Destek Çerçevesi Kalkınma Ajansları tarafından sağlanacak destekler, hazırlanan bölge planı, bölgesel operasyonel programlar ve yıllık çalışma programları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zorluk – BIRB’in cevapları : A.Giriş: Öngörülen raporlar B.Teknik araçlar – IRIS(Entegre Geri Ödeme ve Müdahale Sistemi) ve AXI veri bankaları C.Kuruluş.
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
UYGULAMA EĞİTİMİ RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ ve ÖDEME USÜLLERİ
TC SERHAT KALKINMA AJANSI
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları Bütçe Sunumu PROGRAMI.
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
YEMEK HİZMETLERİNİN SUNUMUNDA YAPILAN YOLSUZLUK
FETHİ TATLILIOĞLU – TALHA GÖKTAŞ
SODES PROJELERİ YÖNETİMİ VE UYGULAMALARI
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
PROJE UYGULAMA SÜRECİ GÖRÜNÜRLÜK EĞİTİMİ
S. 1 Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı LEONARDO DA VİNCİ Hareketlilik: Mali Yönetim.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
PROJE UYGULAMA SÜRECİ SATIN ALMA
İÇERİK 2  Yasal Yükümlülükler  Görünürlük Faaliyetleri  Görünürlük Araçları  SERKA Logosu  Görünürlük Kurallarına Riayet  Görünürlük.
OFFICE OFAFFAIRS KOMİSYON İLE İLİŞKİLER: müzakereden izleme sürecine OFFICE OFAFFAIRS.
‘SÜRAT’ VE ‘TURGEP’ MALİ DESTEK PROGRAMLARI BAŞLANGIÇ TOPLANTISI
1 Özgür TÖNGEL İzleme ve Değerlendirme Birimi Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı DEZAVANTAJLI GRUPLARA YÖNELİK SOSYAL İÇERME MALİ DESTEK.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
PROJE UYGULAMA EĞİTİMLERİ-1 İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
Bütçe Formunun Doldurulması
KALKINMA AJANSLARI TARAFINDAN SAĞLANAN DESTEKLER İÇİN GEÇERLİ SATINALMA SÜREÇLERİ 1.
T.C. MALİYE BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
1. Yararlanıcı ile Ajans arasında imzalanan sözleşme; Tarafların yükümlülükleri, Raporlama, Maliyetlerin uygunluğu, Muhasebeleştirme, Ödemeler gibi konuları.
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenlemesi Programı– Modül 28 Emeklilik Fonları Richard Berr Direktör, Değerleme ve Raporlama 20 Haziran 2006.
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
T.C. AKSARAY VALİLİĞİ SODES KOORDİNASYON BİRİMİ T.C. AKSARAY VALİLİĞİ SODES KOORDİNASYON BİRİMİ 2013 YILI SODES PROJELER İ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISINA.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
Comenius Okul Ortaklıkları
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması. Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması Küçük işletmelerde muhasebe ve nakit akışı Tanımlama.
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
KALİTE GÜVENCE VE GELİŞTİRME PROGRAMI
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
Yıllı SODES Uygulama Süreci
2015 Yılı Yöresel Değerler Mali Destek Programı Sözleşme Öncesi Bilgilendirme Toplantısı İzleme,Değerlendirme ve Raporlama Birimi
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
HARCAMA.
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Dönemi Projelerinde Sıklıkla Karşılaşılan Hatalar - Sıklıkla Karşılaşılan Hatalar.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Uygunluk ve Ortaklık Şartları - - Uygunluk ve Ortaklık Şartları -
İZLEME VE DEĞERLENDİRME. İzleme ve Değerlendirme  İzleme, proje uygulama süresince devam ederken, değerlendirme periyodik olarak belirli aralıklarla.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ HİBE PROGRAMI
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
TRAKYA KALKINMA AJANSI 2018 Küçük Ölçekli Altyapı MDP
HESAP PLANI.
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Sunum transkripti:

PROJE UYGULAMALARI Halil Ufuk ÇİFTÇİ Kalkınma Uzmanı İzleme ve Değerlendirme Birimi

Destek Çerçevesi Kalkınma Ajansları tarafından sağlanacak destekler, hazırlanan bölge planı, bölgesel operasyonel programlar ve yıllık çalışma programları çerçevesinde planlanır ve gerçekleştirilir. Destek programlarının yönetimindeki teknik, idari ve mali açıdan yetki ve sorumluluk Ajansa aittir. Ajanslar bu yetki ve sorumluluklarını DPT tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda yerine getirirler.

