Bilgisayar Grafikleri İnönü Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAPGRAFİKLERİBAPGRAFİKLERİ. ZİRAAT FAKÜLTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ.
Advertisements

Yazılım Geliştirme ve Java
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
BİL Temel Bilgisayar Bilimleri
İnönü Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği
BTÖ 303 İşletim Sistemleri ve Uygulamaları Dersi
Hazirlayan: Yrd. Doç. DR. Emin BORANDAĞ
Final Öncesi.
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Gömülü ve Akıllı Sistemler Öğretimi ve Laboratuvarı
EVRE 1 BLOK 1 Uygulamalı Bilgisayar Eğitimi Öğr. Gör. A. Murat ERGİN E.Ü.T.F. Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim A.D.
Temel Grafik Kavramları
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ (Database Management Systems)
14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon.
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Derya Duygu KARSLI
Bilgisayar Destekli Öğretim
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
FIZ 172 BİLGİSAYARA GİRİŞ II
BİLG 223 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ I
BİLG 223 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ 1
Ders İçerik Sunusu Maltepe Üniversitesi
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
BİLG 224 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ II Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ.
AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi1 IEEE/ACM Bilişim Ders Programı Önerisi ve Haliç Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Atilla ELÇİ Bilgisayar Müh. Bölümü.
Java GUI Programming.
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
Mini-Sempozyum: Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamlarda Bilgisayar Oyunları İle Öğrenme 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Gazi Üniversitesi.
BBY208 / KÜT242 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri II
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 KÜT242 / BBY208 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri II Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
BİL İŞLETİM SİSTEMLERİ
BBY606: Araştırma Yöntemleri
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
STRATİGRAFİ (JFM-203) Giriş Dersi
PROJENİN ADI “Doğrusal Konumlandırıcılar” için Profesyonel Kontrol Ara yüz Tasarımı ve İmalatı.
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi
SG501-Siber Güvenliğe Giriş
Web Tabanlı Klinik Karar Destek Sistemleri: Yapıları ve Özellikleri
Neden gerekli… Department of Commerce Raporu 2011, BLS Raporu 2013, IFTF Raporu 2011.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
AutoCAD. AutoCAD, Amerika Birleşik Devletleri merkezli Autodesk şirketinin 1980'lerin başından beri geliştirdiği bir bilgisayar destekli tasarım (CAD.
X3D İLE İNTERNET ÜZERİNDE ÜÇ BOYUT Y. Doç. Dr. Aybars UĞUR Bilg. Müh. Tahir Emre KALAYCI Bilg. Müh. Tahir Emre KALAYCI Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
GPU Önbelleklerinde Yerelliğe Bağlı Dinamik Yazma Politikası
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
ERZURUM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ GÜZ DÖNEMİ MMF 202 SAYISAL YÖNTEMLER DERSİ DERS BİLGİLENDİRMESİ.
Yerbilimlerinde Bilgisayar Uygulamaları
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Prof. Dr. Ali Yazıcı TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Bilgisayarlı Modelleme ve Yapay zeka uygulamaları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİL 112 Programlamaya Giriş
BLM113 Bilgisayar Bilimlerine Giriş
BBY208 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri II
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KODLAMA ÖĞRETİMİ Hayal Et– YARAT - PAYLAŞ
Bilgisayar Grafiğine Giriş CS 351. Bilgisayar Grafiği Nedir? ● Geometrik şekillerin Üretilmesi, İşlenmesi ve Depolamasıdır. ● Cisimlerin bilgisayar ekranında.
Sunum transkripti:

Bilgisayar Grafikleri İnönü Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü

Nedir Bilgisayar üzerinde 2B – 3B görüntü oluşturma, değiştirme, kullanma faaliyetleri içeren yazılım bilimi dalıdır. Başka bir tabirle: «Hayallerinizi diğer insanlara gösterirken gerek duyduklarınızdır.»

Ne Değildir Çizge teorisi (graph theory) ile ilgisi yoktur. o Grafikteki bazı veri yapıları çizge (graph) şeklindedir. Bilgisayarlı görme (computer vision) ile ortak konuları vardır. Ancak işleyiş olarak bilgisayarlı görmenin zıddıdır.

Anlatılmayacak Konular Photoshop, Illustrator, Flash vb. Adobe yazılımlarının kullanımı 3D Studio MAX, Maya vb. Autodesk yazılımlarının kullanımı Bütün yönleriyle 3B modelleme ve animasyon Oyun geliştirme CSS, CSS3 Solidworks, CADKey vb. tasarım yazılımları 2B vektörel çizim teknikleri GPU programlama (CUDA)

Anlatılacak Konular Temel Grafik Kavramları OpenGL 2B – 3B Rasterization Geometrik Dönüşümler Temel Görüntüleme Algoritmaları Grafik Oluşturma Düzeni (Graphics Rendering Pipeline) Yüzey Gölgeleme (Surface shading) Doku Kaplama (Texture Mapping) Grafik için Veri Yapıları Eğriler ve Yüzeyler Görünür Yüzey Tespit Algoritmaları Ek Konular o Canlandırma o Sanal İnsanlar o Sanal Gerçeklik

