İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması Bilgi Yönetimi Performans Ölçme ve Değerlendirme Güz
İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması Organization Technology Process 2
İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması Business Process Reengineering Tüm işletme süreçlerinin gözden geçirilmesi –İş tanımları –Yönetim sistemleri –Organizasyon yapısı –Varsayımlar ve inanışlar 3
İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması Temel amaç: –Eski iş yapma şekillerinin ortadan kaldırılması ile iş süreçlerinde radikal bir değişiklik yaratmak –Maliyet, kalite, hizmet, teslimat süreleri gibi konularda dramatik artışlar sağlamak 4
İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması Hangi süreçlerin yeniden yapılandırılması gerektiğini seçerken; –Problemli süreçler –Darboğazlar –Birimler arası süreçler (cross-functional) –Temel süreçler (core processes) –Müşteri hizmetleri –Katma değeri yüksek süreçler –Yeni süreçler ve hizmetler 5
BILGI YÖNETIMI 6
Bilgi Yönetimi Önemli noktalar: Etkili iletişim Verimli raporlama sistemi Güvenilir Veri koruma Süreç kontrolü Standart formlar 7
Geleneksel sistemde en sık karşılaşılan problemler –Tamamlanmamış veriler –Veri transferi sırasında hatalar –Düzensiz kaydetme –Arşivleme problemleri –Eksik formlar 8
Bilgi Yönetimi 9
10
Bilgi Yönetimi 11
Bilgi Yönetimi Bilgi teknolojilerinin faydaları Hataların azalması Sistemler arası entegrasyon Finansal yönetim Ulaşım kolaylığı Veri kaydetme ve analiz Detaylı rapor kayıtları Veri giriş kolaylığı 12
Bilgi Yönetimi EDI – electronic data interchange Elektronik Veri Değişimi ERP – enterprise resource planning Kurumsal Kaynak Planlaması RFID Radyo Frekanslı Kimlik Tanımlama SCM/SCP Tedarik Zinciri Yönetimi/Planlaması Yazılımı 13