Büyük Veri ve İş Analitiği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Raporlama ve İş Zekası Çözüm Platformu
Advertisements

DIŞ TİCARETİNİZ BURDA BAŞLAR!
2012
Veri Kaynakları, Göstergeler ve Veri Kaynak Matrisi
Veri Tabanına Dayalı Doğrudan Pazarlama
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
Intertech, Finans sektörünün ihtiyaç duyduğu Bilgi Teknolojileri hizmetlerini sunmak amacıyla 1987 yılında kuruldu. Bugün 650 kişiye varan kadrosuyla.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
III. KAMU SM E-İmza Platformu Firma Tanıtımı
HP HAVEn Herşeyin Analizi
HR-WEB Web Tabanlı İnsan Kaynakları Uygulamaları
SAYAÇ İZLEME VE DENETLEME SİSTEMLERİ.
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
BASEL II Bülent Şenver Duydunuz Mu?
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
KONU BAŞLIKLARI «İŞ ZEKASI» Nedir? «İŞ ZEKASI»’nın Bileşenleri
MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK
Yechicken Kurumsal Kimlik  Yechicken markası Türkiyedeki 2 milyar dolarlık fastfood sektöründe Amerikan sermayeli restoran zincirlerine alternatif olarak.
Endüstride Veri Madenciliği Uygulamaları Yrd. Doç. Dr. Ayhan Demiriz 28/2/2006.
Mayıs 2012.
Mobil Teknolojiler ve Akıllı Şebekeler
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN FİNANSMANI VE EĞİTİM HARCAMALARI BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ PROJESİ (TEFBİS) 12 NİSAN 2009 BU PROJE KAMU KURUMLARI ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME.
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Bilişim Teknolojileri Alanı
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
1 Yönetim Bilgi Sistemleri 2015– ANKARA Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
BUSINESS MADE SIMPLE Türkiye ArGe Üssü Olabilir mi? C. Müjdat Altay Genel Müdür, Nortel Netaş.
T.C. Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Üniversiteler İçin Öğrenci Topluluk Yönetim Bilgi Sistemi
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
İşinizi büyütmenin en hızlı yolu | Bilişimde doğru çözüm ortağınız intercomp.com.tr.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Hakkımızda 2000’li Yılların sonunda Şirketlere Muhasebesel, Finansal ve Ticari konularda hizmet sağlamak amacıyla yola çıkmış bir grubuz. İlk sağladığımız.
Sermaye Piyasası ve Meslek İlişkisi DOÇ. DR. SERHAT YANıK İSTANBUL ÜNIVERSITESI SIYASAL BILGILER FAKÜLTESI.
Bekir Sami NALBANTOĞLU
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Turkcell Kurumsal Satış Direktörü
Yaşlı Bakımında Veri Yönetiminin Yeri Gelecek Öngörüleri
Marka hikayesi ERDEM OKTAY
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Proje Türü Tarımda Modernizasyonun ve Kırsal Kalkınmanın Sağlanması ile Sanayide Rekabetçiliğin Arttırılması Proje İle İlgili Olduğu Faaliyet Alanı 72.
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
1. Giriş – Geleneksel Yöntemler
RİSKLİ GEBELİK TAKİP SİSTEMİ
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Yeni Nesil Laboratuvar
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
İnovatif Çözümlere Doğru
İnceleme Dairesi Başkanlığı
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Otizm Farkındalık Araştırması
İŞYERI BILGI YÖNETIM SISTEMI İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Ankara, 2017.
İŞYERI BILGI YÖNETIM SISTEMI İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Ankara, 2017.
Intercomp.com.tr İşinizi büyütmenin en hızlı yolu | Bilişimde doğru çözüm ortağınız.
İçerik Tarihçe Hizmetlerimiz ve Çözümlerimiz Organizasyon Yapısı
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Hastane Bilgi Sistemlerinde Veri Madenciliği
Bora UZUN Bilgi Teknolojisi
Klinik Bilgi Sistemleri
Sunum transkripti:

