EGE SÜRÜCÜ KURSU NEDİM METE (BİZİM HOCA) KADİR MALÇOK 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TRAFİK PSİKOLOJİSİ.
Advertisements

ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Konu; İşyeri Etiği 1.SORU 98 2.SORU 99 3.SORU SORU 98 2.SORU 99 3.SORU 100.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Program Tasarım Modelleri
Acil Durum Yönetimi E ğ itimleri Galip USTA AFET PS İ KOLOJ İ S İ.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Kaldırımlar Yayalarındır
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
ASSURE Modeli.
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
Öğrenme Aşamaları YRD. DOÇ. DR. İHSAN SARI.
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
YAŞLILIKTA DEMANS (BUNAMA)
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
1. sağlık ve sağlığın girdileri
İş Sağlığı ve Güvenliği Çevre Güvenliği ve Kalite Müşteri Memnuniyeti
TUTUM VE ALGILAR.
Fare Biyomedikal çalışmalarda için uygun ve en çok kullanılan türdür. 400’ün üzerinde farklı soyu vardır. Başlıca kanser, antikor, ilaç ve aşı araştırmalarında.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
EMPATİK İLETİŞİM 1.
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Isı Enerjisi ve Gerekliliği
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
Geçerlik ve Kullanışlılık
MOTOR ÖĞRENME KURAMLARI
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
ÖĞRETİM İLKELERİ.
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
Bedensel Büyüme ve Psiko-Motor (devimsel) Gelişme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
TRAFİKTE DAVRANIŞ PSİKOLOJİSİ
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
Tüketici Davranışları
Nitel Araştırmalar.
ÖĞRENME.
DİNLEME.
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

EGE SÜRÜCÜ KURSU NEDİM METE (BİZİM HOCA) KADİR MALÇOK 1

HAZIRLAYAN : KADİR MALÇOK TRAFİK PSİKOLOJİSİ HAZIRLAYAN : KADİR MALÇOK

TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik süreçleri inceler. Başlıca amacı trafik kazalarını ve bu kazaların sonucu olan ölümleri azaltabilmektir.

TRAFİK PSİKOLOJİSİ TAM OLARAK NEYİ İNCELİYOR? Sürücülerin,düşünce biçimleri, kazaya yatkınlığı belirleyen faktörler, tehlike algısı, sürücülük ile ilgili yetenekler, kişilik özellikleri gibi pek çok konuyu inceler.

Bireyin gözlenebilir tüm hareketleri “davranış” olarak adlandırılır . Sürücü Davranışının Psikolojik Açıdan İncelenmesi Bireyin gözlenebilir tüm hareketleri “davranış” olarak adlandırılır .

SÜRÜCÜ DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER Bilim adamlarına göre sürücü davranışını meydana getiren ve bir bütün olarak ele alan 3 temel birleşen vardır.

1-SÜRÜŞ UYGUNLUĞU Sürücünün araç sürmek için fiziksel ve psikolojik yatkınlığı olarak tanımlanmaktadır.

2-SÜRÜCÜ NİTELİKLERİ Araç kullanmak için sonradan edinilen fiziksel ve psikoloji niteliklerdir. 3-SÜRÜCÜ KAPASİTESİ Sürücünün o esnadaki araç kullanma becerisi, uygunluk ve kapasitesinden az olabilir. Örneğin; alkol, ilaç yorgunluk etkileri.

MOTOR BECERİLER: Vücut ve vücudun parçalarının zaman ve mekâna uyumlu bir biçimde hareket etmesi. Bedenin koordinasyonu.

DURUMSAL ETKENLER: RUTİN DURUMLAR: Hareketlerin karar ve seçim gerektirmeyecek şekilde otomatik olarak işlemesi. Öğrenme sonucunda hareketlerin otomatikleşmesi. Acemiliğin atılması.

KARMAŞIK DURUMLAR: Alternatif tepkiler arasında seçim yapılmasını gerektiren durumlar. Genellikle acil durumlar

GÜVENLİ SÜRÜCÜLÜKTE YETENEKLERİN YERİ VE ÖNEMİ Kazaların önemli bir bölümü önlenebilir nitelik taşır. Sürücünün trafik ortamında, kazaları engellemek için tehlikeleri öngörerek ve doğru davranışları sergileyerek araç kullanması “güvenli sürücünün” en önemli özelliğidir.

GÜVENLİ SÜRÜŞ DAVRANIŞLARI Kontrol ve Sorumlulukla ilgili bazı önemli noktalar: Araç içerisinde davranışlarınızı kontrol eden tek kişi sizsiniz. Kendi yargılarınızı vermek durumundasınız ve aracınızı diğer sürücülerin rasgele davranışlarının kontrollerini bırakmamalısınız.

-Araç sürerken kontrol edemeyeceğiniz durumların olduğunu unutmayın Siz sadece kendi hareketleriniz ve bu durumlarla nasıl başa çıkabileceğiniz kontrol edebilirisiniz. -Her verdiğiniz kararın bir sonucu vardır. -Güvenli bir sürüş için bunları düşünerek hareket etmelisiniz. -Kötü sürüş trafikte aksamalara ve kazalara neden olmaktadır. Bu kazalar ölümle sonuçlanabilir

Güvenli Sürücü Alışkanlıkları: Arabayı sürmeye başlamadan önce rotanızı kilometre kilometre düşünün ve planlayın. Yol şartlarını inceleyin. Diğer sürücüler ne yaparsa yapsın kendi kontrolünüz kaybetmeyin. Herhangi bir kaza durumuyla ilgili olarak plan yapın. Tehlikeli durumları tanımaya çalışın, doğru davranışı doğru zamanda göstermeye çalışın.

Her zaman emniyet kemeriniz takın. Kazaların en sık olduğu noktalar; yerleşim yeri giriş ve çıkışları, kavşaklar, anayol tali yol birleşimleri, rampalar, akaryakıt istasyonları giriş ve çıkışları, virajlardır. Buraların birer tehlike faktörü olduğunu bilerek bu tehlikeleri öngörerek aracınızı kullanın.

SÜRÜŞ YETENEĞİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER. YAŞ: Yaş değiştiremeyeceğimiz özelliklerimizdendir. Ancak bunları göz önüne alıp davranışlarımız düzenleyebiliriz. Genç olduğumuz dönemlerde daha çok fiziksel yeteneğimiz ve daha az deneyimimiz vardır. Yaşlandıkça fiziksel yeteneklerimiz azalır. Ve sabrınız artar. Her yaş grubundaki kişiler bunları anlamalı ve göz önünde bulundurarak araç kullanmalıdır.

İŞİTME:Çoğu sürücü araç kullanırken görüş yeteneklerinin en önemli duyu olduğunu düşünürler. Ancak bulgular işitmenin de göremediklerimizi fark etmemiz açısından önemli olduğunu belirtmektedir. GÖRÜŞ:Araç sürüşü esnasında en yoğun görevi yapar, bu nedenle görüşümüzü engelleyen bir durum varsa, bunu kontağı açmadan düzeltemeyiz. (farlar, aynalar, camlar, güneşlikler gibi).

HASTALIK VE İLAÇ KULLANMA: Ne zaman hasta olacağımızı veya ilaç kullanmamız gerektiğini kontrol edemeyiz, ancak araç kullanırken hastalığımızı göz önünde tutarak sürüşümüzü ayarlayabiliriz