Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilişsel Gelişim?.
Advertisements

Bölüm 4 Bilişsel Gelişimi.
OTİZM (AUTISM).
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Felsefe Nedir? Aristoteles'in ünlü yapıtı Metafizik
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Çocukta Hastalık Algısı
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Bilgisayar Destekli Öğretim
ZEKA KURAMLARI VE ÇOKLU YAKLAŞIMLAR
PİAGET’E GÖRE BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı
Erken Çocukluk Dönemine Yönelik
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
Oyunun Özellikleri ve Önemi
DİNÎ GELİŞİM VE TEORİLERİ
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
PROGRAMIN VİZYONU Bu program ile öğretmenlerin öğrencilere doğrudan bilgi aktarmak yerine sadece ve sadece yol göstereceği etkinlikler aracılığıyla,
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Kişisel Rehberlik.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Sembolik Düşünce Nedir
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
BİLİŞSEL GELİŞİM BİLİŞ; düşünme, öğrenme ve hatırlama süreçlerine denir. “BİLİŞSEL” sözcüğü, akıl ve bilgi, bellek, akıl yürütme, anımsama, unutma, sorun.
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Yaratıcı Drama.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
Bilişsel Gelişim.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMI
Başşliyoouu... Başlıyor....
EMPATİK İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1

Piaget’in Bilişsel Gelişime Yaklaşımı: Yapılandırmacılık Biyolojideki kavramları gelişime uygulamış ve bunları bilişsel gelişimi açıklamak için kullanmıştır Nitel analizleri –ağırlıklı olarak doğal gözlem ve klinik görüşmeleri- istatistiksel analizlere tercih etmiştir. Çocukların düşünce biçimleri, yanlış olsa bile, yaşa bağlı olarak çarpıcı bir şekilde düzenlilik ve tutarlılık gösterir. 2

Piaget’in Bilişsel Gelişime Yaklaşımı: Yapılandırmacılık Çocukları pasif değil, etkin varlıklar olarak değerlendirmiştir. Bilişsel gelişim için kişinin çevresiyle etkileşime girmesi, keşfetmesi şarttır. Yapılandırmacı yaklaşımıyla, Piaget insanların kendi dünya anlayışlarını ve bilgilerini kendilerinin inşa ettiğini (yapılandırdığını) belirtmiştir. İnsanlar, yaşadıkları çevreyi ve deneyimlerini geçmiş deneyimlerinin ışığında yorumlarlar. 3

Piaget’in Bilişsel Gelişime Yaklaşımı: Yapılandırmacılık Üç unsur bilişsel gelişimde önemli rol oynar: Çocuklar doğaları itibariyle meraklıdırlar, Merak, öğrenme için bir öncüldür Yapılandırma, döngüsel-helezonik bir süreçtir 4

Bilişsel Gelişim Dönemleri (Piaget) 1. Dönem: Duyu-motor Dönem (0 – 2 yaş) 2. Dönem: İşlemöncesi Dönem İşlemöncesinde artan oranda zihinsel temsiller kullanılır ve mantıklı düşüncen görülmeye başlar (sezgisel düşünce). Mantık öne çıkmaya başlar ama sadece kişisel deneyimlere dayalıdır ve açıklanamaz (sezgi). Bu dönemde çocuklar hala bazı mantıksal işlemlerin tersine çevrilebileceğini fark edemezler. 5

Bilişsel Gelişim Dönemleri (Piaget) 2. Dönem: İşlemöncesi Dönem Artan Zihinsel Temsil Kullanımı Dil gelişimi (kelime dağarcığında artış) Çocukların resimlerinde sembolizm görülür Sembolik oyun yaygındır (bir muzu telefon gibi kullanmak) Hayali oyunlar (süper kahraman olma) Rol oynama (evcilik, oyuncak çay setinden içme) 6

Bilişsel Gelişim Dönemleri (Piaget) 2. Dönem: İşlemöncesi Dönem Sezgisel Düşüncenin Görülmesi Nesne/olaylarla etkileşimde edinilen kişisel deneyimlerden yola çıkarak yüzeysel görünüme dayalı düşünce biçimi Ben merkezcilik başkasının bakış açısının çocuk tarafından fark edilememesi Çocuklarda canlıcılık (animism) – cansız nesnelerin bilinçli bir yaşamı ve duyguları olduğu düşüncesi – gözlenir 7

Bilişsel Gelişim Dönemleri (Piaget) 2. Dönem: İşlemöncesi Dönem Korunum Problemleri Nesnenin fiziksel görünümü değişse bile bazı temel özelliklerinin (sayı, alan, miktar vb) aynı kalması. Odaklanma bir durumun sadece bir boyutuna odaklanıp problemin çözülmesi için gereken bir kaç boyutun ihmal edilmesi eğilimi. İşlemler tersine çevrilebilir zihinsel etkinliklerdir. İşlemöncesi dönemdeki çocuklar bunu yapabilecek yeteneğe sahip değildir. 8

Korunum Deneyi

Bilişsel Gelişim Dönemleri (Piaget) 3. Dönem: Somut İşlemler Dönemi (7 – 11 yaş) Çocuklar odaklanmadan sıyrılır, bir problemle ilgili bir çok boyutu değerlendirebilirler. Zihinsel işlemlerin tersine çevrilebileceğini bilirler Hiyerarşik sınıflama problemlerini mantıksal olarak çözebilirler. Ancak, çocuğun o durum veya bağlam ile deneyimi yoksa ya da olay somut değil ise zihinsel işlemleri kullanmada başarısız olurlar. 18