Toplumsal Sorumlulukta Örnek Uygulamalar. Toplumsal Sorumluluk Nedir?  Toplumsal sorumluluk, her yaştan bireyin, güvenli yaşamak için sorumluluk alması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ADAY ÖĞRENCİLER TANITIM KATALOĞU.
Kadın ve Bilişim Başarı Öyküleri Paneli
GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Antalya Çağdaş Eğitim ve Kültür Vakfı 1995 yılında 228 gönüllü üye ile kurulmuş bir sivil toplum örgütüdür.
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
EVCİLER İLKÖĞRETİM OKULU BRİFİNG SUNUSU
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Annem İşte, Ben Öğretmenimle Güvende
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
SİVAS TİCARET VE SANAYİ ODASI. SİVAS 1901 yılında kurulmuştur. Yaklaşık 4000 aktif üyesi bulunmaktadır. 24 meslek grubundan 62 meclis üyesi ve 20 personeli.
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİ PROJELERİ
DÜNÜ, BUGÜNÜ VE YARINI SOSYAL HİZMETLERİN Doç.Dr.Ertan Kahramanoğlu
Kafkas Üniversitesi Kadın Sorunları Araştırma Ve Uygulama Merkez Müdürlüğü Faaliyetleri Kafkas Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Öğr.Gör.Neriman.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
Comenius Programı Onur AYDEMİR
KWELE PROJESİ ULUSAL ÇALIŞTAY SUNUMU Ulusal Çalıştayın Hedefleri ve Beklenen Sonuçları.
Çocuklara ve Gençlere Yönelik Sosyal Politikalar
Süleyman Demirel Üniversitesi 5. MYO Müdürleri Toplantısı Prof.Dr. Metin Lütfi BAYDAR Rektör.
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
PANEL KONUSU: TÜRKİYE’DE AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEMEL POLİTİKASI Modelleri – Kurumları – Mevzuatı KATILIMCILAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN-Atatürk Üniversitesi.
ÇAĞDAŞ YAŞAMI DESTEKLEME DERNEĞİ
SİLİFKE GAZİ ANADOLU LİSESİ
Hasan Özbay İmam Hatip Ortaokulu
Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Dünya Çocuk Bilim Derneği
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
DİĞER TUTUMLAR.
SağlIk alAnInda çalIşan sİvİl toplum örgütlerİ
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
YAŞAMA DAİR VAKIF. Yaşama Dair Vakıf Yaşama Dair Vakıf (YADA), 'bilgi' ile 'toplum' arasında köprü olma vizyonu ile 2005 yılında kuruldu. YADA, toplumsal.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
HARRAN ÜNİVERSİTESİ İİBF KARİYER GÜNLERİ ŞANLıURFA VALI YARDıMCıSı OĞUZ ŞENLIK.
BİZ KİMİZ 2000 Yılından bu yana farklı organizasyonlarda aktif olarak görev almış; alanında uzman ve akademik anlamda ciddi projelere imza atmış bir ekibiz.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
SABANCI VAKFI 14 Kasım 2016.
Sosyal Sorumluluk Projesi
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
AY-TUR TURİZM SAN VE TİC A.Ş. TURUNÇ RESORT OTEL
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Doç.Dr.Mehmet Merve ÖZAYDIN
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
ORTAÖĞRETİM DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI DERSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Sorumluluk Nedİr?
AKUT 1994 senesinde Bolkar Dağlarında kaybolan 2 üniversite öğrencisinin 14 gün arandığı ve sonuçsuz kalan arama çalışmalarının akabinde, dağları iyi.
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
Ahmetcan Beyin Tümörü İle Mücadele Derneği
Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı
Sunum transkripti:

Toplumsal Sorumlulukta Örnek Uygulamalar

Toplumsal Sorumluluk Nedir?  Toplumsal sorumluluk, her yaştan bireyin, güvenli yaşamak için sorumluluk alması demektir. Unutmayın! Bireyin topluma karşı sorumlulukları varsa toplumun da bireye karşı sorumlulukları olduğu aşikardır. Çevrenizde olup bitenlere duyarlı olmalı, sorumluluk alabilmelisiniz. Toplumsal ve bireysel sorumluluk öncelikle bilgili olmayı gerektirir.

