KOP Bölgesi’nde Okuma Alışkanlığı ve Kültürünün Artırılması «KOP OKUYOR PROJESİ» Tanıtım Sunusu 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Farabi Değişim Programı Tanıtım Prof. Dr. Şaban ÇALIŞ YÖK Başkan Danışmanı Ulusal Öğretim Elemanı ve Öğrenci Değişim Komisyonu Üyesi Ankara Üniversitesi.
Advertisements

UYGULAMA EĞİTİMİ RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ ve ÖDEME USÜLLERİ
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI
“ PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA-OUR SHARED EUROPE” PROJE YARIŞMASI.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
1 Özgür TÖNGEL İzleme ve Değerlendirme Birimi Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı DEZAVANTAJLI GRUPLARA YÖNELİK SOSYAL İÇERME MALİ DESTEK.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Kamu Harcama Süreci.
MALİ DESTEK PROGRAMLARI 2008 YILI PROJE TEKLİF ÇAĞRILARI
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Bütçe Formunun Doldurulması
Strateji Geliştirme Başkanlığı
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İstanbul Kalkınma Ajansı 2012 Yılı Mali Destek Programları
KAMU KURUM VE KURULUŞLARI
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
HESAPLARIN SAYIŞTAYA VERİLMESİ
olarak tanımlanmıştır.
T.C. AKSARAY VALİLİĞİ SODES KOORDİNASYON BİRİMİ T.C. AKSARAY VALİLİĞİ SODES KOORDİNASYON BİRİMİ 2013 YILI SODES PROJELER İ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISINA.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
Comenius Okul Ortaklıkları
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
AÇIK İHALE USULÜ İhale Ön Oluru Komisyon Teşekkülü İdari Şartname Sözleşme Taslağı Standart Formları Hazırlama Komisyonu Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu.
2013 YILI PROJE TEKLİF ÇAĞRISI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI TUNCELİ VALİLİĞİ SODES Proje Koordinasyon Ofisi Tel: Fax:
Yıllı SODES Uygulama Süreci
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ARASINDA İMZALANAN
Türkiye’de Sağlik Hizmetlerinin FinansmanI ‘SağlIk hizmetlerinin finansman modelleri, sosyal sağlIk sigortasInIn önemi 25 Ekim 2015, Hacettepe Üniversitesi.
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI tarihli ve sayılı Makam Oluru ile Genel Sekreterlikler bünyesinde «Fatura İnceleme.
İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
BİLİM VE TOPLUM PROJELERİ DESTEKLEME PROGRAMI
KATILIM PAYI ÖDEMELERİ
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SEYAHAT ACENTALARINA SAĞLANACAK TURİZM DESTEĞİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME.
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI (TEKNOYATIRIM) 1.
GAZİ ÜNİ. FİZİKİ ALANLARI G.Ü. STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI 2.
Muğla Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI 28 Nisan 2010 Muğla.
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
YENİ TEŞVİK SİSTEMİ (BÖLGESEL TEŞVİK UYGULAMASI)
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ HİBE PROGRAMI
25/01/2017 tarihli değişiklikler
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
2019 YILI TEKNİK DESTEK PROGRAMI Bilgilendirme Sunumu
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI ARASINDA
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Sunum transkripti:

KOP Bölgesi’nde Okuma Alışkanlığı ve Kültürünün Artırılması «KOP OKUYOR PROJESİ» Tanıtım Sunusu 1

2 KOP Bölgesi’nde Okuma Alışkanlığı ve Kültürünün Artırılması Projesi ve Amaçları Bu programın amacı, Konya Ovası Projesi (KOP) Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı’nın, KOP Bölgesi’nde yer alan Aksaray, Karaman, Konya, Nevşehir, Niğde ve Yozgat illerinde okuma kültürünü farkındalık yaratarak sürdürülebilir hale getirmek, öğrencilerin okuma yazma alışkanlıklarını geliştirmek ve projelerin uygulanması, koordinasyonunun sağlanması ve izlenmesini düzenlemektir.

