İRAN PAZARI SİZİ BEKLİYOR! İRAN İHRACAT FUARI VE TİCARET ZİRVESİ 27/30 EKİM 2016 VAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
"HEDEFLERİMİZRDEN BİRİ, ÜLKEMİZİ YABANCI YATIRIMLAR İÇİN BİR CAZİBE MERKEZİ HALİNE GETİRMEKTİR“ Uygulamaya koyduğumuz orta ve uzun vadeli programlar.
Advertisements

2011 MİLANO ULUSLAR ARASI MOBİLYA FUAR RAPORU 2011 Salone Internazionale del Mobile.
MAKEDONYA T.C. Üsküp Büyükelçiliği-Ticaret Müşavirliği
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Güney Afrika Cumhuriyeti
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Amerika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Dairesi 3 Aralık 2010 GEBZE T.C.
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
DIME - EIB - AEA 2008 Workshop ‘Turkey: A Model for Organic Products’ April , Izmir Turkey “ORGANİK TARIMA DAYALI SANAYİNİN GELİŞTİRİLMESİ” ÜZERİNE.
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
Türkiye’deki Gelişmişlik Düzeyinin Çeşitli Göstergeler Kullanılarak Coğrafi Bilgi Sistemi ile İller Bazında İrdelenmesi.
WORLD HALAL UNION SUMMIT 2015/BURSA.
GAP : Su İle Gelen Değişim Hilal Siyok 103 2TMB. Güneydoğu Anadolu Projesi Temel hedefi, Güneydoğu Anadolu Bölgesi`nde yaşayan vatandaşlarımızın gelir.
European Commission Enterprise and Industry GAP Bölgesi KOBİ Destek Ağı (GAPSUN)
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA FAALİYETLERİ - İBGS 2009/5 YURTDIŞINDA DÜZENLENEN FUARLARA KATILIM - İBGS 97/5.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Uzakdoğu Pasifik I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan Nisan.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları AVRUPA I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler Operasyonel Hizmetler Maddi Destekler.
Zekai EFEOĞLU Program Yönetim Birimi Başkanı
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ  Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler  Operasyonel Hizmetler  Maddi Destekler  Yurt Dışı.
Gümrük Birliği’nin Güncellenmesi Süreci
Küresel Stratejiler ve Stratejik İşbirlikleri
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
Een.ec.europa.eu Azimli KOBİ’lere Uluslararası büyüme ve inovasyon konularında yardımcı oluyoruz.
İRAN PAZARI SİZİ BEKLİYOR! İRAN İHRACAT FUARI VE TİCARET ZİRVESİ 27/30 EKİM 2016 VAN.
İSVEÇ KRALLIĞI (2017 YILI SUNUMU)
Temel Bilgi Teknolojileri
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Dış Ticaret Danışmanlık Sunumu
CAZİBE MERKEZLERİ PROGRAMI Van Bilgilendirme ve İstişare Toplantısı
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
FUAR PAZARLAMA & TANITIM SÜREÇLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER
İhracata Yönelik Devlet Yardımları İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
7. DOĞU ANADOLU TARIM HAYVANCILIK VE GIDA FUARI
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
CAZİBE MERKEZLERİ PROGRAMI ARDAHAN Bilgilendirme Toplantısı
CAZİBE MERKEZLERİ PROGRAMI Iğdır Bilgilendirme Toplantısı
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN
TARIM EKONOMİSİ ve İŞLETMECİLİK DERS NOTLARI
Tarım sektörünün önemi
Sunum transkripti:

İRAN PAZARI SİZİ BEKLİYOR! İRAN İHRACAT FUARI VE TİCARET ZİRVESİ 27/30 EKİM 2016 VAN

NEDEN TÜRKİYE İRAN FUAR VE TİCARET ZİRVESİ  BÖLGESEL İHRACATİ KALKINDIRMA ÇALIŞMASI  Bölgemizin en büyük sıkıntısı olan Pazar sıkıntısını aşmak ve bölgesel kalkınmadan söz edebilmek için yeni pazarların keşfedilmesi gereklidir.  İlimiz ve bölgemiz bulunduğu coğrafik konumu itibari ile ihracat için çok büyük bir avantaja sahiptir. Türkiye ile Ortadoğu pazarı arasında bir kapı görevi görmektedir.  Tüm bu olanak ve imkanlara rağmen ilimizin ve bölgemizin ihracat rakamları çok düşüktür. Bizler bu rakamları yükseltmek, 2023 vizyonu hedefleri doğrultusunda öngörülen ihracat rakamlarına ulaşmak Ülkemizin, Bölgemizin ve İlimizin kalkınmasına, tanıtımına, üretimine, istihdamına katkı sunacak bir organizasyon hedeflemekteyiz.

