DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
İstatistikte Temel Kavramlar
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Hazırlayan : Ali ARSLAN ELETRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / 2008
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA

KONYAALTI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PTS NİSAN 2013
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖZKAN ÖZCAN
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
TÜRKÇE EĞİTİMİ KAYNAK SİTELERİ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİN ANA UNSURLARI: SBS (Seviye Belirleme Sınavı) YBP (Yılsonu Başarı Puanı)
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)

ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni 21.06.2017 ÇİĞDEMTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ 2016-2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI HAZİRAN DÖNEMİ MESLEKİ GELİŞİM ÇALIŞMASI “Makale İnceleme / Değerlendirme” www.ogretmenforum.net DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni 21.06.2017

DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ Enver TATAR - Alper ÇİLTAP   Makale Adı   ORTAÖĞRETİM MATEMATİK KONULARINDAKİ GÜÇLÜK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ Yazarlar Enver TATAR - Alper ÇİLTAP  Yıl/ Sayı: 2013 /199 Makale / Bildiri Adresi http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/203.pdf www.ogretmenforum.net

Giriş Öğrenme güçlüğü çok geniş bir alanı kapsamasına rağmen matematik eğitiminde bu kavram, alana özgü bir takım yetersizlikler anlamına gelmektedir Matematik öğreniminde karşılaşılan öğrenme güçlüklerini ifade ederken farklı terimlerin çoğu zaman birbirinin yerine kullanıldığı görülmektedir. “Zorluk ”, “kavram yanılgısı ” ve “hata ” terimleri öğrencilerin matematikte yaşadıkları öğrenme güçlüklerinin ifade edilmesinde en çok kullanılanlar arasındadır. www.ogretmenforum.net

Giriş Literatürde matematik konularının öğrenme güçlüğü indeksi hesaplanarak yapılmış çalışmalara da rastlanmaktadır . Ortaöğretim matematik derslerinde zor olarak algılanan konuları belirlemek ve bu zorlukların arkasında yatan nedenleri ortaya çıkarmak amacıyla ortaöğretim matematik müfredatındaki tüm konuların, güçlük indeksi hesaplanmıştır. www.ogretmenforum.net

Giriş Çalışmalarda ortaöğretim matematik konularını kapsayan 29 maddelik güçlük indeksi anketini toplam 503 birinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi Millî Eğitim Sayı 199 - Yaz/2013 Yöntem Araştırmanın Modeli Çalışmada nicel araştırma deseni içerisinde yer alan deneysel olmayan yöntemlerden betimsel yöntem kullanılmıştır. www.ogretmenforum.net

Araştırmanın Amacı Bu çalışmada, üniversite öğrenimine başlayan öğrencilerin lise öğrenimleri sürecinde gördükleri matematik konularını öğrenmedeki güçlük düzeylerini belirlemek, bu konuların güçlük düzeylerinin bölüm, cinsiyet ve üniversite giriş sınav sistemine göre değişip değişmediğini tespit etmek amaçlanmıştır. www.ogretmenforum.net

Yöntem Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi 208 Millî Eğitim Sayı 199 -Yaz/2013 Yöntem Araştırmanın Modeli Çalışmada nicel araştırma deseni içerisinde yer alan deneysel olmayan yöntemlerden betimsel yöntem kullanılmıştır. Veri Toplama Aracı Araştırmanın verileri güçlük indeksi anketi ile toplanmıştır. www.ogretmenforum.net

Çalışma Grubu Araştırma grubunu Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesi, ilköğretim matematik öğretmenliği (183), fen bilgisi öğretmenliği (161) ve sınıf öğretmenliğinde (159) öğrenim görmekte olan toplam 503 (erkek:180, kız:323) birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. www.ogretmenforum.net

Veri Toplama Aracı Araştırmanın verileri güçlük indeksi anketi ile toplanmıştır. Ülkemizde ilk defa Durmuş (2004a) tarafından orta öğretim matematik konularına uyarlanmış olan güçlük indeksi anketi lise matematik konularını kapsayan 28 maddeden oluşmaktadır. Tatar vd. (2008) tarafından “Mantık” konusunda eklenmesi ile 29 maddeye çıkmış olan bu anket, her bir matematik konusu için öğrencilerin o konu ile ilgili görüşlerini sorgulayan aşağıdaki 4 seçenekten oluşmaktadır. a) Bu konuyu çok kolay anladım. b) Biraz zor bir konu idi ama sonunda anladım. c) Bu konuyu anlamadım. d) Bu konuyu hiç görmedim. Araştırmaya katılan öğrencilerden, bu seçeneklerden kendileri için en uygun olanı işaretlemeleri istenmiştir. www.ogretmenforum.net

Verilerin Analizi Araştırmada kullanılan anketteki her bir maddenin frekansları tespit edilmiştir. Durmuş (2004a)’ da belirtilen, aşağıdaki formül kullanılarak her bir matematik konusunun güçlük indeksi hesaplanmıştır Güçlük İndeksi = Nz x100 Nt −Ng Nt = Örneklemdeki toplam öğrenci sayısı. Nz = Konuyu zor bulan öğrenci sayısı (anketteki c maddesini işaretleyenlerin sayısı). Ng = Konuyu hiç görmeyen öğrenci sayısı www.ogretmenforum.net