3  Kültür ve Turizm Bakanlığı 2011 yılı “Okuma Kültürü Haritası”na göre Türkiye’de yılda ortalama 7,2 adet kitap okunurken, KOP İllerinde bu oran 5,1 - 6’dır.  TÜİK 2014 verilerine göre ise Türkiye genelinde 1 milli kütüphane, 1121 halk kütüphanesi, 559 üniversite kütüphanesi, örgün ve yaygın eğitim kütüphanesi mevcuttur.  KOP Bölgesi’nde 2016 Mart ayı sonu itibariyle kütüphane sayısı Konya‘da 32, Karaman’da 5, Niğde’de 12 ve Aksaray’da 8 adettir. Türkiye genelinde KOP Bölgesi kütüphane sayısında %6’lık bir orana sahiptir. KOP Bölgesi’nde Okuma Alışkanlığı ve Kültürünün Artırılması Projesi

Proje ile ilgili olarak KOP Bölgesi İllerindeki İl Milli Eğitim Müdürleri, Üniversiteden Akademisyenler, Kütüphane Müdürleri ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yapılan görüşmeler neticesinde öne çıkan konular şunlardır; KOP Bölgesi İl Milli Eğitim Müdürleri kendi illerinde benzer projeleri uyguladıklarını, yeterli bütçeleri olmadığından proje amaçlarına ulaşmakta zorlandıklarını, bu kapsamda kendilerine ödenek aktarılmasını talep etmişlerdir. Akademisyenlerden gelen görüşler ise hedef kitlemizin ilköğretim öğrencilerinin olması gerektiği ve kitaba ulaşmada zorluk yaşayan kırsal kesime yönelik projelerin daha fazla desteklenebileceği yönündedir. KOP Bölgesi’nde Okuma Alışkanlığı ve Kültürünün Artırılması Projesi

TOPLAM PROJE BÜTÇESİ TL TL TL Proje bütçesi sermaye transferi tertibinde yer almakta olup nisan ayı içerisinde paydaş kurum temsilcileri ile istişare toplantısı gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak; 2016 Yılı Bütçesi ile tüm kamu kurum/kuruluşlarının başvurabileceği proje çağrısına çıkılarak başarılı proje sahibi kurumlara sermaye transferi yapılması kalan ödeneğin ise benzer proje yürüten paydaş kurumlara yapılacak protokoller ile sermaye transferi gerçekleştirilecektir. KOP Bölgesi’nde Okuma Alışkanlığı ve Kültürünün Artırılması Projesi

Başvurular: Başvuruların kabul edilmesine 05 Ağustos 2016 Cuma günü başlanmıştır. Başvuruların kabulünün son tarihi 30 Eylül 2016 Cuma günü saat 17:00’dır. Son başvuru zamanından sonra başvuru alınmayacaktır.

Başvurular nereye ve nasıl yapılacaktır? Proje başvuruları, OKASS internet sitesine işlenir ve projelerin aslı üst yazı ekinde kapalı zarf içinde posta/kargo yolu ile veya elden (elden teslim eden kişiye, imzalı ve tarihli bir alındı belgesi verilir) KOP İDARESİ adresine yapılır. Proje süresi içinde başvuruların kabul edileceği posta adresinde gerçekleşebilecek değişiklikler ve internet sitelerinde ilan edilecektir.

Kimler Başvurabilir?  Üniversiteler (Kamu),  Kamu Kurum/ Kuruluşları,  İl/İlçe Özel İdareler,  Mahalli İdare Birlikleri (Köylere Hizmet götüren Birlikler),  Belediyeler. *** Kütüphane, gençlik merkezi, çocuk yuvası, huzurevi gibi kamu kuruluşlarının proje teklifleri bağlı bulundukları il ve ilçe müdürlükleri üzerinden yapılacaktır ve kabul edilmeleri halinde bu kurumlar tarafından yürütülecektir. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı olan okullar ayrıca başvurabilirler.

