UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Amine Mirzaoğlu. DEĞERLENDİRME: Ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılma işine değerlendirme denir. Örneğin : Sınavdan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
Advertisements

DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Giriş 1. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
Proje, Performans Değerlendirme
UZAKTAN EĞİTİM.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
V.UNİTE DEĞERLENDİRME.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek.
ÖĞRETİM TASARIMI VE GÜNCEL TEKNOLOJİLER
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
TÜRKİYE’DE SANAL SINIF
İlişki kurulan alanların veri türleri aynı olmak zorundadır yoksa ifade de tür uyuşmazlığı hata mesajı çıkar. Sorguyu tasarım görünümünde açıp Ortalama:([sınav1]+[sınav2]+[sınav3])/3.
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
İnternet-Tabanlı Ders Yönetim Sistemleri (Web-Based Course Management Systems)
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
MODELLER.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
UZAKTAN EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
AKTS Hesaplaması.
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Adı ve Soyadı : Şubesi : No :
Merkeze Yayılma Ölçüleri
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Ölçme ve Değerlendirme
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
EKOSİSTEM Geyiklerin yaşadığı yerde sadece canlılar mı görülüyor? Canlıların, yaşamını sürdürebilmesi için hava, su, toprak gibi cansız faktörlere ve güneş.
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Sunum transkripti:

UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Amine Mirzaoğlu

DEĞERLENDİRME: Ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılma işine değerlendirme denir. Örneğin : Sınavdan 45 üstü not alan öğrenciler başarılı sayılacaktır. Ahmet sınavdan 60 almıştır. Yukarıdaki örnekte : Ölçüt : 45 Ölçme notu:60 Değerlendirme Sonucu: Başarılı

UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRMEYİ KİM YAPAR? YÖNETİM ÖĞRETMEN SANAL KÜTÜPHANE UZAKTAN ÖĞRENEN İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ DİĞER ÖĞRENCİLER DERS TASARIM EKİBİ DESTEK SERVİSLERİ

DEĞERLENDİRME TÜRLERİ Düzey Belirleyici Değerlendirme Biçimlendirici Değerlendirme

GELENEKSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ  Çoktan Seçmeli  Doğru-Yanlış  Eşleştirme  Kısa-yanıtlı  Klasik

ALTERNATİF DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ  Otantik Değerlendirme  Portfolyo Değerlendirme  Proje Tabanlı Değerlendirme

AEIOU” DEĞERLENDİRME MODELİ Accountability (Sorumluluk) Effectiveness (Etkililik) Impact (Etki) Organizational Context (Kurumsal Bağlam) Unanticipated Outcomes (Beklenmeyen Çıktılar)

Accountability (Sorumluluk): Projeyi planlayanlar söylediklerini gerçekleştirdiler mi? Kaç öğrenci katıldı? Kaç tane öğretim materyali üretildi ve ne kadarı dağıtıldı? Yeteri kadar ders yapıldı mı?

Effectiveness (Etkililik): Proje uygulaması ne kadar iyiydi? Katılımcılar yaşadıkları uzaktan eğitim deneyiminden memnun kaldılar mı? Öğrenciler öğrenmeleri beklenen konuları gerçekten öğrendiler mi? Öğretmenler kendilerini yeterli gördüler mi?

Impact (Etki): Proje, ders veya program bir fark yarattı mı? Uzaktan eğitim sisteminin kullanımı arttı mı? Uzaktan eğitime ilişkin kurallar ve yönergeler geliştirildi veya güncellendi mi? Öğrenciler, diğer uzaktan eğitim derslerine de kayıt yaptırdı mı?

Organizational Context (Kurumsal Bağlam): Projenin amacına ulaşmasını sağlayan veya engelleyen faktörler nelerdi? Projenin uygulaması sırasında karşılaşılan zorluklar nelerdi? Öğrenci başarılarını etkileyen faktöreler nelerdi? Dersi daha etkili kılmak adına neler yapılabilirdi?

Unanticipated Outcomes (Beklenmeyen Çıktılar): Projede ne tür beklenmeyen sonuçlar ve değişiklikler yaşandı? Öğrenci ve öğretmen arasındaki etkileşimler süreci nasıl etkiledi? Uzaktan eğitim sistemi öğrenci başarısı üzerinde beklenenin dışında bir etki yarattı mı?

DEĞERLENDİRME İÇİN KAYNAKLAR  Dokümanlar  Araştırmalar  Görüşmeler  Odak Grupları  Gözlemler