Eğitim ve öğretmenlikle ilgili kitapların incelenmesi seminer konusu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
BAŞARILI BİR ÖĞRETMEN NASIL OLUNUR? Dersimiz.com Katkılarıyla
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
VELİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİ (VBS)
Tatilde Yapılacaklar.
Liderlik Davranış ve Standartlarını İncelemek 3. MODÜL DEĞERLENDİRME RAPORU.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)-2014 Eylül ayında duyurulan ve kısaca TEOG olarak adlandırılan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi bu.
HOŞ GELDİNİZ!.
Edebiyat kendimizi daha iyi anlamamıza nasıl yardım eder?
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği RG Değişiklik Sayı Tarih
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Değerli Velilerim HOŞ GELDİNİZ….
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Öğretmen Yeterlikleri
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
Rehberlİk Servİsİnİn Tanıtımı
3-B Sınıfı Veli Toplantısına Hoşgeldiniz
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
Ömer KIRMACI & Cihan BAYRAKTAR
Kalite Bizim İşimiz Sistemine HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ALAN/DALA GEÇİŞ VE ÖĞRENCİ KAYITLARI Müdür Yardımcısı Erol DEMİR Rehber Öğretmen Gökhan ERDUL.
PROJESİ VEZİRKÖPRÜ AKADEMİK BAŞARIYI ARTTIRMA VABA
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı.
VALİ RIDVAN YENİŞEN İLKOKULU
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi BÖLÜM 5 Bilgiyi Geri Getirme Süreçleri.
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SEMİNERİ
Karışık olarak verilen kelimeleri anlamlı cümle olarak yazalım …
Yrd.Doç.Dr. Özden ŞAHİN İZMİRLİ Proje Yürütücüsü Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ HAZıRLAYAN: AHMET AKTAŞ. 1- DÜRÜST VE DOĞAL OLUN Kesinlikle yapay olmayın. Siz ne kadar saklamaya çalışsanız bile mutlaka açık verirsiniz.
Çankırı İl Milli Eğitim Müdürlüğü
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Bağcılar Rehberlik ve Araştırma Merkezi. Değerli Velimiz, Teog sürecinin en önemli aşamalarından biri olan Lise Tercih aşamasına gelmiş bulunmaktayız.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
B EP HAZIRLIĞI VE UYGULAMASI AŞAMALARINDA REHBER ÖĞRETMENIN YIL BOYUNCA KATKI SAĞLAYACAĞI ÇALIŞMALAR.
ÖRNEK KİTAP LİSTESİNİN İNCELENMESİ VE YORUMLANMASI
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
DESTEK EĞİTİM ODASI.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
HAZIRLAYAN ERTUĞRUL KAÇMAZ
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ
DESTEK EĞİTİM ODASI Nedİr?
Nuray Taşçı / Ayperi Dikici Sığırtmaç
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
Sunum transkripti:

Eğitim ve öğretmenlikle ilgili kitapların incelenmesi seminer konusu

ÖĞRETMENLERİN KİTAP OKUMA İHTİYACI OLDUĞU KONULAR Öğrenci davranışlarını anlamaya ve tanımaya yönelik kitaplar (Ö=40,%100) İletişim (Ö=35, % 88), Öğretim yöntemleri (Ö=32, % 80), Yaşama dair kitaplar (Ö= 32, % 80), dır. Sınıf uygulamaları (Ö=31, % 78), 5 Velilere yönelik kitaplar (Ö=25, % 63), Okula ilişkin kitaplar (Ö=24, %60), Çağdaş eğitimli içerikli kitaplar (Ö=15, %38), Alana özgü pratik kitaplar (Ö=11, % 28),

ÖĞRETMENLERİN İHTİYAÇ DUYDYĞU OKUMA KİTAPLARINA İLİŞKİN KENDİ İFADELERİ Öğretmen yetişme dönemlerinde teorik almış olduğumuz dersleri uygulamaya aktaramıyorum. Sanırım bu alanda çok okumaya ihtiyacım var. Öğretmen olarak sınıfta uygulamalarda tıkanıyorum. Hangi kitapları okumam gerektiğini bilmiyorum. Okumam gerektiğini biliyorum ancak hangi kitapları okumalıyım onu bilmiyorum. Sınıf disiplini konusunda çok yetersiz hissediyorum. Öğrencileri ne kadar tanısam da bazen tanımadığımı hissediyorum. En çok öğrenciyi tanıma kitaplarına ihtiyaç duyuyorum. Bir veliye ne söyleyeceğimi bilmiyorum. Velilere yönelik kitaplara ihtiyacım var.

ÖĞRETMENLERİN İHTİYAÇ DUYDYĞU OKUMA KİTAPLARINA İLİŞKİN KENDİ İFADELERİ Ben şikayetçiyim veli şikayetçi. Kim bunun sorumlusu? Sınıf içi etkinliklere yetişemiyorum. Yöntem kitaplarına ihtiyacım var. İletişim kitaplarına ihtiyacım var. Dersimin zor olduğu algını nasıl yok edeceğimi bilmek istiyorum. Hayata insan hazırlıyorsak önce benim hayatı anlamam lazım. Öğrencilerin nasıl öğrendikleri konusunda okumalara ihtiyaç duyuyorum. Okuduğum kitaplar akıcı değil.

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

ÖRNEK KİTAP LİSTESİ

KONUYA İLİŞKİN ÖNERİLER Alanında okuryazar insan yetiştirme konusunda özellikle öğretmen yetiştiren kurumlarda duyarlılık geliştirilebilir. Öğretmenlerin ihtiyaçları doğrultusunda oluşturulan yukarıdaki liste öğretmen adaylarına okuması için teşvik edilebilir. Okullarda öğretmenler odasında öğretmen kitaplığı oluşturularak listedeki kitaplar temin edilebilir ve okunmaları sağlanabilir. Böylece meslek içerisinde öğretmenlerin geliştirilmesi sağlanabilir. www.egitimhane.com