Kurumsal Çerçeve Kalkınma Ajansı; 1- Programın yerelde tanıtımı, 2- Faaliyetlerin organizasyonu, 3- Projelerin izlenmesi ve desteklenmesinden sorumludur.

Projeleri doğru ve usullere uygun bir şekilde uygulamak için; Sözleşme Yönetimi Satın Alma İzleme ve Destek Faaliyetleri gibi kavramları bilmek zorundasınız.

başlıklarından oluşmaktadır. Sözleşme Yönetimi Sözleşmenin Temel Bölümleri Sözleşme Değişiklikleri Uygun Maliyetler Proje Dokümantasyon ve Muhasebesi Raporlama Yükümlülükleri Ödeme Prosedürleri Tanıtım ve Görünürlük başlıklarından oluşmaktadır.

Sözleşmenin temel bölümleri: Kuruluşunuz ve Ajans arasındaki sözleşme, tarafların yükümlülükleri, raporlama, maliyetlerin uygunluğu, muhasebeleştirme, ödemeler gibi konuları tanımlayan ana dokümandır. Sözleşme, Ajans ile yazılı mutabakat olmadan değiştirilemeyecek ve zorunlu olan birçok bölüm ihtiva etmektedir. Özel koşullar : Sözleşmenin amacını, proje süresini, toplam proje maliyetini, mali destek ödeme ve raporlama takvimini belirler. Ekler

Sözleşme Değişiklikleri Yararlanıcıların projelerini, Ajans ile imzaladıkları sözleşme hükümleri doğrultusunda uygulamaları esastır. Bu nedenle projeyi ilk planlandığı şekilde uygulamaya çalışmalısınız. Ancak Sözleşmenin imzalanmasından sonra projenin uygulanmasını zorlaştıracak ve geciktirecek önceden öngörülemeyen ve beklenmeyen durum yahut mücbir sebep söz konusu ise uygulamanın herhangi bir safhasında sözleşmenin değiştirilmesi zorunluluğu ortaya çıkabilir.

Sözleşme değişiklikleri yapılmak zorunda olan değişikliğin türüne göre iki gruba ayrılmaktadır. Bildirim Mektubu : Sözleşmede küçük değişiklikler yapmak için kullanılır. Zeyilname : Sözleşmede büyük değişiklikler yapmak için kullanılır.

Uygun Maliyetler Projenize sağlanan mali destek, maliyet esasına göre verilmiştir. Sözleşme Ek III (Bütçe), projenin uygun maliyet tahminini yansıtmaktadır. Ara ve nihai mali raporların değerlendirilmesi sırasında, Ajans tarafından projenin uygun maliyetleri belirlenecektir. Uygun olmayan harcamalar, beklediğinizden daha düşük bir ödemeye neden olabilir ve bazı durumlarda, almış olduğunuz ön ödemelerin bir kısmının iadesine yol açabilir. Ajansın toplam uygun maliyetinin kayda bağlanmış mali destek oranından (%) daha fazlasını ödemeyeceğini unutmayınız.

Proje Dokümantasyon Ve Muhasebesi Mali Dokümantasyon: Destekleyici belgenin biçimi, harcamaların ve bunların temelini teşkil eden faaliyetlerin ya da işlemlerin çeşit ve içeriğine bağlıdır. Aşağıdaki tablo, elinizde bulundurmanız ve bir denetim esnasında sunmanız gereken ana destekleyici dokümanları özetlemektedir.

Harcamalar Dokümanlar Tüm harcamalar ·      Fatura ve makbuz gibi satın alma belgeleri ·      Banka hesap özeti, borç makbuzu, taşeron ödemeleri gibi ödeme belgeleri ·      Onaylanmış raporlar, seminer, konferans ve eğitim katılım belgeleri (ilgili belgeler ve elde edilen malzemeler, katılımcı listeleri ile sertifikalar dahil olmak üzere) gibi hizmetlerin gerçekleştiğine dair belgeler ·      Hesap defterleri, alt hesaplar ve bordro hesapları, demirbaş kayıtları ve ilgili diğer muhasebe bilgileri gibi yararlanıcının muhasebe kayıtları (bilgisayar ya da elle tutulmuş) İnsan Kaynakları Sözleşmeler, ücret beyanları, tüm proje personelinin aylık zaman çizelgeleri ve çıktıları gibi personel ve bordro kayıtları