Büyük Veri ve İş Analitiği ALTAY DOĞU KAMU SATIŞ DİREKTÖRÜ 24.05.2017

Büyük Veri ve İş Zekası Çözümleri

Büyük Veri, İş Zekası ve Analitiği Yetkinlikleri Süreç Analizi Veri Ambarı Tasarımı ETL Geliştirme İş Zekası İş Analitiği Operasyonel Analitik Yapısal Olmayan Veri Analitiği Veri Madenciliği Tahmine Dayalı Analitik Büyük Veri Müşteriler Uluslararası Avaya Genband Ulusal Türkiye Futbol Federasyonu (eBilet) AYDEM (Enerji - OSOS) Kamu (MEB - Fatih) Kamu (AFAD) Turkcell (Danışmanlık) Türk Telekom (Alarm ve Olay İzleme ) Pegasus Müşterilerimize Büyük Veri ve İş Zekası Analitiği alanında süreç analizlerinden başlayarak uçtan uca tüm çözümler konusunda 14 yıldır destek olmaya devam ediyoruz. Global pazarlarda edindiğimiz deneyimi iç pazarlarda da müşterilerimizle de paylaşıyor ve ihtiyaçlarına optimal çözümler üretiyor olmak en öncelikli hedeflerimiz. Bu çerçevede Büyük veri alanında da endüstri standartları çerçevesinde açık kaynaklı servisler ve arge mühendislerimiz tarafından geliştirilen mikroservisler kullanılarak çözümler üretmeye devam ediyoruz. Bölgesinde en büyük sistem entegratörü olma yolunda emin adımlar ile ilerleyen Netaş bünyesinde alınan stratejik kararlar doğrultusunda oluşturulan Büyük Veri platformu ve Test labımızda tüm sektörlere eş zamanlı olarak büyük veri çözümleri üretmeye devam ediyoruz. Sunucu verilerinden anlık ve periyodik olarak toplanan log ölçümleme çalışmalarıyla, mobil ve web platformlarından gelen her türlü talebin anlık olarak işlenip değerlendirildiği katma değerli bir servis çözümü ile müşteri segmentasyonu, anomali tespiti,saldırı belirleme ve bir çok işlemi hızlıca anlamlı hale getiriyoruz. Bunun yanı sıra yapısal veri tabanlarında bulunan verinin büyük veri platformuna aktarılması sonucunda hibrit bir mimari ile müşterilerimizin karar alma süreçlerine katkıda bulunmayı hedefliyoruz. IOT servisleri üzerinden gelen verilerin de işlenebildiği Netaş Büyük veri Platformunda geliştirilen katma değerli çözümler ile, sektöre yön veren inovatif çözümler ve üretilen yerli yazılımlar ile ülke ekonomisine de katkı da bulunmak en değer verdiğimiz hedeflerimiz arasında olmaya devam ediyor.

Veri - Bilgi Yönetim Platformu İş Kuralları Performans Anahtarları Kalite Metrikleri Müşteri Memnuniyeti Metrikleri Operasyonel Hedefler Tetikleyiciler Veri Modelleme Raporlama Katmanı Operasyonel Analitik için tetiklenmiş gerçek zamanlı veri Süreç Analizi Dimensions and Facts Kaynak Yönetimi Müşteri İlişkileri Varlık Yönetim Sistemi Eski Sistemler Veri Ambarı Gösterge Paneli XLS Yapısal Olmayan Veri ETL Veri Ambarı Tasarımı Tahmine Dayalı Analitik için İstatksel Data Operasyonel Analitik Tahmine Dayalı Analitik Performans Anahtar Karneleri , Gösterge Panelleri ve Raporlar Veri Madeni Yaşayan Veri - Bilgi Döngüsü

Operasyonel Veriyi Tek Noktada Toplayarak Aksiyonel Bilgiye Dönüştürür Büyük Veri ve İş Analitiği Analitik ve Görselleştirme Veri Depolama Veri Kaynakları Entegrasyon Yapısal Veriler NoSQL Veri Tabanı ETL Yarı Yapısal Veriler Yapısal Olmayan Veriler Operasyonel Veriyi Tek Noktada Toplayarak Aksiyonel Bilgiye Dönüştürür

Sağlıkta Büyük Veri Yönetim Sistemi Hastaneler Hasta Bilgileri Sağlık Yönetim Sistemi Platformu Hastane Hizmetleri Büyük Veri Plaformu Mobil Sağlık Hizmetleri Sağlık Personeli

Gerçek Zamanlı Hasta Yönetim Süreci Hasta Yönlendirme Hasta Kimlik Doğrulama Hasta Tanı Hasta Risk Tespiti Sağlık Personeli Tespiti Tanıya Bağlı Olarak Uzman Belirleme Tanıya bağlı olarak sağlık kuruluşlarını belirleme En uygun sağlık personeli ve kuruluşuna yönlendirilmesi Hastanın bulunduğu yerden en uygun rota ile ilgili birime sevki Operasyonel Müdahele Gelen hastanın ilgili bölgeye (sarı/kırmızı/yeşil) alınması Gerekli operasyonel teçhizatın hazırlanması Hasta sağlık güvence işlemlerinin başlatılması Operasyon hizmetinin verilmesi