Ortakların Uygunluğu Başvuru sahipleri tek başlarına ya da ortak kuruluşlarla birlikte başvurabilirler. İl ve bölge içinden veya dışından ayni, nakdi ve/veya teknik destek vermek amacıyla proje ortakları proje uygulamasına katılabilirler. Ortakların aşağıda sayılanlar içinde yer almaları gerekmektedir:  Üniversiteler (Kamu),  Kamu Kurum/ Kuruluşları,  İl/İlçe Özel İdareler,  Mahalli İdare Birlikleri (Köylere Hizmet götüren Birlikler),  Belediyeler,

Proje Bütçesi Limitleri Asgari tutar: TL (Beş Bin Türk Lirası) Azami tutar: TL (Elli Bin Türk Lirası) Proje bütçeleri katma değer vergisi (KDV) dâhil hazırlanır ve teklif edilir. İdare, bu program için ayırdığı kaynakları kısmen veya tamamen kullandırmama hakkını saklı tutar.

Ödemeler Protokolün imza edilmesinin ardından İdare tarafından protokol ödeneğinin %10’una tekabül eden kısmı yürütücü kuruluşun ihaleye çıkabilmesi amacıyla protokolde belirtilen proje banka hesabına aktarılır. Ödemeler, yürütücü kuruluş tarafından işin tamamının veya belirli bir kısmının gerçekleştirildiğine dair harcama belgelerinin İdare’ye sunulması ile gerçekleştirilir. Eş finansman katkısı yer alan projelerde, eş finansman bedeli ve İdare tarafından proje için gönderilen proje ödeneğinin yüzde 10’luk kısmı, ilk hakediş tutarından itibaren mahsup edilecektir. *** Proje ortaklarına ait ödemelerde İdare’nin herhangi bir sorumluluğu yoktur. Ödemeler sadece proje sahibine yapılacaktır.

Uygun Maliyetler Uygun Doğrudan Maliyetler: Uygun doğrudan maliyetler, projenin yürütülmesi için gerekli olan, başvuru sahibi veya ortağı tarafından gerçekleştirilen ve gerçek tutarlar üzerinden hesaplanan maliyetlerdir: Personel giderleri, mesleki eğitim kursiyerlerine yapılacak ödemeler (Kamu görevlilerine 6682 sayılı 2016 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ve kamu personelinin tabi olduğu diğer mevzuatın ilgili hükümleri dışında herhangi bir ödeme yapılmayacaktır.)

Uygun Doğrudan Maliyetler:  Proje kapsamında iş akdi yaptığı personelin maaş ve ücretleri sosyal sigorta primleri ve ilgili diğer maliyetler,  Yurtiçi Yolculuk giderleri,  Gündelik giderler (Maliye Bakanlığı’nın her yıl için belirlediği “harcırah kanunu uyarınca verilecek gündelik ve tazminat tutarlarını gösterir cetvel” de yer alan memur ve hizmetliler başlığı altında, “aylık/kadro derecesi 1-4 olanlar” için öngörülen tutarın üç katını aşmayacak şekilde belirlenmelidir. Kamu görevlilerine yapılacak gündelik ödemeleri 6682 sayılı 2016 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun ilgili hükümleri çerçevesinde olacaktır),  Ekipman ve hizmet satın alma maliyetleri,  Taşeron maliyetleri (yayın basım, etkinlik organizasyonu vb.),  Mali hizmet giderleri (özellikle havale, sigorta, banka, işveren SGK payı vb.),  Proje bütçesinin %10’unu aşmayan görünürlük giderleri,  Proje bütçesinin %10’unu aşmayan il içi ve il dışı kaynaştırma etkinliği giderleridir.

Uygun Dolaylı Maliyetler:  Uygun dolaylı maliyetler, başka bir bütçe kalemi altında verilen maliyetleri içermeyen ve genel idari giderleri (elektrik, su, ısınma maliyetleri vb.) karşılamak üzere projenin toplam uygun maliyetlerinin %5’ini aşmayacak şekilde belirlenmiş olan götürü tutardır.