Seyahat Seyahat biletleri (uçak seyahati tercih edilmesi durumunda uçuş kartları da dahil olmak üzere) Araç kiralama: Acente faturası ve katedilen mesafenin özet listesi Araba: Benzin masrafları için, katedilen mesafenin özet listesi, kullanılan araçların ortalama yakıt tüketimi ve benzin maliyetine ilişkin destekleyici belgeler (EK 5.3) Taşeronlardan temin edilen mal, hizmet ya da yapım işleri İhale belgeleri, ihaleye katılanların teklifleri ve değerlendirme raporu gibi satın alma usullerine ilişkin belgeler Sözleşme ve sipariş formları gibi taahhüt belgeleri Tedarikçiden tesellüm makbuzları gibi mal alımlarına ait belge Kabul belgeleri gibi yapım işlerinin tamamlandığına dair belgeler

Muhasebe Yükümlülükleri Çift girişli defter sistemi kullanılmalı, Harcamalar kolaylıkla tanımlanabilir ve doğrulanabilir olmalı, mümkünse proje için ayrı hesaplar kullanılmalı, Mali rapor, yararlanıcının ve ortaklarının muhasebe ve defter tutma sistemleri, muhasebe kayıtları ile uyumlu olmalı, Alınan mali destek, gelir olarak kaydedilebilir. Tüm kamu kuruluşları bu metodu kullanmalıdır, Öz kaynak yönteminde ise alınan mali destek özel fon olarak kaydedilebilir. Ancak, bu durumda, satın alınan demirbaşın mali destek oranına tekabül eden kısmı amortismana tabi tutulmaz.

Raporlama yükümlülükleri Projeniz boyunca sözleşmenizin Özel Koşullarında belirtilen raporları sunmanız gerekmektedir. Ara dönem teknik ve mali raporlar Nihai teknik ve mali raporlar İki aylık beyan raporları Mali destek miktarı 200.000 TL’ nin üzerinde olan ve Ajansın talep ettiği projelerde bakiye ödeme talebi ile birlikte denetim raporu

Ödeme Prosedürü Ön ödeme olarak, toplamın yüzde 40’ına tekabül eden miktar, talep edildiyse teminat şartının yerine getirilmesi koşuluyla, her iki taraf sözleşmeyi imzaladıktan sonraki 45 gün içinde ödenir. Ancak projenin risk ve ihtiyaç durumuna göre bu oran yüzde 20’den az ve yüzde 60’tan fazla olmamak kaydıyla Ajans tarafından değiştirilebilir.

Ödeme Prosedürü Yapılan ön ödemeler tamamen harcanana kadar, proje hesabının bakiyesi yararlanıcı tarafından sözleşmede bildirilen proje hesabına bağlı bir repo hesabında değerlendirilir. Sözleşmede de açıkça belirtileceği üzere, bu kapsamda elde edilen bütün faiz geliri ile bunun üzerindeki her türlü hak Ajansa aittir.

Ödeme Prosedürü “Ajans tarafından ön ödeme sonrasında yapılacak diğer ödemeler, hak ediş esasına göre gerçekleştirilir ve Ajans usulüne uygun olarak yapılmış harcamalara eş finansmanı oranında katılır. Buna göre, Ajansın ara ve nihai ödemeleri yapabilmesi, ön ödeme tutarının ve aynı oranda yararlanıcının eş finansman tutarının usulüne uygun harcandığını kanıtlayan belgelerin Ajansa teslimi ve kabulü şartına bağlıdır.

İzleme Nedir? İzleme, yönetim ve karar verme amacıyla sistematik olarak bilgi toplanması, analizi ve kullanımı olarak tanımlanabilir. Ajans tarafından destek sağlanacak proje ve faaliyetlerin mali ve fiziki gerçekleşmelerini, performanslarını, risklerini, sorun ve ihtiyaçlarını zamanında tespit etmek ve gerekli tedbirleri almak amacıyla yapılacak izleme faaliyetleri, ulusal düzeyde DPT, bölge düzeyinde ise Ajanslar tarafından bir sistem dahilinde yürütülür.