Sağlıkta Büyük Veri Çözümleri Yapısal veri üzerinden kişiye özel tıp uygulamaları ve klinik araştırma çözümleri üreterek hasta memnuniyeti arttırılması. Demografik olarak yapılacak istatistiki analizler ışığında bireyler özelinde genetik olarak yatkın olunan hastalık gruplarının erken tespit edilmesi. Hastalık ve bakteri türlerinin yaş, cinsiyet, bölgesel yoğunluk, gelir grubu gibi parametreler göz önünde bulundurularak tahminleme çalışmaları ışığında salgın hastalıkların oluşma risklerinin minimize edilmesi. Sağlık birimlerinde mevcut bulunan personel, envanter, yoğunluk uygunluk durumlarının dinamik olarak belirlenmesi ve uygun personel ve birim desteğinin hızlıca sağlanması, hasta ve yakınlarına en optimal çözümün sağlanması. Hasta veri yönetimi ve veri güvenliğinin sağlanması. Sigorta, sağlık ve ilaç giderleri özelinde yapılan işlemlerin gereksinim analizlerinin yapılması. Harcama dağılımının çıkartılarak dönemsel bütçe ve kaynak planlamasının oluşturulması. - Hastaların kayıtlarından elde edilecek veri ile yapılan analiz çalışmaları sonucunda check up ve benzeri uygulamaların hastalara önerilerek erken tanı ve teşhisler ile ciddi rahatsızlıkların önüne geçilebilir. Oluşturulacak görsel ekranlardan hastalar geriye dönük olarak yapılan muayene kayıtları , yapılan tahlil ve araştırma sonuçları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapan hekim ve sağlık birimleri hakkında değerlendirme yapabileceklerdir. Sağlık sektöründen elde edilen veri , hastalıkların sıklıkla rastlandığı bölgelerde, hastalığa neden olabilecek dış faktörlerle birleştirildiğinde olasıası salgınların önüne geçilebileceği aşikardır. Ülkemizde geçmiş yıllarda çocuk felci ve suçiçeği hastalıklarına yönelik yapılan detaylı analiz çalışmaları sonucunda salgın riski olan bölgelerde uygulanan aşılama çalışmalarıyla salgınların önlenmesinde ciddi kazanımlar elde edilmiştir. Akciğer kanseri,kalp damar rahatsızlıkları, böbrek yetmezliği gibi genetik olarak hastalığın çıkma olasılığı yüksek olan , risk grubundaki insanların belirlenerek, benzer bölgelerde yaşayan, benzer gelir grubunda bulunan yaş ve cinsiyet yönünden yakın olan insanların tespitinin sağlanmasıyla risk grubundaki kişilerinin erken teşhisinin mümkün olabileceğini görüyoruz. Elde edilecek veriler ışığında oluşturulacak tahminleme modelleriyle benzeri hastalıkların görülme sıklığının önüne geçilebilecektir - Anevrizma , yanık tedavisi, bronoskopi gibi kısıtlı kurumlarda verilen hizmet ve benzeri durumlarda , hasta hane, uzman hekim, hasta bilgileri ve çevresel faktörler de göz önünde bulundurularak tavsiye edilecek doğru personel ve kurumlara yapılacak yönlendirmeler ile müdahele sürecinin oldukça kısalacağı ve kurtulma oranlarında ciddi bir atışın olacağı düşünülmektedir.

Akıllı Futbol Operasyonel Raporlar Finansal Raporlar eBilet Sistemi + CRM - eBilet - Sadakat - Kampanya eKart Yönetim Sistemi - eKart - Ödemeler Operasyonel Raporlar Finansal Raporlar Müşteri Segmantasyonu Trend Analizleri Gösterge Panelleri İş Zekası ETL Statistical Modelling Data Modelling Stadyumlar - Geçiş Kontrol Logları - CCTV Video - Geçiş Fotoğrafları

Akıllı Futbol 800K+ Kombine Bilet Satışı 370K+ Kağıt Bilet Satışı 5M+ e-Bilet Satışı 80+ Veri tabanının Entegrasyonu 1.5M+ İşlem Yapan Taraftar 2.5M+ Kart Sahibi 1500+ Maç e-Kart Yönetimi, Sadakat Yönetimi, Taraftar Yönetimi, e- Bilet, CRM, Kara Liste Yönetimi, Geçiş Kontrol Sistemleri ve CCTV bileşenlerinden oluşmaktadır. eBiletAnalitik, bütün bileşenlerin veri ambarında entegre edildiği operasyonel ve finansal analitik raporların web ve mobil ortamlarda sunulduğu analitik platformdur. 3 farklı veritabanı sağlayıcı (Oracle, SQLServer, MySQL ) 81 veritabanı 10 dakikalık periyodlarla alınan kartlandırma, biletleme ve stad geçiş loglarına ait yapısal veriler, stad geçiş resimleri, stad kamera görüntülerinden oluşan yapısal olmayan verilerle entegre edilmektedir.

TEŞEKKÜRLER