GELİŞMESİNE VE UYUMUNA YARDIMCI OLABİLMEK EĞİTİM ORTAMINDAN YARARLANMASINI SAĞLAMAK
BEDEN YAPISI BEDEN SAĞLIĞI
GENEL VE ÖZEL YETENEKLER İLGİLERİ BİLGİ BECERİ DÜZEYİ TUTUM VE DEĞERLERİ TECİH VE BEKLENTİLERİ BENLİK TASARIMI DUYGUSAL VE SOSYAL UYUMU
AİLENİN YAPISI AİLENİN TUTUM, ANLAYIŞ VE BEKLENTİLERİ AİLENİN KÜLTÜREL VE EKONOMİK DURUMU ÇEVRESEL OLANAKLAR
ASIL AMAÇ BİREYİN KENDİSİNİ TANIMASINA YARDIMCI OLMAK HİZMET TÜM ÖĞRENCİLERE YÖNELİK OLMALI TAKIM HALİNDE ÇALIŞARAK VERİ TOPLAMAK TOPLANAN BİLGİLERİN GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİNE DİKKAT ETMEK GİZLİ OLMAYAN VERİLERDEN ÖĞRETMENLERİN, VELİLERİN VE OKUL YÖNETİMİNİN YARARLANMASINI SAĞLAMAK TANIMA HİZMETİNDE ÖĞRENCİLERİ BÜTÜN YÖNLERİYLE TANIMAK İLKE EDİLMELİDİR
BİREYİN KENDİSİNE BAŞVURMAK BİREYİN BAŞKALARI TARAFINDAN İNCELENMESİ TEST DURUMU İÇİNDE UYARICILAR KARŞISINDAKİ TEPKİLERİ SAPTAMA YOLU
TEST DIŞI TEKNİKLER TESTLER
TEST DIŞI TEKNİKLER GÖZLEM DERECELEME ÖLÇEKLERİ KONTROL (GÖZLEM) LİSTESİ OLAY KAYDI BİREYİN KENDİSİ HAKKINDA BİLGİ VERMESİ SOSYOMETRİOTOBİYOGRAFİ SORUŞTURMA GÖRÜŞMEANKET
TEST TEKNİKLERİ YETENEK GENEL YETENEKÖZEL YETENEKFARKLI YETENEK KİŞİLİK PROJEKTİF İLGİ ENVANTRELERİ UYUM ENVANTERLERİ TUTUM VE DEĞER KİŞİLİK ENVANTRELERİ ZEKA STANFORD- BİNET DİĞER (TKT, LEİTER, CATTEL) WİSC-R