Toplumsal Sorumluluk Projelerinin Amacı  Yaşamın Sürdürülebilirliği  Toplumsal yaşamın iyileştirilmesi için ortak evrensel değerlerin toplumlar tarafından paylaşımının sağlanması gerekmektedir.  Amaç; Toplumsal sorunları çözülmesinde daha iyi yaşam koşullarının sağlanması ve geleceğe umutla bakabilecek toplum bireylerinin yetiştirilmesine katkıda bulunulmasıdır

Toplumsal Sorumlulukla İlgili Kavramlar  Ahlak  Etik  İş Etiği  Gönüllülük  Hayırseverlik  Sürdürülebilirlik

Toplumsal Sorumluluk Anlayışını Etkileyen Faktörler  Sosyo-kültürel Faktörler  Ulusal Faktörler  Örgütsel Faktörler  Kurumun yaşı, büyüklüğü, yeterlilikleri  Bireysel Faktörler

Toplumsal Sorumluluk Projelerinin Konuları  Bireylerin;  Yaşadıkları ve topluma paylaştıkları dünyaya sorumluluklarını bir takım çalışması içerisinde  kişisel gayretleri ile gerçekleştirmelerini,  kendilerini gerçekleştirmelerine olanak sağlayan projelerdir.

Olası Konular  Yoksulluk-gelir dağılımı,  Sağlık,  Eğitim,  Bilgiye erişim eşitliği  Cinsiyet eşitliği,  İnsan hakları ve çevre bilinci  Kadın hakları, cinsiyet ayırımı  Engelliler gibi konular  Toplumun, çocukların gelişimi, toplumsal sorumluluk projelerinin aktif programını oluşturabilir

Toplumsal Sorumluluk Projesinin Oluşturulması  Sosyal sorumluluk projesinin başarısı toplumun gerçek ihtiyaçları ile uyumlu olmasına bağlıdır.  Toplum güveninin ve desteğinin sağlanmasında doğru projelerin seçilmesi çok önemlidir.  Projenin başarısını belirleyen etkenler, hedefe ulaştıracak basamaklar olarak değerlendirilmelidir  Kendi toplumumuzun değer yargıları ve olanaklarımıza göre beklentileri kurmak önem taşır.

Projenin Oluşturulması için Planlama Proje Hedeflerinin belirlenmesi  Projenin kapsamı kurumun faaliyet gösterdiği konularla örtüşmelidir. Devletin ve kurumlarının eksik kaldığı alanlarda gerçekleştirilmesi önemlidir.  Hedef kitlenin seçimi  Demografik ve psikolojik özellikleri düşünülerek hedef kitle seçilmelidir.  Destekçiler  Öğrenci, sayısı, gönüllü katılımcılar (sivil toplum örgütleri)…  Kurumun katkıları neler olabilir belirlenmeli  Projenin oluşturulmasını destekleyen kanıtlar  Gerekçeleri ile  Beklenen sonuç, tepki  Projenin duyurulması için gereken planlama (e-bülten, ..)  Takvimlendirme