NEDEN TÜRKİYE İRAN FUAR VE TİCARET ZİRVESİ  Bu organizasyon’da gerek bölge gerekse ülkemizin üretici ve tüccarının ürünlerinin sergilendiği bir etkinlik ile birlikte hizmeti verilecek gümrük müşavirliği ve danışmanlık desteği ile firmaların ihracat ve ithalat yetileri gelişecek ve ticaretleri kolaylaşacaktır.  Ayrıca fuar tarihinde üst düzey katılımlı zirve ve İkili iş görüşme olanağı sağlanarak daha sıcak işbirlikleri geliştirilebilecektir. Bölgemiz ve pazarı ile ilgili geniş bilgilendirmeler yaparak daha geniş iş olanaklarının önü açılacaktır.  Bölgede ihracata yönelik ticaret yapabilecek birçok üreticimiz ve firmamız mevcuttur. Ancak bölge insanımız çok kaliteli ürünler üretmesine rağmen günümüz koşullarında tanıtım ve pazarlama stratejisini yeterince bilmediğinden ihracatta yeterince verim alınamamaktadır. Ancak böylesi bir çalışma ile bu üretici ve sanayicimizin, üreticimizin ve tüccarımızın önünü açmış olacağız.  Böylece 2023 hedeflerine ülke olarak belirlenen ihracat rakamlarına ulaşma noktasında büyük bir adım atılmış olacağı gibi bölgesel kalkınma içinde büyük bir fırsat olacaktır.

 İran ekonomisi 2015 yılı itibariyle 396 milyar dolarlık Gayri Safi Milli Hasıla büyüklüğüne sahip bulunuyor. Bu açıdan bakıldığında İran dünyanın en büyük 29 uncu ekonomisi durumundadır.  Bölgemizle dil ve kültür birlikteliği olan İran 80 milyon nüfusu ile büyük bir pazardır.  Bu büyük pazara girmek bölgesel ihracatın artırılması ve ambargodan sonraki İran pazarına ulaşmak için gerçekleşecek fuar/zirve, gerek bölgemiz gerek Ülkemiz için büyük fırsatlar içermektedir. TÜRKİYE İRAN FUAR VE TİCARET ZİRVESİ

 İran pazarı ambargodan sonra dünyanın gözünü diktiği büyük bir hacme sahip.  Bizim için özellikle otuz milyon insanın yaşadığı Doğu ve Batı Azerbaycan büyük bir pazardır.  Bölgemizin stratejik, ulaşım ve kültürel yakınlığı bu pazara girmemiz için en büyük avantajımız.  Bölgemizde daralan piyasaların rahat bir nefes alınmasını sağlayacak önemli bir pazardır.  Özellikle Türkiye ve İran arasında yapılan tercihli ticaret anlaşması ile 10. milyar dolarlık bir ticaret hacmi söz konusudur. İRAN PAZARI

Uzun zamandır devam eden yaptırımların kaldırılmasıyla birlikte tüm dünyadaki yatırımcıların gözleri İran a çevrilmiş durumda. Çok önemli bir gelişim ve büyüme potansiyeli vadeden İran a yapılması beklenen yatırım miktarının 100 milyar doları bulacağı öngörülüyor. Yeni yatırımlarla birlikte İran ekonomisinin geleceği de oldukça parlak görünüyor. DÜNYANIN GÖZÜ İRAN EKONOMİSİNDE

