M Ü ŞRİKLERİN BOYKOT İLÂNI. Mekke m ü şrikleri, İslâm n û runun s ö nmesi i ç in, ellerinden gelen her şeyi yaptılar. Alay, hakaret ve işkencenin her.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
Advertisements

GİRİŞ ETKİNLİĞİ Aşağıdaki sorularla ilgili düşünceleriniz nelerdir? Yağmur niçin yağar? Sıcak havalarda yağmur yağarken, soğuk havalarda kar yağmasının.
Betonarme Yapılarda Deprem Hasarları
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
SU HALDEN HALE GİRER. İŞTE YAĞMURUN OLUŞMASI! Yağmurun oluşmasında 2 işlem gerçekleşiyor. Yoğunlaşma ve buharlaşma. Güneş ışığının etkisi ile her gün.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
(Ravi Modelleri) Sunum 2 Doç. Dr. Halis AYDEMİR. Rivayet, bir aktarıcının kaynak ile muhatabı arasında oluşturduğu bilgi akışının yahut başka bir ifadeyle,
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
MED İ NEL İ LERLE GÖRÜ Ş ME VE AKABE ANLA Ş MALARI.
YUNUSELİ HACI NACİYE KANALICI İLKÖĞRETİM OKULU
KONU: ATATÜRK ÖNDERLİĞİNDE ÖLÇÜLERDE YAPILAN YENİLİKLER
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
GÜNLÜK HAYATTA HZ. MUHAMMED 2. ÜNİTE: GİYİM KUŞAM 1
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Osmanlı Padişahlarının yedincisi. İstanbul’un fatihi, II.Murad Han’ın oğlu. 30 Mart 1431 Pazar günü Edirne’de dünyaya geldi. Babası II.Murat, annesi Hümâ.
PEYGAMBERİMİZ HZ.MUHAMMED (sav)’İN HAYATI BİLGİ YARIŞMASI
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
TÜRKİYE SELÇUKLU DEVLETİ’NİN KURULUŞ DÖNEMİ. Süleyman Şah Dönemi ( ): Türkiye Selçuklu Devleti’nin kurucusu Süleyman Şah’tır. Süleyman Şah,
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İBADETİ OLARAK ZEKAT
Bayramlarımız Hikmet SIRMA.
40 ALTIN. Küçük Abdulkadir okumak, bilgili, kültürlü bir insan olmak istiyordu. Annesi, babasından kalan 40 altını kıyafetinin koltuğunun altına dikti.
SON PEYGAMBER HZ. MUHAMMED. HZ. MUHAMMED’IN DOĞUMU Hz. Muhammed; 571 yılında fil yılında fil olayından gün sonra Rebiul-evvel ayının 12. günü Pazartesi.
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
TAHTA ÇANAK Haz. İlknur Eryiğit DEM 2011.
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
DOĞAL AFETLER.
Işık Işık kaynakları Işık ve madde Işığın yayılması Işığın yansıması
Hz. İsa Prof. Dr. Şadi Eren.
Planlı Yaşamak.
Kısa konulu hicret anlatımı.
Sabreden Zafere Ulaşır
REHBERLİK SERVİSİ.
BEYAZ BULUT YAĞMUR OLMAK İSTEDİ
ELİ ÖPÜLESİ CAN ÖĞRETMENLERİM KAÇ ALIŞKANLIĞIMIZ VAR DERSİNİZ?
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
İNSANHAKLARI YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ
Dursun Budak Eymir Kasabası İ.Ö.O
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
Bireysel Konularda İstişare
BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket. BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket.
MADDENİN DEĞİŞİMİ VE TANINMASI
YOKLUK VE BUTLAN HUKUKİ İŞLEMLERDE HÜKÜMSÜZLÜK
Kimsesizlere Yardım Hz. Muhammed (s.a.v), hayatının her aşamasında fakir ve kimsesizlerle yakından ilgilenmişti. Onun bu güzel tavrı başta sevgili eşi.
6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ
Madde ve Maddenin Özellikleri
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
Maddeler doğada karışık halde bulunur
ŞEKİLLER.
KİPER’İN DOĞUM GÜNÜ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İcat, Buluş, Keşif, Endüstri ve Endüstri 4.0 Kavramlarını tanıyalım
ENİSE ERKOÇ- AYDIN İL MÜFTÜ YARDIMCISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
Hz. Ali Dönemi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hicret Olayı.
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Nitel Araştırmalar.
2 - DEDELER ZAMANI İBRAHİM'in hayatı Yaratılış bölüm
Taif’i daha önce duydunuz mu?
Sunum transkripti:

M Ü ŞRİKLERİN BOYKOT İLÂNI

Mekke m ü şrikleri, İslâm n û runun s ö nmesi i ç in, ellerinden gelen her şeyi yaptılar. Alay, hakaret ve işkencenin her ç eşidini denediler. B ü t ü n bunlar İslâm'ın yayılmasına, M ü sl ü manların sayılarının g ü nden g ü ne artmasına engel olamıyordu. 1-Bir ülkenin veya bir yerin dış dünya ile olan her türlü bağlantısını kuvvet kullanarak kesme, abluka… a) M ü sl ü manların Muhâsaraya1 Alınması (616 M.)

Mekke Devri'nin 7'nci yılı (616 M.) Muharrem ayında Kureyş ileri gelenlerinden 40 kişi Eb û Cehil'in başkanlığında toplandılar. Hâşim oğullarıyla alış-veriş yapmamağa, kız alıp- vermemeğe, g ö r ü ş ü p buluşmamağa, ekonomik ve sosyal her t ü rl ü ilişkiyi kesmeğe karar verdiler. 1-Bir ülkenin veya bir yerin dış dünya ile olan her türlü bağlantısını kuvvet kullanarak kesme, abluka… a) M ü sl ü manların Muhâsaraya1 Alınması (616 M.)

