ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Advertisements

Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALISINIZ? NASIL BAŞARILI OLURSUNUZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI. Eğitsel Rehberlik genel olarak verimli ders çalışma teknikleri, sınav kaygısıyla başa çıkma gibi eğitim-öğretimle ilgili.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
K O R K U Yükseklikten Karanlıktan Çeşitli hayvanlardan Yalnız Kalmaktan.
FFFFiil, kök veya gövdelerinden türeyen fiile benzeyen ama artık fiil olmayan, kip ve şahıs eki almayan kelimelerdir.  Çok u uu uyumak baş ağrısı.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
FİİLDE MASTAR VE KİP.
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Atatürk Anadolu Lisesi Ali Yılmaz Okul psikolojik Danışmanı
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
BÖLÜM 1 BAŞARIYA GİDEN YOL.
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
Tehlikeyi Görmek.
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
SINAV KAYGISI.
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
Etkili Ders Çalışma Yöntemi Nasıl Olur?
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DERS ÇALIŞMAK MI???.
ÖZEL ANTALYA ENVAR İLKÖĞRETİM OKULU
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
DERS NASIL ÇALIŞILIR PINAR HIZLI Psikolojik Danışman.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Hazırlayan Ümmühan PEKBÜYÜK Psikolojik Danışman MOTİVASYON Ve
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
REHBERLİK ÇALIŞMALARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU

REHBERLİK SERVİSİ.
Nitel Araştırmalar.
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 2 “ Hedef yoksa Ba ş arıya ula ş mak zorla ş acaktır.Gidece ğ i limanı bilmeyen gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN YILINDA ÜNİVERSİTE 1. SINIFTA OKUYAN 4000 ÖĞRENCİYE UYGULANAN ZEKA TESTİNDE ; % 86 SI NORMAL ZEKAYA % 11 İ NORMALİN BİRAZ ÜSTÜNE % 3 Ü NORMALİN BİRAZ ALTINDA OLDUĞU TESBİT EDİLMİŞTİR... (Siz Kendinizi Hangi Grupta Görüyorsunuz)

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 4 BAŞARILI OLMANIN YOLLARI 1- İSTEMEK 2- İNANMAK 3- İNAT ETMEK 4- ÇALIŞMAK

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 5 1- İSTEMEK BAŞARMAYI GERÇEKTEN İSTEMEK GEREKLİDİR. BAŞARMAYI GERÇEKTEN İSTEMEK GEREKLİDİR. KİMİN İÇİN KİMİN İÇİN NE İÇİN NE İÇİN

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 6 2- İNANMAK KAZANACAĞIMIZA İNANMAMIZ GEREKLİDİR. ÇÜNKÜ FİZİKSEL YAPIMIZ İNANMAK ORANINDA SALGILAR ÜRETTİĞİ İÇİN. İNANDIĞIMIZ ZAMAN OKSİJEN MİKTARIMIZ ARTIYOR. BEYNİMİZ OLUMLU YÖNDE ETKİLENİYOR. ÇABUK ANLIYOR VE KOLAYCA HATIRLIYORUZ. (kedi ile fare hikayesi) KAZANACAĞIMIZA İNANMAMIZ GEREKLİDİR. ÇÜNKÜ FİZİKSEL YAPIMIZ İNANMAK ORANINDA SALGILAR ÜRETTİĞİ İÇİN. İNANDIĞIMIZ ZAMAN OKSİJEN MİKTARIMIZ ARTIYOR. BEYNİMİZ OLUMLU YÖNDE ETKİLENİYOR. ÇABUK ANLIYOR VE KOLAYCA HATIRLIYORUZ. (kedi ile fare hikayesi)

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 7 3- İNAT ETMEK İSTEMİŞ OLDUĞUNUZ KARARLARDA İNATÇI OLACAKSINIZ.1 OLMADI. 2 OLMADI.3 OLMADI BU BÖYLE GİDECEK. HAYALLER ANCAK ISRARLI İNATLARA YENİK DÜŞERMİŞ.

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 8 4- ÇALIŞMAK isteğimiz isteğimiz İnandığımız İnandığımız İnat ettiğimiz İnat ettiğimiz şeyler için şeyler için ÇALIŞMAK ÇALIŞMAK

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 9 İYİ AMA NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ ? ETKİLİ BİR DERS ÇALIŞMAK İÇİN SİZE ’’ ALTIN KURALLAR’’

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN AMAÇ BELİRLEYİN Başarıyı Hedef Alın; Mükemmel Olmayı Değil, Yanlış Yapma Hakkınızdan Vazgeçmeyin; Vazgeçerseniz Yeni Şeyler Öğrenme Ve Gelişme Olanağınızı Kaybedersiniz.

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN PLANLI ve GÜNLÜK ÇALIŞINIZ BAŞARIYA GİDEN YOL ÇOK ÇALIŞMAKTAN GEÇMEZ ANCAK PLANLI VE PROGRAMLI ÇALIŞMAKTAN GEÇER. GÜNLÜK PLAN GÜNLÜK PLAN HAFTALIK PLAN HAFTALIK PLAN AYLIK PLAN AYLIK PLAN

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN VERİMİNİZİ ENGELLEYEN ETMENLERİ YOK EDİNİZ Sizin için olumsuz olabilecek hiçbir duruma asla ve asla izin vermeyiniz. Çalışmaya başlamadan önce, yorgunluk, uykusuzluk, ağrı, sızı, elem duygusu, korku, öfke, aşırı kaygı, fazla heyecan, endişe, açlık, aşırı tokluk, aile dertleri, normalin altında ve üstündeki fiziki şartlar (çok sıcak, çok soğuk gibi) acelecilik, telaş, araç ve gereç noksanlığı gibi etkenlerin elden geldiğince giderilmesi gerekir. Sizin için olumsuz olabilecek hiçbir duruma asla ve asla izin vermeyiniz. Çalışmaya başlamadan önce, yorgunluk, uykusuzluk, ağrı, sızı, elem duygusu, korku, öfke, aşırı kaygı, fazla heyecan, endişe, açlık, aşırı tokluk, aile dertleri, normalin altında ve üstündeki fiziki şartlar (çok sıcak, çok soğuk gibi) acelecilik, telaş, araç ve gereç noksanlığı gibi etkenlerin elden geldiğince giderilmesi gerekir.