SEKTÖRLER 1 ) İNŞ, YAPI, DEKORASYON, İŞ MAK. 2 ) MOBİLYA, BEYAZ EŞYA, 3 ) OTOMOTİV VE MAKİNA 4 ) TEKSTİL, HAZIR GİYİM

 Özellikle üretim yapan, bayii ve distribütör firmaların alıcısına ulaşacağı bir platform,  İran’dan 2500 profesyonel ziyaretçi ve alım heyeti ve bölgeden en az kişilik profesyonel ziyaretçi ile verimli bir buluşmaya ev sahipliği yapmak.  Kurumsal destek ile gümrük mevzuatları ve gümrük tarifeleri hakkında uzman görüşleri.  Katılımcıların bölge ve uluslar arası pazarlar hakkında bilgilendirme.  Bölgedeki üreticilerin işbirliği yapabilecekleri platformun oluşturulması HEDEFLER

 Hedefimiz en az dört bakanımızın katılımını sağlayarak aynı şekilde İran tarafından bakanlık düzeyinde katılım sağlatarak büyük bir verim elde etmek.  İki ülke tarafında üst düzey temsiliyetle hali hazırda var olan bazı sorunların çözümü ve ticaretin kolaylaştırması için büyük fırsat oluşturmak.  İki ülke arasında gerçekleşmesi hedeflenen 10 milyar dolarlık tercihli ticaret anlaşmasının hayata geçileceği en önemli basamak olmak.  Bu organizasyonda hedefimiz 100 milyon dolarlık bağlantı altyapısını oluşturarak 35 milyar dolarlık ihracat rakamlarının yakalanmasına ön ayak olmaktır. HEDEFLER

 İran tarafında Tebriz, Urumiye, Reşt, Zencan, Mahabad, Erdebil, Kirmanşehr ve Senedeşt İsfahan illerinin bölgemizle coğrafik ve kültürel yakınlıkları mevcuttur. Bu iller bünyesinde 30. Milyona yakın nüfus bir çok serbest bölge ve sınır kapıları barındırmaktadırlar.  Bu nüfusun büyük çoğunluğu potansiyel alıcı müşteri konumundadır.  Ayrıca sanayi ve üretimi olarak büyük bir hammadde ve malzeme ihtiyaçları mevcuttur.  HEDEF İLLER TÜRKİYE  Etkinliğimiz hedef olarak bölge illeri Van, Muş, Bitlis, Ağrı, Iğdır, Hakkâri, Kars, Siirt, Erzurum, Erzincan, Malatya, Tunceli, Ardahan, Elazığ, Bingöl, Diyarbakır, Batman,Siirt, Mardin illeri öncelikli olarak ülke genelinde üretici, bayii ve distribütörlerin İran pazarına girmelerini sağlamaktır. HEDEF İLLER İRAN

 ANKARA ZİYARETİ  ALAN ÇALIŞMASI  İRAN ÇALIŞMASI  ALIM HEYETİ NELER YAPTIK

 Açılacak sergi alanında firmaların ürünlerini sergilemesi ile ürün tanıtımı.  Yapılacak oturumlar ile İran ve Türkiye pazarlarındaki fırsat ve imkanlarının bilgilendirilmesi.  Workshop ile birebir görüşme imkanı sağlanarak ticari bağlantı sağlanması.  Gerçekleşecek zirve ile iki ülke arasındaki ticaret ve gümrük sorunları ele alınacak.  İki ülke tarafındaki yatırım olanakları avantajlı sektörler ve gümrük mevzuatları hakkında detaylı bilgilendirmeler ile sağlıklı ticaret ortamı oluşturulacak. ORGANİZASYON

 Büyük bir Pazar olan İran pazarına minimum maliyet maksimum verimle girebilme imkanı.  İhracatın artırılması ile birlikte yatırım ve istihdama katkı sağlanacak.  Bölge tüccarı gerek bilgi gerek pazar noktasında yeniliklere yelken açması sağlanacak.  Bölgedeki tüccarların işbirliği geliştirmesi olanağı sağlanacak.  Yurt Dışından getirilecek iki bin civarında alım heyeti ile gerek turizm gerek ticaret anlamında bölgeye canlılık getirecek. SONUÇ

TEŞEKKÜRLER İRAN İHRACAT ZİRVESİ VE FUARI 27/30 EKİM 2016 VAN  AJANS ASYA FUARCILIK ORG. LTD ŞTİ   Tel: Fax:  Gsm 