Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI"— Sunum transkripti:

1 ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI

2 PROGRAM DAYANAĞI Ekonomi Bakanlığı’nın 2010/8 sayılı “Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ’’ PROGRAM AMACI Şirketlerin uluslar arası pazarlarda rekabet gücünü artırmaya yönelik eğitim danışmanlık giderleri ile işbirliği kuruluşlarının proje bazlı giderlerinin desteklenmesi

3 Hedefler: Proje kapsamında farklı bölgelerde yerleşik faaliyet gösteren firmalar bazında; Üretici firmaların ihracat yapma kapasitelerinin geliştirilmesi Potansiyel ihracatçıların ortaya çıkarılması Firmaların hedef pazarlara yönlendirilmesi Bu firmaların düzenli ihracat yapmalarının sağlanması

4 İşbirliği Kuruluşu

5 DE S T E K KAP AMI İhtiyaç Analizi Eğitim ve Danışmanlık Yurtdışı Pazarlama Programı ve Alım Heyeti İstihdam Bireysel Danışmanlık

6 DE S T E K SÜR C İ İşbirliği Kuruluşu Proje Sunumu İhtiyaç Analizi ve İstihdam Eğitim ve/veya Danışmanlık Programı Yurtdışı Pazarlama Programı ve/veya Alım Heyeti Bireysel Danışmanlık

7 Program süresince (Maks. 36 Ay)
İhtiyaç Analizi Eğitim / Danışmanlık Yurt Dışı Pazarlama Alım Heyeti İstihdam Bireysel Danışmanlık Destek Oranı 75% 70% Desteklenen Kurum İşbirliği Kuruluşu Şirketler Destek Tutarı (USD) (Program Başına) (Program Başına) Emsal Brüt Ücret 50.000 Program Program süresince (Maks. 36 Ay) 10 Adet 2 Kişi 3 Yıl

8 İ H T Y ANA L Z •Proje Hazırlık Evresi •Ortak Vizyon Oluşturma Evresi •Makro & Mikro Rekabetçilik Analizleri •Sektördeki Trendler •Firma Analizleri •Yurtdışı Pazar Fırsatları •Proje Yol Haritası (3 Yıllık Stratejik Planlama) Destek Miktarı : ABD Doları (Eğitim ile birlikte) Destek Oranı : %75

9 •Uluslararası Pazarlama ve Elektronik Ticaret •Markalaşma
Ğ İ T M V D A N I Ş L K P R O G •Dış Ticaret Yönetimi •Uluslararası Pazarlama ve Elektronik Ticaret •Markalaşma •Inovasyon ve Kümelenme •Kurumsallaşma ve İnsan Kaynakları Yönetimi •Bilgi ve İletişim Teknolojileri •Finansal Yönetim ve Risk Yönetimi •Kalite ve Verimlilik •Proje Yönetimi ve Stratejik Yönetim •Sektöre özel konular Destek Miktarı : ABD Doları Destek Oranı : %75

10 Desteklenen Faaliyetler •Ortak pazar araştırmaları •Pazar ziyaretleri
U R T D I Ş P A Z L M O G Desteklenen Faaliyetler •Ortak pazar araştırmaları •Pazar ziyaretleri •Ticaret heyetleri •Yurtdışı fuar ziyaretleri •Eşleştirme faaliyeti •Küme tanıtım faaliyetleri Destek Miktarı : Program başına ABD Doları Destek Oranı : %75

11 Desteklenen Faaliyetler
M H E Y T İ P R O G Desteklenen Faaliyetler Yurtdışında yerleşik ithalatçı firmaların, kurum ve kuruluşların, basın mensuplarının Türkiye’ye davet edilerek •İkili iş görüşmeleri gerçekleştirmeleri •Tesis ziyaretleri •Meslek kuruluşu ziyaretleri desteklenir. Destek Miktarı : Program başına ABD Doları Destek Oranı : %75

12 İ S T H D AM Desteklenen Faaliyet Proje kapsamında yürütülen programların organizasyonun ve koordinasyonunun sağlanması amacıyla 2 kişinin işbirliği kuruluşu tarafından istihdam edilmesi Destek Miktarı : 2 Personel Destek Oranı : %75

