Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
KAPASİTE PLANLAMA VE KAPASİTE KULLANIMI
KULLANILABİLİRLİK.  ‘Bir kapıyı açmasını öğrenemeyen insan bu dünyada ne diye yaşar bilmem ki…’ Aziz Nesin ‘ İSTANBUL’UN HALLERİ’
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Nasıl Öğreniriz Sunuşlar5% Okuma10% İşitsel ve Görsel20% Demo Yoluyla 30% Tartışma Gurupları50% Geri Bildirimli Uygulama75% Başkalarına Öğretme/Hemen.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Raporlama Yapmanın Amaçları 2 -Yapılan çalışmaların sonuçlarını daha net görebilmek -Yapılan çalışmaları geçmiş zaman verileriyle kıyaslayabilmek -Rapor.
GOODYEAR LASTİKLERİ Ergonomi Ekip Çalışmaları
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Profesyonel bir Çevirmen Olmak İster misiniz? Öyleyse bu yazıyı mutlaka okuyun.
Kaizen.com KAIZEN TM Institute Etkin Sağlık Hizmet Yönetimi için Çözüm Ortağınız Hedefler ve Örnekler.
1 of 33 TEI YALIN 6-  ANLAYIŞI. 2 of 33 Günümz Dünyası Son 50 yılda ne değişti de,  Geleneksel kitle üretim anlayışı, rekabeti kaybetti.  Kazanan Yeni.
1.Bölüm Stok Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Mehmet Karahan
Bölüm 8: Tedarik Zinciri Yönetimi ve Sanal Pazar Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması Bilgi Yönetimi Performans Ölçme ve Değerlendirme Güz.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
ZAMAN Ç İ ZELGELER İ İ LE VER İ ML İ L İ K ANAL İ Z İ BİTİRME ÖDEVİ.
2014 Değerlendirme 25 Şubat 2015.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Performans Değerlendirme
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
YA ZİNCİR KIRILIRSA ??? P.
İstatistiksel proses kontrolü
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
Konu 2 Kalite anlayışının tarihsel gelişimi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
MALİYET SİSTEMLERİ Prof. Dr. A.Vecdi CAN.
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
MALİYET SİSTEMLERİ.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ÜRETİM YÖNETİMİ.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
SÜREÇ ODAKLILIK.
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
FI – Finansal Muhasebe Genel Sunumu
Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Lojistik ve Lojistik Operasyonlar
EGEDENİZ TEKSTİL Canias ERP Projesi Ferdi KAYGUSUZER
DENEYSEL TASARIM NEDİR – NE YAPAR ?
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Post Modern Dönem Uygulamaları
7. ÜRETİM VE MALİYETLER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma Yalın Üretim

Bilgi Bilgi ürüne doğru akarken, Ürün müşteriye doğru akar Bilgiyi her hücreye rahatça ve en kısa yoldan akmalıdır. Doğru bilgi, doğru zamanda, rahatça ulaşılabilir olamldır.

Stratejik hedefleme Hoshin Kanri strateji planlama A3 hedef yönetimi 3 jenerasyon A3

Hücre organizasyon departmana karşı B C Ürünleri departmanlara kurban etmeyin ! D E F ÜRÜN ODAKLI TAKIM

Değer Akış Şeması Bütünü görme Kayıp zamanları görme Termin projeleri verisi

Termin projesi Lean yönetimi ile terminde sıçramalı iyileştirme fırsatı Tüm termin - D2D dock to dock süresi - bir 6 sigma projesi olarak oldukça ağır ! Genel termin projelerinde en büyük fırsatlar duruş ve katma değer yaratmayan işlemlerin azaltılmasıdır

Stok projesi Stok, zamanından önce tedarik yada çekilmeyen bir üretimdir ! Stok projesi tipik bir Lean projesidir, 6 sigma projesi olarak ele alınmasında beklenen faydayı elde etmek zordur ! Stokların kök sebepleri genelde kesikli ve çok değişkenli verilerdir. Stokların azaltılması ile ilgili bir 6 sigma projesi pareto analizi ile sınırlı kalabilir !

Çekme sistemi - Kanban Her bir proses müşteriye kadar uzanan çekme ve sipariş sistemi ile çalışmalıdır. Çekilmeyen bir üretim stok demektir. Çekme sistemi durması sonraki proseslerde iyileştirme gerekliliğini gösterir Her proses bir önceki prosesin müşterisidir. Her prosesin girdi ve çıktı stok miktarını belirleyin ve sınırlandırın !

Kritik Operasyon Tüm prosesin termini kritik proses terminine bağlıdır. Kritik proseslerinizi belirleyin ve onlara çok daha iyi bakın ! Kritik proseslere diğer proseslere göre daha fazla kaynak ayırın ! TPM, kritik proseslerde daha önem kazanmaktadır.

Çoklu Yetenek Çalışan verimlilik artışı İşgücü ihtiyacının azalması Terfi sistemi için altyapı Operatöre bağlı duruşlarda azalma

Sinyalizasyon - Kanban Görsel kanban Yeşil ışık : Sipariş Siparişe göre üretim Kırmızı ışık : Hata

Tek Parça Akış – One Piece Flow İşletme içi stok azaltılması İşletme içi stoğun işletme şartlarından etkilenmesinin önlenmesi Hataya müdahele etme hızında artış Hata miktarında azaltma Ürüne müdahele ve değişiklik şansı Tek parça akışta emniyet stokları göz önüne alınmalı !

Lean Metodları İle Çözüm CEDAC TABLOSU Mevcut Etki Tanımı ZAMAN S I K L Hedef Etki Tanımı List all of the team members here. Indicate whether the team member is a permanent or temporary member as well as the team’s facilitator. TAKIM ÜYELERİ

Değişkenlik - Varyasyon Müşteri talebinden her türlü sapma hatadır !  SL Değişkenliğin olumsuz yönde (-) olduğu kadar olumlu (+) yönde olması da hatadır. 6 sigma projeleri değişkenlik analizinde en güçlü çözümdür ! σ σ σ σ σ σ

Deney Tasarımı - DOE Deney tasarımı ; Problemin muhtemel faktörlerinin hızlı bir şekilde analizinde kullanılacağı gibi, Muhtemel sebeplerin etkileşimli etkilerini tespitinde de en güçlü yöntemdir. Deney tasarımlarında, sabit tutulan diğer faktörlerin ne kadar sabit olduğu güvence altına alınmalıdır ! Seyir raporu önem kazanmaktadır !

Tek Proje – Lean Sigma Lean Projesi 6 sigma Projesi Proje : Lean Araçları 6 Sigma Araçları Inovasyon Lean 6 sigma Inovasyon

“Impossible Is Nothing”

Just Do It

Sürekli Gelişim bir Maratondur