Bulgular Araştırmaya katılan öğrencilerin bölümlere göre matematik konularındaki güçlük indeksleri ve anketteki d seçeneğini yani “Bu konuyu hiç görmedim” ifadesini işaretleyen öğrencilerin sayısı Tablo 1’ de verilmiştir. Ayrıca Tatar vd. (2008) tarafından yapılan çalışmada bulunan güçlük indeksleri ise parantez içerisinde belirtilmiştir. www.ogretmenforum.net

Bulgular www.ogretmenforum.net

Bulgular www.ogretmenforum.net

Bulgular Tablo 1 incelendiğinde araştırmaya katılan öğrencilerde “Mantık” konusunun en yüksek güçlük indeksine (%30,1) sahip olduğu belirlenmiştir. Bu konuyu sırasıyla “Olasılık (%27,4)”, “Permütasyon ve kombinasyon (%26)”, “İntegral ve uygulamaları (%22,1)” ve “İkinci ve üçüncü dereceden fonksiyonlar ve grafikleri (%19,8)” konuları takip etmektedir. Araştırmaya katılan öğrencilerin en az güçlük yaşadıkları konular ise “Rasyonel sayılar ve sıralama (%0,6)”, “Üslü sayılar(%0,6)” ve “Sayı sistemleri (%0,8)” konularıdır. www.ogretmenforum.net

Bulgular Güçlük indeksi anketinde “Bu konuyu hiç görmedim” maddesini işaretleyen öğrencilerin konu bazında sayıları analiz edildiğinde “Mantık (157(%31,2))” konusunu görmeyen öğrencilerin sayısının diğer konulara göre oldukça yüksek olduğu belirlenmiştir. Tablo 2 incelendiğinde ; öğrencilerin cinsiyet açısından matematik konularındaki güçlük indeksleri incelendiğinde ortalama olarak kız öğrencilerin (%8,1) erkek öğrencilere (%11,1) göre matematik konularında daha az güçlük yaşadıkları tespit edilmiştir. www.ogretmenforum.net

Bulgular Hem kız hem de erkek öğrencilerin en çok güçlük çektiği konunun “Mantık” olduğu, bu konudan sonra en çok güçlük yaşanan konular sıralaması erkeklerde; “İntegral ve uygulamaları”, “Olasılık” ve “İkinci ve üçüncü dereceden fonksiyonlar ve grafikleri”, kızlarda ise “Olasılık”, “Permütasyon ve kombinasyon” ve “İntegral ve uygulamaları” şeklinde oluşmuştur. Araştırmaya katılan öğrencilerin cinsiyet açısından matematik konularındaki güçlük indeksleri incelendiğinde kız öğrencilerin (%8,1) erkek öğrencilere (%11,1) göre daha az güçlük yaşadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca erkeklerin toplam 24 matematik konusunda kızlara göre daha çok güçlük yaşadıkları elde edilmiştir. www.ogretmenforum.net

Tartışma ve Sonuç Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde; Üniversite öğrenimine başlayan öğrencilerin lise öğrenimleri sürecinde gördükleri matematik konularını öğrenmedeki güçlük düzeylerinin belirlendiği bu araş- tırmada, “Mantık” konusunun en yüksek güçlük indeksine sahip olduğu elde edilmiştir. “Bu konuyu hiç görmedim” ifadesini işaretleyen öğrencilerin oranının oldukça yüksek olduğu belirlenmiştir. www.ogretmenforum.net

Tartışma ve Sonuç Araştırmaya katılan öğrencilerin lise 1’i, 2006 ve daha önceki yıllarda okudukları ve bu konunun lise 1 müfredatında oldu- ğu göz önünde bulundurulursa, o dönemdeki üniversiteye giriş sınav sorularında bu konuya yer verilmemesi, hem güçlük indeksinin hem de “Bu konuyu hiç görmedim” ifadesini işaretleyen öğrencilerin sayısının yüksek olmasının nedenleri arasında olduğu düşünülmektedir. Mantık konusunun matematikte önemli bir yere sahip olduğu göz önünde bulundurulursa, hem konuyu görmeyenlerin sayısının hem de güçlük indeksinin yüksek oluşu matematik eğitimcileri tarafından dikkate alınması gereken bir durumdur. www.ogretmenforum.net

Tartışma ve Sonuç Araştırmaya katılan öğrencilerin cinsiyet açısından matematik konularındaki güçlük indeksleri incelendiğinde kız öğrencilerin (%8,1) erkek öğrencilere (%11,1) göre daha az güçlük yaşadıkları tespit edilmiştir. www.ogretmenforum.net

Sonuç ve Öneriler Yapılan bu çalışmalar arasında oluşan farklılığın temel nedeni olarak 2006 yılından itibaren üniversiteye giriş sınavında uygulanan matematik konu kapsamındaki değişimin olduğu düşünülmektedir. O halde bu tip sınavlarda ilgili müfredatın tüm konuları dikkate alınmalıdır. www.ogretmenforum.net

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER… www.ogretmenforum.net