimin asıl uğraşı alanı doğa olaylarıdır. Yalnızca fiziksel olguları değil, sosyolojik, psikolojik, ekonomik, kültürel vb. bilgi alanlarının hepsi doğa olaylarıdır.

insanla ve çevresiyle ilgili olan her olgu bir doğa olayıdır insanla ve çevresiyle ilgili olan her olgu bir doğa olayıdır. İnsanoğlu, bu olguları bilmek ve kendi yararına yönlendirmek için var oluşundan beri tükenmez bir tutkuyla ve sabırla uğraşmaktadır.

Bilim, yüzyıllar süren bilimsel bilgi üretme sürecinde kendi niteliğini, geleneklerini ve standartlarını koymuştur. Bu süreçte, çağdaş bilimin dört önemli niteliği oluşmuştur: Çeşitlilik, süreklilik, yenilik ve ayıklanma.

Çeşitlilik Bilimsel çalışma hiç kimsenin tekelinde değildir, hiç kimsenin iznine bağlı değildir. Bilim herkese açıktır. İsteyen her kişi ya da kurum bilimsel çalışma yapabilir. Dil, din, ırk, ülke tanımaz. Böyle olduğu için, ilgilendiği konular çeşitlidir; bu konulara sınır konulamaz. Hatta, bu konular sayılamaz, sınıflandırılamaz.

Süreklilik Bilimsel bilgi üretme süreci hiçbir zaman durmaz. Krallar, imparatorlar ve hatta dinler yasaklamış olsalar bile, bilgi üretimi hiç durmamıştır; bundan sonra da durmayacaktır.

Yenilik Bir evrim süreci içinde her gün yeni bilimsel bilgiler, yeni bilim alanları ortaya çıkmaktadır. Dolayısıyla, bilime, herhangi bir anda tekniğin verdiği en iyi imkanlarla gözlenebilen, denenebilen ya da var olan bilgilere dayalı olarak savurma kurallarıyla geçerliği kanıtlanan yeni bilgiler eklenir.

Ayıklanma Bilimsel bilginin geçerliği ve kesinliği her an, isteyen herkes tarafından denetlenebilir. Bu denetim sürecinde, yanlış olduğu anlaşılan bilgiler kendiliğinden ayıklanır; yerine yenisi konulur.

TEKNOLOJİ Bilim insanlarının teknoloji ile ilgili farklı tanımlamaları vardır.

Teknoloji, bilimin uygulamalı bir sanat dalı haline dönüşmesidir . Bu nedenle bilim insanları için teknoloji ve uygulamaları vazgeçilemezdir.

"Teknoloji, insanın bilimi kullanarak doğaya üstünlük kurmak için tasarladığı rasyonel bir disiplindir."

Teknoloji somut ve deneysel anlamda temel olarak teknik yönden yeterli küçük bir grubun örgütlü bir hiyerarşi yardımıyla bütünün geri kalanı (insanlar, olaylar, makineler vb.) üzerinde denetimi sağlamasıdır."  

Yapılan tanımlamalardan anlaşılacağı üzere, teknolojinin insan hayatındaki önemi çok büyüktür. Bu noktada teknolojinin insan hayatında nasıl ve ne şekilde kullanılacağı büyük önem kazanmaktadır.

Bu anlamda eğitim öğretimde bilim ve teknolojide hedeflenen

öğrencinin ulaşması hedeflenen amaçların tanımlanması; öğrenilecek konunun öğretim ilkelerine göre analiz edilip, öğrenilmeye uygun şekilde yapılandırılması; konunun aktarılabilmesi için uygun medyanın seçilip kullanılması; dersin ve derste kullanılan araçların etkililiğini ve öğrencilerin başarı durumlarını değerlendirmek için uygun değerlendirme yöntemlerinin kullanılmasıdır.

Sabrınız için teşekkürler. Bu slaytı neden yaptık; Bilim ve teknoloji haftasında bu etkinliği yapmasaydık teknolojiye inanmayanlar durumuna düşerdik. Bu nedenle umarız ,yaşantımızın içinde vazgeçilmez olan teknoloji bizlere daha pek çok yenilikler sunmaya devam eder.

DİLEK ÖZER ………….. ORTA OKULU FEN VE TEKNOLOJİ KULÜBÜ