Uygun Olmayan Faaliyetler ve Projeler  Siyasi veya etnik içerikli faaliyetler,  Hukuka, kamu düzenine, genel sağlığa ve toplumun genel ahlak anlayışına aykırı faaliyetler,  Bankacılık, sigortacılık, mali hizmetler,  Çalıştaylar, seminerler, konferanslar veya kongrelere katılım için bireysel sponsorluklar,  Desteklerin, destek veya burs olarak tekrar dağıtılması,  Akademik araştırma ve fizibilite çalışmaları,  İdare ile protokol imzalanmadan önce başlatılan veya aynı faaliyet için diğer kaynaklardan finansmanı karşılanan projeler.

Projenin Süresi Azami proje süresi, proje protokolünün imzalandığı tarihten itibaren en fazla 9 aydır. Yıl içerisinde tamamlanamayacak projelerde KOP İdaresi Başkanlığının sermaye transferlerinin nasıl yapılacağını belirten usul ve esaslardaki hükümler uygulanır. İdare, gerekli gördüğü takdirde projenin durdurulmasına karar verebilir. Projede uygulanan durdurma işlemlerinin toplam süresi 9 ayı geçemez. Projenin çeşitli nedenlerle öngörülen sürede tamamlanamaması durumunda proje yürütücüsü İdare’ye tamamlanamama nedenlerini yazılı olarak bildirerek projenin bitiş tarihinden geçerli olmak üzere İdare’nin uygun görmesi durumunda bir defaya mahsus olmak üzere, en fazla 3 ay ilave süre verilebilir. Projenin Yeri Projeler, İdarenin faaliyet gösterdiği illerde (Aksaray, Karaman, Konya, Nevşehir, Niğde ve Yozgat) gerçekleştirilmelidir.

Projelerin Değerlendirilmesi; Projeler İdare ve/veya Bakanlık tarafından, KOP Bölge Üniversiteleri ve ilgili kamu kurum ve kuruluşları personelinden seçilerek oluşturulan komisyon tarafından değerlendirilecektir. Projeler son başvuru tarihinden itibaren en fazla 45 (kırkbeş) iş günü içinde değerlendirilip İdare tarafından onaylanarak sonuçlar İdare’nin internet sitesinde ve internet sayfasından ilan edilir.

Ön İnceleme Yalnızca zamanında teslim edilen projeler ön incelemeye alınır. Ön inceleme aşamasında idari kontrol ile uygunluk kontrolü yapılır İdari Kontrol Başvurular öncelikle şekli uygunluk açısından idari kontrole tabi tutulacaktır. İdari kontrolde, aşağıda yer alan İdari Kontrol Listesinde belirtilen kriterlerin yerine getirilip getirilmediği kontrol edilecektir. İstenilen bilgilerden herhangi biri eksik veya yanlış ise, proje teklifi yalnızca bu esasa dayanarak reddedilebilir ve proje teklifi bu noktadan sonra artık değerlendirilmeyecektir.

Uygunluk Kontrolü Başvuru sahibinin, ortaklarının ve projelerin rehberin ve bölümlerinde verilen kriterlere uygunluğunun kontrolü aşağıda yer alan listeye göre yapılır.

Değerlendirmenin sonunda, yetmiş (70) ve üzerinde puan alan başvurular başarılı projeler olarak belirlenerek değerlendirme raporu ile birlikte İdare’ye sunulur. Başvurular en yüksek puanı alan tekliften başlayarak sıralanır ve destek dağıtımı bu rehberde belirtilen teklif çağrısının toplam bütçesi çerçevesinde söz konusu sıralamaya göre yapılır ve kaynağın bittiği yerdeki projeye kadar tahsis işlemine devam edilir. Eşit puan alan başvurularda eş finansman oranı yüksek olan proje esas alınır. Başarılı bulunan proje isimleri İdare’nin internet sitesinde ve/veya internet sitesinde yayınlanarak başvuru sahiplerine 15 (on beş) iş günü içerisinde idare ile protokol imzalamak üzere protokol davet mektubu gönderilir.