Projeler çok çeşitli alanlara ve gruplara yönelik olabilir:  Çocuklar : Kimsesiz çocuklar, bedensel / fiziksel veya zihinsel engelli çocuklar, dil sorunu veya konuşma güçlüğü yaşayanlar, sokak çocukları, yetiştirme yurtlarında kalan çocuklar vb.  Yaşlılar : Huzurevlerinde veya özel bakım evlerinde kalan yaşlılar; bakıma muhtaç olanlar; emekliler vb.  Kadınlar : Ev kadınları, şiddet kurbanı kadınlar, terk edilmiş kadınlar, sığınma evlerinde kalan kadınlar vb.  Madde bağımlılarının sorunlarına yönelik etkinlikler,  Çevre sorunları : Çevrenin korunması, kirliliklerin ve bozulmaların önlenmesi, doğal ve kültürel zenginliklerin korunması, tarım ve gıda maddeleriyle ilgili sorunlarla mücadele vb.  Eğitim ve öğrenme sorunları yaşayanlar : Okula gönderilmeyen kızlara ve kadınların eğitimine yönelik etkinlikler, öğrenme güçlüğü (özellikle yabancı dil ve matematik alanlarında) yaşayan öğrencilerin desteklenmesi,  Okulsuz, kütüphanesiz, sağlık ocaksız, alt yapısız köyler veya semtler,  Doğal afet ve felaketlere maruz kalanlar (depremler, seller, yangınlar, vb.)  Sokağa terk edilmiş veya sokakta yaşayan hayvanlar,  Hastalar ve sağlık sorunları : Otistikler, şizofrenler, kanser hastaları, AIDS hastaları, transplant hastaları, organ bağışı, kan bağışı vb.

Örnek Projeler  Yaşlılara Destek Projesi  Engelli bireylere Destek Projesi  Çocuklara Doğal afet Eğitimi  Cinsel Sorumluluk projesi  Hayalimdeki üniversite  Kronik hastaların Eğitimi  Kitlesel afetlere hazırlık/erken müdahale  Doğru ve Akıllı Beslenme  Çevre okullarda ilk öğretim veya orta öğretim çağında çocuk ve gençlerin beslenme konusunda bilinçlendirilmesi  Okul-Çocuk projesi  Kurum-Çocuk projesi  Çevre anketi ve hastane çevresinde yaşayan kadınlara çevre eğitimi  Şiddet gören kadınların bilinçlendirilmesi  Evlerde, son tarihi dolmamış ve kullanılmayan ilaçların toplanarak ihtiyaç sahiplerine dağıtılması(hastane içinde)

Bir Kitap, Bir Kütüphane Projesi  Üniversitemiz Sosyal Beşeri Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü öğrencileri tarafından bir sosyal sorumluluk projesi olarak hazırlanan ''Bir Kitap, Bir Kütüphane'' kapsamında Konya Meram ilçesine bağlı Meram Ali Yaman Ortaokulu'na 500 kitap hediye edildi.  Proje çerçevesinde Üniversitemiz Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Mevlana Üniversitesi, Karatay Üniversitesi’nde açılan standlarda toplanan kitaplar, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü öğrencileri Muhammed Ergezen, Cansu Temizel, Cihan Demirel, Özgür Güney, Rabia Baytoz, Sinem Şan, Özlem Pervin Öter ve Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Nuran Koyuncu, Fakülte Sekreteri Şenol Metin tarafından projeyi temsilen, Meram Ali Yaman Ortaokulu Müdürü Erhan Güneş, Müdür Yardımcısı M.Celalettin Üstün ve proje irtibat yetkilisi öğretmen Canan Yıldırım’a teslim edildi.  Proje Danışmanı Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Nuran Koyuncu: ‘‘Güzel bir sorumluluk örneği sergileyen büyük bir özveri göstererek ve örnek bir çalışmaya imza atan öğrencilerime teşekkür ederim.“dedi.