Bu kararı bir ahidnâme şeklinde yazıp m ü h ü rlediler ve bir beze sararak Kâbe'nin i ç ine astılar. B ö ylece M ü sl ü manları canlarından bezdirip Hz. Peygamberin kendilerine teslim edileceğini umdular. Karara aykırı hi ç bir şey yapmayacaklarına dâir yemin ederek karar h ü k ü mlerini m ü sâmahasız uygulamağa başladılar. 1-Bir ülkenin veya bir yerin dış dünya ile olan her türlü bağlantısını kuvvet kullanarak kesme, abluka… a) M ü sl ü manların Muhâsaraya1 Alınması (616 M.)

Bu karardan sonra, şurada- burada dağınık halde olan b ü t ü n M ü sl ü manlar Eb û Tâlib mahallesi'nde Hâşim î 'lerle birleştiler. Eb û Leheb, Hâşim î 'lerden olduğu halde, m ü şriklerle beraber oldu ve mahalleden ç ıktı. Eb û Tâlib, M ü sl ü man olmadığı halde, M ü sl ü manların başına ge ç ti. 1-Bir ülkenin veya bir yerin dış dünya ile olan her türlü bağlantısını kuvvet kullanarak kesme, abluka… a) M ü sl ü manların Muhâsaraya1 Alınması (616 M.)

Hz. Peygamber de üç yıldan beri ikamet etmekte olduğu Erkâm'ın evinden, Eb û Tâlib Mahallesine taşındı. M ü sl ü manlar burada üç yıl ( M.) abluka altında kaldılar. 1-Bir ülkenin veya bir yerin dış dünya ile olan her türlü bağlantısını kuvvet kullanarak kesme, abluka… a) M ü sl ü manların Muhâsaraya1 Alınması (616 M.)

b) Acıklı G ü nler Müslümanlar abluka altında kaldıkları bu üç yıl içinde çok sıkıntı çektiler. Yeteri kadar erzâk temin edemedikleri için, açlıktan ağaç yapraklarını yediler. Bazı küçük çocuklar, gıdasızlıktan öldü. Ebû Cehil gece-gündüz Ebû Tâlib Mahallesi'ne girip çıkanları kontrol ediyor, mahalleye gizlice yiyecek maddesi sokulmasına imkân vermiyordu.

b) Acıklı G ü nler Hamza ve Ö mer gibi ces û r olanların dışında kimse ç arşıya ç ıkıp alış-veriş yapamıyordu. Sa'd İbn Eb î Vakkas, bir defa bulduğu bir deri par ç asını ıslatmış, ateşte kavurarak yemişti. Kadınların ve ç ocukların a ç lıktan feryatları mahalle dışından duyuluyordu. M ü sl ü manlar yıllık yiyecek ve diğer ihtiyâ ç larını ancak "eşh ü r-i hurum" denilen kan d ö k ü lmesi yasak d ö rt ayda (Zilkade, Zilhicce, Muharrem ve Recep) temin etmeğe ç alışıyorlardı.

b) Acıklı G ü nler Peygamber Efendimiz de dâvet ve tebliğ vazifesini, ö zellikle Mekke'ye dışarıdan gelenlere ancak bu aylarda yapabiliyordu. M ü sl ü manlar üç yıl s ü ren bu boykot esnâsında dayanılmaz sıkıntılara katlandılar. Fakat Kureyş bundan da hi ç bir netice alamadı.

c) Boykot Anlaşması'nın Yırtılması M ü sl ü manların bu acıklı durumu m ü şriklerden bazı insaflı kimseleri de rahatsız etmeğe başladı. Hişâm b. Amr, Z ü heyr b. Eb î Ü meyye, Mut'im b. Adıy, Ebu'l-Bahter î, Zem'a b. Esved ve Adıy b. Kays bu kararı bozmak ü zere anlaştılar.(92) Kureyş'in toplu bulunduğu bir anda Harem-i Şer î f'e gittiler. İ ç lerinden Z ü heyr:

c) Boykot Anlaşması'nın Yırtılması -"Ey Kureyş topluluğu, şu yaptığımız şey, insanlığa yakışmaz. Biz her imkândan yararlanırken, bizim kabilemizin bir kolu olan Hâşimoğullarının a ç bırıkılması insâfla bağdaşmaz. Bu kararın bozulması gerekir... Yemin ederim ki bu zâlim ahidnâme yırtılmadık ç a buradan ayrılmıyacağım." diye s ö ze başladı.

c) Boykot Anlaşması'nın Yırtılması Eb û Cehil, Z ü heyr'i susturmak istediyse de, diğerleri de onu destekledikleri i ç in muvaffak olamadı.(93) Esâsen Kâbe' ye astıkları bu ahidnâmenin ağa ç kurtları tarafından yendiğini Hz. Peygamber (s.a.s.) haber vermişti. Bir k ö şede oturmakta olan Eb û Tâlib de: -"Gidin, bakın. Eğer yeğenimin s ö z ü doğru ç ıkmazsa ben her istediğinize râzıyım. Ama doğru ise sizin de bu zulme son vermeniz gerekir." demiş, bu haber b ü t ü n Mekke'de yayılmıştı. Ger ç ekten, ahidnâmeyi yırtmak i ç in ellerine aldıklarında, b ü t ü n yazıların kurtlar tarafından yenilmiş olduğunu g ö rd ü ler.(94) M ü sl ü manlar Mekke Devri'nin 10'uncu yılında b ö ylece bu korkun ç boykottan kurtulmuş oldular.