13 •Proje Bazlı Desteğe Katılan Firmalar Desteklenen Faaliyetler
Ş İ R K E T L Ç N B Y S D A I M Hedef Grup •Proje Bazlı Desteğe Katılan Firmalar Desteklenen Faaliyetler •Bilgi ve İletişim Teknolojileri •Finansal Yönetim ve Risk Yönetimi •Kalite ve Verimlilik •Üretim ve Tedarik Zinciri Yönetimi •Sektörün Gelişimine Özel Konular Destek Miktarı : ABD Doları Destek Oranı : %75

14 GUİD İÇİN NEDEN UR-GE?

15 NEDEN UR-GE? Sektörde faaliyet gösteren şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet gücünü arttırarak, ülkemizin gerçekte var olan üretim kapasitesi ile orantılı bir şekilde yükseltmek gerekmektedir. Üye firmalarımızın genel anlamda; Eğitim, Danışmanlık, Pazar Araştırması ve Uluslararası Ticaret Kuralları ve Uygulamaları gibi konularda altyapıya ve bilgiye ihtiyaçları söz konusu olabilmektedir. Üyelerimizin UR-GE programlarına katılmaları suretiyle bu eksikliklerin giderilebileceği düşünülmektedir. Bu nedenle ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ (UR-GE) Programına katılım sağlamaktadır.

16 Projedeki Amaçlar Nelerdir?
AR-GE KAPASİTELERİNİN ARTTIRILMASI KURUMSALLAŞMA İHRACATA ENGEL OLAN EKSİKLİKLERİN TAMAMLANMASI HEDEF PAZARLARA ÜRÜNLERİNİ SUNMALARI ULUSLAR ARASI PAZARLAMAYI ÖĞRENMELERİ HEDEF PAZAR VE MEVZUAT ÇALIŞMALARIYLA FİRMALARIN BİLGİLENDİRİLMESİ VE YURTDIŞI PAZARLAMA FAALİYETLERİ İHRACAT POTANSİYELİNİN GELİŞTİRİLMESİ

17 URGE Projelerinin firmalar için faydaları nelerdir?
Projenin ihtiyaç analizi ile başlıyor olması firmaların mevcut durumlarını anlamalarına ve yeni hedefler belirlemelerine yardımcı olur İhtiyaç analizi ile belirlenen ortak sorunların, proje kapsamında ortak öğrenme ve ortak pazarlama yaklaşımı ile proje devam ederken çözülmesi firmaların projeden en üst düzeyde faydalanmasını sağlar Proje kapsamında belirlenen ortak vizyon ve stratejiler hem firmalar hem de bölge rekabeti için yol göstericidir Firmaların hali hazırda etkin kullanılamayan kaynakları daha verimli kullanılır Proje kapsamında verilecek eğitim ve danışmanlık faaliyetleri ile firmaların kurumsallaşmasına katkı sağlanır

18 URGE Projelerinin firmalar için faydaları nelerdir?
Yurtdışında bulunan potansiyel alıcıların veya hedef pazarların profesyonel anlamda belirlenmesi, firmaların ihracatlarını arttırabilmek için daha etkin yol haritası çizilmesini sağlar İhracat kapasitelerinin arttırılmasına yönelik çalışmalar sırasında uzman desteğine sahip olunması firmaların hedef odaklı adım atabilmelerini sağlar Yurtdışı pazarlama faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi ile üreticilerin vizyon kazanması ve uluslar arası pazarın istekleri doğrultusunda üretim yapılmasının sağlanır Firmaların kendi aralarındaki rekabeti belirleyen koşulların yanısıra, uluslar arası rekabetin koşulları ve öneminin proje kapsamında anlatılır ve ortak hareket etme kültürü firmalara yerleşir

19 1 İHTİYAÇ ANALİZİ PROJE BAŞVURUSU PROJE KABULÜ

20 İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMASI NEDEN ÖNEMLİDİR?
1 İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMASI NEDEN ÖNEMLİDİR?

21 İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMASI PROJENİN YOL HARİTASIDIR
1 İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMASI PROJENİN YOL HARİTASIDIR PROJENİN EĞİTİM, DANIŞMANLIK, YURTDIŞI PAZARLAMA VE ALIM HEYETİ FAALİYETLERİ BU ÇALIŞMANIN SONUÇLARINA GÖRE PLANLANMIŞ VE YÜRÜTÜLMEKTEDİR

22 1 İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMASINDA İZLENEN SÜREÇ NEDİR?
Projeye katılım beyanı vermiş olan firmalar ile birlikte FİRMALARA YÖNELİK ANKETLER SEKTÖRE YÖNELİK MASA BAŞI ARAŞTIRMALAR ORTAK ÇALIŞTAYLAR İKİLİ GÖRÜŞMELER FİRMA ZİYARETLERİ yapılmıştır.