Üniversitemiz Sosyal Sorumluluk Proje Kapsamında Görme Engelliler Spor Federasyonu İle Protokol İmzaladı  Üniversitemiz ve Görme Engelliler Spor Federasyonu arasında 01-11kasım tarihleri arasında yapılacak olan Goalball Avrupa Şampiyonası için sosyal sorumluluk projesi kapsamında destek anlaşması imzalandı. Rektörlük makamında yapılan anlaşma Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Muzaffer Şeker ve Görme Engelliler Spor Federasyonu Başkanı Abdullah Çetin tarafından imzalandı. İmza töreninde Abdullah Çetin üniversiteye vermiş olduğu destekten dolayı teşekkür ederek, Rektörümüzü Yüzüncü Yıl Kapalı Spor Salonunda yapılan idmana davet etti.  Üniversite olarak sosyal ve kültürel projelere her zaman destek verdiklerini vermeye devam edeceklerini ifade eden Rektörümüz Prof. Dr. Muzaffer Şeker; “ İlimizde ve ülkemizde ilk defa yapılacak olan şampiyonaya yaklaşık 14 ülkeden 200 sporcunun katılacak olması Konya adına da sevindirici bir durumdur. Gençlerimizi sporun evrensel mesajlarıyla yoğurmak çok önemli, biz de başta Abdullah bey olmak üzere, emeği geçen tüm federasyon yetkililerini kutluyor, başarıların devamını diliyorum.” diye konuştu.  Konuşmaların ardından protokol imzalandı. İmza törenine Rektör Yardımcılarımız Prof. Dr. Mehmet Emin Aydın, Prof. Dr. Tahir Yüksek ile federasyon yönetim kurulu üyeleri Servet Devebacak ve Mustafa Kandemir de katıldı.  Protokol imzasının ardından Federasyon yetkilileri ve Rektörümüz Federasyon Takımının Yüzüncü Yıl Kapalı Spor salonunda yaptığı idmanı izlediler. İdman sırasında TRT Spor tarafından Rektörümüzle kısa bir röportaj yapıldı.

Baba Beni Okula Gönder  Projenin amacı; Türkiye’de ekonomik yetersizlik ve aile baskısı gibi nedenlerle okulla bağlantısını koparmak zorunda kalmış kızlarımızın yeniden okula kazandırılmasıdır. Özellikle ülkemizin doğu illerinde önemli bir problem olarak ortaya çıkan kız çocuklarının okullara gönderilmemesi durumunun aşılması için büyük farkındalıklar yaratan bu proje, ülkemizdeki KSS projeleri içerisinde en anlamlılarından biridir.

Temiz Tuvalet  “Temiz Tuvalet” projesinin amacı, toplumda tuvalet temizliği konusunda farkındalık yaratarak, bu konu üzerinde hassasiyet uyandırmaktı. İşe ilk önce kendi istasyonları ve personelleriyle başlayan Opet, daha sonra köy ve kasabalarda halka, okullarda öğrenci ve öğretmenlere verilen eğitimler ve seminerler ile projeyi geniş kitlelere ulaştırmayı bildi

Eti Çocuk Tiyatrosu  12 yıl önce Eti tarafından başlatılan “Çocuk Tiyatrosu” projesi, hayatlarına yeni açılımlar, yeni ufuklar sunarak yaratıcılıklarının gelişmesine katkıda bulunabilecek tiyatro sanatının çocuklarımız ile buluşturulmasını amaçlıyor.

Aile İçi Şiddete Son  2004 yılında bugün olduğu gibi aile içi şiddet ülkemizin en büyük sorunlarından biriydi, fakat ana akım medyada bu sorun günümüzdeki kadar öne çıkmış değildi. Veya hükümet bu sorunla ilgili olarak, bugün atılan pek çok adımı atmamıştı. “Aile İçi Şiddete Son” projesi işte böyle bir dönemde kimsenin ağzına alamadığı bu büyük sorunu çözmek için yola çıktı. Sorun çok karmaşık ve sadece bir KSS projesi ile başa çıkılacak gibi değildi. Fakat projenin en büyük amacı da bu sorunun çözümü için farkındalık ve kamuoyu oluşturulmasıydı. Başarıldı ve sonunda hükümet, sivil toplum örgütleri ve diğer medya organları sorunun üzerine gitmeye karar verdiler. Kamuoyu oluşturulmasının dışında da, 9 yılda mağdura destek verildi ve 1.500’den fazla mağdur güvenli yerlere yerleştirildiler. Türkiye’nin kanayan yarası olan aile içi şiddetin çözümüne önemli katkılar veren bu projenin daha sunabileceği pek çok katkı mevcut.

