M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
Advertisements

« Orman Ve Su İşleri Bakanlığı
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
UNI-SET Toplantı Notları
T.C. ŞEHİTKAMİL KAYMAKAMLIĞI 75. YIL CUMHURİYET ANAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
DEVİR SONRASI SULAMA ŞEBEKELERİNİN PERFORMANSINA GENEL BİR BAKIŞ Prof.Dr. Hasan DEĞİRMENCİ Yrd.Doç.Dr. Çağatay TANRIVERDİAraş.Gör. Gülşah ÜĞLÜ Kahramanmaraş.
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
Yüksek Başarımlı Hesaplama Sistemleri ve Yapılan Çalışmalar Züleyha EZBER
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
Tanıtım Sunum. PROJENİN ADI TR83 Bölgesinde Endüstriyel Tasarım Alanında Genç İstihdamının Artırılması Projesi PROJENİN KAPSADIĞI BÖLGE TR83 Bölgesi (Samsun,
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
Asem Ibraimjan Şifa Üniversitesi Auelbekova Shynar.
Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri Bölümü
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ÖZEL EĞİTİMDE YÖNETSEL DÜZENLEMELER
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
AŞAMALI PLAN MODELİ Tek Aşamalı Planlama Modeli
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
Aile Atölyeleri Projesi
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
DÜNYADA ORGANİK TARIM Günümüzden yaklaşık 1,5-2 milyon yıl önce ilk insanların dünya yaşamı içinde yer aldığı sanılmaktadır. Bu zamanda dünyada insan yaşamı.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Sağlıkta Ar-Ge Faaliyetleri ve Sağlık Ekonomisi Açısından Önemi
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Piyasa destek tedbirleri
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi

İçindekiler Mesleki Eğitimin Önemi Cumhuriyet Öncesi Cumhuriyet Dönemi GünümüzdeProjeler Öğretmen Yetiştirme Sonuç

Mesleki Eğitimin Önemi Muasır medeniyetler seviyesini yakalamak ekonomik ve endüstriyel kalkınmayla mümkün olacaktır.

Selçuklularda Mesleki Eğitim Ahilik ya da Ahi Birlikleri kuruluşu Selçuklulara kadar uzanan Osmanlı Devleti zamanında gelişimini sürdürmüş ve etkileri halen gözlenen bir mesleki yapılanmadır. Batı’da yaşanan değişimler ilk olarak kendini 1908’de ahilik sisteminin yasaklanması ile göstermiştir

Osmanlılarda Mesleki Eğitim Loncalar, bir esnaf örgütü olmakla beraber, daha çok bir sendikayı andırmaktadır… Bugünkü Erkek Teknik Öğretim okullarının çekirdeğini oluşturan kurumlar 19. yüzyılın ikinci yarısından itibaren açılmaya başlanmıştır.

Cumhuriyette Mesleki Eğitim Tevhidi Tedrisat (16 Mart 1924 ) … Türkiye’de mesleki ve teknik eğitimin köklü bir geçmişi olmasına karşın devlet politikası olarak ele alınmaya başlanması 1927 yılında Millî Eğitim Bakanlığının görev ve hizmet alanı kapsamına alınmış olmasıyla gerçekleşmiştir.

Cumhuriyette Mesleki Eğitim “Okul Sanayi Ortaklaşa Eğitim Projesi (OSANOR)” kapsamının ülke geneline yaygınlaştırılması ile yılları arasında Mesleki ve Teknik Eğitim Projesi (METEP) uygulanmıştır.

Cumhuriyette Mesleki Eğitim 1986 Tarihli 3308 sayılı «Mesleki Eğitim Kanunu» … “Mesleki ve Teknik Eğitimi Geliştirme Projesi (METGE)” ve “Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi (MEGEP)” projeleri bu dönemde başlatılan önemli projelerdendir.

Cumhuriyette Mesleki Eğitim 1993 yılında uygulanan «Mesleki ve Teknik Eğitimi Geliştirme Projesi» (METGE) ile okul-sanayi işbirliğinin eğitim müfredatına yansıtılması için modüler esaslara göre geliştirilen eğitim programları hazırlanmıştır.

Cumhuriyette Mesleki Eğitim Yılları arasında «Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi» (MEGEP) başlatılmış ve 5 yıl sürmüştür. *** Okul-sanayi işbirliğinin arttırılması ve «Ulusal Yeterlilik Sistemi» hedeflenmiştir.

Cumhuriyette Mesleki Eğitim Günümüzde mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan eğitim programlarının çerçevesi MEGEP çıktıları doğrultusunda şekillenmiştir. *** Söz konusu proje ile ulusal mesleki yeterliklerin belirlenmesi bu yeterliklere dayalı modüler sistemin kurulması çalışmaları başlatılmıştır.

Cumhuriyette Mesleki Eğitim tarih ve 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri yeniden düzenlenmiştir.

Bugün Mesleki Eğitim AMP/ATP 4 Yıl *** 53 Alan 205 Dal 7300 Modül ***

Bugün Mesleki Eğitim Ortaöğretim Yıllar İtibarıyla Okullaşma Oranları

Bugün Mesleki Eğitim Genel Ve Mesleki Eğitimde Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Bugün Mesleki Eğitim OECD Ülkelerinde Ortaöğretim Düzeyindeki Mesleki Eğitimin Payı (%)

Öğretmen Yetiştirme Avrupa’ya 133 öğrenci Avrupa’dan 65 öğretmen *** 1937 Erkek Teknik Yüksek Öğretmen Okulu *** 1982 TEF *** 2009 Teknoloji Fakültesi

Mesleki Eğitime Yönelik Projeler MEGEP 30 ilde toplam 145 pilot kurumda… *** Mesleki eğitim sistemin daha nitelikli ve AB standartlarına uygun hale getirilmesi… *** €58,2 milyon bütçeli…

Mesleki Eğitime Yönelik Projeler Meslek Lisesi Memleket Meselesi 2006 Vehbi Koç Vakfı, MEB, Koç Holding *** 264 meslek lisesi, öğrenci, 20 Koç Topluluğu şirketi, 350’yi aşkın çalışan

Mesleki Eğitime Yönelik Projeler Eğitim Reformu Gelişimi 2003 «Herkes için kaliteli eğitim» *** Türkiye’nin toplumsal ve ekonomik gelişimini üst düzeylere taşıyacak eğitim politikaları oluşmasına katkıda bulunmak

Sonuç & Öneriler