WEBQUEST (WEB MACERASI) Araş. Gör. Dr. İrem AKÇAM YALÇIN
WebQuest Bilgilerin tamamının veya büyük bir kısmının internet kaynaklarından edinildiği, Öğrenenin etkileşim içinde olduğu, Araştırmaya yönelik aktiviteler içeren bir öğretim modelidir.
WebQuest Özellikleri Birey internet üzerinden erişir, Daha önceden öğretmen tarafından hazırlanmış ve öğrencinin araştırma yapacağı kaynakların belirtilmiş olduğu sayfalar içerir, Günlük hayat ile ilgili bir problemin çözümünü gerektirir, Öğrencilerin işbirliği içinde çalışmalarına imkân tanıyan etkinlikler içerir.
WebQuest Basamakları Giriş İşlem Süreç Kaynaklar Değerlendirme Sonuç
1. Giriş Basamağı Öğrencilerin sorgulama için hazırlanıldığı ve temel problem üzerinde motive edildiği basamaktır.
2. İşlem Basamağı Bu basamakta öğrenciden istenilenler tanımlanır. Öğrencilerden istenilen, araştırma sonucunda elde edecekleri üründür.
3. Süreç Basamağı Bu basamakta, öğrencilere verilen görevlerin neler olduğu belirtilir.
4. Kaynaklar Basamağı Bu basamakta web sayfaları, kitaplar, grafikler, kişiler, haritalar veya diyagramlar, ses veya video kayıtları gibi öğrencinin işlem basamağındaki görevini gerçekleştirebilmesi için gerekli olan kaynaklar listelenir. Eğer daha önceki basamaklarda kaynaklardan bahsediliyorsa bu basamağa ihtiyaç kalmayabilir.
5. Değerlendirme Basamağı Bu basamakta tüm süreci kapsayan ve sürecin belirli standartlara göre nasıl değerlendirileceğini gösteren bir değerlendirme ölçeği geliştirilir.
6. Sonuç Basamağı Öğrenilenlerin özetlendiği ve öğrenme konularının genellenebileceği bir aktivite içerir. Bu basamakta, öğrencilerin elde ettikleri sonuçları akranlarıyla ve diğer kişilerle paylaşabilmeleri sağlanır.
Çalışma Kağıdı Örnekleri
Kaynak Çığrık, E. (2009). İlköğretim 6. Sınıf Fen Öğretiminde WebQuest Tekniğinin Öğrencilerin Başarı ve Tutumuna Etkisinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
Dinlediğiniz için teşekkür ederim.