İdari Hususlar Öğretim Üyesi: Dr. Metin ERTÜRKLER Öğr. Asistanı: M. Oğuz ŞEN o E-posta: o Oda dahili telefon no: 4832 Ofis Saatleri: Duyurulacak Notlandırma o 3 programlama ödevi  Her biri %10 o 3 quiz  Her biri %5 o Vize  %25 o Final  %30

Ders İçin Bilinmesi Gerekenler Ön koşul dersi yoktur. C++, C# veya Java programlama bilgisi o Programlama ödevlerinde bu diller kullanılabilir. Temel lineer cebir ve geometri bilgisi o Vektör işlemleri, matrisler o Doğru, düzlem, çokgenler vb. lise döneminden bilinen konular

Kaynakça Temel Kaynak: Ders notları, slaytlar Referans Kitaplar: o Peter Shirley and Steve Marschner, "Fundamentals of Computer Graphics", 3rd Edition, A K Peters, 2009, ISBN o Steven J. Gortler, " Foundations of 3D Computer Graphics ", ISBN

OpenGL Kaynakça OpenGL Wiki Sayfası: OpenGL Programming Guide: (8th Edition) The Official Guide to Learning OpenGL, Version 4.3 (The Red Book) Stackoverflow OpenGL Sayfası: o OpenGL etiketli sorular: o OpenGL 4 etiketli sorular:

Grafik Uygulamaları Bilgisayar ve konsol oyunları Sinema (Film üretimi, görsel efektler vb.) Grafik Kullanıcı Arabirimi (GUI) o İşletim sistemleri o Internet o Mobil platformlar Temel Bilimler ve Mühendislik Uygulamaları o Bilgisayar Destekli Tasarım (Computer Aided Design) o Görselleştirme o Benzetim (Simülasyon) Mimarlık Uygulamaları o İç ve dış mekan tasarımı o Şehircilik ve bölge planlama Endüstriyel Ürün Tasarımı Kültürel Miras Projeleri Simülasyon ve Eğitim Güzel sanatlar o Dijital sanatlar o 2B Vektörel Grafikler

Bilgisayar Grafiklerinin Alt Dalları Bilgisayar Grafikleri Oyun Geliştirme Hesapsal Geometri Hesapsal Fotoğrafçılık Animasyon Teknikleri Fizik Tabanlı Modellemeler ve Benzetimler İleri Düzey Grafik Arayüzü Tasarımı

Uygulamalar: Kısa Film Tin Toy, 1989

Uygulamalar: Sinema Toy Story, 1995

Uygulamalar: Sinema Final Fantasy: The Spirits Within, 2001

Uygulamalar: Sinema Wreck It Ralph, 2012

Uygulamalar: Endüstriyel Ürün Tasarımı SolidWorks, Dassault Systèmes SolidWorks Corp

Uygulamalar: Mekan Tasarımı Autodesk 360, Autodesk

Uygulamalar: Oyunlar Star Wars The Old Republic Online

Uygulamalar: Oyunlar Command & Conquer 3 Kane’s Wrath

Uygulamalar: Oyunlar Beneath A Steel Sky

Uygulamalar: Oyunlar Diablo III

Uygulamalar: 3B Tıbbi Görüntüleme

Uygulamalar: Bilimsel Görselleştirme 2 nötron yıldızı çarpışınca, NASA

Uygulamalar: 3B Test Modelleri Stanford Tavşanı, Stanford Üniversitesi Grafik Lab.

ACM SIGGRAPH ACM (Association for Computing Machinery) örgütü içerisindeki bilgisayar grafikleri ve etkileşim teknikleri üzerine faaliyet gösteren özel ilgi grubudur. ( S pecial I nterest G roup on GRAPH ics) Bilgisayar grafikleri üzerine akademik faaliyet ve etkinliklerin merkezi olmakla birlikte, sektörel gelişmelerle de yakından ilgilidir. Her sene düzenlenen SIGGRAPH konferansında akademik bildiriler ve özel oturumlarla birlikte animasyon film gösterimleri, dijital sanat galerileri gibi etkinlikler de yer alır.

Modern Grafik Donanımı nVidia GTX 780 Mimarisi

Modern Grafik Donanımı GTX 780 GPU Motoru Özellikleri: o 2304CUDA Cores o 863Base Clock (MHz) o 900Boost Clock (MHz) o 160.5Texture Fill Rate (billion/sec) GTX 780 Bellek Özellikleri: o 6.0 Gbps Memory Speed o 3072 MB Standard Memory Config o GDDR5Memory Interface o 384-bitMemory Interface Width o 288.4Memory Bandwidth (GB/sec) GTX 780 ile Desteklenenler: o OpenGL 4.3 o PCI Express 3.0 Bus Support o NVIDIA PhysX™ Technology o 1Microsoft DirectX 11.1 API

Önümüzdeki Derste Tarihi Gelişim Temel Grafik Kavramları