İzlemede Ajansın Görevleri Projenin bütçesi ve süresi içinde sözleşmeye bağlanan hedeflere ulaşmasına yardımcı olmak ve yararlanıcıya proje uygulama süreci boyunca destek sağlamak, Projelere ilk izleme ziyareti ile düzenli ve anlık izleme ziyaretlerini düzenleyerek projedeki mali ve teknik ilerlemeyi yerinde kontrol etmek, Performans göstergelerindeki ilerlemeyi kontrol etmek, Erken uyarı gerektiren durumları ve usulsüzlükleri tespit etmek ve gerekli düzeltici tedbirleri almak,

İzlemede Ajansın Görevleri Değerlendirme süreci için gerekli verilerin temin edilmesini sağlamak, Müsteşarlığa sunulmak üzere desteklenen proje ve faaliyetlere ilişkin genel değerlendirmelerin yapıldığı raporlar hazırlamak, Bilgi sistemini de kullanarak, program ve proje düzeyinde gerekli risk analizlerini yapmak, Proje raporlarının proje izleme klasörü, program raporlarının program izleme klasöründe saklamak.

İzleme Ziyaretleri İzleme ziyaretleri; yararlanıcılara ait beyanların doğrulanması, proje faaliyetlerinin kontrolü, ihtiyaçların tespiti ve projelerin yerinde izlenmesi amacıyla gerçekleştirilir. Bu ziyaretler yararlanıcılar ve Ajans arasındaki iletişimi güçlendirir ve proje uygulamalarındaki sorumlukluların zamanında yerine getirilmesine katkı sağlar.

İzleme Ziyareti Çeşitleri İlk İzleme Ziyareti Sözleşmenin imzalanmasının akabinde yapılan, proje takvimi ve detaylarının kararlaştırıldığı ziyarettir. Düzenli İzleme Ziyaretleri Yararlanıcılarla birlikte önceden belirlenmiş izleme ziyareti planı çerçevesinde gerçekleştirilen ziyaretlerdir. Anlık İzleme Ziyaretleri Haber verilmeksizin gerçekleştirilen ziyaretlerdir.

İlk İzleme Ziyareti Bu ziyaret izleme uzmanına, proje yönetimi ve uygulaması konusunda yararlanıcıya yerinde eğitim sunma imkanı vermekte ve onunla projenin önemli aşamalarını ve çıktılarını birebir tartışabilme fırsatı tanımaktadır. Aynı zamanda proje sahasının uygulama öncesi durumunu ortaya çıkarmak, proje performans göstergeleri, talep edilen/tespit edilen ihtiyaçlar, olası sorunlar, düzenli izleme ziyaretlerinin takvimi de dahil olmak üzere önemli konuların tespiti ve karara bağlanması için uygun bir zemin sağlamaktadır.

ADIM NO FAALİYET SORUMLU SÜRE Planda mutabık kalınması yararlanıcı ve izleme uzmanı 2. ADIM Projenin kilit personelinin ziyarette hazır bulundurulması yararlanıcı Ziyaret esnasında 3. ADIM Gerçek ve güncel bilgilerin sağlanması 4. ADIM İzleme ziyaret raporunun doldurulması ve karşılıklı imzalanması İzleme uzmanı ve yararlanıcı 5. ADIM İzleme Ziyaretleri Planının hazırlanması 6. ADIM 5 iş günü içinde Gerekirse Planda değişiklik yapılması

Düzenli İzleme Ziyareti Düzenli izleme ziyaretleri yararlanıcılarla birlikte önceden belirlenmiş izleme ziyaretleri planı çerçevesinde yürütülür. Yıllık izleme ziyaretleri planı hem Ajansın desteklediği projelerin tümüne yönelik hem de projeler özelinde hazırlanır. Projelerin uygulama aşamasında faaliyetlerin projeye ve sözleşmelere uygun olarak yürütülüp yürütülmediği, yararlanıcının karşılaştığı sorunlara çözüm bulunması ve projelerin uygulanabilirliğinin sağlanması amacını taşır.

Düzenli İzleme Ziyareti Düzenli izleme ziyaretinde yararlanıcının sorumlulukları aşağıdaki gibidir:

Anlık İzleme Ziyareti Anlık ziyaretler, proje uygulamalarında ve izleme faaliyetlerinde hedeflenen kalitenin sağlanması için yapılacaktır. Bu ziyaretler öncelikle sorunlu olan ve/veya hakkında erken uyarı raporu düzenlenmiş projelere gerçekleştirilmelidir. Anlık ziyaretler proje uygulamalarında (gerekli durumlarda) iç ve/veya dış denetçilerin gerçekleştirecekleri anlık kontrollerin dışında bir uygulamadır.

Anlık İzleme Ziyareti Anlık izleme ziyaretlerinde yararlanıcının sorumlulukları aşağıdaki gibidir:

TEŞEKKÜRLER…