Sokakta İlk Adımlar  Renault KSS projesini özellikle kendi alanında seçmiş ve yine Türkiye’nin önemli problemlerinden biri olan trafik kazalarını azaltmak için çocukların bilinçlendirilmesi gerektiğini düşünmüş. Bu sebeple “Sokakta İlk Adımlar” isimli projenin startı 2002 yılında verilmiş. Proje için oluşturulan kurumsal iletişim ekibi, toplamda 81 bin 836 km yol kat etmiş ve ’den fazla öğrenciyi yol güvenliği eğitimleri ile buluşturmuş.

Meslek Lisesi, Memleket Meselesi  Türkiye özellike son yıllarda nitelikli ara eleman problemi ile karşı karşıya. Bunun en büyük nedeninin ise meslek liselerinin 80’li yıllardan sonra önlerinin kesilmesi ve popülerliklerinin düşmesidir. Bu sorunun farkında olan ve Türkiye’de belki de ara eleman sıkıntısı çeken grupların başında gelen Koç Topluluğu, MEB’in başlattığı “Mesleki-Tekniki Eğitimi Özendirme Programı” çerçevesinde “Meslek Lisesi, Memleket Meselesi” kampanyasını başlatır. Kampanyanın hedefi, olanakları kısıtlı başarılı ilköğretim öğrencilerinin sanayi, bilişim ve hizmet sektörlerine eleman yetiştiren meslek liselerine girmelerinin burslar ile desteklenmesi ve ek olarak sunulan staj olanakları ile bilgi, beceri ve yeterliliklerinin artırılarak, ekonominin ihtiyaç duyduğu nitelikli teknik elemanların yetiştirilmesidir. Projenin startının verildiği 2006 yılından bu yana, öğrenci program dahilinde burs alıyor ve mesleki eğitimlerine devam ediyorlar. Bu öğrencilerin %80’ine staj olanağı sağlanmış durumda. Özellikle Koç Topluluğu, son 3 yılda projenin sadece kendileri ile sınırlı kalmaması için uğraş veriyor ve uyguladıkları modeli diğer şirketlere yaymaya çabalıyor. Bu sayede meslek liselerine verilen desteğin artmasını bekleyen topluluk, öğrencilerin meslek liselerini tercih etme oranlarını artırmayı hedefliyor.

SORULAR

Toplumsal sorumluluk nedir ?  Her yaştan bireyin güvenli yaşamak için sorumluluk alması demektir.

Toplumsal sorumluluk projelerinin amacı nedir ?  Toplumsal sorunların çözülmesinde daha iyi yaşam koşullarının sağlanması ve geleceğe umutla bakabilecek toplum bireylerinin katkıda bulunmasıdır.

Toplumsal sorumluluk projeleri kimlere yönelik yapılabilir ?  Çocuklar,  Yaşlılar,  Kadınlar,  Eğitim ve öğrenme sorunları yaşayanlar.

Toplumsal sorumlulukla ilgili kavramlar nelerdir ?  Ahlak,  Etik,  Hayırseverlik,  Sürdürülebilirlik.

Toplumsal sorumluluk projelerine örnek veriniz?  Yaşlılara destek projesi,  Engelli bireylere destek projesi,  Çocuklara doğal afet eğitimi,  Okul çocuk projesi,  Hayalimdeki üniversite projesi.

Projelerin oluşturulması için nasıl bir planlama yapılması lazım?  Proje hedeflerinin belirlenmesi,  Hedef kitlenin seçimi  Destekçiler  Kurumun katkıları  Projenin oluşturulmasını destekleyen kanıtlar  Beklenen sonuç  Projenin duyurulması  Takvimlendirme.

Toplumsal sorumluluk anlayışını etkileyen faktörler nelerdir?  Sosyokültürel faktörler  Ulusal faktörler  Bireysel faktörler  Örgütler