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN ÇALIŞMA ORTAMINIZI İYİ SEÇİN DAĞINIK ODA = DAĞINIK ZİHİN DAĞINIK ODA = DAĞINIK ZİHİN D ers çalışırken genellikle aynı ortamı tercih etmeye çalışınız. Aynı mekanda ders çalışmak çalışmaya daha kısa sürede adapte olmanı sağlar. Çalışma masanız olsun. O masaya sadece çalışmak için oturduğunu hissetmelisiniz. Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir. D ers çalışırken genellikle aynı ortamı tercih etmeye çalışınız. Aynı mekanda ders çalışmak çalışmaya daha kısa sürede adapte olmanı sağlar. Çalışma masanız olsun. O masaya sadece çalışmak için oturduğunu hissetmelisiniz. Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir. Çalışma yeri derli toplu olmalıdır Çalışma yeri derli toplu olmalıdır

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN NOT TUTUNUZ Konunun önemli kısımlarının altı renkli kalemlerle çizilmeli, yine önemli kısımlar not tutularak, yazarak çalışılmalıdır. Farklı yöntemlerle konu daha uzun süreyle belleğinizde kalır. Konunun önemli kısımlarının altı renkli kalemlerle çizilmeli, yine önemli kısımlar not tutularak, yazarak çalışılmalıdır. Farklı yöntemlerle konu daha uzun süreyle belleğinizde kalır.

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN KAYNAK TARAMASI YAPINIZ Ya Konu Hakkında Bilgi Sahibi Değilsin Veya Anahtar Kavramları Belirleyemiyorsun. Veya Anahtar Kavramları Belirleyemiyorsun. Konuyu Anlamamışsın. İlgili Ders Kitabından veya Başka Kaynaklardan Konuyu İnceleyip Araştır...

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN ANLAYACAĞINIZ ŞEKİLDE OKUYUN KONUYU NASIL ANLIYORSUNUZ ? YÜKSEK SESLE OKUYARAK MI YÜKSEK SESLE OKUYARAK MI İÇİNİZDEN OKUYARAK MI İÇİNİZDEN OKUYARAK MI KARAR SİZİN ? KARAR SİZİN ?

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN TEKRAR YAPINIZ İnsanlar öğrendiklerini kısa süreli belleğe daha sonra uzun süreli belleğe yerleştirirler. Uzun süreli belleğe yerleşmenin yolu da Tekrar yapmaktır.

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 18 Bir insan ; Okuduklarının % 10 unu Okuduklarının % 10 unu İşittiklerinin % 20 sini İşittiklerinin % 20 sini Gördüklerinin % 30 unu Gördüklerinin % 30 unu Hem görüp hem işittiklerinin % 50 sini Hem görüp hem işittiklerinin % 50 sini Söylediklerinin % 70 ini Söylediklerinin % 70 ini Yapıp söylediklerinin % 90 ını hatırlar.. Yapıp söylediklerinin % 90 ını hatırlar..

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 19 DERS ÇALIŞIRKEN YAPILMAMASI GEREKENLER Müzik eşliğinde çalışmak Müzik eşliğinde çalışmak Aşırı kaygı Aşırı kaygı Güvensizlik Güvensizlik Tekrarlar yapmamak Tekrarlar yapmamak Yatarak ve uzanarak çalışmak Yatarak ve uzanarak çalışmak Bir şeyler yiyip içmek Bir şeyler yiyip içmek Zamanı kontrol edememek Zamanı kontrol edememek

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 20 Yaklaşık 2400 yıl önce Konfiçyus’un ; Ne duyduysam, unuttum. Ne görürsem, hatırlarım. Ne yaparsam, anlarım.

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 21YORUMSUZ...

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 22 ÇOOOK ÖNEMLİ…. % 100 Öğrenilen bir bilginin; 20 dakika içinde %50 sini 60 dakika içinde %70 ini 24 saatte ise %80 nini UNUTUYORUZ...

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 23 Tekrar Programı Nasıl Uygulanır? Geçen Tekrar Hafızada Geçen Tekrar Hafızada ZamanSüresikalma süresi 1 saatlik çalışma- dan sonra10 dakika1 gün 1 günün sonunda5 dakika1 hafta 1 hafta sonra10 dakika1 ay 1 ay sonra5 dakika uzunsüreli bellek

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 24 Tekrarlar kar topuna benzer. Tepeden aşağıya yuvarlandıkça büyür, büyüdükçe hızı artar.

ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 25 UNUTMAYINIZ Kİ. Üşüyen insan, ateşi düşünerek ısınmaz. Acıkan insan nefis yemekleri düşünerek açlığını gidermez. Sen de sadece çalışmak gerektiğini düşünerek başarılı olamazsın. Düşündüğün yeter;haydi şimdi düşündüklerini uygula ARTIK…