FRAJEL-X

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
1 HASTA UYUMU UYUMU Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Konya.
Sağlık PsikolojisiÖğr. Gör. Musa ŞAHİN 1 HASTA, YARALI VE YAKINLARININ TEDAVİ SÜRECİNE KATILIMI.
AKRAN İLİŞKİLERİNDE SOSYAL STATÜ
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Strogami (Storytelling+Origami)
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER VE ÖZEL EĞİTİM
Pazarlama İlkeleri.
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Dışa Atım Bozuklukları
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KORDOSENTEZ Doç. Dr. Başak Baksu.
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
TÜKENMİŞLİK SENDROMU İklim ÖZ.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
Erken Öğrenme Devinsel Beceriler ve Algısal Yetenekler
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
ÖĞRENME STİLLERİ.
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Öğrenme Güçlüklerinin Tanımı ve Nedenleri
ÖĞRENME.
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
DUYGUSAL ETKİLKEŞİM EKSİKLİĞİ ve DAĞILMIŞ AİLE
Sunum transkripti:

FRAJEL-

İÇİNDEKİLER  Frajel-x sendromu nedir ?  Özellikler  Bilişsel  Fiziksel  Davranışsal  Kişisel  Tanısı  Tedavi Yöntemleri  Eğitsel ve Terapiye Yönelik Uygulamalar  Kaynakça

Frajel-x Sendromu  Frajel X sendromu, X kromozomuyla ilişkili bir zeka gerilik sendromudur.  En genel anlamıyla X kromozomunda görülen bir bozukluk olarak ifade edilebilir. Kromozomun sonunda ipliksi bir sarkma vardır.  Frajel X sendromlu kişiler zihinsel, davranışsal ve fiziksel bazı farklılıklar gösterirler.  Bu sendrom her iki cinsiyeti de etkileyebilir.

Fiziksel Özellikleri  Geniş alın ve çene  Uzun ve ince yüz  Büyük ve belirgin kulaklar ve eller  Şaşılık  Yüksek ve kemerli damak  Gevşek eklemler  Kaslarda gevşeklik  Düz tabanlık  İri yumurtalıklar(ergenlikle başlar)

Davranışsal Özellikleri  Dikkat eksikliği-hiperaktivite.  Dokunulmaya tepki  Göz teması kuramama  Sinirlilik, hırçınlık  El sallama  El ısırma  Tekrarlanan davranışlar  Otistik davranış bulguları

Bilişsel Özellikleri  Dil ve konuşmada problem,  konuşmada gecikme,  Kelime tekrarı ve heceleme problemi,  İnce ve kaba motor becerilerde güçlük,  Duygusal bilgileri algılamakta ve uygun yanıt vermekte zorluk çeker.

Kişisel Özellikleri  Frajel X Sendromlu çocuklar belli konularda potansiyel sahibi,sevilen,birlikte zaman geçirmekten hoşlanabileceğiniz, hassas ve zarif kişilikleri olması gibi yönleriyle dikkat çekerler.  Sevimli,duyarlı,cana yakın, sosyal ilişkilerinde pozitif, taklit yetenekleri çok kuvvetli ve esprili kişiliğe sahiptirler. Hayal güçleri çok zengindir. Sözel ve okumaya dayalı çalışmaları severler. Müzik, sanat ve spordan çok hoşlanırlar. Bu aktiviteler gelişimlerini hızlandırır ve potansiyellerini en üst düzeyde kullanmalarına yardımcı olur.

 Bir kişide ön mutasyon veya tam mutasyon olup olmadığını belirlemek için genetik test uygulanır. Bu test, küçük bir kan örneğiyle yapılır. Ayrıca bir bebeğin frajel X sendromundan etkilenme olasılığının bulunup bulunmadığını öğrenmek için, gebelik sırasında da test yapmak mümkündür. Bu test türüne doğum öncesi tanı adı verilir. Tanısı

Tedavi Yöntemleri  Ortadan kaldıracak bir tedavisi yoktur.  Etkilerini azaltıcı uygulamalar:  Ortopedik bozukluklar için protez ve ortez kullanılabilir ancak ameliyat nadirdir.  Orta kulak iltihaplarına karşı takip edilmelidir.  Nöbetlere karşı (%20’de görülür) epileptik ilaçlar faydalıdır.  Folik asit kullanımının ilgi, konsantrasyon, ve konuşmaya olumlu destek verdiği bildirilmiştir.

Eğitsel ve Terapiye Yönelik Uygulamalar  Yapılandırılmış eğitim ortamı,  Sözlü direktifler açık ve net, mümkünse görsel destekli,  Konuşma terapisi,  Mümkün olduğunca, sakin, sessiz bir ortam sağlamak,  Görsel malzemeleri basitleştirmek,  Sosyal beceriler desteği sağlayın,  Tipik gelişime sahip bir akran ile uygun davranışların öğretimini destekleyin,  FXS çocuklar fazla uyarılma eğilimindedir. O yüzden, sarılmak ya da sırtını sıvazlamaktan ziyade elle ‘çak’ tarzı destekleyici takviye kullanın.

Kaynakça     /   ve-tedavi-yontemi-nedir/ Umut ALTINDAĞ