23 İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMASINDA İZLENEN SÜREÇ NEDİR?
1 İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMASINDA İZLENEN SÜREÇ NEDİR? Yapılan çalışmanın sonucunda firmaların ihtiyaç duydukları öncelikli Eğitim, Danışmanlık konuları saptanmış, Yurtdışı pazarlama faaliyetlerine ilişkin öncelikli ülkeler tespit edilmiştir.

24 EĞİTİM PROJELERİ Firmaların Kurumsal Kapasitelerinin Geliştirilmesi - Stratejik Planlama ve İşletme Yönetimi - Dış Ticaret - Proje Yönetimi - Risk ve Kriz Yönetimi Stratejileri - Tohumluk Pazarlaması ve Satış Teknikleri - Finansman ve Muhasebe - Temel Yönetim Becerileri

25 TANITIM VE DIŞ TİCARETE YÖNELİK PROJELER
- Hedef ülkelerde dış ticarete yönelik mevzuat çalışması - Hedef Pazarların Analizi - Ortak Pazar Ziyaretleri - Alım Heyetleri - Yurtdışı Fuar katılımları

26 Firmalara Toplu Danışmanlık
PROJE FAALİYETLERİ EĞİTİM DANIŞMANLIK ÷ ø Kurumsal Kapasite Ürün Geliştirme Firmalara Toplu Danışmanlık Hedef Pazar Çalışmaları Hedef Pazar Analizleri Pazarlama Yönetim Sebze Islahı Kalite Belirlenen Hedef Pazarda Mevzuat Çalışması ò ALIM HEYETLERİ YURTDIŞI PAZARLAMA

27 TANITIM TOPLANTILARI KATILIM BEYAN FORMLARININ ALINMASI PROJE BAŞVURU YAPILMASI ONAY İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMALARI

28 İhtiyaç Analizinden sonra yapılan başvurular kabul görmeyecektir!!!
Siz de bölgenizdeki UR-GE Projesine katılmak isterseniz… Proje Ek-I-C Proje Ek-I-B İhtiyaç Analizinden sonra yapılan başvurular kabul görmeyecektir!!!

29 KKYDP 11 ETAP KAPSAMINDA;
81 İLDE HAYVANSAL VE BİTKİSEL ORİJİNLİ GÜBRE İŞLENMESİ, PAKETLENMESİ VE DEPOLANMASI KONUSUNU DESTEKLEMEKTEDİR. PROGRAM UYGUN HARCAMA TUTARI TAVANI TL DESTEK TUTARI TAVANI TL HİBE DESTEĞİ VERİLMEKTEDİR. KDV MUAFİYETİ YOKTUR. (Son Başvuru Tarihi )

30 IPARD PROGRAMI KAPSAMINDA;
TEK BAŞINA HAYVANSAL ORJİNLİ GÜBRE İŞLEME KONUSUNDA DESTEK VERİLMEMEKTEDİR. BİR HAYVANCILIK İŞLETMESİNİN PARÇASI OLMASI DURUMUNDA DESTEK SAĞLANMAKTADIR. HAYVANCILIK İŞLETMELERİ İÇİN UYGUN HARCAMA TUTARI TAVANI AVRODUR. DESTEK ORANI %50-%70 ARASINDA DEĞİŞİR. KDV MUAFİYETİ VARDIR.  IPARD uygulama illeri: Afyonkarahisar, Ağrı, Amasya, Ankara, Aydın, Balıkesir, Burdur, Bursa, Çanakkale, Çankırı, Çorum, Denizli, Diyarbakır, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Giresun, Hatay, Isparta, Mersin, Kars, Kastamonu, Konya, Kütahya, Malatya, Manisa, Kahramanmaraş, Mardin, Muş, Nevşehir, Ordu, Samsun, Sivas, Tokat, Trabzon, Şanlıurfa, Uşak, Van, Yozgat, Aksaray, Karaman, Ardahan


"ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları