9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
200 Yataklı Bir Hastanede Acil Servise Aynı Şikâyetle Tekrar Başvuran Hasta Sayısı ve Hastaneye Tekrar Yatış Oranları Hakan SOYSAL.
Advertisements

SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sağlık Çalışanları -
KEMALPAŞA DEVLET HASTANESİ
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Doç.Dr.İlhan ÖZTEKİN Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
Doktor Olayım mı? Prof. Dr. Mustafa ŞENOL
Prof. Dr. Öner Süzer Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
TEMMUZ 2011 HİZMET GÖSTERGELERİ TOPLAM MUAYENE SAYISI TOPLAM YATAN HASTA SAYISI 1028 YATILAN GÜN SAYISI 6502 TABURCU OLAN HASTA SAYISI 1108 ÖLEN.
KOÜTF EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALARA SUNULAN HİZMET İLE İLİŞKİLİ HASTALARIN GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ GRUP MÜMKÜN MERTEBE.
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
SEVK BİLGİ DÖNÜŞ FORMU VE
İL GENELİ YEŞİL KART HİZMETLERİ YILLARA GÖRE YEŞİL KART HARCAMALARI
Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesinde Staj Eğitimi
Doktor Doktorların Görevleri Nelerdir?
Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
2014 Tıp Eğitimi Çalıştayı Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu sunumu.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
Grup Empati (F3).
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Ecz. Sema ÖREN Uygulama Adı: İlaç Bilgilendirme Notları
ASKOM ACİL UZMAN DAL NÖBETLERİ TOPLANTISI ( 23 MART 2011 ) ATATÜRK E.A.H ATATÜRK E.A.H KONFERANS SALONU KONFERANS SALONU.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Akademik Genel Kurul Toplantısı
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
SAĞLIK TEDBİRİ UYGULAMALARININ ETKİNLİĞİNİN ARTTIRILMASI KONUSUNDA ANKARA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜNÜN ÇALIŞMALARI Tülay ERÇİN ŞAHİN, Özlem GÜLER AYDIN, A.Çiğdem.
TOBB ETÜ HASTANESİ.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Anabilim Dalı ismi eklenecektir.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
ARÇELİK ANONİM ŞİRKETİ İLE YAPILAN MESLEKİ EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 1 AMİNE YUGRUŞ NECİP SELMAN ÖZKAN.
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ELİF SÖNMEZ.
Hastalıklar ve Hastaneler
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
AKTS Hesaplaması.
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
Dönem 5 Staj Değerlendirmeleri
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ÖMER TAYYİP ÖZEN.
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
Sunum transkripti:

9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru

Dönem 5; 14 anabilimdalı stajı, 36 hafta, (198) öğrenci Ortopedi ve Travmatoloji Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Nöroloji Üroloji Kulak Burun Boğaz Göğüs Hastalıkları Göz Psikiyatri Anestezi ve Reanimasyon Beyin Cerrahisi Adli Tıp Göğüs Cerrahisi Dermatoloji Enfeksiyon Hastalıkları

Dönem 5; 2-3 haftada bir staj sonu sınavı Her stajın teorik yükü TUS çalışma temposu

Dönem 5; Tüm eğitim yılının değerlendirilmesi Dönem 5 ögrencileri ile bir “anket” çalışması yapıldı. Ankette; Stajlar Ders içerikleri, saatleri Pratik saatleri Eğitim materyalleri Okulun fiziki koşulları (kütüphane, derslikler) açısından değerlendirildi.

Staj grup sayılarının yarıya indirilmesi ve öğrenci sayısının iki katına cıkması: *Staj grubunda kişi sayısının çok fazla olması *Stajdaki öğrenci mevcuduna uygun olarak pratiklerin yapılandırılmaması *Kalabalık nedeniyle gerçekleştirilemeyen pratikler (poliklinikte hasta bakma, serviste hastabaşı pratiği, ameliyathanede gözlem şansı )

Çözüm Grup sayılarının tekrar gözden geçirilmesi Anabilim Dallarının staj eğitim programlarını grup sayısına göre yapılandırması Bazı staj gruplarında teorik ders sayılarının azaltılarak hocaların tekrar eden gruplarda motivasyon kaybı yaşamalarının engellenmesi

Çözüm Pratiklerin yapılandırılması, hocalarla özellikle hasta başı ve poliklinikte yapılacak pratik sayılarının arttırılması Ameliyathane ve servislerde pratik olmadığı halde öğrencilerin imza saatine kadar beklemek zorunda bırakılmaması

Öğrencilere teorik derslerin bir kısmının anlattırılması ve sonrasında hocaların soru cevap şeklinde konuyu işlemesi

Staj süreleri ve içerikleri arasındaki uyumsuzluklar Anket sonucunda; Göz, KBB stajları için 3 haftalık sürenin fazla olduğu yönünde görüş hakimken, Anestezi stajı için 2 haftanın gerek teorik gerekse pratik ders yükü göz önüne alındığında yetersiz kaldığı düşünülüyor

Ölçme Değerlendirme * Aynı stajda farklı gruplarda farklı ölçme değerlendirme metoduyla öğrencilere not verilmesi, *Sözlüye girilen hocaya göre öğrencinin şanslı/şanssız konumda olması, *Staj grubunda devamlılık göstermeyen öğrenciler nedeniyle tüm gruba önyargı ile yaklaşılması

Ölçme Değerlendirme *Stajlarda tek bir sözlü veya yazılı sınav yapılmaması *Pratik, vaka, yazılı gibi farkli metodları içeren, yapılandırılmiş, objektif bir ölçme değerlendirme sistemi oluşturulması *Böylelikle; oluşabilecek haksızlıklarının önüne geçilmesi sağlanmakta “Örnek staj: Dermatoloji, Göğüs Hastalıkları”

Sınıfların ısı ayarlaması Özellikle arakat ve 4. Kat dersliklerinde ısı ayarlaması yapılamaması Bu nedenle, sınıfların çok soğuk olması, Bu dersliklerde ısı ayarlamasının sınıfın içindeki göstergeden yapılmasının sağlanması gereklidir.

Kütüphane ve çalışma salonları Kütüphanenin genişletilmiş olması daha çok öğrenciye açık olması açısından fayda sağlamakla birlikte Diğer fakültelerden gelen öğrencilerin yasak olmasına rağmen kütüphaneyi kullanması Preklinik-klinik öğrencilerinin kütüphane kullanımındaki farklılık nedeniyle kütüphaneden aldığımız faydanın belirgin şekilde azalması

Çözüm Preklinik (dönem ) öğrencileri için eğitim bloğunda veya hastanede çalışma salonu yapılması Kütüphanenin bir kısmının bölmeyle ayrılarak yalnız intörn öğrencilerin kullanımına açık olması Hastane arakattaki dersliklerin akşam saat 22:00’ye kadar öğrencilerin kullanımına açık olması

Teşekkürler